daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojaj˘h?

Reply

Thread Tools
Old August 10th, 2013, 01:35 AM   #13161
Wuppeltje
Registered User

Wuppeltje's Avatar

Likes (Received): 256

Goede recensie.

Kleine onnauwkeurigheid: Amsterdam Centraal is geen Nationaal Sleutelproject. Amsterdam Zuid daarentegen wel.

Sponsored Links

Old August 10th, 2013, 09:39 AM   #13162
Tobias51
Tobias

Tobias51's Avatar

Likes (Received): 545

Spoor 10b wordt verwijderd, samen met het taartpuntje op spoor 1 (dat uitsteeksel tussen spoor 1 en 2)
Tobias51 no está en línea   Reply With Quote
Old August 10th, 2013, 09:40 AM   #13163
Tobias51
Tobias

Tobias51's Avatar

Niet spoor 1 en 2, alleen spoor 1*
Old August 12th, 2013, 12:03 PM   #13164
Tobias51
Tobias

Tobias51's Avatar

12 augustus:
Er wordt veel natuursteen gelegd.

Spoor 3/4 wordt schoongemaakt.

Spoor 6/7 is weer in gebruik genomen.

Op spoor 10/11/12 worden eerst de tegels verwijderd, er is een hek geplaatst op spoor 10. Later wordt spoor 10 gesloopt.

Spoor 3/4 en 6/7 op de foto ziet er mooi uit. Wel jammer van het verouderde spoor, hopelijk wordt dat nog "opgefrist".

Drukte voor de IC Brussel.

Old August 12th, 2013, 12:07 PM   #13165
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 6866

Quote:
Spoor 3/4 en 6/7 op de foto ziet er mooi uit. Wel jammer van het verouderde spoor, hopelijk wordt dat nog "opgefrist".
Het schone deel krijgt vanzelf ook die bruine kleur.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old August 12th, 2013, 12:16 PM   #13166
Tobias51
Tobias

Tobias51's Avatar

Dat is waar.

Hier trouwens nog een foto van de bocht van het tramspoor afgewerkt met natuursteen.

1943, Slagathor, jb_nl, Maarten_Mulder, 3737 liked this post
Old August 12th, 2013, 12:37 PM   #13167
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Mooie updates Tobias. Waarom er in die trambocht oude 'amsterdammertjes' zijn geplaatst is me dan wel weer een raadsel, nog steeds geen definitieve situatie hier dus.
Nexxd no está en línea   Reply With Quote
Old August 13th, 2013, 07:31 PM   #13168
MichaBen
Registered User

MichaBen's Avatar

Likes (Received): 117

Het grote scherm stond vanmiddag voor het eerst in de spits aan, met fraaie beelden van de haven Vond het beeld een stuk fijner dan dat scherm aan de andere kant, dat zo'n irritant felle achtergrondsverlichting heeft. Van dat het scherm uit tientallen verschillende elementen bestond was weinig te merken.

Tobias51 liked this post
MichaBen no está en línea   Reply With Quote
Old August 13th, 2013, 09:50 PM   #13169
Erik_91
Registered User

Erik_91's Avatar

Likes (Received): 8

Over schermen gesproken: het grote scherm met vertrektijden op Utrecht Centraal wordt morgennacht weggehaald, na nog geen twee jaar te hebben gehangen. Kunnen we dat dus niet meer als voorbeeld gebruiken voor R'dam CS... zie dit topic.
Erik_91 no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 12:29 AM   #13170
Tobias51
Tobias

Tobias51's Avatar

Dan zullen vanaf dat moment ook in Utrecht voor het eerst echt de irritaties van de reizigers naar boven komen. Als ik in Utrecht ben gebruik ik ALTIJD dat scherm, ook als ik mijn reis van tevoren heb gepland. Mensen gaan dit dus echt niet leuk vinden dus dat gaat een hoop geklaag worden komende tijd, denk ik.
Old August 14th, 2013, 10:15 AM   #13171
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 134

Ik snap inderdaad niet wat NS bezield, ik durf te wedden dat 90% van de stationgebruikers het bord gebruiken. Waarom haal je het dan weg, bezuinigingen?

Eric Offereins liked this post
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 12:07 PM   #13172
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 6866

Slechte bezuiniging.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 12:57 PM   #13173
bubbah
Dispenser of Wisdom

bubbah's Avatar

Likes (Received): 305

Quote:
Originally Posted by Tobias51 View Post
Dan zullen vanaf dat moment ook in Utrecht voor het eerst echt de irritaties van de reizigers naar boven komen. Als ik in Utrecht ben gebruik ik ALTIJD dat scherm, ook als ik mijn reis van tevoren heb gepland. Mensen gaan dit dus echt niet leuk vinden dus dat gaat een hoop geklaag worden komende tijd, denk ik.
Ik heb de indruk dat zich op knooppunt Utrecht CS, waar volgens mij ook wisselstoringen en bovenleidingellende bovenmatig populair zijn, de vele calamiteiten daar ook aanleiding voor zullen blijven geven. Misschien wordt het bord juist verwijderd omdat zo het NS/Prorail-falen wat al te indringend in beeld brengt.
bubbah no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 01:10 PM   #13174
JT
Jeroen van Dam

JT's Avatar

Likes (Received): 122

Zojuist op het radio-journaal:
'Het grote informatiebord uit Utrecht Centraal wordt verwijderd omdat het 'in de weg hangt'. Er wordt onderzocht door NS of er een nieuw scherm kan komen na 2016 als het station klaar is. Het scherm uit Utrecht gaat wellicht naar Rotterdam.'

Ik heb geen verdere bron helaas. Vreemd bericht - maar interessant voor Rotterdammers. Ik zou alleen niet weten waar dat scherm dan moet komen nu er al 2 andere schermen hangen.

Art Deco Style liked this post
JT no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 01:14 PM   #13175
Leodejaneiro
Registered User

Leodejaneiro's Avatar

Likes (Received): 58

Het wordt besproken in het Utrecht cs draadje. Er komen binnenkort andere looproutes, de mensen die voor t bord staan, staan dan teveel in de weg.
Leodejaneiro no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 01:16 PM   #13176
postHUMANproject
Registered User

postHUMANproject's Avatar

Dit soort plaatjes behoren dus 'gelukkig' tot de verleden tijd:

bron: Volkskrant
postHUMANproject no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 01:19 PM   #13177
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Quote:
Originally Posted by bubbah View Post
Misschien wordt het bord juist verwijderd omdat zo het NS/Prorail-falen wat al te indringend in beeld brengt.
Dat NS/Prorail de informatievoorziening zo summier mogelijk willen houden is inmiddels wel duidelijk. Onzinnige Twitterberichtjes waar niemand wat aan heeft worden op diverse grote stations via grote lcd-schermen getoond maar voor fatsoenlijke reisinformatie ben je overgeleverd aan het kleinste schermpje wat ze konden vinden, waar je dan met tientallen andere omheen moet dringen. In de trein is het precies hetzelfde, bij vertragingen worden aankomsttijden doodleuk aangepast alsof er niets aan de hand is en de trein op tijd rijdt. En de omroepberichten idem dito; treinen met een paar minuten vertraging worden niet meer omgeroepen met de mededeling dat de trein vertraging heeft, maar met de mededeling dat de trein over 'enkele' minuten binnen zal komen.
Old August 14th, 2013, 01:43 PM   #13178
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 3835

Quote:
Originally Posted by Nexxd View Post
In de trein is het precies hetzelfde, bij vertragingen worden aankomsttijden doodleuk aangepast alsof er niets aan de hand is en de trein op tijd rijdt. En de omroepberichten idem dito; treinen met een paar minuten vertraging worden niet meer omgeroepen met de mededeling dat de trein vertraging heeft, maar met de mededeling dat de trein over 'enkele' minuten binnen zal komen.
Da's tactiek. Als je vijf minuten voordat de trein zou moeten arriveren de dienstregeling even aanpast met een plaatselijk nieuw pop-up-schedule, dan is die trein op papier gewoon op tijd.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 01:47 PM   #13179
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 134

Inderdaad, een kwestie van mooier doen laten lijken dan het is. Wel slim en inderdaad heb je vele malen meer aan dit aankomstenbord, dan die nutteloze nieuwe twitterschermen die nu overal geplaatst worden. Ze zouden het nieuwe station ook rond dit bord moeten bouwen in plaats van het later een leuk plaatsje te geven als er ergens nog ruimte over is.
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2013, 01:48 PM   #13180
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

^yup... maar je hebt wel je aansluiting gemist

Van NOS:

Quote:
Iconisch bord Utrecht CS verdwijnt

Het grote informatiebord op Utrecht Centraal wordt vannacht verwijderd. Nu het station wordt verbouwd, hangt het in de weg en kan het voor onveilige situaties zorgen, zegt een woordvoerder van de NS.

"Mensen staan stil om op het bord te kijken", zegt ze. "En we zijn nu in de fase dat het op de plek hangt waar straks grote groepen reizigers langs moeten."

Het bord gaat voorlopig misschien naar een ander groot station. Gedacht wordt aan Rotterdam CS.

Het is nog de vraag of het na de verbouwing terugkeert. "Maar we gaan ons best doen", zegt de NS-woordvoerder van NS. "Het bord is een icoon op het station."

[...]
De woorden 'misschien' en 'we gaan ons best doen' zeggen genoeg. Ook tactiek om niet te hoeven zeggen dat het allemaal niet meer terugkomt.

jb_nl liked this post

Reply

Tags
benthem crouwel

Thread Tools

Posting Rules