Quote:
Originally Posted by Art Deco Style
Wat een absurde denkwijze hebben wij hier allemaal, het lijkt te gaan over derderangsburgers. ''dan stoppen we ze toch ergens op het platteland weg'' Ik hoop toch niet dat wij mensen gaan beschouwen als laag, middelmatig of hoge rangsburgers? Een mens is een mens hoop ik toch? Natuurlijk moet je kijken naar wat het kost, ik begrijp dat het niet het duurste van het duurste hoeft te kosten, het is immers belastinggeld. Daarbij weten wij helemaal niet wat het gaat kosten op deze plek.
|
De opvang verhuist vanaf de Waalhaven naar de binnenstad. Nu kan ik het mishebben, maar als je graag de hoge inkomens naar je beste wijk in de binnenstad wilt halen, dan plan je niet een dergelijke voorziening in die wijk. Dat kan op een minstens net zo sociale manier ook in vele andere wijken van de stad. Overal zal een dergelijke vestiging protest oproepen, zo werkt de maatschappij nu eenmaal. Dat neemt echter niet weg dat deze plek echt een misser van de eerste orde is. En hoe de besluitvorming gegaan is wordt ook wel duidelijk uit de posts van Wolkenbestormer. Kortom, de (deel)gemeente heeft hier gewoon een bestuurlijke blunder begaan die nog eenvoudig rechtgetrokken kan worden.
En als de bewoners de procedure met jaren gaan oprekken (wat in dit geval wat mij betreft geheel terecht te verwachten is) zijn de mensen in kwestie waarvoor de opvang bedoeld is er veel meer mee gebaat dat er snel een goede nieuwe opvang komt. Waar die komt zal hen waarschijnlijk niet of nauwelijks uitmaken, maar maakt voor het Scheepvaartkwartier wel degelijk heel veel uit.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Last edited by EPA001; July 5th, 2011 at 05:30 PM.
|