|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#261 |
|
Registered User
Likes (Received): 119
|
Dank voor jullie commentaar!
|
|
|
#262 |
|
Rotterdammert
|
Inderdaad geweldig! Mooie opwarmer, over een maand kan ik het met eigen ogen bekijken!!
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
visit the world
Likes (Received): 112
|
tja overduidelijk weer Ribarca kwaliteit! Keer op keer genieten
Wanneer (welke maanden) is nou eigenlijk ook weer de beste tijd voor een bezoek??
|
|
|
#264 |
|
Registered User
|
Dankjullie wel!
De zomermaanden (Juni, Juli en ook Augustus) zijn het beste Patrick Highrise. Het is dan wel snikheet en vochtig. Maar als je wilt fotograferen heb je dan de beste kans op schone en heldere lucht. Qua temperatuur zit je in het voorjaar en de lente beter. Te gek Bok89. Als je nog tips nodig hebt laat me het dan weten!
|
|
|
#265 |
|
faster than buildings
Likes (Received): 627
|
Je moet wat over hebben voor de beste tijden en plekken voor foto's maar het is het dubbel en dwars waard.
|
|
|
#266 |
|
Registered User
|
Dankjewel Tim! Het vinden van goede plekken is inderdaad belangrijk. De timing iets minder. Ik neem bijna alle fotos laat in de avond als het donker is. Het hebben van schone lucht is het voornaamste. Helaas is er vaak geen goed zicht.
|
|
|
#267 |
|
Hong Kong
Likes (Received): 834
|
Great! You need to put more of these in the UPC!
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Registered User
|
Thanks hkskyline! I stopped competing a long while ago. I will put them in the Hong Kong section and the Urban Showcase though.
North Point. Een hele smalle strook tussen de heuvels en het water op Hong Kong island. Ontzettend dicht bevolkt. Met veel betonnen kolossen uit de jaren 80 (en 70?). image hosted on flickr ![]() 80's mix. by xavibarca, on Flickr Een oud pand aan de Kowloon kant met een typisch Cantonees bbq restaurant. Het bekendste Cantonese restaurant in Nederland is Nam Kee op de Zeedijk. image hosted on flickr ![]() A slice of char siu by xavibarca, on Flickr Een oud buurtje aan de Kowloon kant. In de verte een "skyscraper wall". image hosted on flickr ![]() Class society by xavibarca, on Flickr
Hup Holland Hup, Visca el Barça i Visca Catalunya Last edited by Ribarca; February 20th, 2012 at 06:41 AM. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Mijn complimenten voor de prachtige foto's! Wat blijft Hong Kong toch een waanzinnige stad! Ik hoop dat ik het ooit met mijn eigen ogen kan bewonderen. Keep up the good work!
|
|
|
|
#270 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Gaaf zeg, Hong Kong is echt een urban jungle.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er ook echt mensen wonen. Bij het zien van deze foto's krijg ik altijd vragen in me hoofd, bijvoorbeeld. Hoe oud word een mens in HK gemiddeld?. Hoe loopt het dagelijks leven in de stad geolied of stroef?.
|
|
|
#271 |
|
Registered User
|
Dankjulliewel voor het commentaar!
Hong Kong is ontzettend geolied. Het openbaar vervoer is fantastisch. En de algehele efficientie is zeer hoog. Wachttijden zijn heel laag (bijvoorbeeld bij aanvraag van visa). Corruptie en burocratie zijn bijna afwezig. Je kunt in no time een bedrijf opstarten. Je betaalt bijna geen belasting (15% vlak als je daarvoor kiest). De keuze aan goederen die je hier hebt is ongekend. Winkels zijn ook tot heel laat open. De stad is ook ontzettend veilig. Veel veiliger dan bijvoorbeeld Amsterdam. Je kunt in Hong Kong overigens ook rustig wonen als je dat wenst in de new territories. Zelfs in de stad is de natuur (groene heuvels) nooit meer dan 15 minuten weg. Mensen worden relatief oud in Hong Kong. Het voornaamste probleem dat ik zie zijn de grote inkomensverschillen. Arme mensen wonen in niet al te beste huizen op een kluitje.
|
|
|
#272 |
|
Like it Vertical
|
Prachtige platen weer Ribarca! Vooral Mong Kok en North Point zijn erg gaaf. Enorme dichtheden daar, zwaar indrukwekkend!
@ Wagaman Ben wel nieuwsgierig waarom die vragen in je opkomen. Zoals je ze stelt lijkt het wel of je denkt dat mensen daar niet kunnen wonen, en als ze er wonen dat het dan een drama is en dat je er nooit oud kan worden. Ik vraag me af waar dat vandaan komt, komt het door de betonnen torens? Ben er 6 dagen geweest en ken geen plek op aarde waar het leven zo intens is als in Hong Kong. Intenser zelfs dan NYC (NYC is alleen westerser en dus toegankelijker voor ons, al is dat in HK ook niet zo'n probleem). Vaak heb je alles wat je nodig hebt voor je dagelijks leven op een paar minuten loopafstand. Nee echt, ik zou willen dat Rotterdam wat meer van die betonnen torens in zulke dichtheden zou hebben. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Like it Vertical
|
@ Ribarca
Heb je toevallig ook foto's van dit monster? Fok Cheong Building in Tai Koo. Is een gebouw dat nog een beetje doet denken aan de Kowloon Walled City. Zodra ik weer in HK ben wordt dat zeker 1 van de plekken op de must see list. |
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Registered User
|
Quote:
In de buurt van waar vroeger de walled city stond heb ik recentelijk overigens veel fotos gemaakt. Of is het toch dit gebouw nabij Quarry Bay? image hosted on flickr ![]() La Pedrera, the Stone Quarry by xavibarca, on Flickr
|
|
|
|
#276 |
|
Registered User
|
Ik heb nog even gekeken en het is het gebouw inderdaad.
![]() 2 Island East is een supermooie skyscraper die hier nabij is. Je kunt het gebouw in. Het is echt hypermodern van binnen met hele mooie liften. Als je toch in de buurt ben kun je ook deze bar bezoeken. Dat moet ik ook nog eens doen. Je hebt een heel mooi terras met uitzichten! http://www.sugar-hongkong.com/en/Pag...x#/en/Gallery/
|
|
|
#277 |
|
Like it Vertical
|
![]() Ha thanks, mooie platen weer. Gebouw staat tussen Quarry Bay en Tai Koo in ongeveer. 2 Island East lijkt me inderdaad ook zeer de moeite waard en is om de hoek. Er zijn nog zoveel plekken in HK die ik wil zien dat ik eigenlijk wel meer dan een week nodig heb als ik weer ga. Zeker als je ook nog gewoon wat wilt relaxen en op je gemak lekker eten. En dan wil ik ook nog Shenzhen en Guangzhou in. In PRD is genoeg te zien om je een maand te vermaken als liefhebber van grootstedelijkheid en hoogbouw!
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|