|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 | |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Traveller
Likes (Received): 2
|
Quote:
|
|
|
|
#123 |
|
Registered User
|
Precies. Dan zijn we het met elkaar eens. Graven die tunnel!
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Registered User
|
Het eerste deel van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere begint in december.
De snelweg A10-Oost tussen de knooppunten Amstel en Watergraafsmeer en de A1 tussen de knooppunten Watergraafsmeer en Diemen worden uitgebreid van twee keer drie, naar twee keer vier rijstroken. De werkzaamheden aan dit deeltraject duren twee jaar, zo laat Rijkswaterstaat weten. Tijdens de werkzaamheden worden de rijstroken versmald en geldt er een snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur. Omroep Flevoland |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Enjoy your freedom!
Likes (Received): 19
|
Zeer goed nieuws!!!
Wegennet in corridor Schiphol-Amsterdam-Almere mag worden uitgebreidBron: ANP
|
|
|
#126 |
|
riiiiiiiiiiiiiiiiiight...
|
Ben erg benieuwd. Het aanpassen van de A10-Oost gaat bij mij voor de deur plaatsvinden. Zal nog een lastige klus worden - de weg loopt hier dwars door de stad heen met weinig ruimte aan weerszijden.
|
|
|
#127 |
|
Enjoy your freedom!
|
Wist je dat nog niet? Je huis wordt gesloopt
|
|
|
#128 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Weet iemand de status van de tunnel door Amstelveen? Is dat nog steeds slechts een optie mocht er geld beschikbaar komen?
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
![]() "Ook zullen twee tunnels - de Keizer Kareltunnel en de Gaasperdammertunnel - in de A9 worden aangelegd."
|
|
|
#130 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 206
|
![]() Amstelveen heeft trouwens wel alle ambtenaren die bezig waren aan de voorbereiding van de tunnel al een half jaar geleden er van afgehaald. Wegens veel te hoge kosten waar ook de gemeente aan moet bijdragen. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Inderdaad, goed nieuws voor de mobiliteit en de economische ontwikkelingen die daarmee samenhangen in de leidende regio van ons land.
Alles bij elkaar genomen is het een indrukwekkend project dat dan ook 8 jaar bouwtijd in beslag zal nemen. Dat kunnen we de komende jaren dus mooi gaan volgen hier.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Registered User
|
Quote:
. Je opmerking geeft dus geen antwoord.Dit is geloof ik het laatste nieuws: http://www.parool.nl/parool/nl/224/B...-de-baan.dhtml Last edited by Gereke; January 4th, 2012 at 12:12 PM. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Registered User
Likes (Received): 56
|
Als er een tunnel komt die keizer Karel heet, dan ligt die gegarandeerd in Amstelveen.
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Triple X
Likes (Received): 2
|
Bovendien heeft de gemeente vorig jaar al geprobeerd om de contracten met het Rijk te herzien om de eigen bijdrage van 100 miljoen euro terug te schroeven. Dit omdat de gemeente het moeilijk te verantwoorden vond naar haar burgers dat men wel een tunnel kon aanleggen maar geen geld had voor allerlei sociale voorzieningen. Een ander argument was dat de tunnelplannen waren gemaakt voor de crisis, en dat het heroverwogen moet worden.
|
|
|
|
#135 | |
|
|
Quote:
|
|
|
|
#136 |
|
Road user
Likes (Received): 443
|
Een tunnel is wettelijk gezien niet noodzakelijk om de verbreding mogelijk te maken. Meestal wordt afgesproken dat het rijk de maatregelen betaald die wettelijk gezien nodig zijn, en als men luxere maatregelen wil, zoals een tunnel, de regio voor het grootste gedeelte van de meerkosten opdraait. Zo draait de landelijke belastingbetaler niet op voor een bovenwettelijke maatregel (= luxe-maatregel).
|
|
|
#137 |
|
Registered User
|
Duidelijk. Ik heb nooit geweten dat Keizer Karel iets met Amstelveen had/heeft. Moest eerder aan Nijmegen denken. Goed, weer wat geleerd
.Maar als die tunnel er komt, hoe is het financieel opgelost dan? Amstelveen betaalt tóch? |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Enjoy your freedom!
|
Hoe komt knooppunt Holendrecht eruit te zien?
|
|
|
#139 |
|
Road user
Likes (Received): 443
|
Het knooppunt Holendrecht wordt niet heel drastisch aangepakt. Het meest in het oog springend is de wisselstrook die de A9 zal volgen via de middenberm. Deze volgt de huidige boog door Holendrecht-Noord en vliegt dan over het lusje vanaf AMC naar Utrecht heen. Tevens worden een paar verbindingswegen verbreed, zo komen er 3 rijstroken vanaf Badhoevedorp richting Utrecht, en 2 rijstroken vanaf Amstel richting Diemen. Tevens wordt de stroom vanaf Amstel richting Badhoevedorp nog wat eerder van de A2 afgehaald, en verloopt vervolgens langs de westzijde van Holendrecht-Noord, in plaats van door de binnenkant nu.
Ik heb mijn twijfels over de effectiviteit van het knooppunt Holendrecht, zeker de verbinding vanaf Badhoevedorp naar Diemen (de A9 oostwaarts) blijft via de huidige lus in Holendrecht-Zuid gaan. Ik denk dat dit één van de zwakste schakels van het project is. Ik heb wel eens gelezen dat de A9 (inclusief de Keizer Kareltunnel) tussen Badhoevedorp en Holendrecht een ruimtereservering voor 2x5 rijstroken krijgt, maar dat is op de tekeningen niet echt terug te vinden.
|
|
|
#140 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 206
|
|
|
|
|