daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old February 22nd, 2012, 08:31 AM   #461
Beessie
Registered User

Beessie's Avatar

Likes (Received): 0

Op de plek waar villa vrijstaete gebouwd gaat worden hebben ze de bomen gekapt. Gokje dat ze daar in het voorjaar gaan beginnen. Het zou mooi zijn als na villa vrijstaete weer door schuiven naar de kantoortoren van stationspark
Beessie no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 22nd, 2012, 03:44 PM   #462
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 19

Quote:
Originally Posted by adam1990 View Post
Nieuw ontwerp voor Villa Vrijstaete gevonden:
http://www.nieuweborg.nl/villavrijstaete.htm
Dat Nieuweborg gaat bouwen in Roermond. Alle luchtballontjes die in Weert zijn opgelaten zijn nooit tot ontwikkeling gekomen.
Old March 3rd, 2012, 01:39 PM   #463
motje
Registered User

Quote:
Originally Posted by Beessie View Post
Op de plek waar villa vrijstaete gebouwd gaat worden hebben ze de bomen gekapt. Gokje dat ze daar in het voorjaar gaan beginnen. Het zou mooi zijn als na villa vrijstaete weer door schuiven naar de kantoortoren van stationspark
Klinkt goed! Zou inderdaad mooi zijn als daarna die toren wordt gebouwd. Toch begrijp ik het niet helemaal. Die toren is uitgesteld omdat er op dit moment weinig vraag is naar kantoorlocaties, maar toch zal de bouw uiterlijk 1 juli 2015 starten. Dan kan het echter zo zijn dat er nog steeds geen vraag is naar kantoorruimte, en er dus een lege toren in de stad komt te staan?

Overigens worden de plannen voor de laatste grote uitbreidingslocatie van Roermond (Kaleidos; voorheen Melickerveld) ook steeds concreter. Het programma voorziet in de bouw van 468 woningen tussen Roermond en Melick. Er komt echter geen hoogbouw. Meer informatie (PDF): http://www.roermond.nl/Docs/bestuur/...iteitsboek.pdf
motje no está en línea   Reply With Quote
Old March 11th, 2012, 10:57 PM   #464
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 93

image hosted on flickr

Nieuwbouw by WindwalkerNld, on Flickr

Ik heb een fotoserie van Roermond in het Fotoforum geplaatst. Voor de belangstellenden, klik hier.
Old March 23rd, 2012, 12:06 PM   #465
Vermorksert
Registered User

Vermorksert's Avatar

Alles wat u altijd al heeft willen weten over de Roerdelta:

http://www.roermond.nl/Docs/organisa...nen/Deel3x.pdf

http://www.roermond.nl/Docs/organisa...nnen/Deel4.pdf

en natuurlijk: http://www.roerdelta.nl
Vermorksert no está en línea   Reply With Quote
Old March 24th, 2012, 01:37 PM   #466
adam1990
Registered User

weer veel projecten in roermond krijgen veel subsidie:
Roermond: Roerdelta 1e fase

€ 1.400.000,00

Roermond: City Meadow-Jazz City / Verplaatsing Bolsius

€ 155.007,00

Roermond: Ouderenhuisvesting Gebroeklaan Roermond

€ 519.000,00

Roermond: Herinrichting Roerkade 1e fase reconstructie Singelring

€ 500.000,00

Roermond: Herstructurering Heidebaan

€ 100.000,00
adam1990 no está en línea   Reply With Quote
Old March 28th, 2012, 09:20 PM   #467
Beessie
Registered User

Beessie's Avatar

De eerste bewoners betrekken hun appartementen in het gebouw van Stationspark dat al gereed is. Met de geplante bomen ervoor ziet het er best aardig uit, toch blijft dit gedeelte een blokkendoos.....http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/shake.gif
Old April 12th, 2012, 10:02 PM   #468
Beessie
Registered User

Beessie's Avatar

Bij Stationspark hebben ze weer een bouwkraan verwijderd, er staat er nu nog maar eentje.
Old April 25th, 2012, 08:19 PM   #469
Cityliefhebber
Registered User

Stationspark is bijna af en ik moet zeggen dat het mooier geworden is dan ik had gedacht. De kleurencombinatie en de hoogte zijn precies goed. Ook vind ik het er mooi uitzien vanaf de achterkant van het station.
Cityliefhebber no está en línea   Reply With Quote
Old April 26th, 2012, 11:40 AM   #470
motje
Registered User

Ik ben het met je eens dat het een mooie kleurencombinatie is, dat geel geeft het gebouw ook een mooie uitstraling. Op de website van het gebouw zie ik dat op bijna 1/3 van alle appartementen al een optie is genomen.

Aan de Roerkade opent morgen trouwens hotel Dux haar deuren. Ik neem aan dat ook het andere nieuwe pand nagenoeg klaar is? Ik heb het al een tijdje niet meer gezien. Het werk aan de reconstructie van de Roerkade schijnt wat vertraging op te lopen vanwege tegenvallers bij het rioleringswerk.
Old June 11th, 2012, 10:25 PM   #471
Cityliefhebber
Registered User

Club Soho

Dit heeft niets met de bouwprojecten te maken maar ik wil dit toch even vragen:
Jullie kennen vast de club Soho nog wel. Ik had wel gehoord van deze club maar ben er nooit geweest. Nu kwam ik vandaag plaatjes te zien op het internet over de club en ik dacht WOW!!!! en wat jammer dat die club weg is.
Nou kon ik nergens de duidelijke reden vinden waarom de club weg is, weet iemand dat?
Old June 12th, 2012, 11:23 AM   #472
motje
Registered User

Die club is vorig jaar april door de rechtbank in Roermond failliet verklaard, zie deze link. Nou had de eigenaar in mijn ogen ook een opmerkelijke verandering doorgevoerd. De club was eerst bekend onder de naam 't Haofke, maar is vervolgens voor veel geld verbouwd en vergroot en was vervolgens (op de meestde dagen en tijdstippen) uitsluitend toegankelijk voor 18-plussers. Nou is daar op zich niets mis mee, maar gelet op het feit dat Roermond qua hoger onderwijs weinig heeft te bieden en jongeren daardoor de regio verlaten, lijkt het mij erg moeilijk om zo'n club dan goed draaiende te houden. Zeker in een stad met maar 50.000 inwoners.
Old June 12th, 2012, 11:46 AM   #473
Cityliefhebber
Registered User

Ze hadden dan vaker feesten moeten organiseren van 16+ lijkt me, hoe ze bij veel andere clubs ook doen.
Old July 13th, 2012, 06:04 PM   #474
King of Construction
skyscraperized

King of Construction's Avatar

Likes (Received): 12

Zeer interessant artikel in Dagblad de Limburger van 10 juli over het Designer Outlet Center, en de omliggende plannen. Zo zal het DOC rond 2015 worden uitgebreid van 35.000 naar 45.000 vierkante meter. Zal er een nieuw hotel komen met Jazz City. En ook een 3D-pretpark. Voor meer informatie heb ik het krantenbericht geupload zodat iedereen het kan lezen:

I LOVE NEW YORK & DUBAI

CLICK DUBAI TO SEE MY TRIP REPORT

Visited countries: Austria-Belgium-Bulgaria-Canada-Czech Republic-England-France-Germany-Greece-Italy-Liechtenstein-
Luxembourg-the Netherlands-Poland-Spain- Switzerland-United Arab Emirates-United States of America-Wales
King of Construction no está en línea   Reply With Quote
Old July 14th, 2012, 09:23 PM   #475
Roer
Registered User

^ toch al heel lang bekend allemaal? http://www.jazzcity-roermond.nl/ deze website is ondertussen al heeeeel erg lang in ontwikkeling.

Ik las vandaag in de krant over het reuzenrad dat dit jaar nog moet komen bij het DOC... geen slecht idee met al dat koopjes publiek daar.
Roer no está en línea   Reply With Quote
Old July 23rd, 2012, 03:50 PM   #476
Cityliefhebber
Registered User

Disco

Ik las een stukje in de krant dat Roermond waarschijnlijk (als de gemeente het goed keurt) weer een nieuwe discotheek krijgt. Dit vind ik fijn om te horen want in een stad als Roermond hoort toch echt wel een disco thuis
Ik ben benieuwd hoe de disco gaat draaien, maar als ze het goed aanpakken en in de loop van de tijd naam maken gaat dat wel goedkomen denk ik.

Dit hoort misschien niet echt bij het projectnieuws maar ik ben er nog even op terug gekomen i.v.m. de post van Club Soho en ik vind het leuk nieuws om te horen.
Old August 16th, 2012, 05:55 PM   #477
Cityliefhebber
Registered User

Zo links en rechts heb ik op internet gelezen dat er een soort meubelwarenhuis naar Roermond komt dat te vergelijken is met de Ikea kwa opzet.

Weet iemand hier meer van?
Old August 20th, 2012, 12:49 AM   #478
motje
Registered User

Klinkt interessant, maar hier weet ik niets van. En wat moet ik me voorstellen bij "qua opzet"? Net zo groot als een IKEA, of volgens het principe "showroom - zelfbedieningsmagazijn"?

Op dit moment wordt trouwens de laatste hand gelegd aan de 194 appartementen van het Stationspark. Zie deze link voor een foto. Daarop is ook goed de gereserveerde ruimte te zien voor de ca. 70 meter hoge kantoortoren die daar over een aantal jaren moet verrijzen. Inmiddels is ongeveer 40% van alle appartementen verhuurd.
Old August 20th, 2012, 11:03 AM   #479
Cityliefhebber
Registered User

Ik heb het twee keer op internet ergens gelezen en er stond dat het een bedrijf uit Denemarken is en dat het te vergelijken was met de Ikea.
Ik heb het alleen maar gelezen, het is natuurlijk lang niet zeker of het er werkelijk komt. Ik denk dat ze, als het er komt, eerst het Woonatrium gaan bouwen.

En ik zag vandaag een reclamebord staan dat de nieuwe parkeergarage van het Stationspark op 1 september geopend word.
Old August 21st, 2012, 09:50 PM   #480
elPierro
Registered User

Bij de opening van het retailpark werd al geroepen dat er een Deense IKEA zou komen daar, dat bleek de JYSK te zijn die niet echt op een IKEA lijkt. De enige andere optie is de ILVA maar die is momenteel alleen in Engeland te vinden, knap als ze het in Roermond durven te proberen.
elPierro no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules