daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine
Old December 12th, 2010, 09:14 AM   #141
Kupang

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Balaputradewa View Post
Thanx for ur information

Selamat Atas Penobatan Pangeran H. Khairul Saleh
Sebagai Raja Muda Kesultanan Banjar
Martapura - Kalimantan Selatan, 12 Desember 2010

Photo by Abdullah Khairul Azzam from Mr. Donald Tick Album

Prosesi Badudus sebelum penobatan:

Photo by Melayu Online - Uploaded with ImageShack.us
Dear Sir;

Thank you.Kasian you was notn there.You also can congratulate the new dynastychief of Banjarmasin on his facebook called Gusti Khairul Saleh.
I hope you will have some more photoś I(sorry for the same question all the time),because always your pictures show a lot of cultural wealth.

Have a nice day.

Salam hormat:
DP Tick
Kupang no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 12th, 2010, 09:19 AM   #142
Balaputradewa
SUMSEL GEMILANG

Likes (Received): 1000

Raja dari Papua
Kalo tak salah dari Kerom

Uploaded with ImageShack.us
Old December 12th, 2010, 09:30 AM   #143
Kupang

Papua

Quote:
Raja dari Papua
Kalo tak salah dari Kerom

Dear Sir;

Kerom is an area in Papua.I really would like to know,what is his name and what is his area.Thank you.

Salam hormat:
DP Tick
Old December 12th, 2010, 09:35 AM   #144
Balaputradewa
SUMSEL GEMILANG

Actually I dunno exactly about Kerom Kingdom but when I was asked him where his from, he said to me from Kerom.
Old December 12th, 2010, 09:36 AM   #145
Kupang

More S Tapanuli rajas.

Quote:
Rombongan Daulat Raja Agung Panuturi Hasadaon
Istana Hasadaon, Tapanuli Selatan

I see a raja from Tano Tombongan and a raja/sultan from Dhasa Nawulu.So probably there were 2 rajas from S-Tapanuli there.The man on page 7 with the many Tapanuli chiefs;sitting on the right in uniform is the new raja/sultan of Dhasa Nawulu?
Thank you.

Salam hormat:
DP Tick
Old December 12th, 2010, 09:38 AM   #146
Balaputradewa
SUMSEL GEMILANG

I have finished my all Festival Keraton Nusantara VII photos.
Thanx for seeing n wishing we could more knowing our country better. Special thanx to Mr. Donald Tick for all his patient to corrected n gave us more information about the photos, u can using my photos to furnish ur collection or encyclopedia. It’s honour to me but don’t forget to give me one yah
My apologize to all forumers n viewers for many uncorrect photos information there and I still waiting ur correction. UnfortunateIy, I couldn’t showing all kingdoms from 155 participants, It so hard to identifying them one by one because some of them are not showy or just blended into. Well, that’s all..

Tapo Maa-maasiaka, Poangka-angka Taka, Tapo Pia-Piara, Tapo Mae-Maeaka.
Sampai Jumpa di Istana Wallo, Kesultanan Buton 2012 !!
Kenali Negerimu, Cintai Negerimu

Old December 12th, 2010, 09:42 AM   #147
Kupang

Thank you.

Quote:
I have finished my all Festival Keraton Nusantara VII photos.
Thanx for seeing n wishing we could more knowing our country better. Special thanx to Mr. Donald Tick for all his patient to corrected n gave us more information about the photos, u can using my photos to furnish ur collection or encyclopedia. Itís honour to me but donít forget to give me one yah
My apologize to all forumers n viewers for many uncorrect photos information there and I still waiting ur correction. UnfortunateIy, I couldnít showing all kingdoms from 155 participants, It so hard to identifying them one by one because some of them are not showy or just blended into. Well, thatís all..

Tapo Maa-maasiaka, Poangka-angka Taka, Tapo Pia-Piara, Tapo Mae-Maeaka.
Sampai Jumpa di Istana Wallo, Kesultanan Buton 2012 !!
Kenali Negerimu, Cintai Negerimu

Dear Sir;

Thank you and my compliments.When I publish the book I can not give you one,otherwise I must give to many copies to others also.There are 2 pictures of real rajas mantan kerajaan(according to my idea,but the others also deserve hormat),which I do not have.I can use one picture.
When you want to go to the SE Asia Royal Festival and Expo in sangata/Kutai later,just tell me.This is the 1st time,that there was a such good photocollection about a royal event on line.Maybe you must go on with such activities?!

Salam hormat:
DP Tick
pusaka.tick@tiscali.nl
Old December 12th, 2010, 10:02 AM   #148
Balaputradewa
SUMSEL GEMILANG

Thanx but I hope u could posting ur collection here, keep give us information about it. Yah hopefully, I could come to Sanggata, It would be interesting event.
Old December 12th, 2010, 04:31 PM   #149
Kupang

collected pictures

Quote:
Thanx but I hope u could posting ur collection here, keep give us information about it. Yah hopefully, I could come to Sanggata, It would be interesting event.
Dear Sir;
I think I want to put pictures online only fior a certain purpose.It costed me to much tio buy the old pictures and to make the modern royal pictures during my researches and I do not want to give it all away freely.
It was to costly.

But if yiou have any wishes for a ceruian purpose,you always con contact me.

Salam hormat:
DP Tick
Old December 14th, 2010, 01:42 PM   #150
Kupang

Dear Sir;

Somewhere on your site is on a picture on the left a man in civil clothes with a big gumis and ca. 50 yars.He is the rtaditional leader from an area on Selayar islands and also the chief of the dewan ketua adat from there.

Salam hormat:
DP Tick
Old December 24th, 2010, 08:15 PM   #151
Kupang

Dear all;

Thank you for all info.Not really important,if they are are convicted for something.But I already the dynasty of Demak on java,so what these people want exactly.Maybe you can tell me.I am researcher kerajaan2 Indonesia.
I shall listen of course to everyone and judge no one.

Thank you.

Salam hormat:
DP Tick gRMK/Pusaka
Holland
pusaka.tick@tiscali.nl
Maybe these people can be connected somewhere?
Old December 27th, 2010, 06:48 PM   #152
Kupang

Timor Raja

Quote:
trims eurico, sepertinya ada deh, semua pada ngumpul di Palembang hari ini
hayoo, bagi temen2 forumer Indonesia jika ada yang mengenal Raja dan Sultan atau Keluarga Kerajaan anda dari foto2 Bala, mohon diperkenalkan ya. Maklum, keterbatasan Bala untuk mengingat satu-persatu nama, asal kerajaan dan jabatan beliau. Mohon bantuannya

YM. Hj. Rustuty Rumaeesan (Kerajaan Sekar, Papua Barat) dan YM. Leopol Nicolaas Nisnoni (Kerajaan Kupang, NTT)

YM. Raja Bana Naineno II dari Istana Sonaf Naineno dan Lapo Timor (NTT)

Raja-raja Sulawesi

Sultan-sultan Cirebon
THE RAJA BANA NAINENO II OF THE PALACE/SONAF NAI NENO OENUAN(PLEASE;LOOK ONLINE FOR THE REALLY CORRECT COMPLETE NAME)IS BORN AS MIKAEL BANA AND IS NOW THE RAJA OF BIKOMI;A SEMI-INDEPENDENT AREA IN THE PRINCIPALITY OF MIOMAFFO IN TIMOR TENGAH UTARA.

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION.

SALAM HOR,AT:
DP TICK
Old December 30th, 2010, 08:52 AM   #153
ayu9999

Quote:
Sri Sultan Notobroto Nusantara
Puak/Zuriat Kerajaan Demak di Johor, Malaysia

SEKADAR INFORMASI...SULTAN IBRAHIM ADALAH SATU-SATUNYA SULTAN/RAJA DI JOHOR TIADA SESIAPA BOLEH MENDAKWA MEREKA KETURUNAN ATAU PEMERINTAH DI JOHOR..HARAP MAKLUM..

[IMG]http://img189.imageshack.us/img189
/7619/dewannegerijohor40.jpg[/IMG]

KAPALTERBANG SULTAN JOHOR

HELIKOPTER SULTAN JOHOR

BOT SULTAN JOHOR

ANTARA KERETA-KERETA SULTAN JOHOR

MC LAREN GOLD PLATED

SPORTS CAR TERBARU..

Last edited by ayu9999; December 30th, 2010 at 08:58 AM.
ayu9999 no está en línea   Reply With Quote
Old December 30th, 2010, 12:22 PM   #154
Balaputradewa
SUMSEL GEMILANG

Disini kami tidak ada yang mengatakan Sri Sultan Notobroto dan keluarganya sebagai Sultan/Raja/Pemerintah Johor. Harap dimengerti dan dicermati lagi tulisan Bala. Diatas dikatakan Puak/Zuriat yang bermakna Keturunan/Silsilah/Anak-cucu.

Jadi yang dimaksud dengan tulisan:
Puak/Zuriat Kerajaan Demak di Johor adalah Keturunan/Silsilah/Anak-cucu dari Kerajaan Demak di Indonesia yang sekarang berada/menetap di Johor, Malaysia.
Secara jelas tidak disebutkan sebagai Sultan/Raja ataupun keturunannya yang memerintah Johor. Gambar-gambar yang anda posting di halaman ini sangat tidak penting. Harap maklum

Quote:
Sri Sultan Notobroto Nusantara
Puak/Zuriat Kerajaan Demak di Johor, Malaysia
Old December 30th, 2010, 06:49 PM   #155
ayu9999

Quote:
Disini kami tidak ada yang mengatakan Sri Sultan Notobroto dan keluarganya sebagai Sultan/Raja/Pemerintah Johor. Harap dimengerti dan dicermati lagi tulisan Bala. Diatas dikatakan Puak/Zuriat yang bermakna Keturunan/Silsilah/Anak-cucu.

Jadi yang dimaksud dengan tulisan:
Puak/Zuriat Kerajaan Demak di Johor adalah Keturunan/Silsilah/Anak-cucu dari Kerajaan Demak di Indonesia yang sekarang berada/menetap di Johor, Malaysia.
Secara jelas tidak disebutkan sebagai Sultan/Raja ataupun keturunannya yang memerintah Johor. Gambar-gambar yang anda posting di halaman ini sangat tidak penting. Harap maklum
TIDAK PENTING BAGI KAMU, TAPI PENTING BAGI KAMI RAKYAT JOHOR...
SAYA CUMA MAHU MEMBUKA MATA KAMU SEMUA RAKYAT INDONESIA, BETAPA TINGGINYA DARJAT SULTAN DI MALAYSIA..DAN SULTAN JOHOR ANTARA SULTAN YANG TERKAYA DI MALAYSIA.

DI MALAYSIA, BUKANNYA SESUKA HATI ORANG BOLEH MENDAKWA DIRI MEREKA DENGAN APA-APA GELARAN..
KALAU NAK DIKIRA, KETURUNAN/SALASILAH/PUAK/ZURIAT/ANAK CUCU RAJA ATAU SULTAN INDONESIA RAMAI BERADA DI MALAYSIA.
KAWAN SAYA NAMANYA RAJA JAAFAR ADALAH KETURUNAN KESULTANAN RIAU, TIDAK PERNAH PULA MENDAKWA DENGAN PELBAGAI GELARAN....MEREKA TAHU ASAL USUL.
KALAU NAK DIKIRA KETURUNAN INI TERLALU RAMAI DI MALAYSIA, TETAPI JOHARI INI JELAS MENCEMARKAN NAMA BAIK INSTITUSI KESULTANAN MALAYSIA...TAK TAHU APA MAKLUMAT YANG NEGARA KAMU DAPAT SAMPAI DIA DIGELAR DULI YANG MAHA MULIA (DYMM).
UNTUK INFORMASI...DI MALAYSIA, DULI YANG MAHA MULIA, GELARAN YANG HANYA UNTUK SULTAN-SULTAN..

MALU KAMI PADA MULANYA KAMU TULIS DIA DARI KERAJAAN JOHOR MALAYSIA...TENGOKLAH KALONG YANG JOHARI PAKAI DAN TIARA YANG DIGUNA ISTERINYA `ANI' TU, MACAM PEMAKAIAN PENGANTIN BARU SAHAJA BOLEH DIBELI DIMANA-MANA....MACAM INI PUN KAMU PERCAYA DIA KERABAT KERAJAAN DEMAK...MAAF SAUDARA, TIADA SIAPA BOLEH MENDAKWA DIRINYA KERABAT RAJA/SULTAN INDONESIA...... DI MALAYSIA...

RAMAI YANG MENGENALI JOHARI DI JOHOR ADALAH SEORANG PENIPU DAN SEKARANG MENGHADAPI PELBAGAI TUDUHAN DI MAHKAMAH, TETAPI NEGARA ANDA MEMANDANG TINGGI KEPADA PENJENAYAH INI ...????

SAYA MENGETAHUI LATAR BELAKANG JOHARI SEJAK LEBIH 20 TAHUN DAHULU...DIA ASALNYA HANYA PENJUAL UBAT KAKI LIMA DI JALAN WONG AH FOOK DAN PADA MASA ITU, PELAKON KHALED SALLEH JUGA MERUPAKAN PENJUAL MAAJON BERSEBELAHAN DENGANNNYA.

JOHARI KEMUDIANNYA MENJADI BOMOH DAN MEMBUKA KLINIK DI KOMTAR JOHOR BAHRU (BERMACAM KES DIDENGAR OLEH PESAKITNYA) SERTA MENUBUHKAN PERSATUAN SILAT.....BERMULA DARI SINI DIA MULA MENGGUNAKAN GELARAN `DATO', KATANYA KURNIAAN SULTAN JOHOR. KEMUDIAN DR/PROF, YANG DIFAHAMKAN PHD DI BELI DARI SEBUAH UNIVERISITI DI INDONESIA (ADIK BERADIKNYA KATA JOHARI TIDAK SEKOLAH TINGGI). SELEPAS ITU, DIA MENGGUNAKAN GELARAN RADEN (PELIK ADIK BERADIKNYA TIDAK PULA ADA RADEN, SEDANGKAN MEREKA SAUDARA)?? ....JOHARI JUGA MENDAKWA KETURUNAN WALI SONGO DAN NABI MUHAMAD...

OLEH KERANA TIADA SEBARANG USAHA UNTUK MEMBERITAHU LATAR BELAKANGNYA, SAYA TAMPIL UNTUK MEMBUAT BAKTI KEPADA SEMUA... SIAPAKAH SEBENARNYA JOHARI MANSUR INI...YANG HARI DEMI HARI PERBUATANNYA TIDAK DIAMBIL TINDAKAN OLEH MANA-MANA PIHAK.

SAYA TELAH KENALPASTI DATUK ZAHID HAMIDI, MENTERI PERTAHANAN MALAYSIA TURUT DITIPU JOHARI.
DATUK ZAHID TELAH DIANUGERAHKAN DARJAH KERABAT OLEH DYMM SRI SULTAN NOTOBROTO DI KUALA LUMPUR.
SAYA JUGA TELAH MENEMUI BEBERAPA PENERIMA DARJAH DATUK DARIPADA JOHARI MANSUR... MEREKA JUGA RASA DITIPU KERANA TIDAK DIBERITAHU AKAN MENERIMA GELARAN TERTINGGI YANG BIASANYA DIKURNIAKAN OLEH SULTAN-SULTAN.

SAUDARA...............AWAK SEBAGAI PENULIS HARUSLAH BERTANGGUNG JAWAB....JIKA DAPAT INFO, HARUSLAH SIASAT, JIKA TIDAK DIKHUATIRI RAMAI YANG MENJADI MANGSA PENIPUAN JOHARI INI DI INDONESIA...CUBA CERITAKAN, JIKA ADA INFORMASINYA, MACAMANA JOHARI DIANGKAT SEBAGAI KELUARGA DARI KERAJAAN DEMAK???
Old December 31st, 2010, 06:02 AM   #156
Balaputradewa
SUMSEL GEMILANG

Mereka datang ke Indonesia dengan undangan resmi dan "diakui" oleh Kerukunan (Persekutuan) Keraton Nusantara Indonesia sebagai Keluarga Zuriat Kesultanan Demak yang ada di Johor dan memang tidak diakui sebagai keluarga Kesultanan Johor.
Sekali lagi, Bala tekankan kedatangan mereka ke Festival Keraton Nusantara (VII sebagai Keturunan Kerajaan Demak (sesuai dari informasi resmi FKN VII). Penyebutan gelar, pemakaian baju kerajaan dan foto2 diatas dilakukan di Indonesia, bukan di Malaysia.

Untuk perihal lainnya mengenai mereka di Malaysia, kami tidak tahu-menahu. Bala disini cuma memberitakan kegiatan Festival Keraton Nusantara VII dan memposting gambar2 para tetamu yang hadir sesuai dengan daftar yang diberitakan oleh panitia FKN VII. Untuk kritik atau penggugatan atas gelar, pengakuan dan kedatangan mereka sebagai Sultan Notobroto di FKN VII silakan ditujukan kepada Forum Kerukunan Keraton Nusantara. Terima kasih atas informasinya
Old December 31st, 2010, 06:39 AM   #157
ayu9999

Quote:
Mereka datang ke Indonesia dengan undangan resmi dan "diakui" oleh Kerukunan (Persekutuan) Keraton Nusantara Indonesia sebagai Keluarga Zuriat Kesultanan Demak yang ada di Johor dan memang tidak diakui sebagai keluarga Kesultanan Johor.
Sekali lagi, Bala tekankan kedatangan mereka ke Festival Keraton Nusantara (VII sebagai Keturunan Kerajaan Demak (sesuai dari informasi resmi FKN VII). Penyebutan gelar, pemakaian baju kerajaan dan foto2 diatas dilakukan di Indonesia, bukan di Malaysia.

Untuk perihal lainnya mengenai mereka di Malaysia, kami tidak tahu-menahu. Bala disini cuma memberitakan kegiatan Festival Keraton Nusantara VII dan memposting gambar2 para tetamu yang hadir sesuai dengan daftar yang diberitakan oleh panitia FKN VII. Untuk kritik atau penggugatan atas gelar, pengakuan dan kedatangan mereka sebagai Sultan Notobroto di FKN VII silakan ditujukan kepada Forum Kerukunan Keraton Nusantara. Terima kasih atas informasinya

saya bukan mengutuk tapi kenyataan...sila jangan buang posting sy untuk memperkenalkan siapa dia Notobroto ini...yg ada beberapa kes di mahkamah johor..
jika tidak keberatan tolong berikan link nya yg sesuai sy perjelaskan...
Old June 3rd, 2011, 12:58 PM   #158
Kupang

Dear Sir; 24-25 june silatnas organises meeting of ca. 300 dynasties,etc. from Indonesia and Philippines,etc. in Bandung.10-12 jubne all the rajas of Timor-W will meet in the palace area of the raja of Amanuban in Niki Niki/near Kupang.Maybe interesting for you. Maybe you also like to go there. Salam hormat: DP Tick
Old July 18th, 2011, 12:11 PM   #159
the kamidi

Likes (Received): 7

LUAR BIASA!!
Old September 2nd, 2011, 08:04 PM   #160
Kupang

2 royal meetings

DEAR SIR;

22-9 2ND MOST IMPORTANT RAJA OF TIMOR INSTALLED.ALL RAJAS OF TIMOR INVITED.22-28 OCTOBER DAUGHTER OF SULTAN YOGJAKARTA MARRIES.MANY KINGS OF INDONESIA INVITED.IF YOU WANT TO GO THERE,I CAN ORGANISE INVITATION.BUE: DP TICK

Quote: