|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#41 | |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Quote:
- Lichte gevelsteen, frisse uitstraling - Hoogbouw van ruim 10 verdiepingen zorgt voor een leuke aanvulling op de stedelijke as waar de Rokade, Hoge Heem ook aan staan - Ik ken het gebied nu als doods en afgelegen. De nieuwbouw zal voor levendigheid gaan zorgen - Balkonnetjes verspringen... meer krijg ik er niet uit
|
|
|
|
#42 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Tja..wordt gebouwd in een wijk waar wijkvernieuwing plaats vindt. De budgetten per huurwoning in een andere wijk in de stad worden door AJB in een ander topic al genoemd. Geen vetpot. Dit semmelweis project is gedowngrade ivm huidige markt. Budget zal dan ook wel geen vetpot zijn.
De blinde muren zitten aan vooral aan laan Corpus de Hoorn kant, laan met hoofdzakelijk doorgaand verkeer, de wat opener kant met wat meer glas zit aan de wijkkant. Lijkt mij logische keuze. Komt een school en een gymzaal op begane grond. Blijkbaar hebben jullie allemaal gegymd en gesport in glazen hallen, bij mij waren het meestal gebouwen met in elk geval 3 muren met geen glas of glas alleen helemaal boven in de muur ivm de functie die het had. Zal ongetwijfeld allemaal anders kunnen, maar niet alles worden hoogstandjes... |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Fagus Sylvatica
|
Onze gymzaal had ramen van onder tot boven (oranje rode gordijnen). Onder de gymzaal zaten fietsenhokken. Zie fototje.
Als architect heb je te maken met een opdracht en een gegeven locatie. Vervolgens zoek je denk ik naar oplossingen. Er zijn denk ik genoeg oplossingen te verzinnen om blinde muren te voorkomen, ook op deze plek. Maar misschien waren er beperkingen (wens opdrachtgever/budget/praktisch)
|
|
|
#44 |
|
Fagus Sylvatica
|
Aan wie kunnen we vragen om de tread naam te veranderen in Klein Corpus?
Op de site een leuke panorama van het toekomstige uitzicht (mist je bovenin woont) Erg prettig! [EDIT] volgens mij is de pano genomen vanuit de Pondsflat!!!)
|
|
|
#45 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
24-03-2012
![]()
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Het schiet al mooi op met Klein Corpus. Ik heb de eerste verlichting al besteld. Voor in de overstek bij de Hoofdentree van de Huur appartementen.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Registered User
|
Quote:
"Jullie gymzaal" staat als het ware in een hofje. De gymzaal van Klein Corpus staat aan de openbare weg. Lijkt mij nou niet echt geschikt om daar ramen tot aan de grond in te zetten. Maar goed.... misschien zie ik het wel verkeerd. Ben ook geen architect .En de gymzaal moet volgens mij ook aan bepaalde NOC*NSF eisen voldoen. Dat ben ik in ieder geval tegen gekomen in het bestek. Last edited by Hoefsmit; April 20th, 2012 at 07:31 PM. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Registered User
|
![]() Hier zijn we de laatste wand aan het storten (10e verd.) |
|
|
|
|
|
#50 |
|
hubba hubba
|
Leuke foto! Hoeveel verdiepingen komen er nog op?
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Registered User
|
Ik gok geen?
"Hier zijn we de laatste wand aan het storten" Maar je weet het niet, misschien worden we verrast
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Registered User
|
Er komen nog liftwanden(prefab) boven op, ongeveer 2 meter hoog.
deze zullen volgende week geplaatst worden! Er komt dus geen verdieping meer bovenop! |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Derp?
Likes (Received): 135
|
Nog van 26 mei:
|
|
|
#54 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
![]() En van de andere kant ![]() Ik had voor dit gebouw een zesje in gedachten, maar met die gigantische blinde muur gaat er een puntje af. Ook voor het niet goed schudden van de steentjes geef ik een punt aftrek (dit laatste is niet erg, want ik had ook een punt aftrek gegeven als de steentjes wel goed gemengd waren. Dan het je echt koppijn gekregen (op de foto ziet het er iets rustiger uit dan in het echt)Maar goed. Wat er stond was een dikke één, dus gaan we er nog drie punten op vooruit
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Wat ik dus niet verwacht had is dat aan de wijkkant ook gewoon een blinde muur zat, laan corpus den hoorn kant wist ik, maar laatst met middagpauze ff de kant op laatste foto bewonderd...viel mij ook niet mee inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Fagus Sylvatica
|
OEF! Dit is toch griezelig...Wat ze een paar jaar geleden allemaal hebben gesloopt in Leeuwenborg aan flats, bouwen ze hier met het zelfde gemak weer op...
- mijn gebouwtjes - Last edited by Eisso; August 16th, 2012 at 10:04 AM. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Registered User
|
Het ziet er inderdaad echt verschrikkelijk uit, al helemaal op die eerste foto >_<
|
|
|
#58 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Wat een armoe zeg. Die kleurafwijking sta je toch niet toe als opdrachtgever. En die minibalkonnetjes...en die schuurtjes rechts ;-(
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Registered User
|
Het wachten is nu op de eerste graffiti. Die muur is waarschijnlijk in no time volgekalkt.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|