|
|
| daily menu » news links | rate the banner | guess the satellite | guess the city | one on one |
|
|
#61 |
|
Registered User
|
Je hebt gelijk Abhean. Ik las in mijn enthousiasme over de "indien..."-bijzin heen.
Maar er is wel veel druk om de NZ-lijn door te trekken naar Amstelveen. Al was het maar tot Amstelveen Centrum. Ja, en dat Purmerend niet zo logisch is, dat zie ik ook wel. En een route naar Zaandam zal je natuurlijk liever niet ten noorden van de A10 willen laten lopen. Sorry voor de onnodige fuzz. Ik moet ook zo laat niet nog willen posten.
|
|
|
#62 |
|
Registered User
|
Maar de route naar Zaandam wordt volgens mij juist onmogelijk gemaakt (binnen de A10) door de IJdoornlaan ter plaats van de Banne te versmallen. Hier was ooit een strook vrijgehouden waar eventueel later een tram of metro zou kunnen komen, maar dit gebied wordt nu opgevuld door verdichting en verplaatsing van de rijweg naar een iets noordelijker gelegen punt.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
f o r u m n i s t
|
Een metro of tram naar Zaandam, als die ooit komt, zal in de huidige inzichten niet eens in de buurt van de IJdoornlaan komen. De Cornelis Douwesweg (ten noorden van het IJ) of de Nieuwe Hemweg (ten zuiden van het IJ) lijken dan meer kans te maken.
Ontopic: ik ben benieuwd wanneer de aanschaf van het nieuwe metromaterieel rond is. De maand duurt nog 11 dagen... Zelf hoop ik dat het Spaanse CAF een van de drie overgebleven aanbieders is. Het materieel dat zij de afgelopen jaren aan Madrid en Rome geleverd hebben ziet er goed uit.
|
|
|
#64 |
|
DLM Freedom Fighter
|
Ik denk dat men wel vrij spoedig gaat tekenen als het uitvoeringskrediet rond is (men vergadert vandaag en morgen in de gemeenteraad hierover). Eerder zou het contract al eind december worden getekend, maar omdat de raadsvergadering op zich liet wachten is het uitgesteld tot eind januari.
|
|
|
#65 | |
|
Viert zijn 1e SSC-lustrum
|
Quote:
We zullen het zien!
|
|
|
|
#66 |
|
Registered User
|
Naar mijn mening is alles best, zolang het maar geen AnsaldoBreda is. Op uitstel en slechte kwaliteit (zie Denemarken, Kopenhagen, Fyra, Boston enz...
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Enjoy your freedom!
|
Quote:
Vrijheidslievende mensen kunnen gelukkig tevreden zijn met het gedrag van deze sjoemelende parlementariërs. Een politicus die vlijtig nieuwe wetten opdringt aan burgers is immers veel schadelijker dan een die thuis voor de TV hangt. Voor 284 euro per dag zouden vele belastingbetalers alle (euro)parlementariers voor de buis willen zien niksen. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
DLM Freedom Fighter
|
Het is te hopen dat ze met de instroming van het nieuwe materieel de CAF-jes op de Amstelveenlijn laten rijden (een paar met een pantograaf uitrusten moet toch niet zo duur zijn?). De laatste tijd heb je bijna 50% kans dat de 51 voor komt rijden met slechts een rijstel, ook in de spits, en dat past dan ook zelden.
Weet iemand toevallig of de 4 CAF-stellen die al geschikt zijn voor de Amstelveenlijn daar nog wel eens rijden? Zie ze er eigenlijk nooit meer. Is dat de reden voor de afwezigheid van de helft van de stellen?
|
|
|
#70 |
|
f o r u m n i s t
|
Ik zat van de week nog in een enkel CAF'je op de 51. Ze komen er zeker nog wel. Maar de afgelopen weken worden ook de CAF'jes geteisterd door storingen en uitval. Op de 50 rijden de meeste treinen met maar twee gekoppelde stellen en ook dat past niet.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|