daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old November 22nd, 2009, 01:31 PM   #1
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 287

Syrië & Libanon juli/augustus 2009

EDIT: UPDATE!!! GEHEEL GEUPDATE (24 januari 2010) Reclad van de bestaande afbeeldingen, groter formaat en werkend, + ZIE ONDERAAN DEZE PAGINA: EXTRA BOUWFOTO's.

Deze zomer teruggeweest na een 1e keer in 2008 met cursus. Deze keer 3 weken vakantie zonder cursus en o.a. bekenden opzoeken en nieuwe plekken gezien die ik nog niet eerder had bezocht, maar uiteraard ook terug op bezoek in het steegje waar ik vorig jaar woonde. Zelf vluchten geregeld en hotelletje en gewoon zelf reizen, deze keer m'n ouders meegenomen en gids en tolk voor hun gespeeld. Tevens ook libanese telefoonnummers gehad van een meisje uit m'n stad dat 2 flats verder woont en toen de gok gewaagd en erheen gegaan. Gelukkig werkten de telefoonnummers daar ter plekke en werden we idd opgehaald bij de ronotonde (gelijk ook ff t woord hiervoor geleerd) die ik van tevoren op google earth al had weten te vinden. I.p.v. echter naar een buitenwijk van Trablous (tripoli) gebracht te worden zaten we zomaar 3 kwartier in z'n taxibusje en gingen we alsmaar verder van de stad af diep de bergen in waar we uitkwamen bij een bergdorpje, waar we dan ook maar moesten overnachten van ze. Heb veel foto's, daarom bij deze een selectie:

voor het overzicht, hims = hommos, jbeil = jubayl, ma3loula ligt iets ten zuid-westen van an-nabk richting libanon en het dorpje waar we waren incl 3oyoon is-samak / btormez en is-sfieré liggen iets ten oosten van Tripoli.

Damascus (nr 1) dus paar keer terug geweest, de uitvalsbasis. Dus bij aankomst hier geweest, tussendoor na terugkomst uit libanon geweest, toen in 1x vanaf daar naar Homs, krak en vanaf krak (7) in 1x door, overstappen via homs, naar tadmur, tot slot weer in damascus, 1 dagje naar ma3loula (9) terug en toen vlucht terug van uit damascus naar NL. Overigens ook in een zwembad in kiswe geweest tussendoor, dat is een stadje aan de rand van damascus aan de zuidkant.

1 Damascus / dimashq / ish-shaam / soeria

1. Sham city centre + jabl qasyoun

2. 2asr il-3addam

3. grote moskee

Darth vader mama :p

4.

5. Shari3 il-mustaqiem: straight street, hoofdader oude centrum, romeinse overblijfselen nog

6. De grote leider

7. Waar kijkt hij naar? :P steegje baab tooma.

Vader en zoon

8.

Op naar Libanon / Libnaan!

9.

10. De geregelde taxi naar Trablous, aardige gozer.

we logeerden in 2 Tarmez, in de bergen achter Trablous/Tripoli

En dan wordt je wakker met dit als uitzicht:
11.

De familie en het meisje in kwestie, waarbij we logeerden.

12.

13.

14.

net de pyreneeen, 3oyoon is-samak, zwemmen

15.

16.

17.

18.

Lag later ook te slapen met teletubby in dr armen :p noemde mij muhannad (een bekende blonde soapacteur):

19. Nichtje Rena, 3 jaar, noemde mij al muhannad, 1 of andere blonde turkse acteur, van een serie die in het syrisch wordt nagesynchroniseerd en droom van elke dame daar is

20.

2 is-sfieré Romeins / pre-romeinse tempel:

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

De beroemde libanese ceder:

28.

afscheid van de familie, alhoewel die zussen mij liever aan iemand koppelden in het dorp zodat ik elk jaar zou terugkomen en de heerlijke libanese keuken:

29.

30.

3 Trablous / Tripoli

31. Al-minaa2, de haven, officieel een aparte gemeente/stad, maar zit aan trablous vast.

Hier aan de kornish (strandboulevard) nog versierd door een meisje met knalroze hoofddoek
32.

33.

34. Het centrum, met klok, leuk pleintje om wat aan te drinken.

35. De citadel van Trablous

4 Jbeil / Byblos
Zou 1 van de oudste langsbewoonde steden ter wereld zijn. Belangrijke fenicische haven.
36.

37.

38.

39.

40.

41.

5 Beirout

42. Haririmoskee

43. ramlet il-bayda (strand)

44. audi bling bling

45.

46. skyline vanaf de kornish

47.

Terug in Syrië,

1 Damascus

48. vanaf jabl qasyoun

49.

Zwembad waar het wel roze vrijdag leek door een paar gasten.

50.

51.

52.

53. standbeeld salah ad-din

Sayyida zaynab moskee + irakese wijk:

54.

barba mamma
55.

6 Hommos + 7 2ala3at il-7osn / Krak des chevaliers

onverwacht hippe Hommos

56.

behalve m'n pa op de voorgrond zijn dat op de achtergrond allemaal syriërs, in deze stad komt amper een toerist.
57.

de krak:
58.

59.

60.

8 Tadmur / Palmyra

naar het oosten, de woestijn in.

61.

62.

63.

64.

65.

66.

67.

68.

69.

70.

71.

72.

9 Ma3loula

Een van de weinige plaatsen waar ze nog een variant van Aramees zouden spreken. Ik heb ze echter gewoon in het Syrisch-Arabisch over me horen roddelen . Als je ernaar vroeg konden ze het wel, maar lijkt me meer voor de toerist. Veel syrische toeristen ook.

73.

74.

75.

76.

77.

Laatste dagen Dimashq / ish-shaam / Damascus:

78.

oktoberoorlog panorama

79.

80.

fantastische restaurants

81.

82.

de armeense kerk:

83.

heerlijk om te laten doen, maakster foto nog te zien :P

84.

Last edited by jb_nl; January 25th, 2010 at 10:37 AM.
jb_nl no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules