SkyscraperCity Forum banner
Status
Not open for further replies.

Rotterdam: Gedempte zalmhaven (3)

81K views 506 replies 92 participants last post by  Marin 
#1 ·
Tijd voor deel 3! :cheers:

HOOGTE: 171,00m (functional height)
VERDIEPINGEN: 50 ?
GEREED: 2008

ARCHITECT WOONTOREN: Dam en Partners Architecten
ARCHITECT LAAGBOUW: Claus en Kaan Architects
ARCHITECT KOPGEBOUW: KCAP


Impressies:




Door Marin:



Locatie (door Jan):
http://skyscrapercity.com/database/buildings.02/2336.jpg

 
See less See more
4
#2 ·
Laatste posts van deel 2:

:) :cheers:
<het ontwerp had zeker spectaculairder gemogen voor die locatie. <ik denk ook niet dat de prijzen mis zullen zijn, dus een duurdere uitvoering mag zeker!
<maar de hoogte is ook een kwaliteit, en qua kleurstelling kan men ook nog mooi varieren in het Rotterdamse hoogbouwpalet. Een lichtpaarse gevel met een zilvergrijstint als het aan mij ligt!
Meerdere mogen ook:D Maar dan moet er weer 1 uitschieter bij die richting de 300 gaat.

Vooralsnog gaat dit een zeer welkome aanvulling voor de skyline worden. Ik denk dat de meest mensen de impact nog gaan onderschatten. Als je ziet wat voor een impact de Delftse Poort heeft, bedenk dan maar eens dat deze nog hoger wordt!


Ik zie nu pas de impressie! Deze ziet er goed uit, al lijkt het wel een redelijk simpel ontwerp, maar dan een stukje hoger. Hopelijk wordt het in het echt een geweldige toren die de plek tot zijn recht doet.
 
#3 ·
Het was weer tijd voor een nieuw topic inderdaad.

Ik vind de schets nog vrij onduidelijk trouwens. Ik neem aan dat we binnen een half jaar nog wel wat gedetailleerdere schetsen kunnen verwachten (onder andere van het hele project)?

Ik weet wel zeker dat heel wat mensen hun naam onder deze toren hadden hebben willen hebben staan:D
 
#9 ·
^^

Die oplossing is al bedacht. Maar volgens mij is iedereen hier vergeten hoe het is afgelopen met Coolsingeltoren, Jungerhanstoren, bijna met Montevideo en nog andere projecten. Niet elk plan komt er ook, en het zijn eigenlijk nooit omwonenden/tegenstanders die het tegenhouden, die kunnen een plan alleen maar vertragen in de praktijk.
 
#22 ·
volgens mij is iedereen hier vergeten hoe het is afgelopen met Coolsingeltoren, Jungerhanstoren, bijna met Montevideo.
Beetje appels met peren vergelijken. Coolsingeltoren en Jungerhans zijn kantoren die op de markt werden gezet toen het hoogtepunt in economische groei al lang was geweest. En Monti kwam ook in de verkoop toen het tegen zat.

Alles hangt bij deze toren af van het verkopen. Maar lokatie en waarschijnlijk economie geven deze meer kans dan enig andere.
 
#10 ·
Als ik mijn kennissenkring als gemiddelde zou nemen hadden er überhaupt geen woontorens bestaan in Nederland. Ik vrees dat we als hoogbouwliefhebbers moeten leven met het feit dat de 'gemiddelde Nederlander' nu eenmaal liever woont in een éénsgezinswoning met tuin dan in een toren... Het zal daarom (helaas) wel een probleem worden deze toren vol te krijgen...
 
#11 ·
Ik denk juist dat, hoe meer woontorens we krijgen, hoe populairder het "urban living" kan worden. Als jij mooie woontorens neerzet, met goede voorzieningen en goede prijskwaliteitsverhouding, dan moet het geen probleem zijn deze vol te krijgen.

Hoe meer positieve voorbeelden je krijgt in Nederland, hoe meer mensen er ook positief tegenover zullen staan.
 
#12 ·
@ Tim
LSI project investment, AM Wonen en Amvest nemen deel in deze ontwikkeling. Zijn de twee laatsten niet de beleggers die een substantieel deel van de woningen afnemen? Problemen zoals bij de Montevideo hoeven we dan toch niet te verwachten..daar was destijds toch geen belegger voor?
 
#14 ·
Naast De Rotterdam ben ik ook niet helemaal zeker of dit project mij nu wel zal bevallen... Ik vind het een beetje jammere architectuur. Als hij nu 100 meter was geweest, had ik het wel best gevonden. Maar deze toren wordt zo prominent dat hij daardoor extra zwaar telt!
 
G
#17 ·
Mee eens. En omdat hij naast de qua uitstraling ook al niet van allure overlopende Hoge Heren staat, en tegenover een megalomane muur waarmee doorgaans waanzinnig geworden dictators uitdrukking willen
geven aan hun grootsheid, moeten we oppassen dat het geen Pyongyang aan de Maas wordt.
 
G
#20 ·
Heeft Pyongyang eigenlijk echte Landmarks, die de status van de Geliefde Vader & Zoon onderstrepen? En zo nee, moet er dan niet heel dringend een bundel met de verzamelde werken van Rem Koolhaas (lekker dik, echt iets voor een gekke dictator) naar Lil' Kim gestuurd worden?:)
 
#28 ·
Ik vind die toren helemaal niet tegenvallen :nuts: Dit is uniek en moet gewoon gebouwd gaan worden!!! Zowaar een paradepaardje.
 
G
#32 ·
Valt niet tegen. En dan te bedenken dat nog helemaal niet zo lang geleden, ik schat nog tot begin 80'er jaren, op deze lokatie de Zalmhaven was. De kantoren die toen op die plek zijn gebouwd, verdwijnen nu al.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.
Top