|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
-
|
BMW Welt | München | Coop Himmelb(l)au
![]() http://www.maurer-soehne.com/files/s...s/BMW_Welt.jpg BMW Welt BMW Welt in München is een architectonische visitekaartje van BMW voor zichzelf en de stad. Het gebouw is ontworpen door Coop Himmelb(l)au en is gebouwd tussen 2003 en 2007. BMW Welt staat naast de fabriek, het hoofdkantoor en het museum. Dit allemaal vind je nabij het Olympiapark met de tv toren en het stadion. De functie van BMW Welt is presentatie- en distributiecentrum voor BMW, hier kunnen klanten op verzoek hun nieuwe BMW ophalen. Dit dient om de beleving en de ervaring van de nieuwe BMW te versterken. Daarnaast wordt het gebouw ook gebruikt als conferentiecentrum. Een deel van het gebouw is gratis te bezoeken. Het deel wat voor publiek toegankelijk is heet Markenwelt (Merkenwereld). Binnen kan je alle nieuwe auto's en motoren bewonderen, je kan er uitgebreid eten en drinken (er is een bistro en een restaurant) en er zijn winkels waar je zowel alles van BMW kan kopen en allerlei boeken over het merk, autosport en architectuur. In het donker schijnt het gebouw er geweldig uit te zien. Helaas heb ik dit niet met eigen ogen kunnen aanschouwen, ik moest het doen met grauw en regenachtig weer. Daarom heb ik niet veel foto's van de buitenkant, en die ik heb zijn ook niet geweldig. Maar de binnenkant vond ik erg spectaculair en daarom wil ik dat graag delen. Mocht je ooit in de Beierse hoofdstad zijn, dan is een bezoek zeker aan te raden! ![]() 01) Het gebouw voor is BMW Welt, het kleine ronde gebouw met logo op het dak is het museum, de 101 meter hoge toren is het hoofdkantoor (BMW Vierzylinder) en daarachter de fabriek. ![]() 02) ![]() 03) ![]() 04) ![]() 05) Beveiliging op een Segway. ![]() ![]() 06) ![]() 07) ![]() 08) ![]() 09) ![]() 10) ![]() 11) ![]() 12) ![]() 13) ![]() 14) ![]() 15) ![]() 16) ![]() 17) ![]() 18) ![]() 19) ![]() 20) Rechts het platform waar klanten hun BMW kunnen ophalen. ![]() 21) Een heugelijke dag voor deze heren. ![]() 22) ![]() 23) ![]() 24) ![]() 25) ![]() 26) ![]() 27) ![]() 28) ![]() 29) ![]() 30) ![]() 31) ![]() 32) ![]() 33) ![]() 34) ![]() 35) ![]() 36) ![]() 37) ![]() 38) Als het aankomend F1 seizoen voor BMW net zo'n succes wordt als dit gebouw, dan mogen ze zeer tevreden zijn! ![]()
Last edited by 909; March 3rd, 2009 at 10:21 PM. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
Favo's: #24 en 27. Liever alle foto's in 'fullcolour'.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
skyscraper tournament
Likes (Received): 0
|
mooi! fantastisch gebouw
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
der Niederländer
|
Je hebt het pand en de inhoud er goed op gezet. Ik had eigenlijk geen idee dat het pand zo groot is en had door de foto's die ik tot nu toe gezien had eerder de indruk van een veredelde showroom. Door jouw serie zie ik dat het wel iets meer is dan dat.
|
|
|
#6 |
|
Le penseur
Likes (Received): 1
|
Kosten noch moeite zijn gespaard bij dit pand zo te zien. Schitterend
|
|
|
|
#7 |
|
Lijepa naša
|
Wow dit is echt geweldig, toen ik er nog was geweest was het gebouw nog in de aanbouw, ik moet weer eens nodig naar München om dit zelf te beleven.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bas
|
Wàt een mooi visitekaartje voor BMW. Echt van wereldklasse, indrukwekkend, hier kun je mee aankomen. En natuurlijk een attractie voor München. Och, als ik eens in de buurt ben, zal ik er zeker een kijkje nemen, het gebouw is van binnen de moeite waard.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Heel mooi wat daar in München staat. In Stuttgart heeft nu ook Porsche een dergelijk groot paviljoen. Mercedes en Volkwagen (Autostadt) hebben uiteraard grote autopaleizen staan.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#10 |
|
van Wanrooij
Likes (Received): 6
|
Hoewel ik persoonlijk vrij weinig met auto's heb, is dit toch wel indrukwekkend. Bedankt voor de serie!
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Error
|
Prachtig gebouw! En een hele mooie serie
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bas
|
niet alleen de auto's hier binnen zijn mooi, het gebouw waar ze in staan duidelijk ook
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Ziet er inderdaad prachtig uit. Mijn nicht werkt daar en heeft me uitgenodigd om eens langs te komen, ga ik zeker doen, want als ik deze serie zo zie is het zeer de moeite waard! Mooie foto's!
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Architect
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Some of my recent photos of the BMW Building. The photos are from my blog: http://subjectivearchitecture.wordpress.com
www.mateuszwojcicki.com ------------------------------------- Portfolio www.4am.com.pl -----------------------------------------4am Architekci www.zobaczycwarszawe.wordpress.com ----------- Urban Art Project www.facebook.com/PrzywrocmyMiastuRzeke -- Urban Social Project www.subjectivearchitecture.wordpress.com ------------- Photography www.doxa.me -------------------------------------------- Worth Reading |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| bmw, munich, münchen |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|