daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Foro de Rascacielos Españoles > Foros regionales > Catalunya > Infraestructures i transports

Infraestructures i transports Infraestructuras y transportes / Infrastructures e transpòrts

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 7 votes, 5.00 average.
Old October 9th, 2013, 12:45 PM   #741
tachikomakun
Registered User

Likes (Received): 32

No acaba de fer-me el pes que sigui el sistema qui triï la tarifa a aplicar, no deixa a l'usuari preveure quin tipus de mobilitat li escau més. Jo amb una T-10 podia estar alguns mesos si no havia d'agafar transports sovint, ara segurament el descompte vagi per mesos i un ús esporàdic en diferents mesos ho cobri com a bitllet senzill, que és el doble de car.
tachikomakun no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old October 9th, 2013, 01:50 PM   #742
FGC.SA
Registered User

Likes (Received): 304

Penso que el que funciona no s'ha de tocar, i l'actual sistema tarifari integrat està funcionant molt bé.

I suposo que amb aquest nou sistema, qui no agafi el transport públic tant sovint o durant una temporada, sortirà perjudicat, realment vergonyòs i lamentable. Espero que no és dugui a terme aquesta "xapussa", que per cert em sembla que molts viatgers ni sabràn con van la cosa.
FGC.SA no está en línea   Reply With Quote
Old October 9th, 2013, 04:25 PM   #743
UT596001
Registered User

Likes (Received): 211

Quote:
Originally Posted by tachikomakun View Post
Jo amb una T-10 podia estar alguns mesos si no havia d'agafar transports sovint, ara segurament el descompte vagi per mesos i un ús esporàdic en diferents mesos ho cobri com a bitllet senzill, que és el doble de car.
Si es mira la documentació podrà veure que a l'usuari esporàdic sempre se li cobrarà a preu de T-10...

Quote:
Originally Posted by FGC.SA View Post
Penso que el que funciona no s'ha de tocar, i l'actual sistema tarifari integrat està funcionant molt bé.

I suposo que amb aquest nou sistema, qui no agafi el transport públic tant sovint o durant una temporada, sortirà perjudicat, realment vergonyòs i lamentable. Espero que no és dugui a terme aquesta "xapussa", que per cert em sembla que molts viatgers ni sabràn con van la cosa.
Doncs no, no funciona bé en quant ens toca tenir quaranta mil tarjetes a la butxaca... i més tenint present que ara que molts operadors estan reintroduïnt els títols monomodals els viatgers estan abandonant els títols integrats en massa i tornen a comprar títols monomodals, molt més econòmics que l'atracament a mà armada que són els títols ATM, sobretot fora de la zona 1. Hi han trajectes que surt més econòmic fer servir dos títols monomodals, quan es fa enllaç, que el títol integrat Exemple: Castellar del Vallès-Sabadell amb transbord a l'autobús urbà:
-Amb una T-10 de 2 zones (sí, dues zones per un trajecte inferior a 10 km): 1,94 euros
-Validant dos cops 1 T-10 de 1 zona, un cop a la Vallesana i un altre a l'autobús urbà de Sabadell: 0,98 euros x 2 = 1,96 euros
-Fent servir la tarjeta multiviatge de la Vallesana i després la tarjeta multiviatge de la TUS: 0,79 euros + 0,84 euros = 1,63 euros.
Això significa fins a 31 cèntims d'estalvi per viatge respecte als títols integrats....

Per no dir que una persona que vagi cada dia de Castellar a Sabadell li surt més a compte anar amb la tarjeta multiviatge ja que cinc tarjetes mulitiviatge surt més a compte que una T-50/30 de 1 zona, i amb molta més flexibilitat a l'hora de gastar els viatges...

D'altra banda està el problema que hi ha molts viatgers que no fan servir el títol que realment els correspon, fent autèntiques xapusses... aquest sistema permetrà que els viatgers no hagin de conèixer tots els títols possibles i passar-se hores calculant amunt i avall què és el que els hi surt més a compte... jo era reticent però veient com es farà em sembla molt bona idea.

Ermengol Patalín, Sky, ik252 liked this post

Last edited by UT596001; October 9th, 2013 at 04:35 PM.
UT596001 no está en línea   Reply With Quote
Old October 12th, 2013, 10:31 PM   #744
entfe001
Out there

entfe001's Avatar

Quote:
Originally Posted by UT596001 View Post
Si es mira la documentació podrà veure que a l'usuari esporàdic sempre se li cobrarà a preu de T-10...
O estic espès o no l'he sabuda trobar enllaçada a la nota de premsa a la web de la Generalitat... em podries indicar on està?
entfe001 no está en línea   Reply With Quote
Old October 13th, 2013, 12:58 AM   #745
UT596001
Registered User

Quote:
Originally Posted by entfe001 View Post
O estic espès o no l'he sabuda trobar enllaçada a la nota de premsa a la web de la Generalitat... em podries indicar on està?
No, a la nota de premsa no hi és, va sortir aquí al juliol: https://contractaciopublica.gencat.c...&idCap=203711&

Concretament t'has de mirar el PDF "T-Mobilitat trobada indústria 5 juliol 2013". No diu massa cosa, però alguna cosa és...

El que passa és que aquest enllaç es va publicar al fotracat i a l'hora de respondre'l vaig creuar els fòrums.

entfe001 liked this post
Old October 15th, 2013, 02:44 PM   #746
FGC.SA
Registered User

Espero relament que aixó que als usuaris habituals és cobrarà a preu T-10 sigui real, per qué si no seria una presa de pèl aquest nou sistema. Ja veurem com realment serà....

Per una altra banda, tot i que potser no tingui res a veure amb aquest fil, peró no se on posar-ho, resulta que avui he anat a treure un bitllet d'anada i tornada a València (anada Euromed+tornada Combinat Regionals), i és veu que no els funcionava el sistema de venda d'anada i tornada, i m'han tingut que fer dos bitllets d'anada, i la dona de la taquilla m'ha dit al tornar, quan a la tornada arribi a Sants, vagui a Atenció al Client i reclami la diferència, m'ha escrit per darrere del bitllet de tornada que no funcionava el sistema de bitllets d'anada i tornada i l'import al retornar.

Tinc la seguretat de que em tornaràn la diferència? Tinc por d'anar a Atenció al client, i en manin a freir espàrrecs i no em tornin la diferència.
Old October 15th, 2013, 10:17 PM   #747
UT596001
Registered User

Quote:
Espero relament que aixó que als usuaris habituals és cobrarà a preu T-10 sigui real, per qué si no seria una presa de pèl aquest nou sistema. Ja veurem com realment serà....
Mira't el PDF que li he enllaçat en Entfe001 al missatge que hi ha just a sobre teu...

Quote:
Per una altra banda, tot i que potser no tingui res a veure amb aquest fil, peró no se on posar-ho, resulta que avui he anat a treure un bitllet d'anada i tornada a València (anada Euromed+tornada Combinat Regionals), i és veu que no els funcionava el sistema de venda d'anada i tornada, i m'han tingut que fer dos bitllets d'anada, i la dona de la taquilla m'ha dit al tornar, quan a la tornada arribi a Sants, vagui a Atenció al Client i reclami la diferència, m'ha escrit per darrere del bitllet de tornada que no funcionava el sistema de bitllets d'anada i tornada i l'import al retornar.

Tinc la seguretat de que em tornaràn la diferència? Tinc por d'anar a Atenció al client, i en manin a freir espàrrecs i no em tornin la diferència.
Si té el segell de l'estació i la quantitat que t'han de tornar escrita, t'ho han de tornar. No crec que et posin problemes, en tot cas si no t'ho volen fer demana el llibre de reclamacions.
Old October 16th, 2013, 01:07 AM   #748
UT596001
Registered User

Un nou abonament T-10 connectarà la Val d’Aran i els Pallars amb Barcelona a la meitat de preu

La targeta multiviatge permetrà fer 10 viatges en 120 dies a un preu màxim de 16,5 euros el trajecte

El nou títol de transport és multipersonal i utilitza la tecnologia de validació sense contacte

El Departament de Territori i Sostenibilitat posarà en marxa aquest dilluns un nou abonament multiviatge T-10/120 per tal de promoure l’ús del transport públic en les comunicacions entre la Val d’Aran, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà amb Barcelona. El nou títol de transport suposarà un estalvi d’un 50% del preu del bitllet senzill actual en els trajectes de les línies d’autobús interurbanes gestionades per Alsina Graells. L’actuació, que suposa un pas previ al desplegament del sistema tarifari integrat, neix amb l’objectiu de millorar la competitivitat del transport públic, i dotar els viatgers d’una xarxaeficient a preus atractius que contribueixi a estendre’n l’ús.

(...)

Més a la nota de premsa
Old October 16th, 2013, 02:03 AM   #749
Ermengol Patalín
EP

Ermengol Patalín's Avatar

Likes (Received): 1057

Lo bo és que després pots carregar només 4 viatges (o més si aneu una bona colla) per si et fa por no gastar-los en 120 dies, però al mateix preu (12'50€ per viatge en el cas de la meva comarca).

Lo dolent... els que han comprat bitllet tenen preferència i per tant si l'autobús va ple et quedes fora.

...
Ermengol Patalín no está en línea   Reply With Quote
Old October 18th, 2013, 11:29 PM   #750
UT596001
Registered User

Més llenya al forn: https://contractaciopublica.gencat.c...&idDoc=7159267

El PDF interessant és el primer, i la matèria que tractem més a fons en aquest fil, a partir de la pàgina 72.
Old October 19th, 2013, 08:11 PM   #751
entfe001
Out there

entfe001's Avatar

Quote:
Amb aquest nou sistema, passarem de tenir usuaris a tenir clients. Un dels avantatges que això implica, serà una major eficiència en el tracte comercial doncs, a banda de conèixer amb detall els viatges realitzats, es coneixerà millor als viatgers.

Les targetes T-Mobilitat tindran diverses tipologies:
  1. Targeta amb suport cartró sense descompte per ús. Aquesta targeta no serà susceptible de registre.
  2. Targeta no personal amb suport PVC. Aquesta targeta s’haurà de registrar a través d’Internet o dels centres d’atenció al client.
  3. Targeta personal amb suport PVC. Al ser una targeta personal, es disposarà de dades de contacte. La seva emissió és a través dels centres d’atenció al client i internet.

En la targeta no personal amb suport PVC, a priori es preveu que sigui la de major utilització, el client s’haurà de registrar per Internet facilitant una sèrie de dades personals i de contacte. La realització d’aquest registre comporta per al client una sèrie d’avantatges:
  • Gestionar el seu compte i conèixer amb detall els seus desplaçaments, controlar la despesa, conèixer el seu saldo, efectuar recàrregues...
  • Anul·lar la targeta en cas de pèrdua o sostracció i recuperar el saldo en una nova targeta.
  • Rebre periòdicament informació del sistema que li sigui d’interès, com talls realitzats a la xarxa per obres, informació comercial...
Simptomàtic el canvi d'usuaris a clients. De totes maneres, em centro en el que em té més preocupat, la recollida de dades de caràcter personal de forma innecessària i arbitrària. Tenim per una banda que amb la implantació de la T-Mobilitat serà condició indispensable proporcionar una sèrie de dades de caràcter personal (i per Internet, com si tothom en tingués ) per poder gaudir de tarifes bonificades... si no dius qui ets, ni a preu de T-10 tens dret.

No precisa gaire quines seran les dades personals que es demanaran, si bé s'expliciten les de contacte, que no només es limiten a identificar unívocament a un usuari sinó que dóna la força als propietaris de la base de dades d'iniciar contactes: permetre que et truquin a casa o al mòbil amb coneixement de les teva mobilitat. Els avantatges que se suposa justifiquen aquesta intromissió són la gestió del saldo i moviments (comunicacions que sempre iniciarà l'usuari, per tant el gestor no necessita conèxier dades per iniciar-les ell), anul·lació i duplicats en càs de pèrdua i robatori (tres quarts del mateix) i, "dissimuladament", avisos d'incidències (mecanismes ja existents en major o menor grau en forma de subscripcions d'alertes, SMS o RSS) o informació comercial, aka spam.

Com si no tingués prou amb els plastes de Jazztel trucant a tothora...
entfe001 no está en línea   Reply With Quote
Old October 20th, 2013, 01:53 AM   #752
UT596001
Registered User

Quote:
si no dius qui ets, ni a preu de T-10 tens dret...
Jo entenc al PDF a preu "sense descompte" a preu de T-10, si et fixes als gràfics surt els primers viatges a 1 euro/viatge per una zona, a part que diu que es mantindrà com a títol propi el bitllet senzill. Una cosa semblant a com fan a Andalusia, on els títols dels diferents consorcis fan una cosa semblant a la T-Mobilitat descomptant el primer viatge a preu bonificat i no pas a preu de bitllet senzill.
Old December 17th, 2013, 08:09 PM   #753
FGC.SA
Registered User

Molt possiblement aquesta setmana tinguem novetats en quant a les tarifes ATM de 2014, que evidentment pujaràn quan ja són prou cars amb l'excusa de "és que Madrit no ens aporta diners" i blablabla varis demagògics i cansinis, quan tenen directius de TMB cobrant més 100.000 €. Bé que la Generalitat Valenciana, que està igual de quebrada que la catalana, congelen les tarifes tant al 2014 com al 2015. Ja podrien prendre nota, ja, peró per seguir manipulant als catalans per convertir-los en ja sabeu que, qualsevol cosa...

T-10 de 2 zones a més de 20€? (ara 19,40€)
T-10 d'1 zona a més de 10€? (ara 9,80€)
Bitllet Senzill de 2 zones de Rodalies a 2,50€? (ara 2,35€).
Billet Senzill d'FGC de 6 zones arribara als 7,50€? (ara 7,10€).

En pocs dies tindrem respostes, s'admeten apostes.
Old December 18th, 2013, 03:26 AM   #754
Sr.Horn
té con pastas member

Sr.Horn's Avatar

Likes (Received): 2515

Esperant l'especial d'Entfe001
Sr.Horn no está en línea   Reply With Quote
Old December 18th, 2013, 08:44 AM   #755
ik252
Registered User

ik252's Avatar

Likes (Received): 434

Quote:
Simptomàtic el canvi d'usuaris a clients. De totes maneres, em centro en el que em té més preocupat, la recollida de dades de caràcter personal de forma innecessària i arbitrària. Tenim per una banda que amb la implantació de la T-Mobilitat serà condició indispensable proporcionar una sèrie de dades de caràcter personal (i per Internet, com si tothom en tingués ) per poder gaudir de tarifes bonificades... si no dius qui ets, ni a preu de T-10 tens dret.

No precisa gaire quines seran les dades personals que es demanaran, si bé s'expliciten les de contacte, que no només es limiten a identificar unívocament a un usuari sinó que dóna la força als propietaris de la base de dades d'iniciar contactes: permetre que et truquin a casa o al mòbil amb coneixement de les teva mobilitat. Els avantatges que se suposa justifiquen aquesta intromissió són la gestió del saldo i moviments (comunicacions que sempre iniciarà l'usuari, per tant el gestor no necessita conèxier dades per iniciar-les ell), anul·lació i duplicats en càs de pèrdua i robatori (tres quarts del mateix) i, "dissimuladament", avisos d'incidències (mecanismes ja existents en major o menor grau en forma de subscripcions d'alertes, SMS o RSS) o informació comercial, aka spam.

Com si no tingués prou amb els plastes de Jazztel trucant a tothora...
Segons la LOPD, haurà d'haver-hi la casella de si vols rebre notificacions i si vols que les teves dades poguin ésser donades a tercers, com passa a tot arreu, quina és la teva por?

Et dic la meva? Tornar a Catalunya i tenir que tenir 3 targetes per moure'm adientment (una d'1 zona, una de dues i una de 5)

Per una altra banda no es sintomatic de res passar d'usuaris a clients, és més des de fa anys és el que intenten fer les companyies de transport, per denotar que estan prestant un servei i que s'ha de fer amb qualitat.

A vegades penso que ens queixem per vici, i tranquils, les nostres dades ja les té l'Obama
Old December 21st, 2013, 06:28 PM   #756
RogerHernan95
Registered User

Likes (Received): 22

Quote:
Molt possiblement aquesta setmana tinguem novetats en quant a les tarifes ATM de 2014, que evidentment pujaràn quan ja són prou cars amb l'excusa de "és que Madrit no ens aporta diners" i blablabla varis demagògics i cansinis, quan tenen directius de TMB cobrant més 100.000 €. Bé que la Generalitat Valenciana, que està igual de quebrada que la catalana, congelen les tarifes tant al 2014 com al 2015. Ja podrien prendre nota, ja, peró per seguir manipulant als catalans per convertir-los en ja sabeu que, qualsevol cosa...

T-10 de 2 zones a més de 20€? (ara 19,40€)
T-10 d'1 zona a més de 10€? (ara 9,80€)
Bitllet Senzill de 2 zones de Rodalies a 2,50€? (ara 2,35€).
Billet Senzill d'FGC de 6 zones arribara als 7,50€? (ara 7,10€).

En pocs dies tindrem respostes, s'admeten apostes.
Sembla que ja tenim una resposta :

http://www.lavanguardia.com/vida/201...ones-2014.html

Quote:
El Govern prevé subir el billete sencillo y la T-10 de TMB pero mantener el precio para los abonos de uso diario
S'els hauria de caure la cara de vergonya
RogerHernan95 no está en línea   Reply With Quote
Old December 21st, 2013, 10:32 PM   #757
FGC.SA
Registered User

"Per qué hi ha un deute de 500 milions". Doncs que baixin els sous dels directius de TMB, que per aixó si que tenen diners i s'estalviïn pujar preus. Peró desprès diràn que "la culpa és de Madrit, que no paga el que deu i blablabla", i per aixó "hem de pujar el preu del transport". La Generalitat Valenciana, igual d'arruinada que la catalana, congela als preus del transport públic al 2014 i al 2015. Seràn uns corruptes i tot el que volgueu, peró foten menys als ciutadans que la Generalitat d'aquí, que l'interessa més cobrar macrosous astrònomics, peró desprès si et queixes a la Gene d'aquí, et constesten "la culpa d'altres, mai nostra". I alguns encara s'ho creuen...

Per cert, diu que mantindrà el preu de la T-50/30 i T-Mes per qué "és la que més s'usa". No era la més ultilizada la T-10? O aquest senyor mai agafa el transport púbic?.
Old December 21st, 2013, 11:09 PM   #758
victorcasta
Registered User

Likes (Received): 71

Estic d'acord que hi ha sous alts, però és la xocolata del lloro, aquests sous no fan un deute de 500 milions.

ik252, Ermengol Patalín, jordiq liked this post
victorcasta no está en línea   Reply With Quote
Old December 22nd, 2013, 12:18 AM   #759
UT596001
Registered User

Quote:
Per cert, diu que mantindrà el preu de la T-50/30 i T-Mes per qué "és la que més s'usa". No era la més ultilizada la T-10? O aquest senyor mai agafa el transport púbic?.
És que no és normal que la tarjeta més utilitzada sigui la T-10! Si volen fer això, i donat que la T-50/30 ara surt rendible a partir de 40 viatges/mes (per a 1 zona, per a més zones no és tan bèstia), potser provocaran -i espero que sigui el que es busca- que molts usuaris de la T-10 es passin a la T-50/30. Quan es va baixar el preu de la T-Jove va haver-hi una pujada de la demanda d'aquest títol bastant notable.

Quote:
Originally Posted by FGC.SA
La Generalitat Valenciana, igual d'arruinada que la catalana, congela als preus del transport públic al 2014 i al 2015.
També cal dir que ha fet anteriorment pujades de preu bastant més bèsties que a casa nostra... i tot i així tal i com està la cosa vés a
saber si hauran de rectificar.

jordiq liked this post
Old December 23rd, 2013, 08:11 PM   #760
Sky
24/7

Likes (Received): 281

L'ATM del Camp de Tarragona acorda l'actualització de tarifes del transport públic per a l'any 2014

• S’actualitzen les tarifes que han de regir en el transport públic durant el 2014, amb un augment mitjà del 3,5%

• Es congela el preu de la T-MES per a beneficiar els usuaris del sistema per raons de mobilitat obligada

El Consell d’Administració de l’ATM del Camp de Tarragona ha acordat la revisió de tarifes que han de regir en el sistema tarifari integrat a partir de l’1 de gener de 2014 a cadascun dels abonaments de transport públic d’aquest àmbit. En aquest sentit, l’increment aprovat de la tarifa mitjana ponderada per al conjunt del sistema (títols integrats més els títols propis dels operadors, principalment el bitllet senzill, i els títols socials) és del 3,5%.

Els preus nominals dels diferents títols de transport que regiran l’any vinent i el seu augment respecte els preus actuals, per zones, són els següents:

D’altra banda, el preu del bitllet senzill per al 2014 serà de 2 euros (1 zona); 2,80 euros (2 zones) i 3,75 (3 zones).

Pel que fa als preus per al 2014 de la gamma de títols integrats per a famílies monoparentals i per a famílies nombroses seran:

Quant a les persones en situació d’atur que compleixin els requisits necessaris per gaudir de la bonificació del transport públic sobre la T-MES, el seu preu per a l’exercici 2014, serà:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/A...l.do?id=238750
Sky no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
t-mobilitat, transporte publico

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules