|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Prachtig! Hele mooie serie. Ben er zelf in 2007 geweest, en was erg onder de indruk van de schoonheid van deze plaats. Het stadje zelf ziet er rijk en verzorgd uit, en in combinatie met de historie echt een aanrader.
Rest van het eiland is overigens ook prachtig, maar dan meer qua natuur en stranden. Ik was vooral onder de indruk van de prachtige gevels uit de Venetiaanse tijd. Ook een heerlijke zee om in te zeilen !Volgens mij heeft elke toerist het doorkijkje met de kerktoren op foto 30 gefotografeerd . Ontelbaar veel favo's! Hopelijk heb je het naar je zin gehad. Nog foto's van Santorini (Θήρα) ?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 550
|
Santorini volgt uiteraard nog. Maar die foto's moeten nog uitgezocht worden. Er volgt nog veel moois.
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
visit the world
Likes (Received): 112
|
ja mooi dit hoor! Met fotoseries van Griekenland maak je me toch weer extra blij! Wat een prachtland, supereilanden, veel historie, lekkere wijnen en eten en vaak prima weer *zucht*
![]() Niet bij het Sissi paleis geweest; een ander belangrijke trekker van het eiland? Alle foto's zijn voor mij toppers. Op zich ben ik nog niet op dit eiland geweest in Griekenland. Al wel op je volgende stop Santorini geweest: Helemaal WOW factor!
|
|
|
#5 | |
|
Tom Wolbrink
|
Quote:
)Helaas, want ik ben een groot Sissi fan.
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
AstroNout
Likes (Received): 31
|
Weer zo'n heerlijk herkenbare reeks voor mij. Net als Bari was Corfu een interrail bestemming voor mij. Bedankt voor de tocht door het stadje, wij gingen meteen naar Paleocastriska (zoiets iig) voor de '007-landschappen'.
|
|
|
#7 |
|
Moderator of Mayhem
Likes (Received): 237
|
Mooie foto's. Ik ben nog nooit naar Griekenland geweest.. Was dit een dagtrip met de boot vanuit Italie?
|
|
|
#9 |
|
Member
|
Favo's: #35, 50, 52. Da's een gewone kiosk met McD reclame op 57?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tom Wolbrink
|
Ja, is een gewone kiosk, de Mc Donalds zit in een zijstraat.@Ni3lS: het was geen dagtrip, maar een tussenstop op onze cruise door de Middelandse Zee.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bike It!
Likes (Received): 297
|
Schitterende platen! Wat is Corfu mooi zeg.
We waren ooit van plan daar op reis te gaan. Tickets al geboekt en reisgidsen gekocht. Maar er kwam een en ander tussen en de trip is nooit doorgegaan. Erg jammer zo te zien...
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
volgens mij leven die mensen daar veel ontspannener dan bij ons in Nederland. Hier ligt de werkdruk veels te hoog in my opinie en is er zo nu en dan van 'leven' geen sprake.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
^Zeker, maar er zijn ook problemen die de gemiddelde toerist niet ziet.
Griekenland als land is niet sterk (vergeleken met EU) door structurele economische problemen en corruptie. Ook bureaucratie is ook een groot probleem. Net als de stijgende prijzen van levensmiddelen. De euro is erg duur in Griekenland omdat de lonen niet meestijgen. Ook zit het land met duizenden illegalen die nergens heen kunnen. Vaak door Turken over de Europese grens gedumpt. In Griekenland krijgt slechts 0,5% van asielzoekers asiel, de rest begint een illegale tocht door Europa. Zo komen ook veel illegalen uiteindelijk naar Nederland. Hier worden ze teruggestuurd naar Griekenland, omdat daar de eerste registratie plaatsvond. Ze mogen daarna Europa niet meer in, en krijgen geen asiel of werkvergunning. Terug naar eigen land kan niet door geldgebrek. Mensenhandel is ook geen optie, er zijn geen illegale boottochten van EU naar Turkije of Afrika. Ook bestaat de politiek uit 2 partijen die om de 4 jaar van macht wisselen, zo kan er niet echt langdurig beleid gevoerd worden. Deze problemen sijpelen langzaam het land in. Dan is de lol als inwoner er gauw vanaf. Als deze problemen ooit wat opgelost worden is het haast het paradijs, anders kan ik het niet omschrijven. De gastvrijheid, de hechte familiebanden, de prachtige natuur, de rijke cultuur en het geluk dat mensen kennen is onbetaalbaar .
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
The only way is up
Likes (Received): 602
|
Heel mooi. Ben dan ook benieuwd naar de foto's van Santorini.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
van Wanrooij
Likes (Received): 6
|
Corfu is ook mooi zo te zien! Wist niet dat het er zo Veneziaans uit zag! Mijn boot was er wel gestopt, maar we gingen meteen weer verder naar Patras. Ik wist niet dat Santorini je volgende halte was na Corfu, niet in Athene geweest?
Favo's: #30,36,52,58,59 |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| corfu, griekenland, korfoe, werelderfgoed |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|