daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > Asian Forums > Forum Pencakar Langit Malaysia > Cityscapes

Cityscapes discussion, photography and news of towns, cities, districts and states.



Reply

 
Thread Tools
Old September 23rd, 2011, 09:57 AM   #7741
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by jz jkr View Post
untuk makluman
diharap tiada isu istana dibangkitkn dlm tred ni.. dan apa2 gambar berkaitan lebih2 lg istana baru chendering.
sebelum ini ada individu yg upload 1 pic berkaitan pintu Balai Mengadap istana harap tiada lagi lepas nie
arahan~pengarah JKR T'ganu dan KPPK Arkitek JKR

saya rasa mungkin sebab
1. kita mesti hormat sultan...
2.kita tidak boleh pecahkan rahsia sehingga diberitahu
3.tak nak jadi isu sebab pintu tu mahal
KITA SOKONG...

p/s 13 September 2011:8.00pagi:JANGAN BUKA SOALAN SEHINGGA DIBERITAHU
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
 
Old September 23rd, 2011, 10:02 AM   #7742
kumat
Registered User
 
kumat's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 644
Likes (Received): 55

Sedia bincang bina bangunan baru IPK, IPD

KUALA TERENGGANU- Kerajaan Negeri bersedia berbincang dan bekerjasama bagi membina bangunan baru Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) sekiranya mendapat persetu-juan daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, tapak baru yang sesuai untuk membina bangunan terbabit sudah dikenal pasti iaitu melibatkan kawasan padang bola dan tempat letak kereta Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) yang berada berhampiran bangunan IPK sedia ada kini.

“Bagi pihak Kerajaan Negeri, kami tidak mempunyai masalah untuk duduk semeja dan berbincang serta memberi kerjasama bagi memastikan pembinaan bangunan baru itu dapat berjalan dengan lancar.

“Kami akan sentiasa membantu dan memberi sokongan penuh kepada pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) Terengganu bagi memantapkan lagi mutu perkhidmatan yang bersesuaian dengan perkembangan semasa dunia hari ini,” katanya.

Beliau berkata sedemikian kepada pemberita dalam satu sidang media selepas menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PDRM Kontinjen Terengganu di IPK, di sini, semalam.

Hadir sama, Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustapa dan timbalannya, Datuk Hamzah Md Jamil.

Pada masa sama, Ahmad berkata, kesungguhan dan komitmen PDRM Terengganu telah dibuktikan dengan pencapaian cemerlang mereka dalam usaha menurunkan kadar jenayah di negeri ini.

“Bagi tempoh 2010, Polis Terengganu telah berjaya mencapai kedudukan terbaik dalam menurunkan kadar jenayah indeks dibandingkan dengan negeri lain di seluruh negara.

“Untuk makluman semua, bagi 2009 terdapat 5,319 kes jenayah telah dilaporkan berbanding 4,037 kes bagi tempoh sama tahun 2010.

“Ini bermakna, kadar jenayah indeks di negeri ini telah dapat diturunkan sebanyak 1,282 kes iaitu bersamaan dengan -24.10 peratus serta telah mencapai kadar yang ditetapkan di bawah NKRA sebanyak 20 peratus,” katanya.
kumat no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 10:04 AM   #7743
mee.kg.pek
kawe.demo.bereh.
 
mee.kg.pek's Avatar
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 1,394
Likes (Received): 25

Quote:
Originally Posted by haikalcool2u View Post
cer abe bukak each tred oh tganu..pastu bagi pendapat
adik nak minta nasihat drpd abe
sorry am not interested...never stay there n no idea what to say..everyone have their perception incl me...dun wanna misunderstood n wrongly assumed hope u understand n gud luck all of u
mee.kg.pek no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 10:23 AM   #7744
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7

saya nak tanya :sesuaikah kalau nak bina GURNEY PLAZA kat KT?
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 11:57 AM   #7745
hazlan
Registered User
 
Join Date: May 2010
Posts: 669
Likes (Received): 65

istana baru di cendering sungguh cantik mempesonakan... yg dah siap tu baru kompleks balairong seri dan bangunan2 pencacai sultan etc...istana sultan yg betulnya kat atas bukit, blum dibina lagi ....tp yg dah siap tu, mmg cantik sunggoh...tp sayangnye lokasinya agak tersorok...sepatutnya bangunan2 cantik gitu dibina di lokasi yg semua orang boleh tgk...
hazlan no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 11:59 AM   #7746
hazlan
Registered User
 
Join Date: May 2010
Posts: 669
Likes (Received): 65

Quote:
Originally Posted by haikalcool2u View Post
saya nak tanya :sesuaikah kalau nak bina GURNEY PLAZA kat KT?
apesal lak ambik branding gurney plaza...gurney plza tu sbb kat gurney drive (nama jalan)....
hazlan no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 02:11 PM   #7747
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7


ooo..baru tahu
I am full of curiosity after I heard 'bunga api di gurney drive' in the radio
thanks hazlan for giving me info
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 02:13 PM   #7748
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7

patut kat KT buat mall style Alamanda atau Suria klcc atau Dubai Mall
bolehlah rasa ketenangan
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 02:41 PM   #7749
tuan_wu
Registered User
 
tuan_wu's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Trg-^Permata Pantai Timur^
Posts: 2,501
Likes (Received): 65

Quote:
Originally Posted by mee.kg.pek View Post
tuan wu apsal byk sgt thread psl ganu..1 daerah 1 thread cukup la..wat glabuk mata...nanti forumer state lain meluat pulak..sorry just my opinion..jange maroh deh..
setuju dgn bro....x perlu lg nk pecah byk2 tred.....mcm tred utk KT ni satu dah ler.....setiap daerah hnya perlu ada satu tred.....tqvm
tuan_wu no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 02:44 PM   #7750
tuan_wu
Registered User
 
tuan_wu's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kuala Trg-^Permata Pantai Timur^
Posts: 2,501
Likes (Received): 65

Quote:
Originally Posted by haikalcool2u View Post
ala..kenape kontrovesi sangat kuala nerus ade thread?
x perlu psl tred KT dah ada.....wat masa skang kuala nerus duk dlm daerah KT.....daerah KT ni pun paling kecik dlm negeri trg.....klau mcm negri selangor lain la......psl negeri derang mmg byk pembangunan.....perlu la ada pecahan byk tred.....tu jer pendpt ak.....jadi ak mmg x sokong bro bukak tred kuala nerus ni....tqvm
tuan_wu no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 02:49 PM   #7751
Bonie Junior
BANNED
 
Bonie Junior's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 9
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by haikalcool2u View Post
harap2 parkson atau jusco atau pacific
isetan lagi bagus
Pasaraya Ah Seng je...
Bonie Junior no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 03:07 PM   #7752
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by tuan_wu View Post
x perlu psl tred KT dah ada.....wat masa skang kuala nerus duk dlm daerah KT.....daerah KT ni pun paling kecik dlm negeri trg.....klau mcm negri selangor lain la......psl negeri derang mmg byk pembangunan.....perlu la ada pecahan byk tred.....tu jer pendpt ak.....jadi ak mmg x sokong bro bukak tred kuala nerus ni....tqvm
saya ingat KT ni pesat membangun sebab tu saya buat tred baru...
satu lagi saya nak cegah orang off topic/gaduh sebab si bonie

terima kasih atas pesanan encik/abang/tuan wu
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 03:09 PM   #7753
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by Bonie Junior View Post
Pasaraya Ah Seng je...
lagi hebat nirwana maju
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 04:29 PM   #7754
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7

saya lukis sendiri...
malas nak pegi bandar sebab tak reti bawak kereta(tak cukup umur)
[IMG][/IMG]
gambar apabila semua bangunan yang dicadangkan/dirancang/in progress sudah siap
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 04:40 PM   #7755
basikaltua
Registered User
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 122
Likes (Received): 10

Quote:
Originally Posted by haikalcool2u View Post
saya lukis sendiri...
malas nak pegi bandar sebab tak reti bawak kereta(tak cukup umur)
[IMG][/IMG]
gambar apabila semua bangunan yang dicadangkan/dirancang/in progress sudah siap
bagus betul adik ni..
basikaltua no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 04:43 PM   #7756
KucingGemuk
Registered User
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 1,224
Likes (Received): 113

Quote:
Originally Posted by haikalcool2u View Post
saya lukis sendiri...
malas nak pegi bandar sebab tak reti bawak kereta(tak cukup umur)
[IMG][/IMG]
gambar apabila semua bangunan yang dicadangkan/dirancang/in progress sudah siap
what the hell was this? are you underage?
KucingGemuk no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 04:44 PM   #7757
haikalcool2u
Registered User
 
haikalcool2u's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Location: Kuala Terengganu
Posts: 709
Likes (Received): 7

harap2 twin tower mbkt 30f design macam ni
[IMG][/IMG]
modern
haikalcool2u no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 04:44 PM   #7758
asyraf
BANNED
 
Join Date: Jul 2011
Location: Taman permint Kuala Terengganu
Posts: 2,560
Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by haikalcool2u View Post
saya lukis sendiri...
malas nak pegi bandar sebab tak reti bawak kereta(tak cukup umur)
[IMG][/IMG]
gambar apabila semua bangunan yang dicadangkan/dirancang/in progress sudah siap
adik umur brape skang?
asyraf no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 04:45 PM   #7759
basikaltua
Registered User
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 122
Likes (Received): 10

Quote:
Originally Posted by KucingGemuk View Post
what the hell was this? are you underage?
katanya baru 12 tahun ok la tu..
basikaltua no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2011, 04:47 PM   #7760
KucingGemuk
Registered User
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 1,224
Likes (Received): 113

ooo 12 tahun, patut laaaa
KucingGemuk no está en línea   Reply With Quote


Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT +2. The time now is 07:00 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like v3.2.5 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

vBulletin Optimisation provided by vB Optimise (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.

SkyscraperCity ☆ In Urbanity We trust ☆ about us | privacy policy | DMCA policy

Hosted by Blacksun, dedicated to this site too!
Forum server management by DaiTengu