|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1841 |
|
Registered User
|
Het is idd ook wel een site die aanleunt bij de denkbeelden van VB en in Nederland bij de PVV.
Het feit dat ik de link heb gepost betekent wel niet dat ik akkoord ga met hetgeen in het artikel staat.Integendeel. |
|
|
|
|
|
#1842 | |
|
Registered User
Likes (Received): 11
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1843 |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 194
|
Amsterdam Post? Nooit van gehoord.
|
|
|
|
|
|
#1844 |
|
Sons of Liberty
Likes (Received): 878
|
Lol, er zit misschien wel enige kern van waarheid in dit stuk maar nergens wordt het geschraagd door feiten en bronnen. Ik heb trouwens nooit eerder van deze website gehoord. Dit artikel zal door een klein (xenofoob) gezelschap gelezen worden, hoef je geen zorgen over te maken verder. De PVV-aanhangers weten zelfs beter dan dit.
|
|
|
|
|
|
#1845 | ||
|
Brussels sprout
Likes (Received): 38
|
La Libre:
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#1846 |
|
City Geek
Likes (Received): 58
|
De Brusselse politici krijgen vaak (terecht) het verwijt van Brussel een autostad gemaakt te hebben, met te weinig aandacht voor de voetgangers en fietsers, te weinig plaats voor kinderen, te weinig plaats voor leefbaarheid.
Nu dat men eindelijk een heel erg klein beetje autovrije straten inricht (een stuk of 6 straten, zo goed als niets eigenlijk) en men hier een daar een fietspad schildert hoort men reactionaire organisaties en individuen Brussel verwijten dat ze de auto zouden buitenpesten! ![]() Hilarisch, Brussel is nog altijd de meest autovriendelijke en meest voetgangers en fietsersvijandige stad ter wereld, maar de reactionairen van Touring schreeuwen moord en brand voor elk metertje fietspad, elk verkeersvrij straatje en zelfs als men miljoenen investeert in hun dure en overbodige tunnels dan zijn ze weer niet tevreden over de timing. Zucht...
|
|
|
#1847 |
|
Registered User
Likes (Received): 7
|
Hier ligt de schuld duidelijk aan de kant van Touring. Zij moeten gewoon zwijgen en accepteren dat de zogezegd "goeie ouwe tijden" van met de auto alle hoeken en gaten van Brussel binnendringen (niet zo lang geleden helemaal tot EN MET de Grote Markt!!!) zijn voorgoed voorbij.
Dat mag ook gezegd worden (evenals wanneer de schuld bij het gewest en zijn 19 potentaten ligt). |
|
|
|
|
|
#1848 | |
|
City Geek
|
Ondertussen nog een interessant artikel gevonden over de (on)veiligheid in Brussel.
Quote:
|
|
|
|
#1849 | |
|
In Memoriam
Likes (Received): 1246
|
Heelemal bedankt voor deze rechtzetting; zwaarwegende fout van de ZDF.
Ik zal u bericht geven als ik in de tv zou zien dat de ZDF dat te recht zou zetten. Quote:
"Die neue Verfassung betont die Grundlagen unserer ungarischen Gesellschaft: Christentum, Familie, Eigenverantwortung jedes Bürgers. Und sie stellt klar, dass Ungarn sich für seinen Nationalstolz niemals schämen wird - ein Gefühl, das Europa dringend nötig hat." -- Orbán Viktor |
|
|
|
|
|
|
#1850 | |
|
Registered User
Likes (Received): 129
|
Had deze link al geplaatst in de draad over mobiliteit in Bxl, maar denk dat het hier ook wel gepast is...
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1851 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
interessante documentaire, maar geeft niet meteen een hoopgevend beeld voor de toekomst.
|
|
|
|
|
|
#1852 |
|
City Geek
|
Integendeel, het geeft een heel hoopgevend beeld voor de toekomst. Ik snap niet hoe je tot die conclusie komt.
|
|
|
#1853 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
19 gemeentes zonder coherent beleid, chauffeurs die geen enkele rekeningen houden met fietsers, maar 4% en dan fietsen ipv wandelen, ... enz. Ik vind dat de toon van de documentaire redelijk negatief beeld voor de toekomst geeft.
|
|
|
|
|
|
#1854 |
|
City Geek
|
Helemaal niet. Je weet ook niet waar we vandaan komen en hoe snel het tegenwoordig gaat.
|
|
|
#1855 |
|
Rat race
Likes (Received): 43
|
Ik vind het ook een hoopgevend beeld voor de toekomst, zelfs Touring ziet dat het anders moet, de fietsersbond laat zien dat het anders kan en in vergelijking met andere Europese steden is er nog een hoop winst te behalen. Nu de politiek nog..
|
|
|
|
|
|
#1856 |
|
City Geek
|
Ik denk dat op het ogenblik de meeste politici in Brussel het erover eens zijn dat het aantal auto's in Brussel omlaag moet en het aantal fietsers omhoog.
Inzetten op fietsinfrastuctuur geeft het hoogste rendement. Eén kilometer fietspad aanleggen kost twee keer niks in vergelijking met metro, tram of autotunnels. Jammer genoeg is de (fiets)infrastructuur op het ogenblik nog altijd ongelooflijk slecht, en het aanleggen van nieuwe fietspaden of fietsstroken gaat zo goed als altijd ten koste van plaats voor de auto's. Maar toch ben ik optimistisch, je ziet jaar na jaar meer en meer fietsers, het begint nu echt opvallend te worden. Maar ook het type fietsers verandert, terwijl je vroeger uitsluitend het type jonge, atletische man met mountainbike en blitse fietskleren zag, zie je nu ook meer gewonen fietsers, meer vrouwen, meer oudere mensen, meer mensen in nette pakken... Ik heb het hier al ergens geschreven dacht ik, maar ik ben een paar weken geleden in Marseille geweest en ondanks het goede weer en het feit dat ze ook een Villo-systeem hebben heb ik op één dag tijd slechts 1 fietser gezien. Brussel is op de goede weg, die is nog lang, maar het betert...
|
|
|
#1857 | |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Brussel nieuws 14/05/2012
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1858 |
|
Registered User
Likes (Received): 38
|
|
|
|
|
|
|
#1859 |
|
City Geek
|
Inderdaad, ik had dan ook geschreven: "de meeste politici" niet "alle politici".
|
|
|
#1860 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
interesting doc about the way bicyclers trying to path trough Brussels's traffic...
nice frames ![]() https://vimeo.com/41982043 |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| brussel, bruxelles |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|