|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
(B) Aalst : Foto thread
Aalst is de tweede grootste stad van Oost-Vlaanderen met 76.000 inwoners. Ondanks zijn grootte heeft Aalst toch maar een relatief klein historisch centrum, maar het is zeker niet minderwaardig.
Door het feit dat de industrie zich opmerkelijk dicht tegen het centrum bevindt, geeft de stad een ietwat grauwe indruk, maar over het algemeen vond ik wel dat de stad er net uitzag, ook het park wordt goed onderhouden. Opmerkelijk is de grote aanwezigheid van pleinen en verkeersvrije winkelstraten. 1. De grote markt met het oud-schepenhuis en belfort. ![]() 2. De borse van Amsterdam ![]() 3. Stadhuis ![]() 4. Binnenplaats en tevens oudste gedeelte van het stadhuis ![]() 5. De torenloze Sint-Martinuskerk ![]() 6. Sint-Martinuskerk en links het Sint-Jozefcollege met jezuïtenkerk. ![]() 7. Oud-hospitaal ![]() 8. Zwarte zustersstraat ![]() 9. Kapel aan De werf ![]() 10. Kapel in het begijnhof ![]() 11. Sint-katherinakerk in het begijnhof ![]() 12. Pastorie van het begijnhof ![]() 13. In de jaren '50 werden de oorspronkelijke begijnhofhuisjes vervangen door een tuinwijk. Hier zie je 2 kopies. ![]() 14. Ook dit is het begijnhof, charme ten top! ![]() 15. Winkelstraten van Aalst ![]() 16. Winkelstraten van Aalst ![]() 17. Winkelstraten van Aalst, in de achtergrond de Sint-Jozefkerk ![]() 18. Pieter van Aelst winkelgalerij ![]() 19. Keizersplein ![]() 20. Station van Aalst. ![]() 21. Stationsstraat ![]() 22. Industrie van Aalst ![]() 23. Industrie van Aalst ![]() 24. Industrie van Aalst ![]() 25. Het leven was hard ten tijde van Priester Daens ![]() 26. Stadspark ![]() 27. kerkje buiten het stadscentrum ![]() Als het nodig zou zijn, mogen de Aalstenaars mij natuurlijk altijd verbeteren. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
City Geek
|
Mooie foto's!
Het station heb ik altijd al heel apart gevonden. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Forever Travelling
Likes (Received): 15
|
zoals gewoonlijk een duidelijk overzicht , een stad in zijn vele facetten.
altijd een plezier om de fotothreads van N.V. te bekijken |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
City Slacker
|
Quote:
.Een mooi overzicht NV. Ik zou ook eens op stap moeten met mijn camera voor een fotoreeks. Nog nooit aan gedacht eigenlijk.
|
|
|
|
#5 |
|
New Brusseleir
|
De kerken op de as Gentsesteenweg-Albrechtlaan?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
...
|
Dat station vind ik enig! Opnieuw een mooie reeks foto's NV.
Wat stellen die kranen voor op de laatste foto? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Brussels West
|
Groentje, de laatste foto betreft één van de twee kerken op de as waarover je het had.
De kranen zijn vast en zeker om het OLV Ziekenhuis nog maar eens uit te breiden (kant van de parking deze keer). Het Onze Lieve Vrouw Ziekenhuis is een (het?) topziekenhuis wat betreft hartziekten in België. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
New Brusseleir
|
Nu je het zegt. Da's die aan de Denderbrug, zeker?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
Likes (Received): 20
|
Blijkbaar zat deze thread al een hele tijd in de diepvriezer.
Bij deze zal ik hier regelmatig foto's beginnen plaatsen als jullie dat goed vinden ..Onderstaande foto's zijn van Flickr. 1) Danszaal Gillade image hosted on flickr ![]() Danszaal Gillade, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 2) Den Inghele, Kerkstraat image hosted on flickr ![]() Den Inghele, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 3) Herenhuis aan het Esplanadeplein image hosted on flickr ![]() Esplanadeplein 19-20, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 4) Sint-Maarten Instituut image hosted on flickr ![]() Esplanadeplein 6, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 5) Heilige Geestkapel, Kattestraat image hosted on flickr ![]() Heilige Geestkapel, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 6) Graaf van Egmont, Grote Markt image hosted on flickr ![]() Herberg Graaf van Egmont, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 7) In den Biekorf, Kerkstraat image hosted on flickr ![]() In Den Biekorf, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 8) Kerkstraat 20-22 image hosted on flickr ![]() Kerkstraat 20-22, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 9) Korte Zoutstraat 50-52 image hosted on flickr ![]() Korte Zoutstraat 50-52, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 10) Lange Zoutstraat 53 image hosted on flickr ![]() Lange Zoutstraat 53, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Registered User
|
1) Enkele beschermde arbeiderswoningen in de Stoofstraat
image hosted on flickr ![]() Stoofstraat 4-12, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 2) Stadt van Antwerpen, Lange Zoutstraat 18 (17de eeuw) image hosted on flickr ![]() Lange Zoutstraat 18, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 3) Werfkapel, Werfplein image hosted on flickr ![]() Werfkapel, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 4) Het Landhuis, achterzijde (zijde Pupillenschool) image hosted on flickr ![]() Hotel van Langenhove, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 5) Het Landhuis, voorzijde (zijde Grote markt) image hosted on flickr ![]() Hotel van Langenhove, Aalst by Erf-goed.be, on Flickr 6) Kasteel van Regelsbrugge image hosted on flickr ![]() Aalst kasteel by vitalyzator, on Flickr 7) Waterkasteel Moorsel image hosted on flickr ![]() Waterkasteel Moorsel by No pain No gain, on Flickr |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Tof. Vooral dat geboortehuis van Daens is erg apart!
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
New Brusseleir
|
Mooie serie. Ik ben een paar weken terug wat gaan wandelen in het centrum, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Veel meer dan de stationsomgeving en de ring kende ik niet van het centrum van Aalst, moet ik bekennen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
|
Deze foto is getrokken net buiten de bebouwde kom van Pamel, op de grens met Liedekerke en Roosdaal, ter hoogte van het voetbalveld van Pamel. Wellicht ook meteen het verste punt vanwaar Aalst goed te zien is (>10km)?
Op de voorgrond: Rechts de begraafplaats van Liedekerke, links kan je de kerk van Denderleeuw zien. Op de achtergrond van links naar rechts: De watertoren aan het stadspark, Sint-Jozefskerk (Esplanadeplein), 2 flatgebouwen aan de Parklaan, Sint-Martinuskerk, de zendmast in de Denderstraat, verschillende gebouwen van Syral, de schouw van Electrabel aan het stadspark en de dubbele sillo van Syral aan de Zeebergbrug.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bike It!
Likes (Received): 341
|
Toch meer fraaie historische panden en aangename straten en pleinen dan ik zou verwachten. 'Boon!2012' is dus het uitgelezen moment om de stad eens met een bezoekje te vereren.
|
|
|
#17 |
|
Registered User
|
Aan het voetbalveld van Pamel heb je bij helder weer een mooi uitzicht over de wijde omgeving. Aalst (op 12km vogelvlucht) springt het meest in het oog.
Met een kleine verrekijker of een goed fototoestel kan je net naast de Sint-Martinuskerk enkele windturbines waarnemen die aan de E17 staan ter hoogte van Berlare (27km). image hosted on flickr ![]() Aalst by Bvaerrts, on Flickr Last edited by Bvaerrts; July 24th, 2012 at 10:15 PM. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Registered User
|
Enkele foto's genomen ter hoogte van de cafetaria van het OLV-ziekenhuis:
1) image hosted on flickr ![]() Aalst by Bvaerrts, on Flickr 2) image hosted on flickr ![]() Aalst by Bvaerrts, on Flickr 3) image hosted on flickr ![]() Aalst by Bvaerrts, on Flickr Last edited by Bvaerrts; August 3rd, 2012 at 08:20 PM. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Registered User
|
Vanaf Puttenberg, Ledeberg (>11km):
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Registered User
|
Deze keer nog iets verder:
1) Neigembos, Neigem (15km afstand) ![]() vlnr: flatgebouwen aan 'den Haring', kranen Skyline40, Sint-Jozefskerk, flatgebouw aan Esplanadeplein, watertoren, Sint-Martinuskerk, flatgebouw parklaan, witte en grijze silo's van Syral, schouw Electrabel, OLV-kerk, OLv-ziekenhuis, kerk Erembodegem 2) Congoberg, Galmaarden (20km afstand) ![]() vlnr: watertoren, OLV-kerk Ninove (8km), kraan Skyline40, witte en grijze silo's Syral, schouw Electrabel, OLV-kerk, OLV-ziekenhuis - - - - - - - - - - - Een off-topic vraagje aan het forum: Zou dit de koeltoren aan de Gentse haven zijn of die van Terneuzen? De richting van de koeltoren op de foto (rechts) komt namelijk overeen met die van Terneuzen, maar die ligt wel eventjes op 65 km van Galmaarden ...
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| aalst |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|