Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Café 010

Reply

Thread Tools Display Modes
Old November 16th, 2009, 10:11 PM   #21
bthj
Registered User

Wat er op CS gebeurt valt de gemeente niet toe of aan te rekenen, maar kom je weleens op Amsterdam CS? Dat is bepaald geen tochtig noodstation als in Arnhem of Rotterdam. Als je niet langs noord moet damn zou je niet eens merken wat voor een projecten er worden uitgevoerd. Overigens kan ik niet wachten tot ze in Rotterdam met de terminal gaan beginnen. Samen met de Markthal is dit het project wat daadwerkelijk iets voor de stad kan gaan betekenen. Daar kan geen De Rotterdam om Maastoren tegenop.
bthj no está en línea   Reply With Quote
Old November 16th, 2009, 10:12 PM   #22
bthj
Registered User

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Badminton is veel mooier en gevarieerder. En op wedstrijdniveau gaat het oog nog eens veel sneller.
maar jij kan dan ook niet zo goed spinnen als Skyscrapercitizen.
Old November 16th, 2009, 10:16 PM   #23
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Quote:
Originally Posted by bthj View Post
Wat er op CS gebeurt valt de gemeente niet toe of aan te rekenen, maar kom je weleens op Amsterdam CS? Dat is bepaald geen tochtig noodstation als in Arnhem of Rotterdam. Als je niet langs noord moet damn zou je niet eens merken wat voor een projecten er worden uitgevoerd. Overigens kan ik niet wachten tot ze in Rotterdam met de terminal gaan beginnen. Samen met de Markthal is dit het project wat daadwerkelijk iets voor de stad kan gaan betekenen. Daar kan geen De Rotterdam om Maastoren tegenop.
Gaat prachtig worden, en dat gaat er snel aankomen ze zijn nu al bezig met de fundering, dus ik schat in dat ze in het nieuwe jaar wel zullen gaan beginnen aan de opbouw van meer.

Beneath this mask there is more than flesh. Beneath this mask there is an idea. And ideas are bulletproof.
jb_nl no está en línea   Reply With Quote
Old November 16th, 2009, 10:16 PM   #24
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Quote:
maar jij kan dan ook niet zo goed spinnen als Skyscrapercitizen.
Tja, een mens kan niet alles hebben.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old November 16th, 2009, 10:17 PM   #25
hemarookworst
Registered User

hemarookworst's Avatar

Ik vind dat Rotterdam niet andere grote en bekende steden achterna moet lopen en deze steden gaan na-apen, maar moet zich onderscheiden, een eigen stijl ontwikkelen.
hemarookworst no está en línea   Reply With Quote
Old November 16th, 2009, 10:35 PM   #26
bthj
Registered User

Maak je geen zorgen of illusies. Dat lukt Rotterdam uitstekend.
Old November 16th, 2009, 10:39 PM   #27
SkyBridge
On a high

SkyBridge's Avatar

@ bthj

Met je eens, behalve wat betreft De Rotterdam. Ik denk dat dit echt wezenlijk het beeld gaat veranderen van de stad aan de rivier (EINDELIJK een glazen gebouw!) en dat het enorme programma de pier en de Kop van Zuid nét dat beetje extra gaat geven om het als onderdeel van de stad te laten voelen. Ook het openen van een groot hotel op Zuid is echt een mijlpaal hoor, voor een stadsdeel met 200.000 inwoners is het bizar hoe weinig van dit soort voorzieningen er zijn.
Under construction: Maastoren (165m) | New Orleans (158m) | The Red Apple (128m) | Hoboken (120m) | Kromme Hagentoren (90m) | Cité (89m + 78m) | Scheepmakerstoren (88m) | Wijnhaeve (86m) | UWV (77m) | Parktoren Prinsenland (76m) | Lloydtoren (74m) | Statendam (73m) | Calypso (2 x 71m) | Linea Nova (71m) | Parktoren Vopak (70m) | Inholland (66m) | Badplaatstorens (3 x 65m)
SkyBridge no está en línea   Reply With Quote
Old November 16th, 2009, 10:58 PM   #28
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Quote:
Wie het aan te rekenen is doet er niet zoveel toe, feit is dat het al veel te lang een chaos is op Amsterdam CS, dat kan niemand ontkennen. Ik denk dat iedereen, Amsterdammers in het bijzonder, blij zal zijn als Adam CS af is! Dat er geen tochtig noodstation is komt omdat er een oud monumentaal station moet blijven staan, gelijk ook de reden dat het allemaal zo lang duurt. Het is ook een waanzinnige operatie natuurlijk wat er allemaal bij Adam CS gebeurt, maar dat maakt de hinder voor de neutrale reiziger niet minder vervelend.
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old November 16th, 2009, 10:58 PM   #29
bthj
Registered User

Nou ja, wat Amsterdam en Rotterdam gemeen hebben is dat men teveel en te snel, op te veel plekken tegelijk wil. Wat meer focus, gerichter schieten in plaats van met hagel zou misschien niet gek zijn.

Maar ook naar De Rotterdam ben ik nieuwsgierig, maar dat is naar mijn smaak toch meer een gok.
Old November 16th, 2009, 11:01 PM   #30
bthj
Registered User

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
de neutrale reiziger
Dit is wel een goeie. Hoe dan ook, ik heb hoegenaamd nergens last van op CS. ze hebben de logistiek daar goed voor elkaar.
Old November 17th, 2009, 04:44 AM   #31
Wuppeltje
Registered User

Een stad is per definitie nooit af, bouwputten zullen er altijd zijn. Amsterdam Centraal en Rotterdam CS kunnen eigenlijk niet kleiner. Je kan je afvragen of de tijdelijke omgeving niet beter kan en of de kosten en de tijd niet korter kunnen, maar qua omvang valt er niet veel aan te doen. De Zuidas is een gebied waarmee men een bepaalde visie op heeft. Het wordt ontwikkeld in kleine behapbare projecten en men let sterk op tijdelijke situaties. Totaal gezien is de Zuidas een megaontwikkeling, maar op 1 na (Zuidasdok) relatief kleine projecten.

Als het gaat om openbare ruimte heeft Stroink een goed punt. Hier valt vooral in de binnensteden veel winst te behalen, waar we veel kunnen leren van ondere andere België. In de 3 grote steden is dit bedroevend te noemen. Qua cultuur is vooral in Den Haag en Rotterdam nog veel winst te behalen, hoewel we ze niet moeten onderschatten als we naar het cultuuraanbod kijken per hoofd van de bevolking van de grote steden in Europa. In het geval van Amsterdam roemt men het cultuuraanbod. Skyline en knusheid hoeven elkaar niet uit te sluiten, hoewel ik de combinatie te weinig zie in Nederland.

Prima om te zeggen we de strijd hebben verloren van Londen en Parijs, maar er zijn nog pakweg 60 andere steden in Europa van formaat minimaal Den Haag. Genoeg werk aan de winkel qua concurrentie die zeker ook niet stil zal staan. En aangezien de steden en stedelijke regio's de kar zullen moeten trekken van de economie zijn ze van levensbelang.

AMSTERDAM | Zuidas CBD Development News
Wuppeltje no está en línea   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules