SkyscraperCity Forum banner
461 - 480 of 2,821 Posts
^^ :D elke foto is meer ontopic dan de vorige 4 pagina's. Bovendien is 'ie schitterend, dus bedankt.

Ik heb nog eens terug gelezen. Het begon er geloof ik allemaal mee dat het nut van een of andere stichting in twijfel getrokken werd. En na een tijdje ging het meer over de manier van argumenteren, vervolgens ging de discussie over de ontstane discussie en vervolgens een pagina vol met dat het zo weer wel genoeg is geweest, en nu uiteindelijk ik weer. Daarom als laatste nogmaals, mijn dank voor de voortreffelijke foto.
 
Om dan helemaal on-topic te blijven plaats ik de prachtige foto nogmaals. :)

Klein beetje offtopic want de linker flat staat er niet op:

 
^^Je praat over "flatjes" en over de "gigantische" leegte. Ga jij nou ook al schromelijk overdrijven? Ik zou zeggen, ga er eens langs en open de ogen. Ik was er eergisteren en ik woon nabij maar die gigantische leegte is me niet opgevallen en mijn ogen waren volgens een recente controle bij de oogarts in excellente staat. Maar die Ossip-foto, ook die is excellent.
 
Discussion starter · #467 ·
^^Je praat over "flatjes" en over de "gigantische" leegte. Ga jij nou ook al schromelijk overdrijven? Ik zou zeggen, ga er eens langs en open de ogen. Ik was er eergisteren en ik woon nabij maar die gigantische leegte is me niet opgevallen en mijn ogen waren volgens een recente controle bij de oogarts in excellente staat. Maar die Ossip-foto, ook die is excellent.
Het valt ook wel mee. Leegstand boven en het niet gebruiken van de waterkant zijn denk ik de grootste manco's van deze gebouwtjes.
 
^^

mee eens, dat foto bewijst dat het met de grote leegte/ruimte meevalt. Maar de gebouwen zijn wel erg gracht onvriendelijk, men mag best wat meer met het water gaan doen in de binnenstad van Rotterdam. Ook op de Wijhaveneiland zie ik mogelijkheden voor kroegjes aan het water ala Utrecht!
Tis even offtopic irt westewagenstraat, maar waar zie jij die kroegjes dan op het wijnhaveneiland aan het water??? Lager dan straatniveau gaat niet want eb en vloed is behoorlijk aanwezig. Of je moet iets doen met cafe in het pand, terras op straat kade en terras op boot....?
 
Als ik naar de foto van Ossip kijk dan vermoed ik dat de leegte aan de Westewagenstraat niet het gevolg is van de gebouwen die er staan, maar van het gebouw dat daar naast staat. Feitelijk is de V&D met de bijbehorende garage schandalig slecht ontworpen. Het gebouw staat midden in een dichtbebouwd gebied, maar de achterzijde en zijkant maken van de Westwagenstraat en de Leeuwenstraat twee doodse straten die vrijwel uitgestorven zijn. Als je hier echt iets wilt moet je de V&D en de parkeergarage afbreken, en hier een pand neerzetten dat aan alle vier de zijden op straatniveau benut kan worden. Voor de flats aan de Westewagenstraat is renovatie dan voldoende.

Een volledige nieuwbouw aan de Westewagestraat lijkt me zinloos. Zolang het V&D gebouw die plek afschermt van de stad zal er daar nooit iets tot bloei komen.
 
Als ik naar de foto van Ossip kijk dan vermoed ik dat de leegte aan de Westewagenstraat niet het gevolg is van de gebouwen die er staan, maar van het gebouw dat daar naast staat. Feitelijk is de V&D met de bijbehorende garage schandalig slecht ontworpen. Het gebouw staat midden in een dichtbebouwd gebied, maar de achterzijde en zijkant maken van de Westwagenstraat en de Leeuwenstraat twee doodse straten die vrijwel uitgestorven zijn. Als je hier echt iets wilt moet je de V&D en de parkeergarage afbreken, en hier een pand neerzetten dat aan alle vier de zijden op straatniveau benut kan worden. Voor de flats aan de Westewagenstraat is renovatie dan voldoende.

Een volledige nieuwbouw aan de Westewagestraat lijkt me zinloos. Zolang het V&D gebouw die plek afschermt van de stad zal er daar nooit iets tot bloei komen.
Leeuwenstraat is niet doods. Verder schermt de V&D het gebied niet af van de stad, het gebied IS de stad. De wijnbar is 1 van de populairste plekken van het Laurenskwartier.

Ik ben het er mee eens dat die V&D en die Parkeergarage slechte stedenbouwkundige dingen zijn, maar dat daardoor het gebied niet tot bloei zou komen is onzin, want de vele horeca die er al zit bewijst het tegendeel.
 
Ik vind wel dat je kan zeggen dat de V&D nogal in de weg staat voor alle straten eromheen. Aardige plint, maar het pand maakt van de Westewagenstraat, Leeuwenstraat, Rodezand en het stukje Hoogstraat bijna een steeg.

Het aantal ramen op de 1e, 2e en 3e verdieping verdubbelen zou al heel veel schelen (al zal dat technisch waarschijnlijk niet mogelijk zijn als de verdiepingen niet enkel op de kolommen rusten) voor een betere belevenis. En zou de parkeergarage niet worden bekleed met klimop, of ben ik in de war met een andere parkeergarage:)?
 
^^ Die klimop is tegen de parkeergarage van het Westblaakgebouw geplant als "grootste groene gevel van Europa". Of dat waar is waag ik overigens te betwijfelen. ;)
 
Als ik naar de foto van Ossip kijk dan vermoed ik dat de leegte aan de Westewagenstraat niet het gevolg is van de gebouwen die er staan, maar van het gebouw dat daar naast staat. Feitelijk is de V&D met de bijbehorende garage schandalig slecht ontworpen. Het gebouw staat midden in een dichtbebouwd gebied, maar de achterzijde en zijkant maken van de Westwagenstraat en de Leeuwenstraat twee doodse straten die vrijwel uitgestorven zijn. Als je hier echt iets wilt moet je de V&D en de parkeergarage afbreken, en hier een pand neerzetten dat aan alle vier de zijden op straatniveau benut kan worden. Voor de flats aan de Westewagenstraat is renovatie dan voldoende.

Een volledige nieuwbouw aan de Westewagestraat lijkt me zinloos. Zolang het V&D gebouw die plek afschermt van de stad zal er daar nooit iets tot bloei komen.
Helemaal mee eens.
Dat er horeca tot bloei is gekomen op die plek zoals de wijnbar is ondanks het dysfunctionerende blok van V&D en de parkeergarage.
Vergeleken met het V&D/garage-blok zijn de 'flatjes' van een schattige subtiele kleinschaligheid.
In Rotterdam richt de aandacht zich vaak niet op de grootste lelijkerds maar op de minder belangrijke maar makkelijker aan te pakken gebouwen en locaties.
V&D is waarschijnlijk een maatje te groot om aan te pakken c.q. een betere onderhandelaar.
 
Leeuwenstraat is niet doods. Verder schermt de V&D het gebied niet af van de stad, het gebied IS de stad. De wijnbar is 1 van de populairste plekken van het Laurenskwartier.

Ik ben het er mee eens dat die V&D en die Parkeergarage slechte stedenbouwkundige dingen zijn, maar dat daardoor het gebied niet tot bloei zou komen is onzin, want de vele horeca die er al zit bewijst het tegendeel.
Zoals door anderen al aangegeven: dat wat er in dit gebied gebeurt, gebeurt ondanks het V&D pand. Ik kom zelf af en toe in de wijnbar, en ook nog wel eens in Asian Glories. Wat opvalt als je daar 's avonds loopt is de totale desolaatheid: er is niemand op straat, en de V&D en de parkeergarage hebben de uitstraling van een zwart gat.

Ik vind het prima om het hier over de toekomst van die flats te hebben. Maar met de V&D voor de deur moeten we niet de illusie hebben dat een hoop geld spenderen aan een renovatie, reclad of vervanging van de flats er hier een bruisend stadsgebied gaat komen. Die grauw/groen/grijze kolos voor de deur zuigt het leven uit de straat.
 
461 - 480 of 2,821 Posts
Top