|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Urbanetics Stedelijke discussies |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#61 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Juist Spijkenisse krijgt een aansluiting, als het aan de gemeente ligt. Een aansluiting met Hoogvliet lost de fileproblematiek niet op. Dan staat iedereen alsnog voor de brug.
Afgelopen juli heb ik bij de gemeente Spijkenisse gewerkt aan mijn afstudeerproject en jawel dit ging over de A4-Zuid met daarbij een aansluiting op Spijkenisse (Maaswijkweg). Het leeft nogal in Spijkenisse en gezien de dagelijkse file die ik daar zag is een extra aansluiting ook wel nodig. Technisch gezien is het allemaal mogelijk, maar het kost wel aardig wat. Spijkenisse zit bijna tot aan zijn grenzen volgebouwd. De zuidkant (zeg maar Hekelingenkant) wordt ontwikkeld tot een natuur en recreatiegebied, net als het gebied ten oosten van het toekomstige A4-trace. Aan de westkant is alles volgebouwd tot aan de gemeentegrens met de gemeente Bernisse. Spijkenisse wil graag uitbreiden, maar Bernisse verzet zich hiertegen. Echter dit waren destijds industriegebieden (uitbreiding Halfweg) en geen woningen. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Ik had bij het maken van dit topic gedacht aan een discussie over hoe een gemeente die nog 150.000 inwoners erbij wil (Almere dus) een krimpgemeente kan worden. In plaats daarvan gaat het over spijkenisse.
|
|
|
#63 | |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Quote:
Veel inwoners hier houden dan ook niet van verdichting in de vorm van appartementen. In Poort dan ook veel ruimte voor huisje boompje beestje en hier en daar wat buurten in IJburg stijl. Hoewel hier wel veel mensen trots zijn op de grootstedelijke voorzieningen vermoed ik. Almere is dan ook vooral gelieft bij de eigen inwoners. Buitenstaanders (onwetenden? ) zijn vaak wat huiverig om hier te gaan wonen. Er loopt hier zelfs een heel programma met subsidies om je als ambassadeur van de stad op te geven en hier zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met je stad.
|
|
|
|
#64 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 98
|
Almere gaat niet krimpen. Als je huizen bouwt, groei je. Tot dusver is dat de logica geweest, en dat gaat niet snel veranderen.
|
|
|
#65 |
|
Civieler
|
^ Dan moet er natuurlijk wel voldoende vraag naar woningen zijn; dat is ook niet overal het geval. Ik vraag me wel af waar die 150.000 inwoners voor Almere vandaan moeten komen. Is het dan echt zo'n aantrekkelijke stad?
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Registered User
Likes (Received): 75
|
Er moeten wel mensen zijn om de huizen te vullen. Ik zelf zou niemand willen aanraden om een huis en Almere te kopen. Pue kapitaalvernietiging.
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 98
|
Tot dusver is dat redelijk gelukt, en als we eenmaal uit de crisis zijn zal Almere ook wel verder groeien.
Op dit forum zijn we toch allemaal wel redelijk van een stedelijke leefstijl, maar je moet ook niet vergeten dat het merendeel van de bevolking het aan zijn reet zal roesten waar hij woont als hij maar een huisje met een tuintje heeft en zijn kinderen veilig buiten kunnen spelen.
|
|
|
#68 |
|
Registered User
Likes (Received): 75
|
ik denk dat het behoorlijk roest aan die reet ja. bij de beslissing tot aankoop van een huis, speelt de courantheid (een inschatting van de verkoopbaarheid van het huis) een belangrijke rol. en aangezien het zeker is dat de bevolking over 30 jaar gaat krimpen, zal niet ieder huis even courant blijken te zijn.
overigens vind ik je aannamen van een betoverende eenvoud. je weet wat de engelsen zeggen over aannamen? Last edited by bthj; May 7th, 2010 at 09:31 PM. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik zou je in ieder geval aanraden om eerst te kijken naar wat Almere te bieden hebt dan zomaar op vooroordelen je conclusie trekken
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Registered User
Likes (Received): 36
|
Quote:
Zolang er een vrijwel het hele land sprake is van een krappe woningmarkt maakt het niet zoveel uit waar je een woning bouwt. Echter voorspellen nagenoeg alle modellen dat de woningmarkt in de toekomst een stuk ruimer zal worden. Dat betekent dat juist in plaatsen als Almere de prijs gaat dalen. Geef iemand de keuze tussen een woning in Utrecht en dezelfde woning in Almere voor dezelfde prijs. De enige manier waarop Almere zo'n strijd kan winnen is door flink in prijs te zakken. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote: