daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Belgische steden / Villes belges > Antwerpen

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old November 18th, 2011, 06:00 PM   #101
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 67

Het lijkt wel alsof het bouwen van extra etages voor sommige architecten gelijk staat aan breken met de context, dat vind ik jammer. Gekke vormpjes, lekker onsamenhangend doen, groen eromheen en voila! Zo werkt dat dus niet.
Hoger bouwen in een woonwijk als dit kan zéker wel (ik moedig het in elk geval aan) maar kan het aub een keer normaal?

Overigens ken ik het plan niet goed genoeg maar het lijkt me dat die verbindende sliert tussen de torentjes een ordinaire overdekte bovengrondse parking wordt. Correct me if I'm wrong.

Om positief te eindigen, voor 5000 inwoners aan woningen is een waanzinnig aantal in deze tijden!

Sponsored Links

Old November 18th, 2011, 06:15 PM   #102
SimCityFanatic
Registered User

SimCityFanatic's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
Het lijkt wel alsof het bouwen van extra etages voor sommige architecten gelijk staat aan breken met de context, dat vind ik jammer. Gekke vormpjes, lekker onsamenhangend doen, groen eromheen en voila! Zo werkt dat dus niet.
Hoger bouwen in een woonwijk als dit kan zéker wel (ik moedig het in elk geval aan) maar kan het aub een keer normaal?

Overigens ken ik het plan niet goed genoeg maar het lijkt me dat die verbindende sliert tussen de torentjes een ordinaire overdekte bovengrondse parking wordt. Correct me if I'm wrong.

Om positief te eindigen, voor 5000 inwoners aan woningen is een waanzinnig aantal in deze tijden!
Ok, ik begrijp je standpunt en ik sluit me er ook wel grotendeels bij aan.
SimCityFanatic no está en línea   Reply With Quote
Old November 19th, 2011, 09:22 PM   #103
taboe
taboe

Likes (Received): 26

Lijkt me logischer dat die torens kantoren zullen huisvesten en die huisje-tuintje wijk de nieuwe inwoners... Of komen er alleen woningen?
taboe no está en línea   Reply With Quote
Old November 19th, 2011, 11:54 PM   #104
SuburbanWalker
Registered User

Likes (Received): 11

Quote:
Originally Posted by SkyBridge View Post
Vollédig akkoord. Het spijtig dat zoveel van de recente torens niet aansluiten met de rooilijn (al was het met plint). Op Linkeroever is toch al gebleken hoe ongezellig dat is.
SuburbanWalker no está en línea   Reply With Quote
Old November 21st, 2011, 09:21 AM   #105
Ivan
Registered User

Ivan's Avatar

Likes (Received): 4

Onderaan de torens komt een kinderdagverblijf en dienstencentrum. De torens worden serviceflats dacht ik en nog openbare functies.

Masterplan van Scanfil (Groen zuid) is van Stramien en Crepain-Binst.
Old February 13th, 2012, 05:14 PM   #106
Meurisse
Architect-Urbanist

Meurisse's Avatar

Likes (Received): 46

gva.be
Grootste Albert Heijn komt in Hoboken

16:41 De Nederlandse keten Albert Heijn opent een supermarkt in de voormalige Jaguargarage op de Sint-Bernardsesteenweg in Hoboken. Het wordt met 1738 m˛ de grootste Albert Heijn in het Antwerpse. Na de geplande supermarkten in de Geefstraat en op het Hessenplein is dit de derde locatie die bekend geraakt.

In Hoboken gaat het om een oppervlakte van 1738 vierkante meter. Behalve de supermarkt komt er ook een dierenspeciaalzaak van 780 vierkante meter. Het gaat om Zoomart, dat op die plek nu al aanwezig is met een kleinere winkel. Op de site worden ook nog eens 59 nieuwe appartementen gebouwd.

PVdP
Old February 14th, 2012, 07:48 AM   #107
Ivan
Registered User

Ivan's Avatar

Best wel erg verrassend nieuws! Maar ik betwijfel een beetje of dat wel een goede locatiekeuze is...

Concurrentieel wellicht met Lidl, Aldi én Carrefour nét om de hoek.
Old March 30th, 2012, 11:38 AM   #108
Ivan
Registered User

Ivan's Avatar

In Hoboken zijn er ook wat werken:

De afbraak van de magazijnen op site Scanfil (Groen Zuid) zijn bijna afgerond

Residentie “Angulus” (Boxx Group) zijn begin februari gestart op de hoek Antwerpsesteenweg / Windmolenstraat.

De nieuwbouw voor Basischool De Schakel / K.Atheneum (Weerstandlaan/Hendriklei) schieten goed op. De ruwbouw is zo goed als klaar.

De bouw van het nieuwe politiekantoor (Kioskplaats 29) naar een ontwerp van De Smet-Vermeulen is vorige week begonnen. Het vervangt het verouderde kantoor in de Berkenrodelei tegen einde volgend jaar.

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules