daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine
Antiguo 01-03-2013, 05:29:26   #61
bama84
Registered User
 
Fecha de Ingreso: May 2008
Mensajes: 1.465
Likes (Received): 42




sebetulnya kesultanan sulu itu bertindak mengklaim mau membikin negara sendiri atau atas nama pemerintah philipine ?
bama84 no está en línea   Responder Con Cita

Sponsored Links
 
Antiguo 01-03-2013, 10:59:28   #62
embassyofaudrey
Registered User
 
Avatar de embassyofaudrey
 
Fecha de Ingreso: Feb 2012
Ubicación: in u'r heart
Mensajes: 5.512
Likes (Received): 1320

tidak atas nama philippine sepertinya, sebenarnya mereka punya bukti sah untuk klaim itu tanah mereka. karena malaysia memang bayar uang sewa ke sultan sulu.
__________________
#LongLiveIndONEsia
embassyofaudrey no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 01-03-2013, 15:57:43   #63
Namewee
No We Can't
 
Avatar de Namewee
 
Fecha de Ingreso: Feb 2011
Ubicación: Tanjungpore
Mensajes: 5.886

Sabah makin bergejolak
Sudah ada baku tembak dan sudah ada yang tewas

cmiiw
__________________
Demi Masa
Sesungguhnya Manusia Benar-Benar Dalam Kerugian
Namewee no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 01:11:45   #64
embassyofaudrey
Registered User
 
Avatar de embassyofaudrey
 
Fecha de Ingreso: Feb 2012
Ubicación: in u'r heart
Mensajes: 5.512
Likes (Received): 1320

utusan dari sultannya bilang, yang tewas dari pihak malaysia bukan 2, tapi 69 orang.
__________________
#LongLiveIndONEsia
embassyofaudrey no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 02:45:08   #65
onosqaciw
Registered User
 
Avatar de onosqaciw
 
Fecha de Ingreso: Feb 2011
Mensajes: 1.317
Likes (Received): 92

katanya yang tewas belasan.......lagian dari awal harusnya diberondong aja, kan jelas2 masuk ke wilayah malaysia dengan senjata, tanpa ijin disuruh keluar ga mau
onosqaciw no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 02:56:15   #66
BeWiseMan
freewill
 
Avatar de BeWiseMan
 
Fecha de Ingreso: Jan 2013
Mensajes: 922
Likes (Received): 231

Updated March 2, 2013 - 12:00am
Sabah assault: 15 dead



Cita:
MANILA, Philippines - A standoff between Malaysian security forces and followers of Sulu Sultan Jamalul Kiram III ended in violence yesterday, with two Malaysian police officers and a Sabah villager and up to 12 of Kiram’s men killed as Malaysian Prime Minister Najib Razak declared his patience had run out.

Najib, quoted by state news agency Bernama, confirmed the Malaysian police deaths and said that 10 to 12 Filipinos had been killed after their group tried to break through a security cordon around a village in Lahad Datu where they had been holed up since Feb. 9.

Malacañang confirmed the deaths and called the turn of events “saddening.”

“We regret the loss of lives,” Presidential Communications Development and Strategic Planning Office Secretary Ricky Carandang told reporters last night after a meeting with President Aquino and other officials.

“We condole with the families of those who were lost,” Carandang said, adding that the standoff could not be considered over because Malaysian forces and followers of Kiram were still in the area.

“There now exists a small window of opportunity to arrive at a peaceful conclusion to the situation in Lahad Datu; we are exerting every effort to seize that opportunity, and are hopeful that the Kiram family and their followers will seize it with us, so that further bloodshed may be avoided,” Carandang said.

“Since the onset, our primary goal had been to resolve the situation without violence. That is why President Aquino urged the followers of the Kiram family to lay down their arms and return home, so that their grievances can be addressed through sober, productive dialogue,” Carandang said.

Carandang said they could not confirm reports that a crackdown on Filipinos in Sabah had begun because of the incident.

The group that battled with Malaysian forces was led by the sultan’s brother Agbimuddin, also called Raja Muda or crown prince.

More than 200 followers of the Sultanate of Sulu landed in Sabah last month, declaring the territory as their homeland.

Both the Philippine and Malaysian governments had repeatedly urged them to return home.

Reports said most of the Filipino gunmen had fled the fighting.

Najib said he had now given Malaysian security forces a mandate to take “any action” against the group.

“Do not test our patience, our patience has reached the limit,” he was quoted as saying earlier.

“We have a plan to remove them, they should have surrendered and left,” said Najib, who must call national elections by April and has come under pressure from the opposition for allowing the bizarre standoff to drag on.

Three Malaysian police officers were wounded in the shootout, police said.

The Philippines only confirmed one death among the group, saying that 10 had surrendered while the rest had fled towards the sea.

The sultanate’s spokesman Abraham Idjirani told reporters in Manila that the men had moved to another location to continue their fight and urged Malaysia to hold talks.

The confrontation had threatened to reignite tension between the Philippines and Malaysia. Ties have been periodically frayed by security and migration problems along their sea border.

The group is demanding recognition from Malaysia and renegotiation of the original terms of a lease on Sabah by the sultanate to a British trading company in the 19th century.

Bernama said two Malaysian policemen were killed in a mortar attack launched by the Filipinos.

Idjirani said 10 of the sultanate’s soldiers and a 28-year-old mother were killed in the attack started by Malaysian security forces.

News reports from Kota Kinabalu, quoting Lahad Datu residents, said scores of wounded Malaysian security forces had been seen being transported out of Tanduo village near Lahad Datu on military trucks.

The firefight began at 10 a.m. yesterday. By noon, Malaysian snipers were reportedly seen picking targets in the coastal town, according to Agbimuddin in a radio interview.

He said the Malaysian forces were only about 300 meters from his men.

“They came upon us so we had to defend ourselves,” Agbimuddin said.

He said they had the names of two fatalities in the sultan’s side but declined to reveal them at the moment.

“We appeal to you not to name them first so their relatives in Sulu will not react violently,” he said.

He also appealed for prayers from both the Muslim and Christian communities in the Philippines as he bared plans by the Sultanate of Sulu and North Borneo and the Kiram family to raise the incident before the Red Crescent and the Red Cross.

He also denied reports that Malaysian commandos had arrested Agbimuddin.

“We would like to deny the report in regard to the status of Raja Muda Kiram. We just talked to him, he is well, he’s not wounded, he is still leading the struggle. He is not among those killed or captured as reported by the Malaysian embassy. That (report) that the Raja Mudah is already captured and now in the hands of the Malaysian police commandos is false,” he said.

Idjirani said Agbimuuddin – referred to as Azzimudie by the Malaysian press – called him up early yesterday to report that Malaysian forces were already “penetrating the ground.” It was at around 10:30 a.m. when Malaysian commandos opened fire at Kiram’s men, killing 10 of them and injuring scores of others.

“We got this information directly from Raja Muda. So who are we going to believe? The people announcing from Malacañang or the Raja Muda himself?”

Idjirani said the sultanate had been made to believe that the problem would be finally resolved peacefully.
- See more at:http://www.philstar.com/headlines/20...ssault-15-dead

Dimana-mana kalau perebutan wilayah sering menyebabkan korban jatuh, sama aja seperti kakek tetanggaku dulu bawa golok karena tetangga lain nyerobot tanah sawah yang hanya setengah meter. Semoga cepat ada solusi...and pray for them
__________________
Unity

Última edición por BeWiseMan fecha: 02-03-2013 a las 08:04:32
BeWiseMan no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 06:43:55   #67
vindoarga
Ing Ngarsa Sung Tuladha
 
Avatar de vindoarga
 
Fecha de Ingreso: Nov 2009
Ubicación: Madiun
Mensajes: 1.475
Likes (Received): 143

Cita:
Empezado por embassyofaudrey Ver Mensaje
utusan dari sultannya bilang, yang tewas dari pihak malaysia bukan 2, tapi 69 orang.
mungkin maksudnya korban dari VAT69 berjumlah 2 orang

yg aku heran, kok.mudah sekali wilayah malaysia disusupi?
__________________
“Indonesia wants peace, but we must also prepare for war.”

-Purnomo Yusgiantoro,
Indonesia's Defense Minister-
vindoarga no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 06:52:02   #68
bama84
Registered User
 
Fecha de Ingreso: May 2008
Mensajes: 1.465
Likes (Received): 42

Cita:
Empezado por embassyofaudrey Ver Mensaje
tidak atas nama philippine sepertinya, sebenarnya mereka punya bukti sah untuk klaim itu tanah mereka. karena malaysia memang bayar uang sewa ke sultan sulu.

berarti mereka menginginkan negara independent ( Sulu State) didaerah Mindanao dan Sabah terpisah dari Malaysia dan Philipine.
bama84 no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 07:21:20   #69
Namewee
No We Can't
 
Avatar de Namewee
 
Fecha de Ingreso: Feb 2011
Ubicación: Tanjungpore
Mensajes: 5.886

Berarti sulu berjuang sendiri tanpa ada sokongan dari siapapun. Mungkin Indonesia mau ambil bagian

Tidak salah klaim media di Indonesia selama ini kalau kejadian tersebut akan berbuntut perang senjata
__________________
Demi Masa
Sesungguhnya Manusia Benar-Benar Dalam Kerugian
Namewee no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 08:15:04   #70
BeWiseMan
freewill
 
Avatar de BeWiseMan
 
Fecha de Ingreso: Jan 2013
Mensajes: 922
Likes (Received): 231

Hari ini Pkl. 00:56 WIB
Polisi Malaysia Serbu Pasukan Kesultanan Sulu di Sabah



Cita:
Kuala Lumpur, (Analisa). Sebanyak 14 orang tewas dalam kontak senjata, Jumat (1/3), ketika pihak berwenang Malaysia berupaya mengakhiri pertikaian dengan sekitar 200 anggota suku Melayu Pilipina yang menduduki sebuah desa di Malaysia Timur. "Dua belas anggota suku dan dua polisi Malaysia tewas dalam kontak senjata selama 30 menit," kata Kepala Polisi Sabah Hamza Taib. Pihak berwenang Malaysia memperketat penjagaan keamanan di sekitar desa ketika anggota suku melepaskan tembakan, katanya menambahkan.

Kelompok suku bersenjata Pilipina yang mengklaim diri sebagai pengikut Kesultanan Sulu di Pilipina Selatan mendarat di desa pantai Lahat Datu di negara bagian Sabah pada 9 Pebruari untuk mengklaim wilayah tersebut sebagai milik mereka, mengutip dokumen kepemilikan sejak akhir 1800-an.

"Kami tidak ingin melawan mereka namun mereka menembaki kami. Kami tidak mempunyai pilihan selain membalas," kata Hamza.

Seperti yang dikutip surat kabar The Star, Perdana Menteri Malaysia Najib Razak menyatakan kesabarannya telah habis, ia telah memberikan wewenang kepada pasukan keamanan untuk mengambil tindakan yang diperlukan untuk mengakhiri pertikaian. Ia mengatakan bahwa ia menyesalkan pertumpahan darah yang terjadi.

"Saya sangat sedih terkait insiden yang terjadi karena kami ingin mencegah pertumpahan darah, yang akhirnya terjadi," kata Najib.

Desa yang diduduki oleh satu kelompok yang dipimpin oleh Agbimuddin Kiram, seorang saudara dari pimpinan suku kerajaan Muslim Pilipina. Kelompok tersebut sebelumnya mengabaikan seruan dari Presiden Pilipina Benigno Aquino III untuk meninggalkan segera atau menghadapi tuntutan di dalam negeri terkait tuduhan memicu konflik bersenjata
read more...
http://www.analisadaily.com/news/rea.../#.UTGl76JHKCM

File lama dibongkar lagi. Sejarah memang banyak menyingkap rahasia.
__________________
Unity
BeWiseMan no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 08:31:38   #71
embassyofaudrey
Registered User
 
Avatar de embassyofaudrey
 
Fecha de Ingreso: Feb 2012
Ubicación: in u'r heart
Mensajes: 5.512
Likes (Received): 1320

Cita:
Empezado por vindoarga Ver Mensaje
mungkin maksudnya korban dari VAT69 berjumlah 2 orang

yg aku heran, kok.mudah sekali wilayah malaysia disusupi?
kok cuma itu pertanyaannya ? pangkalan Scorpennya disekitar situ kok gak detect ?


Cita:
Empezado por Namewee Ver Mensaje
Berarti sulu berjuang sendiri tanpa ada sokongan dari siapapun. Mungkin Indonesia mau ambil bagian

Tidak salah klaim media di Indonesia selama ini kalau kejadian tersebut akan berbuntut perang senjata
dari pihak sultan sulu kalo dari berita sbelah pengen ada kesepakatan pada april nanti. di silsilah kesultanan sulu sendiri juga terpecah belah...!
__________________
#LongLiveIndONEsia
embassyofaudrey no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 08:37:28   #72
aan_mustafa
Registered User
 
Avatar de aan_mustafa
 
Fecha de Ingreso: Jun 2011
Mensajes: 2.688
Likes (Received): 476

Sedikit banyak sejarah Kesultanan Suluh:

------------
Cerita Nenek Moyang

Didasarkan atas sejarah dan dokumen-dokumen yang ada, mereka meyakini bahkan pemerintah Malaysia membayar sewa pada mereka.

Pekan lalu Idjirani menunjukkan beberapa dokumen yang menunjukkan klaim Sulu atas Sabah. Dia juga menyertakan selembar cek senilai 69.700 peso atau hanya sekitar Rp16,6 juta, sebagai pembayaran sewa Sabah dari Malaysia.

Wilayah Sabah dulu dikuasai oleh Kesultanan Sulu setelah diberikan oleh Sultan Brunei sebagai balas jasa atas bantuan Sulu mengatasi pemberontak. Pada tahun 1878, Sulu menyewakan wilayah Sabah pada perusahaan British North Company milik Inggris yang saat itu menjajah Malaysia.

Saat Malaysia merdeka tahun 1963, sewa Sabah dialihkan dari pemerintah Inggris ke Malaysia. Pada tahun 1962, Kesultanan Sulu memberikan mandat pada Presiden Filipina Diosdado Macapagal untuk melakukan negosiasi terkait wilayah Sabah.

Sejak saat itu disepakati, Kuala Lumpur harus membayar sewa tahunan sebesar 5.300 ringgit atau setara 69.700 peso kepada pewaris tahta Kesultanan Sulu.

Namun, kata Idjirani, pada tahun 1989 peran Filipina untuk bernegosiasi atas nama Sulu dicabut oleh Sultan Jamalul Kiram III. Dia mengatakan, pemerintah Malaysia tidak ingin isu ini dibesar-besarkan, karena "yang diberikan kepada Malaysia bukanlah status berdaulat".

Dia juga menunjukkan dokumen pembayaran senilai 73,040.77 peso (Rp17,4 juta) kepada Kiram pada 16 April 2003 sebagai pembayaran sewa pada pewaris Kesultanan Sulu untuk tahun 2002.

Bantahan Filipina

......

Berdasarkan hasil penyelidikan tersebut, nasab Sultan Sulu saat ini, Jamalul Kiram III, diragukan. Hal ini dipaparkan oleh Presiden Filipina Benigno Aquino, Kamis kemarin. Menurut dia, pemimpin Sulu saat ini bukanlah keturunan langsung Sultan Sulu yang diakui Filipina pada 1974, yaitu Esmail Kiram I. Jamalul Kiram III memiliki garis keturunan yang jauh dari tahta kesultanan.

......

Dalam insiden sekarang ini, Filipina mendukung posisi Malaysia, mendesak orang Sulu untuk hengkang dari Sabah dan memulai negosiasi damai. Bahkan, Aquino mengancam akan menyeret kelompok itu ke pengadilan dengan ancaman penjara 12 tahun jika tidak segera pulang.

Sultan Jamalul Kiram III tak ayal geram atas sikap sang Presiden Filipina. "Seharusnya dia membantu, bukannya malah menggugat kami," katanya, naik pitam. (kd)




http://m.news.viva.co.id/news/read/3...akhirnya-habis
__________________


||aan_mustafa||
"I'm just an Indonesian who strive so hard to be proud of this great nation in any way possible"
aan_mustafa no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 14:19:53   #73
onosqaciw
Registered User
 
Avatar de onosqaciw
 
Fecha de Ingreso: Feb 2011
Mensajes: 1.317
Likes (Received): 92

filipina maju kena mundur kena, ga mungkin mau memperburuk hubungan dengan malaysia gara2 sabah
onosqaciw no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 15:06:45   #74
CrazyForID
Registered User
 
Avatar de CrazyForID
 
Fecha de Ingreso: Oct 2009
Ubicación: lost in nowhere
Mensajes: 6.270
Likes (Received): 655

Cita:
Empezado por onosqaciw Ver Mensaje
filipina maju kena mundur kena, ga mungkin mau memperburuk hubungan dengan malaysia gara2 sabah
mending bantuin malaysia memfasilitasi referendum di sabah saja
__________________
only someone who's morally superior could possibly and honestly deserve to rule my world
CrazyForID no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 15:17:07   #75
Republik Akanesia
Registered User
 
Fecha de Ingreso: Jan 2013
Mensajes: 574
Likes (Received): 126

Cita:
Dalam insiden sekarang ini, Filipina mendukung posisi Malaysia, mendesak orang Sulu untuk hengkang dari Sabah dan memulai negosiasi damai. Bahkan, Aquino mengancam akan menyeret kelompok itu ke pengadilan dengan ancaman penjara 12 tahun jika tidak segera pulang.

Sultan Jamalul Kiram III tak ayal geram atas sikap sang Presiden Filipina. "Seharusnya dia membantu, bukannya malah menggugat kami," katanya, naik pitam. (kd)
Hehehehe ..... gw uga heran dengan sikap Philipina ini yang malahan mendukung Malasia untuk kasus Sabah ini ...

Rumournya ..... Philipina takut konflik dengan Malaysia karena kekuatan Malaysia mereka anggap jauh lebih kuat daripada Philipina ...

So ... Jangankan dengan China ... dengan Malasia saja nyali mereka sudah rontok ....
Republik Akanesia no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 16:33:16   #76
Namewee
No We Can't
 
Avatar de Namewee
 
Fecha de Ingreso: Feb 2011
Ubicación: Tanjungpore
Mensajes: 5.886

Dengan Malaysia kok takut? Padahal dengan China mereka menggebu-gebu banget sampai nama laut cina selatan diganti menjadi laut filipina barat

Harusnya sekarang Filipina mulai sadar kalau mereka harus membangun kekuatan militer sendiri. Tidak ada gunanya menggantungkan diri pada negara lain. Apalagi bila dilihat dari berbagai faktor, Filipina gak begitu strategis. Sehingga hanya dipandang sebelah mata oleh negara tempat mereka berlindung
__________________
Demi Masa
Sesungguhnya Manusia Benar-Benar Dalam Kerugian
Namewee no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 18:38:40   #77
CrazyForID
Registered User
 
Avatar de CrazyForID
 
Fecha de Ingreso: Oct 2009
Ubicación: lost in nowhere
Mensajes: 6.270
Likes (Received): 655

saya rasa keputusan filipina benar kok. masalah sabah mending diselesaikan secara diplomasi negara. kesultanan sulu jangan bergerak semaunya diluar regulasi
kalau filipina ngebantu kesultanan sulu ngebawa kasusnya ke ICJ sih, sah sah saja. tapi kalau membantu sultan sulu menginvasi sabah, apa gunanya?
war-minded itu ideologi primitif. ideologi manusia barbar. bukan urusan takut atau tidak takut
__________________
only someone who's morally superior could possibly and honestly deserve to rule my world
CrazyForID no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 18:50:36   #78
Mehome
Moved
 
Avatar de Mehome
 
Fecha de Ingreso: Dec 2010
Ubicación: uaceland
Mensajes: 4.156
Likes (Received): 963

Posisi Indonesia kalau bisa ga usah sok-sok hero tetiba turun tangan melerai.. Biarin ajaaaahh

Mending kita fokus dgn pemerataan ekonomi kita, biarkan saja mereka punya urusan. Cukup kita-kita yg di internet aja yg komentar, SBY cukup prihatin aja
__________________
Rotary Club D3400 Indonesia

vindoarga liked this post
Mehome no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 19:21:09   #79
CrazyForID
Registered User
 
Avatar de CrazyForID
 
Fecha de Ingreso: Oct 2009
Ubicación: lost in nowhere
Mensajes: 6.270
Likes (Received): 655

btw, om dino ngetwit barusan dari rumahnya PM najib, bicarain sulu nggak ya?

Cita:
@dinopatidjalal : Pleased 2 b warmly received by Malaysia's PM Najib at his home today.
__________________
only someone who's morally superior could possibly and honestly deserve to rule my world
CrazyForID no está en línea   Responder Con Cita
Antiguo 02-03-2013, 19:30:14   #80
Mehome
Moved
 
Avatar de Mehome
 
Fecha de Ingreso: Dec 2010
Ubicación: uaceland
Mensajes: 4.156
Likes (Received): 963

Duh jgn sampe deh om dino dirayu najib buat bantuin dia.. ini kayak taktik si najib yg ngerayu Psy buat konser di malaysia aja mungkin najib butuh support dari AS agar bisa memimpin malaysia lg. Kali yaaaa....
__________________
Rotary Club D3400 Indonesia
Mehome no está en línea   Responder Con Cita
Respuesta

Tags
asean

Herramientas

Normas de Publicación
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is habilitado
Las caritas están habilitado
Código [IMG] está habilitado
Código HTML está deshabilitado



La franja horaria es GMT +2. Ahora son las 21:46:34.


Powered by: vBulletin, Versión 3.8.8 Beta 1
Derechos de Autor ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like v3.2.5 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu