|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
|
|
#1 | |
|
Not much
Likes (Received): 49
|
Grootste wellnesscomplex ter wereld in Hoofddorp
Bij vele is het misschien al bekend dat er plannen zijn om een Thermen Holiday supersauna/wellnesscomplex te bouwen in Hoofddorp. Nu is het dan eindelijk zover, in het eerste kwartaal van 2010 gaan ze beginnen met de bouw van dit megacomplex. Er zijn nog steeds niet echt duidelijke impressies, maar toch
![]() Quote:
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
Likes (Received): 101
|
Dat klinkt allemaal heel aantrekkelijk.
|
|
|
#3 |
|
Not much
|
Hier zo'n beetje de enige afbeeldingen die ik kan vinden. De eerste met plattegrond is nieuw voor mij.
![]() ![]() ![]()
|
|
|
#4 |
|
Tom Wolbrink
Likes (Received): 568
|
Eindelijk het project wat Hoofddorp op de internationale kaart gaat zetten
![]() Maar, ziet er mooi uit. Als je hiervan houdt dan is het een erg mooi vooruitzicht dat dit in Hoofddorp wordt gebouwd.
Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Jaa, ziet er wel chilling uit. Nog nooit zoiets bezocht maar wil dat nog wel een x doen!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Leuk voor Hoofddorp, maar ik vraag me wel af wat je voor slechts 25 miljoen krijgt.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 206
|
Als de vliegtuigen een beetje laag overkomen kun je alles goed bekijken
![]() Het lijkt mij een mooi project en als het klaar is ga ik er vast een kijkje nemen maar helaas dan zonder camera
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Whirlwind
|
Hoe komen die mensen op het onderste plaatje in die schoorsteenachtige dingen?
|
|
|
#9 | |
|
Not much
|
^Magie
![]() Quote:
Haarlemmermeer of Hoofddorp? Hoofddorp! Hij komt in de toekomstige woonwijk 'Zuidrand'. Daarboven komt de nieuwe wijk Toolenburg Zuid en het bedrijventerrein De President. Daartussen wordt dit complex gebouwd. Ben benieuwd, een even grote parkeergarage als het gebouw
|
|
|
|
#11 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
In Den Bosch ligt ook een immens mooie Thermen, en tevens erg groot.
|
|
|
#12 |
|
Bas
|
Even Googlen op `Health Spa` levert alleen al in de USA tien vergelijkbare accomodaties op, waarvan de meesten groter lijken dan het wellnesscomplex in Hoofddorp. Titel kan dus aangepast worden.
Neem nou `Cal-a-vie` in Northern San Diego County, Calif., je zou er zo heen willen, om je veertien dagen aan de werkgever te onttrekken! Zó mooi als dat is. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Not much
|
^Hoe groot is dat complex dan? Ik denk dat ze bij deze in Hoofddorp de 50.000 vierkante meter meetellen. (dus ook de parkeergarage).
|
|
|
#14 |
|
The only way is up
Likes (Received): 636
|
mooie complex. Dit zal cker een grote mensentrekker worden.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Not much
|
Ik weet niet precies de locatie, de ene keer hoor ik weer in de toekomstige wijk Zuidrand, de andere keer weer op het bedrijventerrein De President. Maar het meest logische lijkt me de toekomstige wijk. Hieronder een plaatje van hoe de Zuidrand moet worden met in de rechterhoek de locatie voor het Thermen Holiday complex.
|
|
|
#16 |
|
Bas
|
Cal a Vie heeft 200 acres, private property. Gelegen in de heuvels van California. Ga nu maar rekenen:1 acre = 4046,87261 vierkante meter (USA), of 4046,8564224 vierkante meter (GB) 1 acre = 40,468 are (USA) 1 acre = 0,404687261 hectare (USA) Hoe wil je het hebben?
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Not much
|
^Ach, ik ga af op wat er in de krantenberichten staat
|
|
|
#18 |
|
Bas
|
Ja, doe dat maar, want ook in Duitsland zijn gigantische wellnesscomplexen, het heilen wordt daar zelfs door ziektekostenverzekeraars gedekt. Zo ging mijn oom Henry in Karlsruhe ook minimaal éénmaal per jaar naar zo`n wellnessinstituut, het liefst zo ver mogelijk weg. Om achter de vrouwen aan te zitten! En dat gebeurde dan in Bad Oeyenhausen, Baden-Baden, Bad Oldesloe, weet ik waar, maar veel van die complexen zijn al groter dan wat ook in Nederland. Trouwens, in het Groningse Nieuweschans is ook een enorm groot wellnesscomplex, terwijl je het daar niet zou verwachten.
Maar voor Hoofddorp is het natuurlijk ook een welkome aanvulling op het stedelijke aanbod van hoogwaardige voorzieningen, zo`n wellnesscomplex. Hoe groot dat dan ook moge zijn, het is een goede inkomstenbron voor de stad zelf (Ja, ik zie Hoofddorp als een behoorlijke stad!). En het ziet er heel mooi uit, bedankt voor de tekeningen hierboven. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Not much
|
^Ach, het is ook niet zo belangrijk dat het het grootste in de wereld is. Zoals je al zegt, het is mooi dat dit nu ook hier in Hoofddorp zit, daar kan de stad blij mee zijn.
|
|
|
#20 |
|
Registered User
|
http://www.saunagids.nl/nieuws-sauna...f-wellness.php
Met een oppervlakte van zo’n 60.000 m2 is Thermae 2OOO één van de grootste wellness centers van Nederland. Meer heb ik hier niet op te zeggen. Ik heb gewoon thuis een sauna overigens.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|