daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Overig > Urbanetics

Urbanetics Stedelijke discussies

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old April 28th, 2012, 02:23 AM   #1501
zes6
Registered User

zes6's Avatar

Likes (Received): 24

Quote:
Originally Posted by Kiboko
Vreemd, ik ervaar dat toch anders. Op het platteland komen jongeren uit allerlei omliggende dorpen bij elkaar om eens stevig te zuipen en te ruziën met groepen uit andere dorpen. Dan heb je ook nog die kansloze zwarte kousen jeugd, die vrijdag- en zaterdagavond de streng gelovige thuissituatie ontvlucht en eens lekker tekeer gaat in uitgaansgelegenheden onder het genot van een behoorlijke lading bier en lijntjes coke. Zo'n heftige avond wordt niet zelden afgesloten met een potje matten met een willekeurige voorbijganger (of die voorbijganger er nu zin in heeft of niet).

Nee, doe mij dan liever de grote stad. Dat is niet alleen wat anoniemer maar ook wat veiliger.
Gelukkig gaat dat maar om kleine groepjes in vergelijking met het overgrote deel die wel leuk met elkaar feesten. In grote steden heb je meer die stereotypen die de boel verpesten. Daar vechten ze niet met de vuist maar met messen en pistolen! er zijn vast plekken waar je wel goed uit kan in Rotterdam. Over de grote gratis evenementen en de hmh ben ik in ieder geval uiterst negatief!

Last edited by zes6; April 28th, 2012 at 06:46 AM.
zes6 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 3rd, 2012, 02:18 AM   #1502
Lana
Registered User

Lana's Avatar

Likes (Received): 15

Quote:
Originally Posted by ikops View Post
Ik heb tijdens mijn jeugd zo'n beetje overal in Nederland en daarbuiten gewoond en vooral binnen Nederland zijn mij geen grote verschillen opgevallen. De jongerencultuur is overal redelijk vergelijkbaar, al zijn er natuurlijk de gebruikelijke regionale kenmerken. Waarom altijd het onderscheid tussen Randstad en de rest van Nederland wordt gemaakt is mij dan ook nooit zo heel duidelijk geworden. We zijn kleiner dan we zelf denken. In mijn beleving is heel Nederland verstedelijkt.
99 procent van dit forum zijn nerds die van hun kantoor naar hun playstation gaan en terug.Neem maar van mij aan dat er grote verschillen zijn binnen NL.
Ik zou nooit me rug toedraaien naar een randstatter en dat is niet alleen omdat het allemaal kontenbonkers zijn,jij komt zeker ook uit Drente ofzoiets?
Lana no está en línea   Reply With Quote
Old May 3rd, 2012, 11:54 PM   #1503
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Likes (Received): 64

Afgaande op je weloverwogen en doorleefde mening kom jij ook vaak je huis uit. Gelukkig! Al lijkt het me wel wat, de hele dag thuis zitten, met de hond knuffelen en worstenbroodjes maken voor hem en mij.

Maar even serieus: bedoel je dit serieus? Zowat alle Randstedelingen kontebonkers? Ik ken anders een paar dames daar die er niets van moeten hebben... Of zou ik een bepaald soort aantrekken?

Maar ik ga de rest van de nacht nadenken over je reactie, ciao!

- Ludwig Mies van der Rohe
Utopian no está en línea   Reply With Quote
Old May 4th, 2012, 09:37 AM   #1504
BosniaHerzegovina
Registered User

BosniaHerzegovina's Avatar

Likes (Received): 14

Quote:
Originally Posted by Dezz View Post
Wat een onzin hoor ik hier voorbij komen, dus ik moet toch even reageren.

Ten eerste: je kunt de hele nacht feesten in Rotterdam. Genoeg plekken die gedurende de nacht open zijn. Fact.

Ten tweede: ook in dorpen maak je genoeg rottigheid mee. Ik kom uit een dorp (Budel) waar 's nachts de ME de straat af en toe schoon ging/moest vegen. Vechtpartijen en drugsoverlast zijn ook geen onbekende in het dorp.

Het is maar net wat je er zelf van maakt en op welke plekken je uitgaat. Ik vermaak me dus prima in Rotterdam
Ik heb ook zo een 8 jaar in Emmen gewoond, nu woon ik al 5 jaar in Den Haag.

Ben echt blij dat ik weg uit Emmen ben, vond daar altijd een depressief sfeer heersen, vooral in Emmerhout en dat winkelcentrum. Daarnaast voelde Emmen voor mijn een soort van eindstation, in de zin van dat allles daar doodloopt, denk aan de spoorwegen.

En in Rotterdam zijn er genoeg plekken die open zijn tot 05:00uur of later! Denk aan Coconuts, Hollywood, Bed, en noem maar op.

Vond overigens de dorpen rond Emmen veel gezelliger dan Emmen zelf.

De enige voordeel van Emmen voor mijn was dat het naast Duitsland lag

Jablanica
BosniaHerzegovina no está en línea   Reply With Quote
Old May 4th, 2012, 10:45 AM   #1505
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 98

Quote:
Originally Posted by Lana View Post
99 procent van dit forum zijn nerds die van hun kantoor naar hun playstation gaan en terug.Neem maar van mij aan dat er grote verschillen zijn binnen NL.
Ik zou nooit me rug toedraaien naar een randstatter en dat is niet alleen omdat het allemaal kontenbonkers zijn,jij komt zeker ook uit Drente ofzoiets?
Sorry, maar deze opmerking draagt wel bij aan het imago dat iedereen van buiten de Randstad een ongelofelijke botte boer is.

En ja, dat is een generaliserende opmerking maar nog niet half zo generaliserend als die van jou.
Old May 4th, 2012, 11:45 AM   #1506
Alargule
Het regent op Wimbledon

Alargule's Avatar

"Harold rukt op panda's"... ?

Of was dit toch weer een gevalletje 'oeps, interpunctie vergeten!':
  • Harold rukt op, panda's!
  • Harold: "Rukt op, panda's!"
  • "Harold: rukt op panda's!"
Alargule no está en línea   Reply With Quote
Old May 19th, 2012, 04:29 PM   #1507
Rambo L
Registered User

Rambo L's Avatar

De Drentse Donald Duck is uit.

Gaat vooral over hunebedden, nog meer hunebedden, Bartje, Dwingeloo en een keer wordt de dierentuin van Emmen genoemd.
Old May 19th, 2012, 06:56 PM   #1508
bild tall!
Registered User

bild tall!'s Avatar

Likes (Received): 12

Quote:
Originally Posted by Rambo L View Post
De Drentse Donald Duck is uit.

Gaat vooral over hunebedden, nog meer hunebedden, Bartje, Dwingeloo en een keer wordt de dierentuin van Emmen genoemd.
oh ok. maaruh wat is er in sneek te doen dan?
bild tall! no está en línea   Reply With Quote
Old May 23rd, 2012, 12:02 PM   #1509
Uplander
Wat een uitzicht!

Uplander's Avatar

Likes (Received): 35

Quote:
Originally Posted by BosniaHerzegovina View Post
Ik heb ook zo een 8 jaar in Emmen gewoond, nu woon ik al 5 jaar in Den Haag.

Ben echt blij dat ik weg uit Emmen ben, vond daar altijd een depressief sfeer heersen, vooral in Emmerhout en dat winkelcentrum. Daarnaast voelde Emmen voor mijn een soort van eindstation, in de zin van dat allles daar doodloopt, denk aan de spoorwegen.

En in Rotterdam zijn er genoeg plekken die open zijn tot 05:00uur of later! Denk aan Coconuts, Hollywood, Bed, en noem maar op.

Vond overigens de dorpen rond Emmen veel gezelliger dan Emmen zelf.

De enige voordeel van Emmen voor mijn was dat het naast Duitsland lag
Emmen blijft een actueel onderwerp.

Quote:
Emmen opnieuw minst aantrekkelijke gemeente
DVHN | Gepubliceerd op 23 mei 2012, 11:41 Laatst bijgewerkt op 23 mei 2012, 11:51
EMMEN - De gemeente Emmen is door de Atlas voor Gemeenten voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot de minst aantrekkelijke grote gemeente van Nederland.

De Atlas voor Gemeenten is een jaarlijkse vergelijking tussen de vijftig grootste gemeenten van Nederland. Die zijn op tientallen punten met elkaar vergeleken, zoals cultuur en culinair aanbod, werk, bereikbaarheid en veiligheid. Amsterdam is volgens het onderzoek de meest aantrekkelijke gemeente om te wonen.
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/ar...lijke-gemeente

Maar Emmen zit niet stil.

Quote:
'Wateroverlast binnenkort verleden tijd'
woensdag 23 mei 11:26

Emmen - Een afvoerbuis tussen het centrum van Emmen en het Oranjekanaal moet een einde maken aan de jarenlange wateroverlast in Emmermeer en het centrum van Emmen. De buis met een diameter van 2 meter wordt aangelegd op initiatief van Waterschap Velt en Vecht en de gemeente Emmen.

Al jarenlang kampen delen van de wijken Emmermeer en Emmen Centrum bij hevige regenbuien met wateroverlast. In sommige situaties stond het water tot 40 centimeter in de woningen.
. . .
http://www.emmen.nu/index.php?n_id=244575&s_id=481
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free.

Gene Sharp
From Dictatorship to Democracy

A Conceptual Framework for Liberation 1993
Uplander no está en línea   Reply With Quote
Old May 23rd, 2012, 01:13 PM   #1510
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Likes (Received): 37

Ik woon met plezier in (de gemeente) Emmen en moet er niet aan denken dat ik in Amsterdam zou moeten wonen. Ook al doen ze hetzelfde onderzoek nog duizend keer met dezelfde uitkomst.
Old May 23rd, 2012, 02:59 PM   #1511
Alargule
Het regent op Wimbledon

Alargule's Avatar

Gelukkig.
Old May 23rd, 2012, 03:31 PM   #1512
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Het is echt zo. Mijn grootste ergernissen zijn stilstaand en/of langzaam rijdend verkeer, dagelijks drukte, een gebrek aan rust en (groene) ruimte, een Gooische 'r' en (een gevoel van) onveiligheid op straat. Op al die punten scoort Emmen 'beter' dan Amsterdam, dus ik blijf lekker hier, ook al is er relatief gezien weinig aanbod op het werkgelegenheids-, culinaire en culturele vlak.
Old May 23rd, 2012, 03:37 PM   #1513
Alargule
Het regent op Wimbledon

Alargule's Avatar

Zoals ik al zei, 'gelukkig'.
Old May 23rd, 2012, 04:14 PM   #1514
Chasin' Dreams
Registered User

Chasin' Dreams's Avatar

Hoe bevalt Guado Piccioni?
Old May 23rd, 2012, 04:56 PM   #1515
Alargule
Het regent op Wimbledon

Alargule's Avatar

Lekker rustig en dodelijk saai.
Old May 23rd, 2012, 05:52 PM   #1516
Rambo L
Registered User

Rambo L's Avatar

Ik verhuis nog liever naar Emmen dan de Randstad.

Moet er niet aan denken in een vinexwijk of op elkaar gepropt in een flat te wonen.
Old May 23rd, 2012, 06:11 PM   #1517
AngelsloHigh
Coldplayer

AngelsloHigh's Avatar

Likes (Received): 10

Ze leven alleen in Azie opgepropt

bron
Old May 23rd, 2012, 06:25 PM   #1518
Alargule
Het regent op Wimbledon

Alargule's Avatar

Kowloon City bestaat al lang niet meer.
Old May 23rd, 2012, 06:26 PM   #1519
AngelsloHigh
Coldplayer

AngelsloHigh's Avatar

Likes (Received): 10

Nee oke, maar ze leven wel degelijk opgepropt in Azie.
Old May 23rd, 2012, 08:50 PM   #1520
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Chasin' Dreams View Post
Het is echt zo. Mijn grootste ergernissen zijn stilstaand en/of langzaam rijdend verkeer.
In de Randstad kom je in een langzaam rijdende file te staan, in Emmen rijd je langzaam achter een tractor aan.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules