|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#3361 |
|
Registered User
Likes (Received): 99
|
De werken beginnen inderdaad op 1 mei en lijn 4 zal ingekort worden tot de Marnixplaats en lijn 8 tot de Groenplaats: het zal wel iets te maken hebben met de inrichting van een echt trameindpunt, eerst voor lijn 8 en pas nadat de Nationalestraat terug open zal zijn voor het tramverkeer (eind 2012 of begin 2013) voor de nieuwe lijn 12.
Het worden boeiende trammaanden in Antwerpen! focus1965 |
|
|
|
|
|
#3362 | |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
![]() Quote:
Het enige wat me een beetje bizar lijkt is dat gisteren ook de heraanleg van de Marnixplaats is gestart. |
|
|
|
|
|
|
#3363 |
|
Registered User
|
Klopt;vanaf 2 mei is de eindhalte van tram 4 de Marnixplaats en deze van tram 8 de Groenplaats.
Last edited by antwerpenaar; April 25th, 2012 at 03:55 PM. Reason: geen nieuwe informatie |
|
|
|
|
|
#3364 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Waarom lijn 4 niet omleiden via nationale bank zo het traject van lijn 7 naar Sint pietersvliet? Voor die 4 a 5 haltes omrijden zal het toch wel niet aankomen zeker?
|
|
|
|
|
|
#3365 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Er is een plan dat tram 4 vanaf begin september niet meer naar de Sint-Pietersvliet zal rijden. Nu zal dit dus vanaf begin mei vervroegd worden.
|
|
|
|
|
|
#3366 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
|
|
|
|
|
|
#3367 | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
Normaal gezien zal lijn 4 dus nooit meer weerkeren naar de St. Pietersvliet, tenzij men natuurlijk een "ronde" datum verkiest om dat stukje tramnet te herstructureren en de sporen al eerder ter beschikking zullen zijn. De werken zullen +/- 6 maand duren en uiteraard mogen er geen tegenslagen zijn. De volgende herstructurering in Antwerpen zal vermoedelijk 1 september zijn, met de verlenging van lijn 15 en de indienststelling van tramlijn 9. focus1965 |
||
|
|
|
|
|
#3368 | |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Way to go, Duvel!
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#3369 |
|
Registered User
|
Ik heb in een oud dienstregelingenboekje eens gezien waar in de buurt van de groenplaats een tram ontkoppeld werd voor scholieren ofzo rond 7u50. Stuk naar St Pietersvliet en stuk naar de Lambermontplaats. Wordt dat nu nog gedaan, tijdens commerciële ritten ontkoppelen?
|
|
|
|
|
|
#3370 |
|
Registered User
|
ai ai ai daarstraks op de Belgiëlei een enkele pcc op lijn 15 gezien en natuurlijk bomvol
dit gaat niet de goede richting uit
|
|
|
|
|
|
#3371 |
|
Registered User
|
Maar op lijn 8 zullen ze met de inkorting tot Groenplaats wel meer dan 1 wagen minder nodig hebben. Dus het is gewoon extra besparen op kap van de reiziger.
|
|
|
|
|
|
#3372 |
|
Registered User
Likes (Received): 13
|
Ja, ik heb vandaag ook op een dubbele PCC gezeten op T15...die nieuwe trams kunnen niet snel genoeg komen vooraleer het september is.
|
|
|
#3373 | |||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
Quote:
focus1965 |
|||
|
|
|
|
|
#3374 |
|
Registered User
|
Nu, ondertussen komen die 13 hermelijnen van de laatste optie...maar met de uitbreiding van sommige lijnen en de ingebruikname van lijn 9 en de volgende generatie trams (de extra lange trams)...zullen we toch nog zeker 10 jaar PCC's zien rijden op het tramnet? Mijn vraag...gaat men nog investeren in de PCC's (de gekoppelde dan, want ik ga er vanuit dat de enkele er eerst tussen uitgaan)...zoals bijvoorbeeld in de gekoppelde PCC's ook al eens digitale halteomroep-borden hangen...?
|
|
|
#3375 |
|
Registered User
|
Hoe lang er nog P.C.C.'s zullen rijden in Antwerpen, weet niemand, maar het zal nog héél lang zijn, rekening houdend dat er nooit voldoende nieuwe trams tegelijk zullen besteld worden en er toch nog lijnuitbreidingen op het programma staan.
Alle P.C.C.'s krijgen tot nader order nog steeds een grote revisie: ook de oudsten dus als ze aan de beurt zijn. Welke bijkomende kosten men aan die revisie wil spenderen: dat hangt er natuurlijk van af, maar koppelingen krijgen ze bijvoorbeeld niet. Welke trams gesloopt worden? Toevallig degenen waarvan de toestand (meestal van de kast) slecht is EN ze aan een (grote) revisie toe zijn. Maar het zal al een huzarenstuk zijn om de reeks 7001 - 7060 volledig buiten dienst te stellen, want de theorie van voor elke nieuwe Hermelijn er 2 P.C.C.'s gesloopt worden, is nooit uitgevoerd en zal ook nooit uitgevoerd worden. Dat was een indianenverhaal dat ooit de ronde gedaan heeft... Vanaf september wordt lijn 15 verlengd: weer wat extra trams nodig... focus1965 |
|
|
|
|
|
#3376 |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
gisterenavond ook in volle spits een 10 richting Wijnegem zijn rijden... een PCC... enkel... op Kipdorp... STAMPVOL.Nu, ik wandel al 6 jaar elke avond over Kipdorp, en nog nooit heb ik daar een stampvolle tram staduitwaarts zien rijden. OPROEP. ER... MOET... DRINGEND... WERK... GEMAAKT... WORDEN... VAN... NIEUW... MATERIEEL. Anders heeft het geen zin om Antwerpen te promoten als 'TRAMSTAD'...
|
|
|
|
|
|
#3377 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#3378 |
|
Registered User
|
Het is inderdaad erg gesteld, want er werd de laatste jaren zoveel (en overal, in alle regio's) aan de dienstregeling geknabbeld, dat er echt geen mogelijkheid meer zit om nog meer te besparen. Wanneer ik lees dat er dit jaar nog 11 miljoen tekort zal zijn - in Antwerpen alleen - dan vrees ik dat er nog veel van die "grapjes" (propvolle trams) ons elke dag zullen teisteren.
Een deel van de besparingen is al onrealistisch "controle op zwartrijden ---> wat als er geen zwartrijders meer zijn of men vindt ze niet meer of wilt ze niet vinden of ze betalen hun boetes niet?" Ik vrees dat we het einde van de tunnel nog niet gezien hebben: als we en nieuwe trams, en trajectuitbreidingen, en een normale dienstverlening willen, dan zal er nog heel veel meer moeten gebeuren dan er nu op de plank staat. Het eerste punt zal zijn de kostendekking naar een normale hoogte brengen: van 15 % naar 17,50 % is dermate belachelijk laag, dat eenieder weet dat met hetgeen bespaard wordt (aan mindere uitgaven) ruim onvoldoende is om te investeren in infrastructuur en materiaal. PM laat ik de ononderbroken behoefte aan nieuwe bussen, het onderhoud aan de bestaande (en steeds groter wordende) infrastructuur en de afbetalingen aan de bank (PPS) achterwege. Ik heb al ooit hier de wijze woorden van de tramdirecteur van Taganrog geciteerd. Hij voorspelde +/- 10 jaar geleden waar wij nu voor staan. Maar dit zag iedereen met enig gezond verstand aankomen, behalve zij die in het (bijna) gratis verhaal geloven. Maar zo zijn er in Rusland ook nog veel en wat er daar van gekomen is, kan men daar overal zelf vaststellen. focus1965 |
|
|
|
|
|
#3379 | ||
|
Registered User
|
Off-topic:
Las net dat artikel in de Knack...naarwaar Focus verwees. Quote:
Edit: Quote:
|
|
|
|
#3380 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Over trams in Brugge, ik kan dat alleen maar toejuichen, heb zelf twee jaar in Brugge gezeten en moest vaak met de fiets van station naar andere kant van Brugge en die bussen zijn echt niet aangenaam om achter/ naast te rijden, te breed voor de brugse straten om van de uitlaat maar te zwijgen (ook om langs winkelstraat te wandelen is het niet leuk om om de 5 min een uitlaatwolk te hebben.
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|