search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > Continental Forums > Africa > Southern Africa > Angola > Projectos e Construção > Projectos de Luanda

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 10th, 2013, 08:37 PM   #361
ANGOLA THE FUTURE
Registered User

Likes (Received): 2437

Nice photo!
ANGOLA THE FUTURE no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old April 10th, 2013, 10:41 PM   #362
one-nation
Registered User

one-nation's Avatar

Likes (Received): 900

como e' o abastecimento de electricidade ai, e' melhor ou igual ao centro da cidade? e super mercados, ha' algum?
one-nation no está en línea   Reply With Quote
Old April 10th, 2013, 11:03 PM   #363
Boyshow
Moderator

Boyshow's Avatar

Likes (Received): 428116

Matthias Offodile, BenjaminEli liked this post
Boyshow no está en línea   Reply With Quote
Old April 11th, 2013, 01:08 PM   #364
immase
Registered User

immase's Avatar

Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by skytrax View Post
Acho que vocês estão a fazer já uma tempestade num copo de água. Se vocês tivessem visto a chuva que caiu durante esse fim-de-semana aí sim iriam perceber a gravidade da coisa.
Até mesmo a cidade com a melhor rede de esgotos da Europa inundaria se submetida a tal condições meteorológicas. Claro que facto "tempo de residência" das águas paradas é que já seria diferente..
Mas Skytrax, onde é que está o espaço para se instalar esse AC? Eles puseram a mini-balcony para se instalar os Ac´s dos quartos, mas na sala não há, ou há e eu não sei?
Digo isto porque também quero instalar um Ac na Sala e não sei onde enfiá-lo.

"Quem tem boca fala o que quiser. Quem tem dinheiro é que vai a Roma!"

Marco Amaral

Minha vida gira em torno de motores e volantes. Speed is a must!
immase no está en línea   Reply With Quote
Old April 11th, 2013, 01:18 PM   #365
immase
Registered User

immase's Avatar

Likes (Received): 3

MEus caros... algum de vocês sabe como está a situação das casas do Kilamba? Não falo dos Apartamentos. Refiro-me às vivendas do Kilamba.
Já estão a ser comercializadas? Onde posso dirigir-me? Eu preciso de uma casa térrea por causa dos meus cães.
E estou desesperado. Familiares meus já conseguiram avançar para os apartamentos, mas eu não posso ir para os ap, por causa dos cães que são grandes e em breve o meu contrato de arrendamento acaba e terei que procurar outra casa terrea.
Se conseguir estas vivendas sociais... uff seria o ideal.
Como posso fazer, meus amigos? Alguém sabe?

"Quem tem boca fala o que quiser. Quem tem dinheiro é que vai a Roma!"

Marco Amaral

Minha vida gira em torno de motores e volantes. Speed is a must!
immase no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2013, 09:22 AM   #366
skytrax
Big boss!

skytrax's Avatar

Likes (Received): 13074

Quote:
Originally Posted by immase View Post
Mas Skytrax, onde é que está o espaço para se instalar esse AC? Eles puseram a mini-balcony para se instalar os Ac´s dos quartos, mas na sala não há, ou há e eu não sei?
Digo isto porque também quero instalar um Ac na Sala e não sei onde enfiá-lo.
Não lembro exactamente.. Em todo caso tens a varanda da sala, que penso ser pensada para tal, dados aos canos que pude observas..

Quote:
Originally Posted by immase View Post
MEus caros... algum de vocês sabe como está a situação das casas do Kilamba? Não falo dos Apartamentos. Refiro-me às vivendas do Kilamba.
Já estão a ser comercializadas? Onde posso dirigir-me? Eu preciso de uma casa térrea por causa dos meus cães.
E estou desesperado. Familiares meus já conseguiram avançar para os apartamentos, mas eu não posso ir para os ap, por causa dos cães que são grandes e em breve o meu contrato de arrendamento acaba e terei que procurar outra casa terrea.
Se conseguir estas vivendas sociais... uff seria o ideal.
Como posso fazer, meus amigos? Alguém sabe?
As casa até onde eu sei ainda não estão a ser comercializadas.. :ohno:
Acho que o ideal é arranjares um sítio para alugar com um contrato de 6 meses. Talvez esse período de tempo seja o suficiente para resolveres todas essas questões.

Angolan Forum | Luanda pictures | my World Trip

~> SkyscraperCity Angola on Facebook <~

jay-5 liked this post
skytrax no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2013, 01:12 PM   #367
jay-5
Registered User

Likes (Received): 0

Beautiful photos
jay-5 no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2013, 10:04 PM   #368
Matthias Offodile
Registered User

Matthias Offodile's Avatar

Likes (Received): 14695

As Always Boyshow´s contribution is just excellent...thanks for digging that up for us...and the project is really very nice and getting filled with inhabitants...as opposed to some other forumers who would have loved to see all of this crumbling to dust.

Mbuanza liked this post
Matthias Offodile no está en línea   Reply With Quote
Old April 13th, 2013, 12:26 PM   #369
thaichitsiga
thaichitsiga

thaichitsiga's Avatar

Likes (Received): 1117

Quote:
Originally Posted by Matthias Offodile View Post
As Always Boyshow´s contribution is just excellent...thanks for digging that up for us...and the project is really very nice and getting filled with inhabitants...as opposed to some other forumers who would have loved to see all of this crumbling to dust.
yep and thier very quiet now have you noticed
Old April 18th, 2013, 10:02 PM   #370
Boyshow
Moderator

Boyshow's Avatar

Cidade do Kilamba já tem vida

Matthias Offodile, BenjaminEli liked this post
Old April 19th, 2013, 02:00 AM   #371
ANGOLA THE FUTURE
Registered User

Likes (Received): 2437

Ta sair bem! The only problem I have is the litter, we should take the responsibility in cleaning up our communities, make sure we live in a clean environment!
ANGOLA THE FUTURE no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2013, 09:36 AM   #372
one-nation
Registered User

one-nation's Avatar

Likes (Received): 900

i really hope they can maintain this place. so far I am not so optimistic
one-nation no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2013, 05:05 PM   #373
agostinho
Registered User

agostinho's Avatar

Likes (Received): 1381

Quote:
Originally Posted by one-nation View Post
i really hope they can maintain this place. so far I am not so optimistic
Vamos ver . eu também tenho as minhas dúvidas.
Old April 20th, 2013, 03:33 PM   #374
Matthias Offodile
Registered User

Excellent addition, Boyshow...and so much for the city that is destined to be a ghost city or is doomed to fall apart. Will the same press that wrote the articles have the heart to write on how the city fills up now and all the new cities that are being built in the country?...What about those forumers who posted pictures of it that show how it crumbled to dust?....Uoops, sorry, they alll turned out to be fake pics.... I just say: Le chien abboie, la caravane passe!
Old April 20th, 2013, 04:01 PM   #375
Matthias Offodile
Registered User

Quote:
Originally Posted by ANGOLA THE FUTURE View Post
Ta sair bem! The only problem I have is the litter, we should take the responsibility in cleaning up our communities, make sure we live in a clean environment!
+1

Education has to start at school and it takes the repsonsibility of the individual, too.

The other option is Asian style à la Singapore, Malaysia etc. There you have a watchful government that will punish SEVERLY any from of "civic disobedience"...in the meantime, this has become ingrained into the minds of the people to keep everything clean and proper.
As opposed to some Asian countries, even some European countries look like places inhabited by pigs and not humans because you often find people peeing in public and throwing around rubbish. Metros are often dirty and walls and trains are sparyed with grafitti allover. That´s what I bemoan often over here. People have little respect for public goods even where I live. And this is all due to a lack of education and strict laws imposed by the government/state.
My grandpa´s and grandma´s generation was cleaner and had more repsect for things that did not belong to them. They would have never gone around and throw rubbish in the streets or spray colour on walls, buses, trams, trains etc.
Old April 21st, 2013, 10:04 AM   #376
popa1980
Registered User

Likes (Received): 3273

Stop your ranting Matt.

I think the key is that the people who can afford places here must be upper-middle class- isnt it $80k for a 2 bed apt? So I expect it to be well maintained. If this was for lower class people then it would be a different story.
popa1980 no está en línea   Reply With Quote
Old April 21st, 2013, 06:11 PM   #377
Matthias Offodile
Registered User

Are you talking to me, popa? Come on, you can´t be serious..., can you?
Old May 15th, 2013, 05:12 PM   #378
BlackLion
Registered User

Likes (Received): 106

Suspensa entrega de apartamentos na centralidade do Kilamba

Quote:
A Sonangol Imobiliária mandou encerrar as agências da SONIP e da DELTA Imobiliário que efectuavam nas últimas semanas contratos, entregas das chaves e a vendas aos clientes no processo da comercialização dos apartamentos nas cinco centralidades localizadas em Luanda.

Os candidatos aos apartamentos estão sem informação oficial sobre o que se passa.Na Sonip a administradora Arnalda Van-Dúnem mostrou-se indisponível para qualquer explicação sobre as vendas dos apartamentos nas centralidades.

Duma fonte próxima á Delta, a Voz da América teve conhecimento que a Sonangol ordenou o encerramento do processo das vendas pelo facto de as duas empresas terem, em vários casos, vendido para dois proprietários um único apartamento, tal como nos relatou uma das candidatas.

No último Sábado registou-se um aglomerado de cidadãos que reclamavam pela cedência dos referidos apartamentos por já terem pago 5400 dólares ou mais.Na manhã desta terça-feira, viu-se o maior reforço policial por se temer na invasão dos apartamentos.

Diana, que pediu anonimato, lamentou o facto de a Sonip não prestar qualquer informação aos candidatos aos apartamentos.“Estamos aqui reunidos porque há mais de 700 pessoas que não receberam casas” disse

“Hoje a Sonip diz que já entregou as casas e a Delta diz que a Sonip não entregou as chaves e estamos nesta confusão. Não sabemos na verdade quem está a falar a verdade,” lamentou.

Já Rosa Soares pediu maior respeito pelo tratamento que lhes é dado pela Direcção da Sonangol Imobiliário.“Nós pedimos mais respeito porque está em jogo dinheiro,” exigiu.
Fonte: http://www.angonoticias.com/Artigos/...ade-do-kilamba

Hopefully this gets resolved soon, as there are still many people who have already paid for apartments still waiting for their keys. A lot of these people already spent days and nights sleeping outside DELTA and SONIP offices waiting for their turn.
BlackLion no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2013, 10:49 PM   #379
Boyshow
Moderator

Boyshow's Avatar

BenjaminEli liked this post
Old May 22nd, 2013, 02:27 PM   #380
Boyshow
Moderator

Boyshow's Avatar

BenjaminEli liked this post

Last edited by Boyshow; May 22nd, 2013 at 02:35 PM.

Reply

Tags
angola, luanda

Thread Tools

Posting Rules