daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old June 7th, 2011, 12:34 PM   #41
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

Likes (Received): 9

Wat dacht je van het gebied ten noorden van Beijum en ten oosten van Zuidwolde. Wel een stuk Bedum annexeren. Maar dat kan gebeuren in het kader van gemeentelijke herindeling.
D1N0 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old June 19th, 2011, 06:06 PM   #42
Lana
Registered User

Lana's Avatar

Likes (Received): 15

Gevangene van de natuur?
Ik heb eens ff op Bingmaps in vogelvlucht gekeken,ik zie amper natuur,alleen weilanden en akkers?
De hele bevolking van NL zou je daar makkelijk kwijt kunnen op die kale vlakte die ze Noord NL noemen.
.
Quote:
Originally Posted by DocSoul View Post
Daarbij beweer ik natuurlijk niet dat Groningen nú in de problemen komt qua ruimte, maar wellicht in de toekomst. We leven in een tijd van ongekende bevolkingsgroei, en tegelijkertijd beginnen we steeds meer in te zien dat steden niet al maar groter en groter kunnen worden, onderwijl de natuur in de omgeving opslokkend.
Ongekende bevolkingsgroei? Heb ik iets gemist maar zelfs al zou dat zo zijn,zal het Noorden daar weinig van mee krijgen of heb je het over de wereldbevolking?
Trouwens nooit geweten dat Overijssel ook grotendeels een kaal grasveld is,het valt nog wel mee met de bevolkingsdichtheid in NL.
Lana no está en línea   Reply With Quote
Old June 19th, 2011, 06:26 PM   #43
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Lana View Post
Gevangene van de natuur?
Ik heb eens ff op Bingmaps in vogelvlucht gekeken,ik zie amper natuur,alleen weilanden en akkers?
De hele bevolking van NL zou je daar makkelijk kwijt kunnen op die kale vlakte die ze Noord NL noemen.
.Ongekende bevolkingsgroei? Heb ik iets gemist maar zelfs al zou dat zo zijn,zal het Noorden daar weinig van mee krijgen of heb je het over de wereldbevolking?
Groningen is nog altijd één van de snelst groeiende steden van Nederland in percentage, en hetzelfde geldt voor Assen en Leeuwarden, dus zo erg is het nog niet met de bevolkingskrimp in dit gebied.

Wat betreft je opmerking over de natuur, verdiep je eerst eens in de omgeving rondom de stad, en je zult verstelt staan van hoeveel natuur er om de stad heen ligt. Verder is 'natuur' natuurlijk een heel breed begrip. Waarom zou bijvoorbeeld een (aangepland) bos wel natuur zijn, terwijl landbouwgrond dit niet is? In beide gebieden leven ontelbaar veel dier- en plantensoorten, dus natuur is het wel degelijk.

Reply

Tags
groen, groningen, natuur, stad, uitbreidingen

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules