daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Reply

Thread Tools Display Modes
Old October 3rd, 2009, 05:59 PM   #1
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

Likes (Received): 49

Grootste wellnesscomplex ter wereld in Hoofddorp

Bij vele is het misschien al bekend dat er plannen zijn om een Thermen Holiday supersauna/wellnesscomplex te bouwen in Hoofddorp. Nu is het dan eindelijk zover, in het eerste kwartaal van 2010 gaan ze beginnen met de bouw van dit megacomplex. Er zijn nog steeds niet echt duidelijke impressies, maar toch

Quote:
Bouw van supersauna begint eerste kwartaal 2010

Door: Frits Verhagen | zaterdag 3 oktober 2009 10:02
HOOFDDORP - De bouw van het grootste saunacomplex ter wereld aan de zuidkant van de Hoofddorp gaat in het eerste kwartaal van 2010 van start. Dat heeft de initiatiefnemer Thermen Holiday laten weten. De verwachting is dat het complex een jaar later klaar is.

Kort geleden waren er berichten dat het prestigieuze project vertraging opliep. Door de wereldwijde economische crisis kwam de financiering voor de thermen moeilijk rond. Inmiddels is het licht op groen gezet voor de start van de bouwwerkzaamheden.

Directeur Sherita Narain van Thermen Holiday is erg blij dat de kogel door de kerk is. "Wat we in Hoofddorp gaan realiseren is uniek in de wellnesswereld qua afmetingen en qua faciliteiten. Thermen Holiday Haarlemmermeer wordt een mekka voor wellnessliefhebbers uit heel Europa."

Bezoekers maken in het nieuwe complex een ontdekkingsreis rond de wereld waar zij rituelen en gezondheidsgebruiken leren kennen uit verschillende werelddelen en culturen. Zo is er bijvoorbeeld een Fins landschap aangelegd met meren, lavalandschappen, een sneeuwgrot en een Finse bergbeek. Liefhebbers van de warmte kunnen terecht in de woestijn en het Amazonegebied met onder andere een watersauna, een grotsauna en een schitterende tuin met heuse sawahvelden.

Het wellnesscomplex in Hoofddorp bedraagt totaal 50.000 vierkante meter. Het bebouwde deel is 10.000 vierkante meter groot. De besloten tuin moet circa 20.000 vierkante meter groot worden en er komt nog een parkeervoorziening van 20.000 vierkante meter. Er gaan naar verwachting 400 tot 500 mensen werken. Met de bouw is circa 25 miljoen euro gemoeid.

Narain: "Aangezien het plan van Thermen Holiday Haarlemmermeer zo ambitieus is, heeft het bloed, zweet, af een toe een traantje én heel veel tijd gekost om dit te kunnen realiseren. Zonder de hulp van wethouders Jeroen Nobel en Michel Bezuijen hadden we het overigens niet voor elkaar gekregen. We zijn hen dankbaar voor de hulp en het onaflatende vertrouwen in ons."
Bron: Hoofddorpse Courant

Sponsored Links

Old October 3rd, 2009, 06:19 PM   #2
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 101

Dat klinkt allemaal heel aantrekkelijk.
Old October 3rd, 2009, 06:49 PM   #3
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

Hier zo'n beetje de enige afbeeldingen die ik kan vinden. De eerste met plattegrond is nieuw voor mij.

Old October 3rd, 2009, 07:10 PM   #4
Topaas
Tom Wolbrink

Topaas's Avatar

Likes (Received): 568

Eindelijk het project wat Hoofddorp op de internationale kaart gaat zetten

Maar, ziet er mooi uit. Als je hiervan houdt dan is het een erg mooi vooruitzicht dat dit in Hoofddorp wordt gebouwd.

Nieuwste fotoseries: Amsterdam | Odessa | Dresden | Salzburg | Rotterdam

Komende series: Istanbul, Etna, Pompeï, Turijn, Genua, Milaan, Frankfurt, Napels, Piraeus, Athene, Kos, Limassol, Heraklion, Beiroet, Baalbek, Zakynthos, Lissabon, Praag, Berlijn, München, Hamburg, Lerwick, IJsland, Reykjavik, Luik, Emmen, Apeldoorn
Topaas no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2009, 07:34 PM   #5
empersouf
Registered User

empersouf's Avatar

Likes (Received): 1

Jaa, ziet er wel chilling uit. Nog nooit zoiets bezocht maar wil dat nog wel een x doen!
empersouf no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2009, 08:22 PM   #6
Elmo
Registered User

Elmo's Avatar

Likes (Received): 0

Leuk voor Hoofddorp, maar ik vraag me wel af wat je voor slechts 25 miljoen krijgt.
Elmo no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2009, 09:32 PM   #7
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 206

Als de vliegtuigen een beetje laag overkomen kun je alles goed bekijken

Het lijkt mij een mooi project en als het klaar is ga ik er vast een kijkje nemen maar helaas dan zonder camera
the runner no está en línea   Reply With Quote
Old October 5th, 2009, 12:40 PM   #8
Deventer Up
Whirlwind

Deventer Up's Avatar

Hoe komen die mensen op het onderste plaatje in die schoorsteenachtige dingen?
Old October 5th, 2009, 07:33 PM   #9
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

^Magie

Quote:
Thermen Holiday Haarlemmermeer: 25 miljoen

AMSTERDAM - In de Haarlemmermeer verrijst volgend jaar het grootste wellnesscentrum ter wereld. Met de bouw van het complex is een investering van 25 miljoen euro gemoeid. Begin volgend jaar, twee jaar later dan gepland, wordt het startsein gegeven voor de bouw van Thermen Holiday Haarlemmermeer.

Het complex moet verrijzen in het Park van de 21ste eeuw, tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep en krijgt een omvang van in totaal 50.000 vierkante meter. Het bebouwde deel is 10.000 vierkante meter groot en wordt voorzien van een besloten tuin van circa 20.000 vierkante meter. Verder krijgt het complex een parkeergarage van eveneens 20.000 vierkante meter.

Comfort en luxe komen centraal te staan in Thermen Holiday Haarlemmermeer, dat zich wil meten met een vijfsterrenoord. Het wellnesscentrum gaat werk bieden aan tussen de vier- à vijfhonderd mensen. In 2011 moet het complex gereed zijn.

Thermen Holiday is het familiebedrijf van broer en zus, Tonny Gajadin (47) en Sherita Narain (37), die eind 2003 hun eerste wellnesscenter in Schiedam openden. Hert complex krijgt jaarlijks circa 180.000 gasten over de vloer en heeft 280 mensen in dienst, van wie 115 fulltime. Vorig jaar werd een centrum in het Drentse Zuidwolde overgenomen.

Thermen Holiday Haarlemmermeer wil zich gaan richten op mensen uit heel Europa. Dagelijks zullen 1500 bezoekers zich in Hoofddorp kunnen laten verwennen met sauna's, massages en schoonheidsbehandelingen.

Thema van het complex wordt Wellness around the world. Bezoekers kunnen kennismaken met rituelen en gezondheidsgebruiken uit verschillende werelddelen en culturen.

Wellness is in korte tijd uitgegroeid tot een miljardenindustrie. Volgens sommige deskundigen zal de 'onthaastmarkt' volgend jaar zijn toegenomen tot een biljoen dollar (688 miljard euro).
Bron: Parool

Haarlemmermeer of Hoofddorp? Hoofddorp! Hij komt in de toekomstige woonwijk 'Zuidrand'. Daarboven komt de nieuwe wijk Toolenburg Zuid en het bedrijventerrein De President. Daartussen wordt dit complex gebouwd. Ben benieuwd, een even grote parkeergarage als het gebouw
Old October 5th, 2009, 08:24 PM   #10
rvdw
Registered User

Dat moet een behoorlijk groot complex worden zo te zien. Er is blijkbaar veel vraag naar.
Old October 5th, 2009, 09:00 PM   #11
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 19

In Den Bosch ligt ook een immens mooie Thermen, en tevens erg groot.
Old October 5th, 2009, 11:08 PM   #12
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Even Googlen op `Health Spa` levert alleen al in de USA tien vergelijkbare accomodaties op, waarvan de meesten groter lijken dan het wellnesscomplex in Hoofddorp. Titel kan dus aangepast worden.

Neem nou `Cal-a-vie` in Northern San Diego County, Calif., je zou er zo heen willen, om je veertien dagen aan de werkgever te onttrekken! Zó mooi als dat is.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old October 6th, 2009, 08:23 AM   #13
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

^Hoe groot is dat complex dan? Ik denk dat ze bij deze in Hoofddorp de 50.000 vierkante meter meetellen. (dus ook de parkeergarage).
Old October 6th, 2009, 12:28 PM   #14
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 636

mooie complex. Dit zal cker een grote mensentrekker worden.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old October 6th, 2009, 07:33 PM   #15
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

Ik weet niet precies de locatie, de ene keer hoor ik weer in de toekomstige wijk Zuidrand, de andere keer weer op het bedrijventerrein De President. Maar het meest logische lijkt me de toekomstige wijk. Hieronder een plaatje van hoe de Zuidrand moet worden met in de rechterhoek de locatie voor het Thermen Holiday complex.

Old October 6th, 2009, 08:40 PM   #16
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Cal a Vie heeft 200 acres, private property. Gelegen in de heuvels van California. Ga nu maar rekenen:

1 acre = 4046,87261 vierkante meter (USA), of 4046,8564224 vierkante meter (GB)
1 acre = 40,468 are (USA)
1 acre = 0,404687261 hectare (USA)

Hoe wil je het hebben?
Old October 6th, 2009, 08:42 PM   #17
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

^Ach, ik ga af op wat er in de krantenberichten staat
Old October 6th, 2009, 08:55 PM   #18
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Ja, doe dat maar, want ook in Duitsland zijn gigantische wellnesscomplexen, het heilen wordt daar zelfs door ziektekostenverzekeraars gedekt. Zo ging mijn oom Henry in Karlsruhe ook minimaal éénmaal per jaar naar zo`n wellnessinstituut, het liefst zo ver mogelijk weg. Om achter de vrouwen aan te zitten! En dat gebeurde dan in Bad Oeyenhausen, Baden-Baden, Bad Oldesloe, weet ik waar, maar veel van die complexen zijn al groter dan wat ook in Nederland. Trouwens, in het Groningse Nieuweschans is ook een enorm groot wellnesscomplex, terwijl je het daar niet zou verwachten.

Maar voor Hoofddorp is het natuurlijk ook een welkome aanvulling op het stedelijke aanbod van hoogwaardige voorzieningen, zo`n wellnesscomplex. Hoe groot dat dan ook moge zijn, het is een goede inkomstenbron voor de stad zelf (Ja, ik zie Hoofddorp als een behoorlijke stad!). En het ziet er heel mooi uit, bedankt voor de tekeningen hierboven.
Old October 6th, 2009, 08:59 PM   #19
xlchris
Not much

xlchris's Avatar

^Ach, het is ook niet zo belangrijk dat het het grootste in de wereld is. Zoals je al zegt, het is mooi dat dit nu ook hier in Hoofddorp zit, daar kan de stad blij mee zijn.
Old October 7th, 2009, 12:51 AM   #20
Cymen
Registered User

Cymen's Avatar

http://www.saunagids.nl/nieuws-sauna...f-wellness.php
Met een oppervlakte van zo’n 60.000 m2 is Thermae 2OOO één van de grootste wellness centers van Nederland.

Meer heb ik hier niet op te zeggen. Ik heb gewoon thuis een sauna overigens.

I'm not a slave to a god that doesn't give a shit!
Cymen no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules