daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 4th, 2009, 11:40 AM   #1
maartens
Registered User

maartens's Avatar

Likes (Received): 1

Rotterdam: Horeca en Uitgaan

http://www.depers.nl/binnenland/3582...agressief.html

Wanneer gaat de Gemeente nu eindelijk eens luisteren naar Ted Langenbach?

Zie ook:
http://www.rmc.rotterdam.nl/newsitem...?newsitemid=78

Last edited by maartens; December 4th, 2009 at 11:45 AM.
maartens no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 5th, 2009, 03:37 PM   #2
Laurens s
Registered User

Likes (Received): 0

De D66 neemt het iig mee. Dat vertelde de lijsttrekker trots na een debat met hem.
Laurens s no está en línea   Reply With Quote
Old December 6th, 2009, 01:35 PM   #3
ZeTaCy
Registered User

ZeTaCy's Avatar

Het is doodsimpel, als een horecagelegenheid geen goed deurbeleid heeft dan komen er veel vechtpartijen en schietpartijen voor. Hierdoor verliest hij/zij zijn klandizie en voila hij gaat failliet. Keiharde marktwerking toepassen op horeca en alleen toezicht houden waar nodig (brandveiligheid en sociale veiligheid).

Waarom wordt 50miljoen gestoken in feesten? Sinds wanneer is dat levensbehoefte nummer 1?
Old December 6th, 2009, 01:49 PM   #4
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 104

Quote:
Originally Posted by ZeTaCy View Post

Waarom wordt 50miljoen gestoken in feesten? Sinds wanneer is dat levensbehoefte nummer 1?
Dat is inderdaad te belachelijk voor woorden. Beter had het geld gestopt kunnen worden in onderwijsprogramma's. Geef scholieren een boek over programmeren en houdt een wedstrijd voor het beste computerprogramma dat geschreven wordt. De winnaars krijgen dan bijvoorbeeld een scooter.
Old December 6th, 2009, 03:42 PM   #5
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 210

Quote:
Originally Posted by Sol View Post
Dat is inderdaad te belachelijk voor woorden. Beter had het geld gestopt kunnen worden in onderwijsprogramma's. Geef scholieren een boek over programmeren en houdt een wedstrijd voor het beste computerprogramma dat geschreven wordt. De winnaars krijgen dan bijvoorbeeld een scooter.
Of hou er een club als Waterfront mee open. Een levendige creatieve en alternatieve sector is van levensbelang voor een veelzijdig Rotterdam!
jb_nl está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 6th, 2009, 02:20 PM   #6
bthj
Registered User

bthj's Avatar

Likes (Received): 61

Quote:
Originally Posted by ZeTaCy View Post
Het is doodsimpel, als een horecagelegenheid geen goed deurbeleid heeft dan komen er veel vechtpartijen en schietpartijen voor. Hierdoor verliest hij/zij zijn klandizie en voila hij gaat failliet. Keiharde marktwerking toepassen op horeca en alleen toezicht houden waar nodig (brandveiligheid en sociale veiligheid).

zijn ook wij het een keer eens. ik heb met verbazing de artikelen hierover gelezen.
bthj no está en línea   Reply With Quote
Old December 6th, 2009, 04:29 PM   #7
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Laurens s View Post
De D66 neemt het iig mee. Dat vertelde de lijsttrekker trots na een debat met hem.
Weer een reden om D66 in het college te krijgen! Zou mooi zijn als ze groot worden.

Het is eeuwig sonde dat er miljoenen (!!) worden gestoken in een urban podium in de maassilo waar vervolgens grootschalige vechtpartijen plaatsvinden die het imago van de stad schaden, en dat tegelijkertijd een podium als Waterfront wordt gesloten waar nog nooit iets noemenswaardigs fout is gegaan.

Het schijnt dat Grashof, nu de wethouder van cultuur (groenlinks) het vooral opheeft met allochtone cultuur, en helemaal niets heeft met popcultuur. De levendige maar prille popcultuur krijgt hierdoor weinig kans... Waterfront was een perfect podium voor beginnende bands!
Old December 6th, 2009, 04:43 PM   #8
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 210

Zeker, ken veel mensen die erheen gingen en het genoot bij de alternatieve doelgroep veel bekendheid. Hoor mensen ook klagen nu ze naar Watt moeten, vinden ze er niet bij passen. Kan dat niet teruggedraaid worden op 1 of andere manier? En waarom zouden er geen alto allochs zijn?

Als ik in de gemeente Rotterdam had gewoond had ik denk ik ook D66 gestemd. Denk dat de invloed van D66 daar best positief uit zou kunnen pakken.
jb_nl está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 6th, 2009, 04:50 PM   #9
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Er zijn zeker allochtone alternatievelingen. Ik ken er meerdere.
Old December 6th, 2009, 05:35 PM   #10
Laurens s
Registered User

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Er zijn zeker allochtone alternatievelingen. Ik ken er meerdere.
Daar gaat het denk ik niet om

edit:
De baroeg bestaat ook nog steeds! En voor iets mindere herrie is Rotown ook nog open evenals de Exit en Worm.

Wat ik dan wel weer heel kwalijk vind is dat er wel flink geld wordt gepompt in dergelijke projecten terwijl tenten zoals de Exit, Worm en de baroeg moeten knokken voor hun voortbestaan terwijl ze heel wat bereikt hebben (door ook keihard werken) dit in tegenstelling tot bv dat urban podium.
Laurens s no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2009, 09:18 PM   #11
RTM84
Registered User

RTM84's Avatar

Likes (Received): 9

Dat een urban-podium subsidie krijgt is helemaal van de zotte. buiten dat het totaal niet mijn muzieksmaak is, is het gewon overbodig.
Rotterdam hoeft helemaal niet zo veel subsidie te geven aan feesten e.d. Bij Amsterdan doen ze dat ook niet en de (omgeving) Amsterdam staat bol van de leuke (grote)feesten en festivals waar volgens mij maar weinig tot geen subsidie bij komt kijken. Ik noem maar:
Sensation, In Qontrol, Mysteryland, Awakenings. Awakenings festival, Verschillende Q-dance feesten in de HMH die vrijwel altijd uitverkocht zijn, Dirty Dutch, Dance Valley. Dat is echt niet mis. Daar is teminste nog eens wat te doen. en hier in Rotterdam staan we maar kneuterig te doen met een achterlijk urban podium. Ik zou zeggen, probeer als gemeente zijnde eens een grote organisator van grootschalige kwaliteitsfeesten zoals ID&T of Q-dance binnen te halen. En dan ook eens wat coulanter zijn met vergunningen, die geluidsregels voor ahoy maakt een redelijk feest daar op voorhand al een flop omdat het geluid niet hard mag.
RTM84 no está en línea   Reply With Quote
Old December 7th, 2009, 10:19 PM   #12
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 67

^ De gemeente moet juist niet meer actief dingen proberen binnen te halen. Grootste boosdoener is het gebrek aan goede accommodatie in de stad. Ik weet van verschillende horeca-uitbaters dat ze maar wat graag een discotheek zouden willen openen in het centrum, maar dat die ruimte er door alle sloop- en nieuwbouw gewoon niet meer is. Sterker nog, we raken binnen twee jaar ook nog Off_Corso kwijt en als het een beetje tegenzit heel Stadhuisplein erachteraan. Kan je wel blijven inzetten op (overigens fantastische) locaties als Factory010, maar het ligt toch uit de route.

In plaats van dat de gemeente zich blijft bemoeien met wat mensen mooi moeten vinden kunnen ze ook gewoon zorgen dat er geld gestopt wordt in het vrijmaken van aansprekende locaties waar wát dan ook georganiseerd kan worden. De markt bepaalt zelf wel welke tickets goed verkopen.
Old December 9th, 2009, 01:16 PM   #13
kvzer
Registered User

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
^ De gemeente moet juist niet meer actief dingen proberen binnen te halen. Grootste boosdoener is het gebrek aan goede accommodatie in de stad. Ik weet van verschillende horeca-uitbaters dat ze maar wat graag een discotheek zouden willen openen in het centrum, maar dat die ruimte er door alle sloop- en nieuwbouw gewoon niet meer is. Sterker nog, we raken binnen twee jaar ook nog Off_Corso kwijt en als het een beetje tegenzit heel Stadhuisplein erachteraan. Kan je wel blijven inzetten op (overigens fantastische) locaties als Factory010, maar het ligt toch uit de route.

In plaats van dat de gemeente zich blijft bemoeien met wat mensen mooi moeten vinden kunnen ze ook gewoon zorgen dat er geld gestopt wordt in het vrijmaken van aansprekende locaties waar wát dan ook georganiseerd kan worden. De markt bepaalt zelf wel welke tickets goed verkopen.
zou je het heel erg vinden als het Stadhuisplein compleet op de schop gaat? Ik vind het een rotte plek zoals zoveel Rotterdammers die er wegblijven. Is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik hoor nooit van iemand dat het er zo leuk uitziet. Uiteraard moet de ondernemers een goed alternatief worden geboden, want er is wel markt voor.
kvzer no está en línea   Reply With Quote
Old December 9th, 2009, 09:16 PM   #14
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Quote:
Originally Posted by kvzer View Post
zou je het heel erg vinden als het Stadhuisplein compleet op de schop gaat? Ik vind het een rotte plek zoals zoveel Rotterdammers die er wegblijven. Is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik hoor nooit van iemand dat het er zo leuk uitziet. Uiteraard moet de ondernemers een goed alternatief worden geboden, want er is wel markt voor.
Rotte plek qua vervallen panden ja. En nee ik ga er nooit uit. Wel loop ik regelmatig over stadhuisplein op uitgaansavonden als ik van het station kom bijvoorbeeld. En of het nu 22u is of 05u het maakt niet uit, het is afgeladen en het verkeer op de kruiskade staat vast met taxi's etc. De horecaconentratie van het stadhuisplein is cruciaal voor Rotterdam. Zelf ga ik liever naar de Binnenweg, witte de with of oude haven, maar wat ik leuk vind doet er in dit geval niet zoveel toe.

Het zou mooi zijn als er rond stadhuisplein/kruiskade ruimte gemaakt zou worden voor nieuwe clubs. Met die 50 miljoen van het jongerenjaar had je heel wat mooie ruimtes kunnen regelen als gemeente...

In mijn HBO afstudeerproject heb ik ooit het voorstel gedaan om het hele stuk van Hilton tot en met Watt (Nighttown) verder uit te bouwen naar uitgaansgebied. Je hebt hier al een concentratie van verschillende uitgaansgelegenheden (hippe clubs, bars, skihut, bios, theater, doelen, poppodium etc). Het zou mooi zijn als met de komst van de Koopkubus de Korte Lijnbaan veel meer een uitgaansbestemming zou kunnen krijgen...
Old December 10th, 2009, 07:35 AM   #15
kvzer
Registered User

Die drukte op de uitgaansavonden is mij bekend, maar bij daglicht ervaar ik het als een verlopen zooitje (zowel buiten als binnen). Het is natuurlijk niet zo belangrijk wat ik vind, maar ik zie wel dat het overdag bij meeste zaken zeer matig met de klandizie is gesteld.

De beleving heeft ook met leeftijd te maken. Ik ben een tikkie ouder. Daar waar ik vroeger ging nachtbraken, zoek ik nu iets (hoeft niet eens veel te zijn) meer kwaliteit. En dan is Rotterdam -door de enorme spreiding- een lastige stad.
Old December 10th, 2009, 06:44 PM   #16
Rotterodamum
Registered User

Rotterodamum's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
In mijn HBO afstudeerproject heb ik ooit het voorstel gedaan om het hele stuk van Hilton tot en met Watt (Nighttown) verder uit te bouwen naar uitgaansgebied. Je hebt hier al een concentratie van verschillende uitgaansgelegenheden (hippe clubs, bars, skihut, bios, theater, doelen, poppodium etc). Het zou mooi zijn als met de komst van de Koopkubus de Korte Lijnbaan veel meer een uitgaansbestemming zou kunnen krijgen...
Dat zou inderdaad mooi zijn! Verder, goede analyse van de situatie. De koopkubus zal hopelijk een magneetwerking hebben, waardoor er het een en ander de schuiven valt op de Lijnbaan en de situatie niet meer zo op slot zit als nu. Dan zou er inderdaad weleens ruimte voor deze ontwikkeling kunnen gaan bestaan!

Quote:
Skybridge: Met een inrichting in de Rotterdamse Stijl en de opknapbeurt mbt de ontwerpwedstrijd Coolsingel (dit plein hoort er ook bij) kan het er nog leuk uit gaan zien ook.
Hoort het Beursplein er dan ook bij? Zou met nieuwe bestrating en inrichting ook geweldig kunnen uitpakken...
Rotterodamum no está en línea   Reply With Quote
Old December 9th, 2009, 01:47 PM   #17
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Het is zo'n beetje het enige stukje levendigheid in de stad, of je het nou leuk vindt of niet. Zulke plekken zijn zo cruciaal voor de aantrekkelijkheid van een stad op uitgaansgebied! Net zoals Rembrandtplein en Leidseplein dat in Amsterdam zijn bijvoorbeeld - de gemiddelde Amsterdammer wil er nog geen spa'tje drinken.

Met een inrichting in de Rotterdamse Stijl en de opknapbeurt mbt de ontwerpwedstrijd Coolsingel (dit plein hoort er ook bij) kan het er nog leuk uit gaan zien ook.
Old December 9th, 2009, 02:05 PM   #18
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 109

Dat dit plein meegenomen wordt in de ontwerpwedstrijd wist ik niet. Dat is een stevige positieve noot.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old December 10th, 2009, 08:46 AM   #19
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

^ In de zomer zit het overdag ook bomvol, en in de winter heb je de ijsbaan.

Maar goed, het probleem dat je schetst is volgens mij niet zozeer dat je déze plek beter wilt, maar dat je vergelijkbare locaties zoekt met een ander type horeca en uitstraling. Dat kan best naast elkaar bestaan.
Old December 10th, 2009, 07:36 PM   #20
kvzer
Registered User

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
^ In de zomer zit het overdag ook bomvol, en in de winter heb je de ijsbaan.

Maar goed, het probleem dat je schetst is volgens mij niet zozeer dat je déze plek beter wilt, maar dat je vergelijkbare locaties zoekt met een ander type horeca en uitstraling. Dat kan best naast elkaar bestaan.
Dat lijkt me een juste analyse

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules