|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#61 | |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Bron: Gemeente Groningen
Quote:
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Registered User
|
Het rondje gemeenteberichten....
Quote:
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Dit plaatje...
![]() ...hoort dus bij deze locatie.
|
|
|
|
|
#64 |
|
Registered User
|
dat was bekend...heb je nieuws?
|
|
|
|
|
#65 |
|
Registered User
|
Nee, maar voor de niet-Groningers misschien wel interessant. Ik fietste er langs en dacht dat een plaatje geen kwaad zou kunnen...
|
|
|
|
|
#66 |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Echt een geweldig project, aan de Oosterhamrikkade! Als ik eerlijk ben vind ik dit één van de mooiste impressies van Groningen op dit moment
Nu maar hopen dat deze gebouwen er echt komen! |
|
|
|
|
#67 |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Geloof dat het te duur was, zo veel torentjes. Maar helemaal duidelijk is het niet. Het gaat in ieder geval niet in deze vorm gebouwd worden. Het stond niet voor niets bij de Expositie "Niet gebouwd in Groningen"
|
|
#68 |
|
Hiero
|
Toch wel jammer dat het niet zou komen in deze vorm. Alhoewel, ze komen nu vast wel met iets veel mooiers
altijd optimistisch blijven he... hahaIk vind het trouwens prachtig hoe mensen hier meeleven met (hoog)bouw in Groningen. Ik ben zelf trouwens gigantisch voorstander van hoog, hoger, hoogst bouwen in Groningen. Ik ben helaas ook een realist en weet dat het moeilijk hoogbouw te realiseren in Groningen. We zijn en blijven conservatief als het aankomt op "stel dat het hoger word dan de Martinitoren". Ik snap dat je het lager wil houden in hartje centrum (zou ook niet moeten), maar daar buiten moet het toch kunnen?! Wil Groningen groeien dan zullen we toch echt moeten? Maar goed, ik moest deze frustratie even kwijt. Of het oplucht? Ja best wel. Ikzelf heb trouwens weinig weet wat er allemaal gebouwd wordt en gaat worden in de stad Groningen. Toch heb ik toch een aantal weetjes: De gebouwen La Liberté en De Meester worden in deze vorm gebouwd, maar de gevels worden hoogst waarschijnlijk toch een beetje anders. Bij La Liberté wordt het waarschijnlijk niet zwart-wit vlakken, maar gewoon helemaal wit (vind ikzelf toch ook het mooist). En bij De Meester wordt de gevel ook anders. Hoe? Dat weten de ontwikkelaars volgens mij ook nog niet. Last edited by Dhr. Tichelaar; January 9th, 2008 at 10:10 PM. |
|
|
|
|
#69 |
|
Registered User
|
Ik woon er sinds deze maand tegenover dus ik zal het goed in de gaten houden!
|
|
#70 |
|
D’r is mor ain Stad!
|
Is er eigenlijk al wat meer bekend over de nieuwe gevel van het Meeús gebouw? Het zou in 2008 ongeveer moeten beginnen, maar is er ook al een idee waneer dat precies is?
Ik hoop zo snel mogelijk want dit gebouw ziet er echt niet meer uit. Elke keer weer een gruwel als ik over de zuidelijke ring rijd.
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Fagus Sylvatica
|
Quote:
Mag ik vragen hoe u komt aan de informatie over de Liberté? Een geheel witte toren lijkt mij persoonlijk juist een stuk minder geslaagd dan de vlakken die er nu op staan. Ben zelf altijd wel een groot voorstander van grote gebaren in de architectuur @ Koen: staat je huis dan niet op de sloopt lijst? geld namelijk wel voor de woningen vanaf het Noorderbad!!! @Cpt.Iglo: ongeveer 2008? Dan mag je er vanuit gaan dat het start na de zomervakantie. Meestal worden bouw (in dit geval verbouw) -data niet gehaald of opgeschoven...
|
|
|
#72 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Registered User
|
Quote:
Samenvatting structuurvisie Stad op Scherp (2,59 Mb) |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Stadtaffe
|
^ Wauw bedankt voor die link! Ben net begonnen met lezen, echt interessant! Mooie plaatjes ook
|
|
|
|
|
#75 |
|
Registered User
|
@Eisso: Nee gelukkig niet, het is een huizenblok die gewoon blijft staan
![]() Volgens mij duurt het nog een hele tijd voor de Oosterhamrikkade aangepakt wordt, eerst maar eens Ciboga, De Velden en Korrezoom afmaken. Als alle projecten tegelijk op de markt gegooid wordt wordt het aanbod te groot. Overigens meldt de Gezinsbode deze week een nieuwe bouwaanvraag voor de 1e fase van Korrezoom, blijkbaar zijn de plannen gewijzigd. Er moest al iets aan de hand zijn want eigenlijk zouden ze vorig jaar al begonnen en er is nog steeds niks gebeurd. Men is er wel bezig met het plaatsen van studentencontainers voor Nijestee. Stad op Scherp is ook interessant, goeie speerpunten in het rapport.
|
|
#76 | |
|
Hiero
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Fagus Sylvatica
|
Als dat het geval is, dan mag ik toch aannemen dat hij wel iets meer weet dan alleen een kleur die anders word? Zijn er misschien al data? Exacte hoogtes? Andere leuke weetjes? Bij deze ben je aangesteld als "Liberté nieuwsgever"
![]() Zo, en nu die structuurvisie maar eens doornemen!!
|
|
#78 | |
|
Fagus Sylvatica
|
Nou, het concept ziet er helder uit. Het zijn natuurlijk een hoop "container begrippen", dwz: een hoop lucht. Begrippen als "inovatief" enzo...Grootse plannen die (nog) niet zijn uitgewerkt. Maargoed, daarvoor is het natuurlijk ook een visie!
Dingen die mij deugd doen: # na 10 jaar word er EINDELIJK weer eens gesproken over het Stationsgebied!!! Wordt tijd dat daar iets hoogwaardigs word ontwikkeld natuurlijk! # Het kon niet uitblijven. Ook Groningen doet aan duurzaamheid! (al veel langer natuurlijk) # Groene gebieden rond de stad ontzien en stedelijke gebieden intensiveren! # Groningen wil met het verkeer niet de zelfde fout maken als de Randstad! ![]() Voor de mensen die geen zin hebben alles door te nemen: belangrijke smanevatting: Quote:
|
|
|
#79 |
|
Hiero
|
Haha ik ben vereerd Eisso
ik zag toevallig mijn vader nog vandaag en ik weet nu iig de kleur van het gebouw! Het word, zoals jij het zo graag ziet, zwart-wit! Ik zie mijn vader morgen weer, dan zal ik even alle weetjes vragen! Update volgt dus snel...
|
|
|
|
|
#80 |
|
Registered User
|
Super. En ook nog welkom. Het is altijd mooi meegenomen als iemand connecties heeft.
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|