daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojaj˘h?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old April 13th, 2012, 09:05 AM   #3941
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1484

Nimby's zijn universeel en van alle tijden. In NYC zijn ze er in hartje midtown in geslaagd het misschien wel vetste skyscraper ontwerp van de laatste jaren lager te krijgen. De meest onvoorstelbare NIMBY actie ooit!

Sponsored Links

Old April 13th, 2012, 10:54 AM   #3942
peppie_
Breakdown

Likes (Received): 47

Het meest scheve is nog dat de mensen die tegen nieuwe hoogbouw zijn, zelf in hoogbouw wonen.. Maar nu ik dit typ besef ik me dat je natuurlijk wel recht moet hebben op 360 panoramisch uitzicht
Old May 1st, 2012, 10:59 PM   #3943
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 139

Kantoor Zalmhaven wordt tijdelijke studentenhuisvesting

Het leegstaande kantoorgebouw aan de Houtlaan en Zalmhaven, de locatie waar de 188 meter hoge Woontoren Zalmhaven moet komen, wordt tijdelijk herontwikkeld tot studentenhuisvesting. Uit een brief van de gemeente Rotterdam van 20 april 2012 blijkt dat initiatiefnemers AM en Amvest de bouwaanvraag aan het voorbereiden zijn.

Eerste fase herontwikkeling
Het voormalige Nedlloydkantoor in het Scheepvaartkwartier staat al geruime tijd leeg. Het pand uit 1977 van architect H.D. Bakker is totaal 20.000 m2 groot. De eerste fase van de herontwikkeling bestaat de tijdelijke transformatie van 4.000 m2, van de 1e en 2e verdieping van de westvleugel van het pand naar 80 studentenwoningen met gemeenschappelijke voorzieningen, zoals keuken en sanitairruimten.

Ontwikkelaar AM en woningbelegger Amvest hebben Smoes Ontwerpen en Markus Makelaardij ingeschakeld om het leegstaande kantoorpand aan de Houtlaan 21 te Rotterdam te transformeren in tijdelijke studentenhuisvesting. Het transitie-team leegstand van de Gemeente Rotterdam faciliteert dit transformatie-traject wat betreft de wet- en regelgeving.

Groot Willemsplein
Naast het kantoorgebouw aan de Houtlaan is in maart 2012 gestart van de herontwikkeling van Groot Willemsplein een oud kantoorpand van Smit aan het Willemsplein. Op deze locatie waren in een eerder stadium nieuwe kantoren gepland in de nieuwbouwontwikkeling Zalmhaven.

Top010
Old May 1st, 2012, 11:29 PM   #3944
maartens
Registered User

maartens's Avatar

Likes (Received): 29

Meer info:
http://issuu.com/sgsmoes/docs/111231...olor=%23222222
Old May 1st, 2012, 11:49 PM   #3945
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 134

Ik weet niet of ik dit nu als positief of negatief nieuws moet opvatten. Ik heb er niet echt een gerust gevoel over dat het zalmhavenproject nog gebouwd gaat worden. Van uitstel komt afstel en zit je straks met een verbouwt oud kantorenpand met studentenhuisvesting er in
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 12:43 AM   #3946
seb.nl
Registered User

seb.nl's Avatar

Likes (Received): 168

Hopen dat die studenten er een lekkere p-hoop van maken zodat zh2030 de start van de nieuwbouw met luid gejuich ontvangt
seb.nl no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 01:23 AM   #3947
Magistraler
Registered User

Magistraler's Avatar

Likes (Received): 457

Quote:
Originally Posted by Art Deco Style View Post
Ik weet niet of ik dit nu als positief of negatief nieuws moet opvatten.

Wat denk jezelf?

80 nimbies erbij. En deze zijn nog jong. Van die andere konden we nog hopen dat ze snel zouden overlijden.
Magistraler está en línea ahora   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 04:08 AM   #3948
Bapak E.
Registered User

Bapak E.'s Avatar

Likes (Received): 65

Weer een fijne bijdrage van Magistraler, waarvoor dank!

Het is inderdaad een beetje lastig of dit nou goed of slecht nieuws is. Maar aan de andere kant is het goed dat er meer studentenwoningen komen in de binnenstad en is het altijd positief als een leegstaand kantoorgebouw wordt omgetoverd tot studentenwoningen!

Ik denk nog altijd dat deze toren er op een gegeven moment gaat komen al kan het nog wel een tijd duren. Misschien geven die studenten zoveel overlast dat die nimbys smeken om de Zalmhaventoren.
Bapak E. no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 08:14 AM   #3949
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 1478

Dat is natuurllijk goed nieuws. Meer leven in de stad is altijd goed. Zeker als je je bedenkt dat het mag jaren gaat duren voordat er hier iets gaat gebeuren.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 08:21 AM   #3950
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 147

Is Zalmhaven NEE al in actie gekomen. Stel je toch voor, al die dronken studenten door je wijk heen....
Liberty City no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 12:53 PM   #3951
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7474

Slecht nieuws omdat er blijbaar komende (5 of meer) jaar geen toren komt. Goede kant is dan dat er wel weer wat leven in de brouwerij komt daar.
Studenten zijn ook zo weer weg hoor. Daar zullen in de huurcontracten wel bepalingen over worden vastgelegd.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 01:14 PM   #3952
Leodejaneiro
Registered User

Leodejaneiro's Avatar

Likes (Received): 76

Is wel prima toch, Je hebt iig geen mensen die er nog 20 jaar wonen!
Leodejaneiro no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 01:35 PM   #3953
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1420

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Slecht nieuws omdat er blijbaar komende (5 of meer) jaar geen toren komt. Goede kant is dan dat er wel weer wat leven in de brouwerij komt daar.
Studenten zijn ook zo weer weg hoor. Daar zullen in de huurcontracten wel bepalingen over worden vastgelegd.
Zo denk ik er ook over. Had toch al niet meer op de Zalmhaventoren voor 2018 gerekend. Zeker gezien de huidige economische situatie. Dus als de studenten de aantrekkelijkheid van de wijk de komende 5-10 jaar kunnen verhogen, is de kans op het uiteindelijk toch realiseren van de Zalmhaventoren (of een vergelijkbaar project) uiteindelijk dan toch nog heel wat groter dan de kansen nu staan voor een realisatie op de (hele) korte termijn.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 03:50 PM   #3954
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 950

Nou dat is toch een tijdelijk verdichting van het aantal inwoners in de wijk. Wat dat betreft een hele goede ontwikkeling. Jammer genoeg moeten we dus nog langer tegen dit gedrocht aankijken. Hoopte stiekem dat de laagbouw binnenkort zou starten en de toren over een aantal jaren van de grond zou komen als de laagbouw goed zou verkopen.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 06:47 PM   #3955
Magistraler
Registered User

Magistraler's Avatar

Likes (Received): 457

Quote:
Originally Posted by Liberty City View Post
Is Zalmhaven NEE al in actie gekomen. Stel je toch voor, al die dronken studenten door je wijk heen....
Ik stel voor dat we dit pand voorlopig bestemmen voor zware ex-delinquenten die weer moeten integreren in de maatschappij. Maatschappij-studenten zeg maar.

Dat project kan wat mij betreft ook snel worden uitgebreid naar ver boven de 80.

Willen we hier leven in de brouwerij of niet?

Ik wil die nimbies zien smeken om de Zalmhaventoren!
Magistraler está en línea ahora   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 08:44 PM   #3956
citysight
BANNED

Likes (Received): 0

jammer jammer ....ik dacht een aantal jaren geleden eindelijk een toren van rond de 200 m in Rotterdam !
citysight no está en línea   Reply With Quote
Old May 2nd, 2012, 08:44 PM   #3957
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Dat hebben ze al gebprobeerd met verslaafdenopvang. Is uiteindelijk niet doorgegaan.
Old May 3rd, 2012, 09:13 AM   #3958
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 950

De nimbies zijn toch geen probleem meer geweest? Ontwikkelaar mocht gewoon bouwen alleen die heeft duidelijk geen geld.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old May 3rd, 2012, 12:44 PM   #3959
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Klopt.
Old May 3rd, 2012, 01:01 PM   #3960
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 4332

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Goede kant is dan dat er wel weer wat leven in de brouwerij komt daar.
Het is een beetje een hardnekkige gedachte dat wanneer je ergens maar veel woningen neerzet, en dan vooral studenten, dat het dan vanzelf leuk wordt. De gedachte daarachter zal zijn dat de leuke dingen naar de mensen trekken en dat mensen leuke dingen willen doen uitsluitend in hun directe woonomgeving, maar het verband tussen "mensen" en "leuk" is eigenlijk vooral omgekeerd, oftewel dat mensen naar de bestaande leuke dingen trekken. Stukje verderop staan overigens ook twee tot studentenhuis verbouwde pakhuizen en die zien er prachtig uit in een prachtige buurt, om nou te zeggen dat dat daar bruist nou neu. Uiteraard kan het allemaal ook geen kwaad, ik zou alleen niet hardop durven roepen dat het daardoor ineens gaat bruisen daar.
Jan no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules