|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#21 |
|
Your advertisement here?
Likes (Received): 3
|
Leuke serie, België, en dus ook Gent kom ik eigenlijk nooit en dat is een schande aangezien ik al bijna een jaar in Brabant woon.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|/|/|\/|
|
^ Troost je, ik woon al heel mijn leven in Brabant en ben er ook nog nooit geweest
Eigenlijk ook wel een schande, ja
|
|
|
#23 |
|
Bike It!
Likes (Received): 326
|
Nog een troost, jullie Koningin kwam er vandaag ook voor het eerst, en zij is toch ook al van een respectabele leeftijd.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Bike It!
|
Quote:
(Kan in Nederland ook wel zo zijn) Zij komen dus in de cijfers niet voor. Gent heeft inderdaad, net zoals zowat alle steden ter wereld, enkele buurgemeenten opgeslokt. Op enkele uiitzonderingen na (om economische redenen rond het havengebied) zijn deze gemeenten volledig vergroeid met de Gentse agglomeratie. Sint-Amandsberg, Ledeberg, Mariakerke, Wondelgem. enz... Dit zijn echt geen boerendorpen, maar volwaardige stadsdelen, bestuurd door één en hetzelfde stadsbestuur... Sterker: heel wat randgemeenten binnen de stedelijke agglomeratie maken geen deel uit van Gent (Evergem, Merelbeke...). Het cijfer voor het volledige Gentse stadsgewest ligt ook ergens rond de 300.000. Hebben jullie Nederlandse steden dan nog steeds hun middeleeuwse stadsgrenzen behouden? "Op 01-01-1920 is de huidige stad Eindhoven ontstaan toen de kleine stad Eindhoven de gemeenten Woensel, Strijp, Stratum, Tongelre en Gestel annexeerde. Het bevolkingsaantal na de annexatie bedroeg ongeveer 45.000." "Eind jaren '90 is er een stuk van Veldhoven door Eindhoven geannexeerd om hierop een bedrijventerrein (Flight Forum) en een woonwijk (Meerhoven) te bouwen. Dit gehele gebied wordt Meerhoven genoemd." bron: Wikipedia.com Voor de rest, schitterende stad Eindhoven, met mooie hoogbouw. Ben er enkele jaren terug nog voor een weekendje naar een Folkfestival geweest. Vriendelijk en Leuk! Last edited by Benonie; June 21st, 2006 at 11:18 PM. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Brabantse nights are long
Likes (Received): 0
|
lekker belangrijk, Gent heeft meer Congolezen dan Eindhoven........dus
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
dus...
|
Mooie stad hoor. Ik ben er nog nooit geweest, maar zo te zien moet ik dat toch maar eens een keer doen.
Zit er trouwens een verhaal achter dat met klimop begroeide gebouw op foto 28? Ziet er mysterieus uit. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
De eigenlijke gemeente Gent telt 230.000 inwoners, inderdaad. Met deelgemeenten, die deelgemeenten zijn oude gemeenten die stadswijken zijn geworden. Sommige aangegroeide gemeenten zijn nog zelfstandig. Gent zou samen met hen een 320.000 inwoners tellen. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Bike It!
|
Quote:
De Veldstraat is de belangrijkste winkelstraat van Gent, en is niet zozeer de moeite omwille van de winkels (het gebruikelijke zootje kledijwinkels, eetttenten en multimedia) maar vooral omwille van de schitterende architectuur in die straat. Ik vind het er ook lekker mysterieus uitzien. Doet me altijd denken aan overwoekerde (Schotse) kastelen en kloosterruïnes.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Rotterdammer!
|
Grappig, ik ben dit weekend in Gent geweest en ik herken nu de gebouwen op een aantal foto's. Ook het bovenstaande begroeide gebouw heb ik gezien, daar in de buurt heb ik overnacht. Erg jammer alleen dat het gisteren regende, ik heb zelf dan ook geen foto's gemaakt.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Grachtengordeldier
|
Prachtige foto's, heel mooie sfeer, geeft me zin meteen op de trein te stappen. Je had ook wel geluk met het weer! Ben wel eens in Gent geweest maar das al weer heel lang geleden.
Goeie reclame voor deze stad. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Rotterdam mijn Wereldstad
|
Mooie stad, daar zal ik na het zien van deze foto's ook maar eens een keertje uitgebreid langs gaan.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
City Slacker
|
Quote:
Als je je dan toch zo kosmopolitisch wilt voordoen: het is LA Belgique. ![]() Geslaagde reeks van Gent trouwens.
|
|
|
|
#33 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
groetjes uit Gent
foto's niet langer online zichtbaar
Last edited by De Snor; August 9th, 2008 at 11:38 AM. |
|
|
|
|
|
#34 | ||||||||||||
|
Bike It!
|
Even een oude fotoreeks van onder het stof halen voor enkele foto's van Gent en het Meetjesland, ten westen van de stad. Het is een uitgebreid fotoverslag van mijn fietstoertje van Eeklo naar Gent en weer terug.
Door de explosieve groei van de fietsrecreatie in Vlaanderen kan je ook hier eindeloos fietsen langs verkeersvrije jaagpaden langs oude waterwegen. Het Schipdonkkanaal. Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Quote:
![]() Het blijkbaar leegstaande kasteel van Ronsele. ![]() ![]() ![]() ![]() De skyline van Zomergem, een best wel mooi en aangenaam centrumdorp. Quote:
![]() ![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() De brug over het kanaal Gent-Brugge. ![]() Quote:
![]() ![]() Fietspad langs het kanaal Gent-Brugge. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() We kunnen nu langs het water Mariakerke binnenrijden, maar kiezen voor een ommetje langs Drongen. Eerst passeren we de Lovendegemse deelgemeente Vinderhoute. Kasteel van Vinderhoute. ![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() We steken de Ringvaart over en zien reeds de Gentse skyline. ![]() ![]() ![]() ![]() De Watersportbaan te Gent met de Sint-Pietersabdij in de verte. ![]() ![]() Hoogbouwclustertje aan de Groene Vallei. ![]() Under Renovation. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Brug over de Leie. Quote:
![]() We volgen de Leie richting centrum. ![]() ![]() ![]() We naderen de binnenstad. ![]() ![]() Omgeving Bijloke. ![]() ![]() ![]() ![]() Hier woont een zéér beroemde Gentenaar...![]() We slaan linksaf naar de Coupure. Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die overgaat in de Brugsevaart naar Mariakerke. ![]() ![]() ![]() Nog even terugblikken op de gehavende Gentse Skyline. ![]() We steken over naar de afgrijselijke N9 Gent-Brugge. ![]() Brug over de Ringvaart. Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() N9... ![]() Aan het Evergemse dorp Belsele slaan we rechtsaf, richting Lieve. Quote:
![]() Van het ene moment kom je van het drukke stadsverkeer in de pastorale rust terecht... ![]() ![]() ![]() We volgen de Lieve tot Waarschoot. ![]() En volgen vanaf Waarschoot het fietspad tussen Burggravenstroom en de spoorlijn Eeklo-Gent. ![]() En zo belanden we na ongeveer 50 km en 95 foto's terug in hometown Eeklo. Quote:
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
#35 |
|
The only way is up
Likes (Received): 637
|
Mooie foto's, leuk dat je ook de route erbij zet. Die foto van Zomergem brengt je zo in vakantiesferen.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Registered User
|
Leuke foto's van Gent mooi gedaan bedankt voor het uploaden!
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Registered User
|
wat een grote fietsbordjes hebbe ze in belgie btw