daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Gent

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Closed Thread

Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Old September 24th, 2010, 04:33 PM   #361
durexxx
Registered User

Likes (Received): 12

Ik denk dat dit behoorlijk oude (en achterhaalde) beelden zijn van the loop.
Ik herken toch de vroegere render met die boog.
durexxx no está en línea  

Sponsored Links

Old September 24th, 2010, 06:49 PM   #362
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 974

Dat zijn inderdaad erg oude beelden, gemaakt door Altoon + Porter Architects, denk ik. Die hebben in feite geen enkele waarde als illustratie voor The Loop, maar desalniettemin steekt dat filmpje al enkele weken in de openingspost van dit topic

Dat de tramlijn een lus moet maken om het terrein ten oosten van de Pégoudlaan is wel al lang geweten. Wat minder geweten is, is wanneer De Lijn dat dan precies gaat doen, en hoe dat gefinancierd gaat worden. Maar dat gat tussen droom en daad zijn we ondertussen wel al gewoon van die kant vermoed ik

Trouwens, sinds woensdag is er een stuk van de bodem afgegraven tussen de brandweerpost en het oude controletorentje, in de lus van de tram. Ik vraag mij af of dit betekent dat men al voorbereidende werken zou doen voor de tunnel onder de tramlus (het autoverkeer op de ringweg zal in de toekomst met een tunnel onder de traminfra door rijden)...
Old September 25th, 2010, 05:39 PM   #363
Christof
Registered User

Likes (Received): 0

Klopt is inderdaad al voorbereiding voor de ondertunneling... om diezelfde reden gaat momenteel ook de oude vliegtuigloods tegen de vlakte... het oude controletorentje volgt daarna.
Christof no está en línea  
Old September 25th, 2010, 10:31 PM   #364
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Jammer. De enige verwijzing naar het oude vliegveld gaat in de toekomst de (walgelijke) naam 'The Loop' zijn.

Last edited by De Klauw; September 26th, 2010 at 01:31 AM.
De Klauw no está en línea  
Old September 25th, 2010, 10:45 PM   #365
Krookpunt
Registered User

Likes (Received): 86

Niet overdrijven, De Klauw. De straatnaamgeving verwijst ook naar het vliegveld. Er was al de Adolphe Pégoudlaan. Er is nu ook een Louis Blériotstraat. Ook komt er misschien nog een "Concordeplein"... Maar het is inderdaad jammer dat het controletorentje verdwijnt. Een herbestemming op een meer zichtbare plaats zou niet mis zijn.
Krookpunt no está en línea  
Old September 26th, 2010, 01:33 AM   #366
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Van luchtvaart ken ik heel weinig dus die heerschappen deden me niet onmiddellijk een belletje rinkelen (hoewel ik ooit wel eens van Louis Blériot had gehoord). Maar wat ik bedoelde is dat er geen tastbare herinnering aan de vliegveld overblijft. Dat controletorentje mocht van mij wel behouden blijven mocht men er een passende herbestemming aan kon geven.
De Klauw no está en línea  
Old September 26th, 2010, 12:56 PM   #367
a-gent
Registered User

a-gent's Avatar

Likes (Received): 2

Zou eigenlijk wel wijs zijn ,een paar hints naar het verleden , bv landingslichtjes naast de ringweg of een kantoorgebouwtje met een 'controletoren look' of ergens een oud vliegtuig ten gronde zetten ..
a-gent no está en línea  
Old September 26th, 2010, 01:07 PM   #368
MrEvers
Kempische Gentenaar

MrEvers's Avatar

Likes (Received): 61

Of een klein standbeeldje van een kind met een vlieger, als referentie naar 't vliegerke.
Zou nog een mooi accent zijn om een steriel gevoel tussen die gebouwen te voorkomen.
MrEvers no está en línea  
Old September 27th, 2010, 01:41 PM   #369
codex William
Registered User

codex William's Avatar

Likes (Received): 15

Quote:
Originally Posted by MrEvers View Post
Of een klein standbeeldje van een kind met een vlieger, als referentie naar 't vliegerke.
Zou nog een mooi accent zijn om een steriel gevoel tussen die gebouwen te voorkomen.

Goed idee
codex William no está en línea  
Old October 13th, 2010, 07:42 PM   #370
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Toen ik afgelopen zaterdag 09-10-2010 een update was gaan maken over de MG Toren, ben ik ook eens gaan kijken op een ander stukje van The Loop:

1.

Achter den Expo wordt sinds een dikke maand ofzo gebouwd aan de ringweg, een ontsluitingsweg voor bouwveld 05 (Oost), ten noorden van den Expo, en het voorbereiden van dat bouwveld op feitelijke bebouwing.

2.

Dit wordt die ontsluitingsweg, denk ik.

3.

Er wordt ook gebouwd aan een fiets- en voetgangerstunnel onder de ringweg door.

4.

5.

De noordelijke overbrugging van de Pégoudlaan sinds een tweetal jaar: een gehuurde brug die amper breder is dan de wagens die er over moeten rijden.

6.

Er vlak naast is begonnen met de werken voor de definitieve noordelijke overbrugging. Die zal quasi identiek zijn aan de zuidelijke, die bijna af is.

7.

Een hele hoop rioleringsbuizen liggen ook klaar op het terrein. Want hier ligt uiteraard nog helemaal niets onder de grond.

8.

Van aan het andere einde van The Loop zie je zo de kranen van de MG Toren en van het appartementsgebouw Wings.

9.

Op de ringweg ter hoogte van het tramstation staat nu een verkeerslicht dat op rood springt elke keer dat er een tram nadert of op het punt staat te vertrekken. Voorlopig levert dat niet al te veel problemen op, maar in de toekomst wordt het waarschijnlijk wat drukker, zowel qua trambewegingen als qua autovervoer, dus is er sinds kort begonnen aan de bouw van een tunnel die het autoverkeer onder de traminfrastructuur zal leiden. Ik ben wel vergeten om dààr een foto van te nemen. Erg boeiend is het ook nog niet, er is gewoon wat aarde weggeschraapt tussen de sporen richting Expo en die richting stad.

10.

Er stond een oude vliegtuigloods in de weg voor die tunnel, dus die wordt afgebroken. Ondertussen schiet er bijna niets meer van over...

11.

... behalve dit restje, dat ondertussen misschien ook al weg is
Old October 13th, 2010, 08:50 PM   #371
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 3103

Amai daar wordt aardig aan de weg getimmerd.
Dat gehuurde brugje vond ik best wel beangstigend de eerste keer we daarover naar Ikea reden. We dachten aanvankelijk dat het een fietsbrugje was, maar zagen er gelukkig voorliggers over heen rijden.
Bedankt voor de updates.
Benonie está en línea ahora  
Old October 13th, 2010, 10:12 PM   #372
Belxos
Registered User

Belxos's Avatar

IK zal blij zijn als het deel van de rondweg achter de expo af is, die s-bocht die daar nu ligt heeft nauwelijks wegmarkeringen waardoor occasionele chauffeurs vaak gevaarlijke manoeuvres uitvoeren + dan nog eens de invoegers die van AVS komen waarvan ik denk dat ze eigenlijk voorrang hebben. Tijdens de Gentse Feesten heb ik daar vreemde toeren zien gebeuren.

Edit: gaat die tunnel eigenlijk liggen waar nu de weg ligt of ernaast (waardoor de weg niet meer rechtdoor zal liggen)?
Belxos no está en línea  
Old October 14th, 2010, 11:54 AM   #373
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Ik vermoed dat de tunnel komt in de as van de weg. Het afschrapen van die aarde is denk ik een voorbereidingsmaatregel: een nieuwe weg om rond die tunnel te kunnen rijden, die dan later een busstrook wordt ofzo... ?

Zo wordt de situatie ter hoogte van "Wings":

image hosted on flickr

Foto van het AGSOB op flickr
Old October 14th, 2010, 07:33 PM   #374
Christof
Registered User

Vandaag trouwens vernomen dat de ondertunnelingswerken zelf, pas in mei 2011 zouden starten...
Christof no está en línea  
Old November 19th, 2010, 12:55 AM   #375
Jonasvh
Registered User

Likes (Received): 10

Banimmo bouwt nieuwe kantoren VMM
De vastgoedonderneming Banimmo gaat de nieuwe kantoren en laboratoria van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) bouwen. Het project ter waarde van ruim 22 miljoen euro wordt gerealiseerd op de site van The Loop in Gent.

© belga
Banimmo krijgt de opdracht van de Participatiemaatschappij Vlaanderen (PMV) en VMM en treedt op als gedelegeerd bouwheer. Het laboratoriumgebouw met kantoorfaciliteiten wordt in totaal 7.200 m2 groot.

De werken starten in december en een jaar later moet het gebouw klaar zijn. De site van The Loop bevindt zich tussen de gebouwen van Flanders Expo en de R4 in Gent.
Jonasvh no está en línea  
Old November 19th, 2010, 03:55 PM   #376
g-ron
Registered User

g-ron's Avatar

Even een weetje tussendoor:

Toen ik er gisterenavond rond 17u passeerde waren ze aan het asfalteren op de zuidelijke brug over de Pégoudlaan. Ook wordt daar de laatste hand gelegd aan de balustrades.
g-ron no está en línea  
Old December 6th, 2010, 10:21 PM   #377
Dequal
Architect

Dequal's Avatar

Likes (Received): 380

1.

2.

3.
Old December 7th, 2010, 01:44 AM   #378
GZT
Registered User

GZT's Avatar

Likes (Received): 72

Ziet er saai uit, maar goed.
GZT no está en línea  
Old December 7th, 2010, 05:52 PM   #379
Buffalo Soldier
amai

Buffalo Soldier's Avatar

Pff, kbegin dat toch wat beu te geraken. Ramen onder elkaar zetten is echt niet verboden...
Buffalo Soldier no está en línea  
Old December 7th, 2010, 06:20 PM   #380
Krookpunt
Registered User

Likes (Received): 86

Quote:
Originally Posted by Buffalo Soldier View Post
Pff, kbegin dat toch wat beu te geraken. Ramen onder elkaar zetten is echt niet verboden...
Architectuur ontsnapt niet aan modeverschijnselen. Bij de bouw van Flanders Expo waren dat onder meer "bogen". Zo kreeg de boog van het voorgebouw navolging tot in het Gravensteen (trap).
Krookpunt no está en línea  

Closed Thread

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules