|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools |
Rating:
|
Display Modes |
|
|
#7401 |
|
囧!
Likes (Received): 100
|
Vill bara klargöra att min förra post inte hade något att göra med Jönköping som stad eller dess utveckling (ser mycket bra ut, det jag sett!)-- utan snarare det faktum att en stad som Malmö med mycket höga ambitioner väljer att rekrytera planchef från en liten stad (alldeles oavsett vilken stad det är) i Sverige. På rak arm känns det som ambitionsnivån kunde ligga högre än så. Å andra sidan kan jag ha helt fel och Josephine kan vara en visionär av sällan skådat slag.
|
|
|
|
#7402 |
|
Registered User
Likes (Received): 398
|
It's not where you come from, but where your skills and ambitions are leading you
|
|
|
#7404 | |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Quote:
|
|
|
|
#7405 | |
|
囧!
|
![]() Vet faktiskt inte vem hon ersätter. http://malmo.se/nonviolence Quote:
|
|
|
|
|
#7406 |
|
囧!
|
Fyra nya detaljplaner inladdade. Inget upphetsande dock.
Dp 5213, Hästkraften 1 och 2 Dp 5177, Stammen 9 och 15 Dp 5238, Hönan Dp 5239, Sorgenfriplatsen
|
|
|
|
#7407 | |
|
囧!
|
http://www.sydsvenskan.se/malmo/bowl...i-malmo-uppror
Quote:
|
|
|
|
|
#7410 | |
|
Martin K
Likes (Received): 32
|
Kommer någon i Malmö kunna simma i framtiden?
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#7411 |
|
Registered User
|
Politiker skulle kunna få betalt för vad de egentligen åstadkommer. Då hade vi sluppit dessa för förutredningar o annat trams. Himmelskt trött på alla som hela tiden vill ta en vända till av funderingar som tar ett par år. Stäng in er och kom ut när ni är klara.. Hade blivit minst lika bra som åratal av arbete...
|
|
|
#7412 | |
|
囧!
|
http://www.sydsvenskan.se/malmo/klas...ivs-i-kulladal
Quote:
|
|
|
|
|
#7413 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
![]() Påminner mig om när Teaterhotellet knackade ner nästan hela sin mosaikfasad och ersatte med oinspirerad puts för typ 5-6 år sedan. Ett av de värsta kulturmorden i Malmö på senare tid imo... Önskar att kommunen hade satt stopp för det... Men kanske är det inte för sent - kanske kan man tvinga dem att sätta upp identisk mosaik från Kina!
|
|
|
|
|
|
#7414 |
|
Registered User
|
Haha, sjukt roligt att de pressar styrelse representanten med massa jobbiga frågor, "Det känns inte rätt att våra medlemmar ska betala för att få hit mosaik från Kina. Det blir en ganska stor fördyrning". Bästa svaret, ännu bättre när han bara antar.. Var är gilla knappen?
AVGÅ ALLA!
|
|
|
#7415 | |
|
囧!
|
Första spadtaget har tagits (eller första stenen har lagts) till det muslimska kulturcentret i Håkanstorp. Ser fram emot den lite annorlunda stilen på byggnaden än vad vi är vana vid.
Hade önskat att det hade legat mer centralt dock. Platsen mittemot Folkets Park där FOJAB-lådorna nu byggs hade varit perfekt. http://www.sydsvenskan.se/Images/201...JOMOSKE704.jpg Quote:
|
|
|
|
|
#7416 | |
|
Registered User
|
Quote:
Å andra sidan så kommer den nu att hamna i ett litet kluster av spännande byggnader med religiös anknytning, tillsammans med den makedonsk-ortodoxa kyrkan (som blev färdig härom året och syns i bakgrunden på bilden ovan), samt Sigurd Lewerentz livsverk Östra Kyrkogården, som med sina byggnader från sex decennier måste räknas in bland Malmös allra finaste arkitekturskatter...
|
|
|
|
|
|
|
#7418 | |
|
囧!
|
http://www.malmo.se/Medborgare/Stads...ight-2012.html
Quote:
|
|
|
|
|
#7420 |
|
Registered User
|
Tänkte att jag passar på att låna tråden lite! Jag har kikat lite på en hyresfastighet belägen i sevedsplan. Jag tycker mig känna till området ganska väl och har en optimistisk framtidstro till området. Framförallt är det rasmusgatan som bekymrar mig, med all kriminalitet och skit som försigår, jag är rädd att det smittar av sig på seved i stort. Fastigheten ligger dock inte riktigt där. Jag tänkte iallafall, varför inte testa här..... Vad tror ni om området på lite längre sikt, säg 5-10 år?
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|