|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1181 |
|
Registered User
Likes (Received): 696
|
Wat details over het glas/de commerciële ruimtes stond eind vorig jaar in dit bericht op Bouwput Utrecht.
|
|
|
|
|
|
#1182 |
|
Utereg me statsie
Likes (Received): 8
|
Het is helemaal niet zo'n probleem om een ruimte van deze grote helemaal van glas te bouwen ,zonder dat daar balken voor nodig zijn, het dak zorgt dan voor de stevigheid......
heb even een plaatje bij gesloten van het ontwerp voor de kiosken in de nieuwe hal ![]() @guere, je was met net voor, heb het ook even terug gezocht deze quote heb ik nog van de site van Metaglas Metaglas levert de glasconstructies voor alle winkels, kiosken en horeca in de OV-Terminal die is ontworpen door Benthem Crouwel Architekten. Om de 20.000 m2 grote stationshal een zo open mogelijk karakter te geven, worden de winkels en kiosken volledig opgetrokken uit volglazen gevels, wanden en deuren. Ook de terrassen van de horecagelegenheden worden voorzien van volglazen balustrades van Metaglas. |
|
|
|
|
|
#1183 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#1184 | |
|
Registered User
Likes (Received): 303
|
Quote:
Guere, nogmaals bedankt voor alle moeite! Ik hoop dat je doorgaat met je mooie updates en angstige politieagentjes ook in de toekomst de stuipen op het lijft jaagt met je lichtgevoelige tereur instrumenten. Dit soort foto verboden horen thuis in een dictatuur. |
|
|
|
|
|
|
#1185 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Even een off-topic vraagje, ik probeer foto's van mijn iPhone te uploaden, dat lukt helaas niet, iemand een tip? Normaal lukt het vanaf mijn pc wel met tinypic.
|
|
|
|
|
|
#1186 |
|
Registered User
|
Sorry
|
|
|
|
|
|
#1187 |
|
Utrecht Uprising
Likes (Received): 0
|
Eerst de foto's van je iPhone op je pc zetten en dan uploaden via tinypic een idee?
|
|
|
|
|
|
#1188 |
|
Registered User
|
Dat kan via dropbox en dan uploaden bij 'Photos', maar er zijn ook verschillende apps voor, ik gebruik 'Picup'.
|
|
|
|
|
|
#1189 |
|
Registered User
|
Dank voor de info.
Dan volgen een paar foto's van de staalconstructie commercie http://i.imgur.com/AIuVV.jpg http://i.imgur.com/aBOTQ.jpg http://i.imgur.com/H0DdW.jpg http://i.imgur.com/JW6x5.jpg |
|
|
|
|
|
#1190 |
|
Registered User
Likes (Received): 13
|
Nice. Ik heb vakantie dus ik kom er deze week niet langs. Bedankt voor de update! De hal begint enige vorm te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#1191 |
|
Annoying member
Likes (Received): 70
|
Thanx! Mooie glazen balken inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#1192 |
|
Registered User
Likes (Received): 696
|
|
|
|
|
|
|
#1193 |
|
Registered User
|
Over die 'glazen blaken': het lijkt er het op dat de platen halverwege het dak zitten ipv aan de rand. Dan is het natuurlijk goed mogelijk om de wand volledig van glas te maken.
|
|
|
|
|
|
#1194 |
|
Annoying member
|
Dat wel maar dan is het nog steeds geen 100% glazen constructie. Sterker nog, de dragende constructie is dan gewoon ouderwets van staal.
|
|
|
|
|
|
#1195 |
|
Registered User
|
Inderdaad. Het is dus het optische effect dat het volledige van glas lijkt. Maar het is gewoon staal. Het leek me ook heel sterk dat een dak op alleen glas, zonder versteviging zou kunnen liggen.
|
|
|
|
|
|
#1196 |
|
Registered User
|
Dat kan wel, kijk maar naar verschillende Apple stores, dus het is niet onmogelijk
|
|
|
|
|
|
#1197 |
|
Annoying member
|
Alleen die op 5th Ave, de rest ook niet.
|
|
|
|
|
|
#1198 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
En op de 5th Ave store staan ook geen mensen op het dak, het is de bedoeling dat op deze daken terrassen komen. Bovendien lijkt het niet echt handig (inkijk-wise) om op een glazen terras te zitten...
|
|
|
|
|
|
#1199 |
|
Registered User
|
En die in Shanghai, en bij heel veel Apple Stores zijn de trappen volledig van glas. Ik zeg ook niet dat het hier zou gaan gebeuren, zoals NulDertig zegt is een glazen terras niet zo handig, ik zeg alleen maar dat het niet onmogelijk is
|
|
|
|
|
|
#1200 |
|
Registered User
|
![]() inderdaad wordt het dak dicht, we moeten ook nog installaties enz ophangen, ook komt er her en der terrasruimte.zoals je kunt lezen in de Metaglasinfo verder hierboven, komt er alleen glas in de gevels en balustrades om een zo open mogelijke commercie te maken, wat de huurders daarna bedenken om hun waar uit te stallen hebben wij geen invloed op. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|