daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Den Haag > Ooievaarsnest

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old February 25th, 2011, 03:38 PM   #221
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Likes (Received): 724

Een Colosseum vind ik ook gewoon een geinig idee eigenlijk.
Wat de kosten betreft heb ik geen i-dee: tijdelijk lijkt mij een kwestie van wat buizen in en uit elkaar schroeven, permanent zal wat prijziger zijn, hoe zich dat vertaalt in - zeg: totale kosten per gebruikte dag....
Maar hij blijft leuk, je zou dan in Den Haag ook een podium hebben voor publiek dat te groot is voor het Paard maar te klein voor het ADO-stadion. Alleen die locatie...

Sponsored Links

Old March 7th, 2011, 11:13 PM   #222
The Hague Rules
what else!

The Hague Rules's Avatar

Likes (Received): 124

En dit is het nou mensen...

Ik zeg: schrappen van de agenda. De (lokale) economie is er niet klaar voor, evenals de ontwikkeling van de Haagse culturele instellingen. Om maar te zwijgen over de achtergestelde infrastructuur (zelfs de trein van en naar Belgie rijdt al voorbij DH) en uitgestelde/ geannuleerde bouwprojecten en masterplannen. En nu dit besef begint te dagen, gooien we het in Den Haag weer over de multi-culti-boeg. Om misselijk van te worden.

Van RTVWest:

Ambitieuze visie op Den Haag als culturele hoofdstad

Den Haag moet de komende tien jaar alles op alles zetten om kunst en cultuur onder de aandacht van meer mensen te brengen. Alleen op die manier kan Den Haag de culturele hoofdstad van Europa worden in 2018.

Dat is althans de visie van artistiek directeur Aus Greinadus die hij maandag gaf tijdens een presentatie. Daarbij is niet alleen een belangrijke rol weggelegd voor de Haagse culturele instellingen en de gemeente, maar ook voor inwoners en het bedrijfsleven.

Andere Nederlandse steden die zich kandidaat hebben gesteld zijn Utrecht, Maastricht, Leeuwarden, Almere en BrabantStad. In 2013 bepaalt een jury welke stad zich een jaar lang de culturele hoofdstad van 2018 mag noemen.

Somber vooruitzicht
Opvallend genoeg ziet de initiatiefnemer voor deze nominatie, voormalig directeur van het Gemeentemuseum Wim van Krimpen, het somber in. Hij denkt dat de gemeente er te weinig aan doet en dat er onvoldoende geld beschikbaar is.

Old March 8th, 2011, 12:04 AM   #223
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Likes (Received): 43

Hoe staan de andere steden er tov Den Haag voor?

Totaal aantal inwoners Stadsgewest Haaglanden: 1.088.508 inw.

Den Haag, Wereldstad aan Zee.
Haagse Dave no está en línea   Reply With Quote
Old March 9th, 2011, 10:26 AM   #224
Xoem
Registered User

Xoem's Avatar

Quote:
Originally Posted by The Hague Rules View Post
Ik zeg: schrappen van de agenda. De (lokale) economie is er niet klaar voor, evenals de ontwikkeling van de Haagse culturele instellingen. Om maar te zwijgen over de achtergestelde infrastructuur (zelfs de trein van en naar Belgie rijdt al voorbij DH) en uitgestelde/ geannuleerde bouwprojecten en masterplannen. En nu dit besef begint te dagen, gooien we het in Den Haag weer over de multi-culti-boeg. Om misselijk van te worden.
Er is nog genoeg tijd tot 2018 om daar verbetering in te kunnen brengen. Maar inzetten op culturele hoofdstad worden lijkt me nogal haaks te staan op de wil om enorm te bezuinigen op cultuur. Denk dat het best goed voor Den Haag kan uitpakken om culturele hoofdstad te worden, maar dan moeten we er wel vol op inzetten en in willen investeren, niet op bezuinigen.
Xoem no está en línea   Reply With Quote
Old March 9th, 2011, 10:39 AM   #225
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 1128

CDA wil referendum over Cultuurforum

Het CDA in Den Haag wil een referendum over de bouw van het Cultuurforum op het Spuiplein. Volgens de partij is het goed om de burgers hun mening te vragen vanwege de impact van het project en de 100 miljoen euro die het de gemeente kost. Bovendien moeten er scherpe keuzes worden gemaakt in een tijd dat er weinig geld beschikbaar is.

Raadslid Gert-Jan Bakker denkt dat het stadsbestuur met een referendum laat zien inspraak van burgers belangrijk te vinden.

Bron: http://denhaagfm.com/index.php?id=41...he=1&tx_ttnews[tt_news]=121176&tx_ttnews[backPid]=17
ikops no está en línea   Reply With Quote
Old March 24th, 2011, 02:49 PM   #226
The Hague Rules
what else!

The Hague Rules's Avatar

Update

http://www.dhch2018.nl/

1.

2.

3.

4.
Old July 13th, 2011, 01:54 PM   #227
The Hague Rules
what else!

The Hague Rules's Avatar

Schrijver gaat cultureel Den Haag verkopen

Schrijver Ruud Hisgen gaat Den Haag op papier proberen te verkopen als Culturele Hoofdstad van Europa in 2018. De Hagenaar is in de arm genomen om de ideeën van artistiek directeur Aus Greidanus in een bidbook te verwoorden.

Daarmee moet een internationale jury overtuigd worden dat Den Haag de meest geschikte kandidaat is. In het najaar van 2012 wordt de uitslag bekend.

In totaal zijn zes Nederlandse steden in de race om Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 te worden. Naast Den Haag zijn dat Utrecht, Maastricht, een cominatie van Brabantse Steden, een combinatie van Friese steden en Almere.

Bron: westonline.nl

Tja... die hardnekkige race om de culturele hoofdstad 2018 zo nodig binnen te moeten slepen. En dat terwijl de komende jaren flinke lagen Tipp-Ex over "cultuur" komt te liggen. Hopelijk klaart ook het financiële weer wat op de komende tijd.
Old July 13th, 2011, 08:12 PM   #228
Quintana
Registered Abuser

Quintana's Avatar

Likes (Received): 463

Als iemand als Ruud Hisgen zijn naam er aan verbind kan het niet fout gaan!

Who the **** is Ruud Hisgen?
Quintana no está en línea   Reply With Quote
Old October 3rd, 2012, 02:09 AM   #229
Muyangguniang
T H E H A G U E

Muyangguniang's Avatar

Likes (Received): 40

Sorry dat ik een oude thread weer "heropen" maar hebben jullie ook nog wat ideen geplaatst op de den haag2018 site? Ik heb oa "groots standbeeld van vrouwe justitia, fast ferry dh-londen ,nieuwe invulling kj plein en bustour dh geplaatst. Ik ben benieuwd wat jullie hebben geplaatst of wat dus nog geplaatst kan worden
Old October 3rd, 2012, 07:17 AM   #230
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Een Big Bus kom je eigenlijk in elke stad tegen. Den Haag zal misschien gewoon niet toeristisch genoeg zijn.
Old October 3rd, 2012, 01:04 PM   #231
Muyangguniang
T H E H A G U E

Muyangguniang's Avatar

Likes (Received): 40

En toch gaat er vanaf volgend jaar een toeristenbus rijden in Den Haag, stond 2 weken geleden in het Ad en op de website www.capitaltoursandevents.nl
Old October 4th, 2012, 09:46 PM   #232
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 11709

Deze video van de website die hier nog niet is gepost wordt nu ook op TV West uitgezonden.

http://www.denhaag-2018.nl/

Altijd leuk om dit soort reclamefilmpjes voor een stad te zien.
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote
Old October 5th, 2012, 07:09 PM   #233
Quintana
Registered Abuser

Quintana's Avatar

Likes (Received): 463

Zo waar een promofilmpje dat ik kan waarderen.
Quintana no está en línea   Reply With Quote
Old October 7th, 2012, 09:59 PM   #234
Haagse Dave
Registered User

Haagse Dave's Avatar

Likes (Received): 43

Quote:
Originally Posted by ikops View Post
Een Big Bus kom je eigenlijk in elke stad tegen. Den Haag zal misschien gewoon niet toeristisch genoeg zijn.
Wat zeg je nu Ikops? Den Haag niet toeristisch Genoeg. We zijn toch echt tweede toeristenstad van NL.

Totaal aantal inwoners Stadsgewest Haaglanden: 1.088.508 inw.

Den Haag, Wereldstad aan Zee.
Haagse Dave no está en línea   Reply With Quote
Old October 7th, 2012, 10:36 PM   #235
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Ik zeg wel vaker rare dingen!
Old November 1st, 2012, 01:20 PM   #236
nlx8895
Registered User

Likes (Received): 14

Den Haag wil in 2018 stad zonder muren zijn

di 30 okt 2012, 18:41
Den Haag wil in 2018 stad zonder muren zijn

DEN HAAG - Den Haag wil in 2018 „een stad zonder muren en een vrijplaats voor grenzeloos denken” zijn. Met dit uitgangspunt stelt de hofstad zich kandidaat als Culturele Hoofdstad van Europa 2018. De gemeente presenteerde dinsdag haar bidbook voor dit evenement.

Een stad zonder muren legt verbindingen tussen burgers, scholen, culturele instellingen, bedrijven en de overheid, is de gedachte. „Cultuur en kunst zijn hiervoor essentiële instrumenten. Dankzij culturele vorming kunnen we ons verplaatsen in anderen.”
Zo wil Den Haag in 2018 een groot park realiseren dat het Vredespaleis verbindt met de Scheveningse gevangenis en het nieuwe Internationale Strafhof: het Vredespark. In dit park worden het hele jaar door culturele festiviteiten georganiseerd.
In het culturele jaar zou Den Haag de Hindoestaanse hoofdstad van het Europese vasteland moeten zijn (in de stad wonen 40.000 Hindoestaanse Surinamers) en een prominente internationale literaire stad. Den Haag spant zich in om van Unesco de titel 'City of Literature' toegewezen te krijgen.
Het culturele jaar gaat Den Haag zo'n 50 miljoen euro kosten. Een deel van het bedrag moet bij private fondsen en het bedrijfsleven worden opgehaald. De gemeente zal de begroting volgend jaar nader invullen. Het idee om Den Haag te kandideren voor de titel Culturele Hoofdstad, was een spontaan initiatief van Hagenaars zelf.
Behalve Den Haag willen ook Utrecht, Leeuwarden, Eindhoven en Maastricht culturele hoofdstad 2018 worden. De gemeenten moeten vrijdag alle bidbooks hebben ingeleverd bij het ministerie van Cultuur. Eind november blijkt wie naar de tweede ronde mag. In augustus 2013 stuurt het ministerie zijn advies voor een kandidaat naar Brussel.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...r_muren__.html
nlx8895 no está en línea   Reply With Quote
Old November 1st, 2012, 07:22 PM   #237
Slagathor
Gay love is love too

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 1503

Dat Vredespark, dat zijn dus gewoon de Scheveningse bosjes en een stukkie duin waar het Strafhof komt (aan de Van Alkemadelaan)?

En die hindoes: van mij mag er best een soort Chinatown achtig districtje komen met een leuke poort of straatverlichting maar waar zou dat dan moeten plaatshebben? Transvaal krijg je mij echt niet in.
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old November 2nd, 2012, 06:23 AM   #238
Herculaas
Maarten van der Meer

Herculaas's Avatar

Likes (Received): 113

Quote:
Originally Posted by Slagathor View Post
Dat Vredespark, dat zijn dus gewoon de Scheveningse bosjes en een stukkie duin waar het Strafhof komt (aan de Van Alkemadelaan)?

En die hindoes: van mij mag er best een soort Chinatown achtig districtje komen met een leuke poort of straatverlichting maar waar zou dat dan moeten plaatshebben? Transvaal krijg je mij echt niet in.
Ik meen me te herinneren dat ze van de Paul Krugerlaan een hindoestaanse winkelstraat willen maken, dus helaas voor jou wel Transvaal

We krijgen natuurlijk ook nog die grote hindoetempel aan het spoor. Toch...? Daar heb ik eigenlijk al een tijd niks meer van vernomen.
Herculaas no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules