daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Reply

Thread Tools
Old November 14th, 2008, 11:05 PM   #1
X38
Registered User

Likes (Received): 21

Maaseik & Maastricht door X38

Ik heb op dinsdag 28/10/'08 onderstaande tentoonstelling in Maaseik bezocht, en daarna heb ik nog een bezoekje gebracht aan Maastricht.
(klikbaar)

Eerst mijn foto's uit Maaseik (Belgisch Limburg).
Het stadje hebben we niet echt serieus bezocht, want onze parkeertijd was op toen we uit de tentoonstelling kwamen.

1. Mijn -artistieke- scheve foto van het stadhuis. Nee, ik was niet zat. Maar het stond er vol met storende bomen.

2. De stad gaat er prat op dat de gebroeders Van Eyck in Maaseik geboren zouden zijn.

3. Het marktplein vol met auto's, maar naar't schijnt gaat die parking daar weg. Het is er trouwens peperduur.

4.

5. zijstraatje met uitzicht op de markt

6.

7. Afsluiter. daag, Maaseik!

Maastricht - deel 1

8. Hier hadden wij onze auto geparkeerd (echt een mooie parking trouwens! - maar wel glad!)

9. Daar beneden krijg je dit hier te zien! Een zeer uitgebreide modelbouw- en speelgoedcollectie over Citroën!

10. Modern dingetje, heel dat complex.

11. Eerlijk gezegd vind ik het zelf helemaal geen mooie foto, maar toch...

12. Hier zit je eigenlijk "naast de kade"

13. Tussen de coffeeshops (), deze affiche van heel dat complex:

14. We komen in de buurt van de Markt (ofzo)

15. Niet erg duidelijk, maar het gebouw uiterst rechts heet "hotel DelaBourse"

16.

17. Dat stadhuis (?) is echt wel lastig om te trekken...

18. Voorsmaakje van mijn volgende deel. Ok, het is tegen het licht, maar dat vond ik nu net zo mooi.

Maastricht - deel 2

Deze foto's heb ik al een week geleden geüpload, maar het was al te laat om ze nog te posten, en de dag daarna kreeg ik een fatale systeemcrash, waardoor het hier dus wat vertraging heeft opgelopen .

19.

20.

21. Vreemd kerstgevoel hebben die Maaslanders

22.

23. Je bent SSC'er of je bent het niet... (tjah...)

24. Dit "postkantoor" vind ik echt een prachtig gebouw.

25. Ja, Maastrichteneers pronken graag met hun franstalig verleden...

26.

27. Stevig modernistisch gebouw in een steegje waarin je het niet zou verwachten...

28. En nog zo'n rare vogel

29. zoek de contradictie

30.

31.

32.

33. En dit gebouw vindt je...

34. En we gaan verder...

35. Cyclist's dream (or nightmare)

36. Echt een prachtige (voetgangers)brug!

37. Voor als je jezelf afvraagt hoe ik eruit zie:

38. "Over 't water..."

39. richting brug gekeken

40. Riversight

41. Nogmaals dat nice winkelcentrum

42.

43. Smaken verschillen, maar deze gebouwtjes aan de overkant vind ik echt niet mooi.

Daag, Maastricht!

Met fotografische groeten,
X38!
X38 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old November 15th, 2008, 01:29 PM   #2
Niyyu
Registered User

Likes (Received): 0

echt leuke foto's van een stad (Maastricht) waarvan ik graag vaker foto's zie :P
Niyyu no está en línea   Reply With Quote
Old November 17th, 2008, 09:40 PM   #3
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 5529

Maaseik is idd een verassend mooie stad met IMO 1 van de mooiste marktpleinen van de Benelux.
Moeten ze nog wel die parkings weg halen.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old November 17th, 2008, 10:18 PM   #4
X38
Registered User

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Maaseik is idd een verassend mooie stad met IMO 1 van de mooiste marktpleinen van de Benelux.
Moeten ze nog wel die parkings weg halen.
Daar zijn plannen toe. De parkeerplaatsen zullen van een slordige 200 naar +/- 40 plaatsen gereduceerd worden. Maarja, momenteel is het idd een typisch belgisch marktplein, bomvol rustende hompen staal op rubberbanden .
Je mag er trouwens max. 1 uur staan én het is verschrikkelijk duur op die markt.

Maar Maaseik heeft echter recentelijk 2 grote ondergrondse parkeergarages gebouwd, ik had er zelfs een foldertje van, maar helaas...
Old November 20th, 2008, 10:29 PM   #5
sky-eye
Zitterd veur ummer

Likes (Received): 96

Bedankt voor het posten, Maaseik is een leuk dorp met een prachtig, sfeervol marktplein. ik woon er maar 15 km vandaan, maar kom er maar zelden, laatste keer dat ik op de markt was is al bijna 10 jaar geleden, maar toen viel me ook al op dat Maaseik een leuk, oud stadje is. In Maastricht kom ik geregeld en het blijft altijd leuk om daar foto's van te zien. Wat betreft foto 43, dit is de nieuwbouwwwijk ceramique. Vroeger lagen hier de aardewerkfabrieken, maar deze zijn vervangen door bijna 2000 appartementen, kantoren, een hotel en een museum. Persoonlijk vind ik het wel een mooie wijk die zeker de moeite waard is om te bezoeken. Enig nadeel is dat het een echte yuppenwijk is met vriojwel alleen maar dure appartementen. maar als je maar 1 dagje hebt om de stad te bezoeken dan kun je je beter orienteren op de oude binnenstad, die is tenminste echt sfeervol.
sky-eye no está en línea   Reply With Quote
Old November 20th, 2008, 11:06 PM   #6
X38
Registered User

Gezien vanaf de overkant van't water, blijven het gedrochten...
Old November 22nd, 2008, 11:15 PM   #7
erwin
fastshooter

erwin's Avatar

Likes (Received): 0

Leuke serie!
Je horizon is niet altijd even recht en soms snij je mensen door, maar de afwisseling is mooi.

Mosae Gusto is trouwens bijna failliet. Veel leegstand. Het winkelcentrum richtte zich (teveel) op de hogere inkomensgroepen (dubbel modaal), waardoor er te weinig omzet gehaald werd.

Hoe was trouwens de tentoonstelling van het Terracotta Leger?

the citystreets are empty now
the lights don't shine no more
erwin no está en línea   Reply With Quote
Old November 23rd, 2008, 12:18 AM   #8
X38
Registered User

Quote:
Originally Posted by erwin View Post
Leuke serie!
Je horizon is niet altijd even recht en soms snij je mensen door, maar de afwisseling is mooi.
Bedankt! Ja, ik weet het, maar het zijn vooral foto's v/h type dat je los uit de pols 'trekt' (zo zeggen de belgjes 'een foto maken'), terwijl je ook nog eens de hele tijd rest van je familie achterna moet hollen, kent u het?

Quote:
Mosae Gusto is trouwens bijna failliet. Veel leegstand. Het winkelcentrum richtte zich (teveel) op de hogere inkomensgroepen (dubbel modaal), waardoor er te weinig omzet gehaald werd.
Da's het nieuwe gebouw met de 'mooie parking', nietwaar?
't was er eigenlijk idd aan te zien. Een groot deel v/h gebouw is maar een ijselijk tochtgat.

Quote:
Hoe was trouwens de tentoonstelling van het Terracotta Leger?
Goed! Leuk dat je dat vraagt.
- En ik had weer iets om over te slijmen bij m'n geschiedenisleraar -
Foto's maken daarbinnen kun je vergeten, tenzij je een joekel van een DSLR bezit -wat ik dus niet heb-, want het is er serieus donker daarbinnen.

Voor meer info -en die zal ik je zeker geven- stuur je me maar een PM, én in mijn openingspost is er een link te vinden naar de site van de tentoonstelling.

Reply

Thread Tools

Posting Rules