|
|
| daily menu » news links | rate the banner | guess the satellite | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Member
|
NYC, Londen, Chicago en andere oude stadsfoto's (deel 17)
Uit eigen collectie: oude (glas)negatieven en één persfoto. Geen optimale kwaliteit want negatieven niet (digitaal) schoongemaakt.
New York City 1. Two World Trade Center 107th floor Observatory Deck. ![]() 2. Wow! ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. Lichtzweem door ESB en glasnegatief beschadigd, maar toch erg tof plaatje. ![]() 6. Woolworth Building, 26 oktober 1948. ![]() Chicago, Tribune Tower Observatory 7. Vroeger was er een observatiedek op de Tribune Tower. ![]() 8. ![]() 9. ![]() 10. Kijkend richting noord-oost. ![]() 11. ![]() 12. ![]() Londen 13. Fleet Street. Gemaakt vanaf het bovendek van een bus, bewogen maar geeft toch een indruk van de stadsdrukte. ![]() 14. Bank. ![]() 14b. Zo ziet het er nu uit. ![]() 15. Piccadilly Circus. ![]() 15b. Zo ziet het er nu uit. Het Eros-beeld is ook verplaatst. ![]() 16. Piccadilly Circus, iets meer naar links in vergelijking met vorige foto. Dubbeldeksbussen met paard of motor. ![]() 16b. Zo ziet het er nu uit. ![]() Diverse steden 17. Belgrado, 1959. ![]() 18. Rome, circa 1910. Scroll >>> ![]() 19. Parijs. ![]() 20. Honolulu, Hawaii ![]() 21. Montreal, Canada. ![]() 22. Philadelphia. ![]() 22b. Zo ziet het er nu uit. ![]() 23. Llandudno pier, Wales/UK. De pier was gebouwd om passagier-stoomschepen aan te meren. ![]() 23b. Zoals het eruit zag bij mijn bezoek in 2003, nog steeds een prachtige Victoriaanse pier. ![]() Deel 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Last edited by hoogbouw010; November 15th, 2009 at 01:29 AM. Reason: Correctie jaartal |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Wat een serie weer! Ik zou zo graag eens een kijkje nemen in het Londen van de Victoriaanse tijd, de drukte en lawaai lijkt me echt bizar.
Trouwens is foto 19 echt uit 1919? Er staan namelijk wel erg veel paarden op de foto, volgens mij reden die toen al bijna niet meer door Parijs.
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
Geweldig mooie serie weer van heerlijke oude tijden.
|
|
|
|
#5 |
|
Registered User
|
Toffe foto's! Londen is er daarin tegen niet echt mooier op geworden met al die schreeuwerige reclames.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
|
Gave serie weer. Die straat in Philadelphia is nog nauwelijks veranderd.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
hé, ik hier ?
|
Wederom genieten
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
erg gave serie! Alleen foto 17 is niet Belgrado maar Zagreb.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Like it Vertical
|
Super!
|
|
|
#10 |
|
Member
|
Op het negatiefhoesje stond iets te lezen van paris 19. Denk dat je gelijk hebt, in die tijd waren er al veel auto's.
Aha, bedankt. Dat verklaart waarom het niet lukte om op internet een recente foto van zo'n plein in Belgrado te vinden... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
shinkansen
|
Geweldige serie weer!
Grappig, ik heb een foto die van vrijwel exact hetzelfde punt gemaakt is als #5: ![]() ![]() @HB010: heb voor dit doel een kleinere versie van de foto even op mijn server gehost. Niet bedoeld om je foto te jatten natuurlijk, zal 'm binnenkort weer verwijderen
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|