|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
|
|
#1 | |||
|
✖✖✖
Likes (Received): 198
|
Amsterdam: Wibautas
Een centraal topic voor dit grote meerjarenproject leek me wel op zijn plaats.
Deelprojecten Herinrichting Valkenburgerstraat In 1999 voltooid. Mr. Visserplein Bijna voltooid. Herinrichting Weesperstraat Vorig jaar leek het er even op dat de Weesperstraat misschien toch 2x2 rijbanen zou blijven, maar na enkele moties in de gemeenteraad bleef men bij de 2x1 uit het Masterplan. De motie Molenaar/Bergervoet is in juli 2009 aangenomen: Quote:
Weesperplein Status onbekend. Herinrichting Wibautstraat Herinrichting begint dit jaar: Quote:
Quote:
![]() ![]()
|
|||
|
|
|
|
|
#2 | |
|
✖✖✖
|
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
✖✖✖
|
Goed advies:
![]()
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
✖✖✖
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
hipp-E
|
Oops! Het Volkskrantgedrocht is juist één van de panden die ik graag tegen de vlakte zie gaan. Architectonisch heeft het geen bijzonderheden. 100 jaar oude panden slopen, maar dit gebouw als monument bewaren, vind ik een vreemde manier van denken. Het economisch argument voor de sloop van die zielige pandjes kan ik wel begrijpen, hoewel ik er niet echt gelukkig mee ben.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 59
|
het gebouw heeft voorlopig een nuttige functie, mooi is het niet.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Goed idee, een eigen draadje!
Ik werk in Het Muziektheater (de 'Stopera'). Mijn baas zit in het overleggebeuren van het Groot Waterloo District. Pas kwam ze terug van een overleg waarin de bebouwing van het middelpunt van het Meester Visserplein besproken werd. Een optie om dit beter mogelijk te maken is het verleggen van de tram. Dus niet de schuine oversteek behouden, maar een L-bocht aanleggen, om dit middelpunt heen. Lijkt me een goed plan! Dit rare plein kan wel een gebouw gebruiken. Maar tot nu toe is dit geloof ik nog niet meer dan een idee. Heeft iemand trouwens wel eens dat ontwerp gezien van die moderne moskee op dit middelpunt? Dit idee sprak mij erg aan. Drie wereldgeloven op een rijtje: Mozes en Aäronkerk, een nieuwe, moderne moskee, en de synagoge. Toch wel bijzonder! Maar ook dat was volgens mij slechts een idee. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
✖✖✖
|
Dankje voor het enthousiasme ![]() Ik heb inderdaad ook een paar plannen gezien voor het herstellen van de oude rooilijnen in het gebied, onder andere in een plan van GroenLinks, PvdA en VVD: Mr. Visserplein: een culturele doorbraak (PDF) Het plan voor een moskee ken ik echter niet. Een overzichtskaartje uit het plan:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Waarom wordt de Weesperstraat een 1 baans weg (twee richtingen)? Snap daar echt totaal het nut niet van. Juist om de rest van de binnenstad minder populair voor auto's te maken, kun je deze weg als doorstromend alternatief behouden. Verder is de Wibautstraat al twee-baans en ook de IJtunnel en de Nieuwe Leeuwarderweg. Dan is het ook nog eens zo dat er heel veel ruimte ooit is gecreëerd door de bebouwing zo ver uit elkaar te zetten, het wordt dus heel snel doods als je de wegen versmald. En er wonen niet veel mensen aan de weg, dus niemand heeft er last van.
Zie ik iets over het hoofd of is dit weer een nergens op gebaseerd voorstel??? Ik zie geen voordelen, wel nadelen. Overtuig me alsjeblieft of draai het terug. Nog een gevoelspuntje: vanaf de Rembrandttoren ziet de twee-baans Wibautas er echt geweldig stedelijk uit... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 206
|
Gaan we voor het asfalteren van een straat een nieuw topic openen
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
✖✖✖
|
Ik kon er inderdaad op wachten tot je hier over ging zeuren. Dit is een tamelijk omvangrijk meerjarenproject dat verband houdt met projecten als Wibaut aan de Amstel (dat op zijn beurt niet alleen de Amstelcampus en de Parooldriehoek omvat). Vandaar dus dit centrale topic waar je ook terecht kunt voor informatie over projecten op en rond de Wibautstraat en Weesperstraat (zoals het vernieuwen/renoveren van de koppen op de Wibautstraat, het doortrekken van de groene Ceintuurbaan over de Ruyschstraat en de Eerste Oosterparkstraat, het herstellen van Oost-Westverbindingen in de Oetgen- en Burmanstraat (waarvoor wellicht het Bommerhuis gesloopt moet worden) etc.).
Niet iedereen is even geďnteresseerd in jouw topics over bijvoorbeeld projecten in Amsterdamse buurgemeenten. Maar daar gaan we ook niet over lopen zeuren. Geef elkaar een beetje de ruimte hier alsjeblieft. Ik heb er trouwens geen problemen mee als het topic wordt verplaatst naar het Café, maar het leek me juist wel op zijn plaats hier... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Likes (Received): 56
|
hier houden graag. het is nu al een van nijn favouriten.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Frans Woerden
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
✖✖✖
|
Quote:
.Mijn interpretatie van is wellicht iets anders. Ik zou dan eerder deze gebruiken: ![]() Kokoll komt in de buurt, Gogol (met een Engelse g) is nog iets beter
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
Likes (Received): 56
|
fijn met nijn.
de wibautstraat is hard op weg en hot spot te worden. het is een van de meest energieke plekken van amsterdam. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
✖✖✖
|
Hier ben ik het ontzettend mee eens:
Quote:
Van de horeca zal het succes niet afhangen. Villa Ruysch doet goede zaken. Richting Wibautstraat: ![]() Richting Amstel:
Last edited by Го́голь; February 7th, 2010 at 11:45 PM. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Frans Woerden
|
Uitvoeringsbesluit
Herinrichting Wibautstraat
Op 21 januari heeft de gemeenteraad met twee moties een uitvoeringsbesluit genomen over de reconstructie/herprofilering Wibautstraat ter hoogte van de Mauritskade en het spoorwegviaduct. In april start de eerste fase van de uitvoering met het verplaatsen van de stuwluchtopeningen en de nooduitgang van de metro. De stuwluchtopeningen voeren de luchtverplaatsing van de metro af zodat het op de perrons niet waait door de rijdende metro’s. IBA heeft voor het verplaatsen de bijbehorende verkeersmaatregelen voorbereid en verzorgt de directievoering en toezicht tijdens de uitvoering van de werkzaamheden. Ondertussen werkt IBA aan de bestekvoorbereiding van de reconstructie en herprofilering van de Wibautstraat. De start van de uitvoering reconstructie/herprofilering Wibautstraat staat gepland voor september 2010 en loopt door tot december 2011. Opdrachtgever voor dit project is de Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer. Bron: www.iba.amsterdam.nl |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Nieuwe bomen Mr Visserplein
Het Mr Visserplein staat inmiddels vol met nieuwe bakken met bomen en iets dat waarschijnlijk voor foto's bedoeld is:
Met de Portugese synagoge: image hosted on flickr ![]() Met de filmacademie: image hosted on flickr ![]() Vanaf het fietspad: image hosted on flickr ![]() Ik vind de bomen en de bakken mooi. Maar vraag me af wat het gaat worden met die foto's... Verder mis ik nog steeds een fontein en zitgelegenheden in de zon. Ben bang dat het toch een beetje simpel opgelost wordt hier... |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
✖✖✖
|
Quote:
Goede stap voorwaarts. Het gebied geeft al een hele andere indruk dan een jaar geleden. |
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| weesperstraat, wibautstraat |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|