daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Reply

Thread Tools
Old June 21st, 2006, 12:16 PM   #21
bobdebouwer
Your advertisement here?

bobdebouwer's Avatar

Likes (Received): 6

Leuke serie, BelgiŽ, en dus ook Gent kom ik eigenlijk nooit en dat is een schande aangezien ik al bijna een jaar in Brabant woon.
bobdebouwer no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old June 21st, 2006, 02:24 PM   #22
lffıs
|/|/|\/|

lffıs's Avatar

^ Troost je, ik woon al heel mijn leven in Brabant en ben er ook nog nooit geweest Eigenlijk ook wel een schande, ja
Old June 21st, 2006, 07:50 PM   #23
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 2922

Nog een troost, jullie Koningin kwam er vandaag ook voor het eerst, en zij is toch ook al van een respectabele leeftijd.
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old June 21st, 2006, 08:01 PM   #24
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lana
Alleen over dat multicul geleuter,ik heb het ff opgezocht,ik denk dat er geen nederlandse stad zo blank is als Gent:
turken ehv 9315 gent 4844
marok ehv 5053 gent 1019
De 2 grootste groepen in Eindhoven zijn er al meer dan alle niet westerse allochtonen van Gent samen?
Hoe zit dat met dat inwoneraantal,Gent heeft in werkelijkheid 116.000 inwoners en dan zie ik deelgemeentes(dorpen) waardoor jullie op 230.000 komen.
Op die manier heeft EHV er minstens 360.000.
Ik heb deze uitspreken reeds zťlf gerelativeerd. Maar toch nog dit: getallen zijn interpreteerbaar. De meeste Marokkanen en Turken hebben reeds lang de Belgische nationaliteit, of door geboorte, of door de zogenaamde 'Snel-Belgwet' waardoor migranten heel eenvoudig onze nationaliteit kunnen krijgen.
(Kan in Nederland ook wel zo zijn) Zij komen dus in de cijfers niet voor.

Gent heeft inderdaad, net zoals zowat alle steden ter wereld, enkele buurgemeenten opgeslokt. Op enkele uiitzonderingen na (om economische redenen rond het havengebied) zijn deze gemeenten volledig vergroeid met de Gentse agglomeratie. Sint-Amandsberg, Ledeberg, Mariakerke, Wondelgem. enz... Dit zijn echt geen boerendorpen, maar volwaardige stadsdelen, bestuurd door ťťn en hetzelfde stadsbestuur...
Sterker: heel wat randgemeenten binnen de stedelijke agglomeratie maken geen deel uit van Gent (Evergem, Merelbeke...). Het cijfer voor het volledige Gentse stadsgewest ligt ook ergens rond de 300.000.
Hebben jullie Nederlandse steden dan nog steeds hun middeleeuwse stadsgrenzen behouden?

"Op 01-01-1920 is de huidige stad Eindhoven ontstaan toen de kleine stad Eindhoven de gemeenten Woensel, Strijp, Stratum, Tongelre en Gestel annexeerde. Het bevolkingsaantal na de annexatie bedroeg ongeveer 45.000."
"Eind jaren '90 is er een stuk van Veldhoven door Eindhoven geannexeerd om hierop een bedrijventerrein (Flight Forum) en een woonwijk (Meerhoven) te bouwen. Dit gehele gebied wordt Meerhoven genoemd."

bron: Wikipedia.com

Voor de rest, schitterende stad Eindhoven, met mooie hoogbouw. Ben er enkele jaren terug nog voor een weekendje naar een Folkfestival geweest. Vriendelijk en Leuk!

Last edited by Benonie; June 21st, 2006 at 11:18 PM.
Old June 22nd, 2006, 12:47 PM   #25
Llanfairpwllgwy-ngyllgogerychwy-rndrobwllllanty-siliogogogoch
Brabantse nights are long

Llanfairpwllgwy-ngyllgogerychwy-rndrobwllllanty-siliogogogoch's Avatar

Likes (Received): 0

lekker belangrijk, Gent heeft meer Congolezen dan Eindhoven........dus
Llanfairpwllgwy-ngyllgogerychwy-rndrobwllllanty-siliogogogoch no está en línea   Reply With Quote
Old June 22nd, 2006, 09:02 PM   #26
Buse
dus...

Buse's Avatar

Mooie stad hoor. Ik ben er nog nooit geweest, maar zo te zien moet ik dat toch maar eens een keer doen.

Zit er trouwens een verhaal achter dat met klimop begroeide gebouw op foto 28? Ziet er mysterieus uit.
Buse no está en línea   Reply With Quote
Old June 22nd, 2006, 11:23 PM   #27
snot
Registered User

snot's Avatar

Likes (Received): 131

Quote:
Originally Posted by Lana
Alleen over dat multicul geleuter,ik heb het ff opgezocht,ik denk dat er geen nederlandse stad zo blank is als Gent:
turken ehv 9315 gent 4844
marok ehv 5053 gent 1019
De 2 grootste groepen in Eindhoven zijn er al meer dan alle niet westerse allochtonen van Gent samen?
Hoe zit dat met dat inwoneraantal,Gent heeft in werkelijkheid 116.000 inwoners en dan zie ik deelgemeentes(dorpen) waardoor jullie op 230.000 komen.
Op die manier heeft EHV er minstens 360.000.
Gent is inderdaad redelijk blank in vergelijking met Antwerpen of Brussel. Maar de cijfers liggen wel hoger dan de nationaliteitscijfers. een 10-tal jaar geleden waren er 10.000 Turken in Gent. Denk niet dat het aantal zo sterk gedaald is, ze zijn gewoon massaal genaturaliseerd. Er zijn zeker 15.000 Turken in Gent. Marokanen moeten zo'n 5.000 zijn. Het aantal Afrikanen een paar duizend. Verder nog veel Oost-Europeanen en wat Pakistanen, Indiers of Chinezen. Inderdaad geen grote diversiteit.
De eigenlijke gemeente Gent telt 230.000 inwoners, inderdaad. Met deelgemeenten, die deelgemeenten zijn oude gemeenten die stadswijken zijn geworden. Sommige aangegroeide gemeenten zijn nog zelfstandig. Gent zou samen met hen een 320.000 inwoners tellen.
snot no está en línea   Reply With Quote
Old June 23rd, 2006, 08:47 PM   #28
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Buse
Mooie stad hoor. Ik ben er nog nooit geweest, maar zo te zien moet ik dat toch maar eens een keer doen.

Zit er trouwens een verhaal achter dat met klimop begroeide gebouw op foto 28? Ziet er mysterieus uit.
Niet echt, het is gewoon de achterkant van de Innowinkel in de Veldstraat, gezien vanaf de Ajuinlei.
De Veldstraat is de belangrijkste winkelstraat van Gent, en is niet zozeer de moeite omwille van de winkels (het gebruikelijke zootje kledijwinkels, eetttenten en multimedia) maar vooral omwille van de schitterende architectuur in die straat.
Ik vind het er ook lekker mysterieus uitzien. Doet me altijd denken aan overwoekerde (Schotse) kastelen en kloosterruÔnes.

Old June 26th, 2006, 09:29 AM   #29
Nexxd
Rotterdammer!

Nexxd's Avatar

Grappig, ik ben dit weekend in Gent geweest en ik herken nu de gebouwen op een aantal foto's. Ook het bovenstaande begroeide gebouw heb ik gezien, daar in de buurt heb ik overnacht. Erg jammer alleen dat het gisteren regende, ik heb zelf dan ook geen foto's gemaakt.
Nexxd no está en línea   Reply With Quote
Old June 26th, 2006, 01:50 PM   #30
grachtengordeldier
Grachtengordeldier

grachtengordeldier's Avatar

Prachtige foto's, heel mooie sfeer, geeft me zin meteen op de trein te stappen. Je had ook wel geluk met het weer! Ben wel eens in Gent geweest maar das al weer heel lang geleden.
Goeie reclame voor deze stad.
grachtengordeldier no está en línea   Reply With Quote
Old June 26th, 2006, 02:24 PM   #31
Apollyon
Rotterdam mijn Wereldstad

Apollyon's Avatar

Mooie stad, daar zal ik na het zien van deze foto's ook maar eens een keertje uitgebreid langs gaan.
Apollyon no está en línea   Reply With Quote
Old July 7th, 2006, 04:36 PM   #32
Moren-o
City Slacker

Moren-o's Avatar

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by Roekie
Gent is mijn favo in Belgique, Brugge is echter wel bijna gelijkwaardig hoor ....
Ik vraag me al lang af waarom buitenlanders, en dan vooral Nederlanders BelgiŽ altijd Belgique noemen.
Als je je dan toch zo kosmopolitisch wilt voordoen: het is LA Belgique.

Geslaagde reeks van Gent trouwens.
Old July 19th, 2006, 09:32 AM   #33
De Snor
Forever Travelling

Likes (Received): 26

groetjes uit Gent

foto's niet langer online zichtbaar

Last edited by De Snor; August 9th, 2008 at 11:38 AM.
De Snor no está en línea   Reply With Quote
Old August 7th, 2008, 05:49 PM   #34
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Even een oude fotoreeks van onder het stof halen voor enkele foto's van Gent en het Meetjesland, ten westen van de stad. Het is een uitgebreid fotoverslag van mijn fietstoertje van Eeklo naar Gent en weer terug.

Door de explosieve groei van de fietsrecreatie in Vlaanderen kan je ook hier eindeloos fietsen langs verkeersvrije jaagpaden langs oude waterwegen.

Het Schipdonkkanaal.
Quote:
Het Schipdonkkanaal (officieel: Afleidingskanaal van de Leie) loopt over een lengte van 56 km vanaf Deinze tot in Zeebrugge, waar het uitmondt in de Noordzee.

Quote:
Ronsele is een dorp en een deelgemeente van de Zomergem. Ronsele maakt deel uit van het Meetjesland. Het heeft een oppervlakte van 2,51 km≤ en telde op 1 september 2006 606 inwoners. Ronsele ligt net ten noorden van het centrum van Zomergem. waarmee het quasi vergroeid is geraakt

Het blijkbaar leegstaande kasteel van Ronsele.

De skyline van Zomergem, een best wel mooi en aangenaam centrumdorp.
Quote:
Zomergem is een plaats in de regio Meetjesland en telt ruim 8000 inwoners.

Quote:
Lovendegem is is een fusiegemeente bestaande uit twee deelgemeentes, Lovendegem en Vinderhoute. Lovendegem ligt in de regio Meetjesland en heeft een totale oppervlakte van 19,48 km≤ en telt ruim 9300 inwoners.

De brug over het kanaal Gent-Brugge.

Quote:
Het kanaal Gent-Brugge is loopt van Gent naar Brugge, waar het verbonden is met het kanaal Brugge-Oostende, de Damse Vaart en het Boudewijnkanaal. Het kanaal is 46 km lang en behoort tot het bekken van de Bovenschelde.

Fietspad langs het kanaal Gent-Brugge.

We kunnen nu langs het water Mariakerke binnenrijden, maar kiezen voor een ommetje langs Drongen.
Eerst passeren we de Lovendegemse deelgemeente Vinderhoute.

Kasteel van Vinderhoute.

Quote:
Luchteren is een landelijk parochie in Drongen, een deelgemeente van de Gent.
Ook dit is dus Gent...

Quote:

Drongen
is een deelgemeente van de provinciehoofdstad Gent. Drongen ligt aan de Leie ten westen van de stad,
en is qua oppervlakte de grootste deelgemeente van Gent.
De historisch belangrijke Abdij van Drongen aan de Leie.

We steken de Ringvaart over en zien reeds de Gentse skyline.

De Watersportbaan te Gent met de Sint-Pietersabdij in de verte.

Hoogbouwclustertje aan de Groene Vallei.

Under Renovation.

Brug over de Leie.
Quote:
De Leie is een rivier die in Noord-Frankrijk in Lisbourg ontspringt, en bij Gent in BelgiŽ in de Schelde uitmondt. De rivier is 202 km lang, waarvan 109 km in BelgiŽ

We volgen de Leie richting centrum.

We naderen de binnenstad.

Omgeving Bijloke.

Hier woont een zťťr beroemde Gentenaar...

We slaan linksaf naar de Coupure.

Quote:
De Coupure is een vaarweg in Gent. Ze werd in 1751 gegraven krachtens een octrooi van Maria Theresia van Oostenrijk. De Coupure verbindt de Leie met de Brugse Vaart.

Die overgaat in de Brugsevaart naar Mariakerke.

Nog even terugblikken op de gehavende Gentse Skyline.

We steken over naar de afgrijselijke N9 Gent-Brugge.

Brug over de Ringvaart.

Quote:
De Ringvaart is een kanaal van 21,6 km lang dat een halve boog rond de Belgische stad Gent beschrijft en alle waterlopen die door deze stad lopen met elkaar verbindt.

N9...

Aan het Evergemse dorp Belsele slaan we rechtsaf, richting Lieve.

Quote:
De Lieve was een kanaal dat vanaf 1251 van Gent, beginnend bij het Gravensteen, naar het Zwin bij Damme gegraven werd.

Van het ene moment kom je van het drukke stadsverkeer in de pastorale rust terecht...

We volgen de Lieve tot Waarschoot.

En volgen vanaf Waarschoot het fietspad tussen Burggravenstroom en de spoorlijn Eeklo-Gent.

En zo belanden we na ongeveer 50 km en 95 foto's terug in hometown Eeklo.

Quote:
Bronnen: Wikipedia.com
Old August 8th, 2008, 09:48 PM   #35
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7109

Mooie foto's, leuk dat je ook de route erbij zet. Die foto van Zomergem brengt je zo in vakantiesferen.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old August 8th, 2008, 10:21 PM   #36
Royz
Registered User

Leuke foto's van Gent mooi gedaan bedankt voor het uploaden!
Royz no está en línea   Reply With Quote
Old August 8th, 2008, 10:22 PM   #37
Royz
Registered User

wat een grote fietsbordjes hebbe ze in belgie btw
Royz no está en línea   Reply With Quote
Old August 8th, 2008, 11:05 PM   #38
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Bedankt!
Quote:
Originally Posted by Royz View Post
wat een grote fietsbordjes hebbe ze in belgie
Bedoel je deze?

Normaal formaat, dacht ik?
Old August 9th, 2008, 10:59 AM   #39
DIMMER
Registered User

DIMMER's Avatar

Likes (Received): 4

Quote:
Originally Posted by snot View Post
Gent niet multicultureel dan?
En al die Turken? En Marokanen? En West-Vlamingen? En Afrikanen? En nog eens West-Vlamingen? En die Nederlandse en Spaanse toeristen?
Hoho niet alle nederlanders zijn daar toeristen want deze jongen heeft er n tijdje terug nog n mooie kapperszaak verbouwd

Reply

Tags
gand, gent

Thread Tools

Posting Rules