|
|
| daily menu » news links | rate the banner | guess the satellite | guess the city | one on one |
|
|
#141 |
|
Registered User
|
De universiteit Gent heeft inderdaad de laatste jaren een mooie inhaalbeweging gemaakt, een trend die we in Nederland al lang zagen, door een verhoging van haar capaciteit aan kwaliteitsvolle architectuur te koppelen. Ik denk dat dit min of meer voor een dynamiek in de stad heeft gezorgd. Ik hoop enkel dat ze voldoende geld over hebben om het gehele masterplan af te werken.
![]()
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Architecture Student
|
Mooie maquettes! Staan die ergens publiekelijk tentoongesteld?
|
|
|
#143 |
|
Architecture Student
|
Dag van de Architectuur: bezoekje aan het Ufo - UniversiteitsForum.
Jammer van het mottige weer... grauwe foto's dus. ![]() image hosted on flickr ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Op de foto klikken voor iets grotere versie! image hosted on flickr ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Indien iemand een foto op volledige resolutie wil, gewoon PM'ke sturen hé.
|
|
|
#144 |
|
Architecture Student
|
|
|
|
#145 |
|
killed Laura Palmer
|
Bedankt voor je foto's Dequal
Gisteren was er de officiële opening van het UFO: UGent opent Ufo met guillotinewand |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Registered User
|
Ze moeten opletten dat het geheel niet te verstikkend wordt. Overal gebouwen tussenproppen is als oplossing niet aan te bevelen.
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
killed Laura Palmer
|
Mja, het staat daar al behoorlijk vol. Het masterplan is er juist op gericht om die massa wat minder opeengepropt te doen aanvoelen, door de circulatie tussen al die gebouwen onderling te optimaliseren, en tegelijk aan een aantal dringende behoeften van de Universiteit te voldoen - want die kan de groei in studentenaantallen niet goed volgen en kampt met een elk jaar toenemend capaciteitsprobleem...
Ik was deze avond op stap met een statief, en had nog net genoeg batterij over in mijn toestel om nog een paar shotjes van een UFO bij nachte te maken. Helaas stond de lichtkrant niet aan, want die is ronduit schitterend! 1. 2. 3. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Registered User
|
Mooie foto's.
Is me vandaag ook opgevallen dat het monovolume er 's avonds veel mooier uitziet dan overdag. |
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Bike It!
|
Ik weet niet of dit hier ergens reeds aan bod kwam, maar de overbuur van het Monovolume -de oude drukkerij Vooruit- wordt binnenkort verkocht. Ik had onlangs reeds een notariële aankondiging gelezen in de Streekkrant, en dit krantenartikel uit Het Nieuwsblad.be blijkt dit de bevestigen:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Registered User
|
Er is ook een BPA Backstage, hieronder vindt je er een deel van terug:
--EDIT: GEZIEN OPMERKING HIERONDER VERWIJDERD--- Last edited by De Klauw; December 13th, 2009 at 05:40 PM. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Registered User
|
![]() Ik weet dat je, net als ik trouwens, bovenstaande documenten gekregen hebt voor een schoolopdracht. Een beetje opzoekwerk leert ons echter dat ze compleet waardeloos zijn en waarschijnlijk zelf in elkaar geflanst zijn door de docent die nogal graag zijn eigen dromen werkelijkheid ziet worden. Op de dienst stedenbouw hebben ze deze documenten nog nooit gezien en wensten ze zich er dan ook compleet van te distantiëren. Bovendien staan ze vol met schrijffouten en zien ze er nogal amateuristisch uit. Een BPA of tegenwoordig eigenlijk RUP wordt trouwens nooit op dergelijke manier opgesteld. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Registered User
|
Dat zou eigenlijk wel straf zijn van jeweetwelwie, ons hier een beetje met valse informatie opzadelen. Ik zie in het document inderdaad nergens "BPA" staan. Maar het moet het toch ergens van komen? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij zoveel moeite zou doen (inclusief plannetjes en 3D-voorstellingen) voor ocharme een schattingsopdracht.
Last edited by De Klauw; December 13th, 2009 at 05:48 PM. |
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Registered User
|
boek UFO
Het boek over de bouw van het UFO dat vorig jaar werd uitgegeven, is zowaar compleet online te bekijken!
Heel wat schitterende foto's, alsook eindelijk eens gezien hoe die beruchte guillotinewand er uit ziet! http://users.ugent.be/~bdceunin/Beel...o/UFO_boek.pdf Trouwens, wat een naam trouwens, guillotinewand... Misschien moeten er wel NIMBY's beginnen mee terechtstellen
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Bike It!
|
Leuk. Mooi ook die weerspiegeling op bladzijden 69, 100 en 101.Bednakt voor de link! |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Architecture Student
|
Wow zalig boekske!
Kan je het nog altijd ergens kopen? Indien ja, waar? Zou mooi passen in mijn boekenkast.
|
|
|
#158 |
|
Registered User
|
Voilà:
Naar aanleiding van de plechtige opening van het Ufo werd het fotoboek De belofte van een bouwwerk samengesteld door Benn Deceuninck. Dit boek zal binnenkort aangeboden worden in de boetiek van de UGent en kost 24 euro (www.shop.UGent.be). |
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Belg in de wereld
|
Quote:
|
|
|
|
#160 |
|
Registered User
|
Ook in A+224 staat een artikel over de UFO. Men is er nogal gematigd over.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|