|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#421 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Dus "Vintage" en daarmee weer helemaal van deze tijd
|
|
|
|
|
|
#422 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
nou meer een buitenwijk van Wiesbaden. een Kadett b erbij. met een nein-danke sticker.
|
|
|
|
|
|
#423 |
|
Moderator of Mayhem
Likes (Received): 239
|
Vorige week wezen stappen in Groningen (super leuk overigens). Maat van mij woont 3 straten van dit ding af en heeft er uitzicht op. Ik vond het op foto's wel een aardig torentje maar toen ik het 'gedrocht' in levende lijve zag moest ik ff slikken. Alsof er een kolonie eenden overheen heeft gescheten. Zonde!
|
|
|
#424 |
|
Registered User
|
@Niels Dat vindt ik wel erg overdreven hoor. De kleur valt mij ontzettend mee, aangezien de flat op de tekeningen felgroen was. De kleur is warmer en minder aanwezig dan ik gevreesd had. Ik vind bovendien het uitstekende stuk leuk, met dat lichte beton een welkome afwisseling. De achterkant is wel wat saai. De zwarte steen van het winkelgedeelte vind ik ook mooi staan, straks zal het in combinatie met het terras naast het water de flat een toch wat gezelligere uitstraling geven.
|
|
|
|
|
|
#425 |
|
Registered User
|
Ik ben het er helaas niet mee eens. Ik was voorzichtig met kritiek, maar nu ie af is en er een tijdje staat, is mijn eindoordeel dat dit torentje een absolute misser is.
Geeft niks, het kunnen niet allemaal toppers zijn. We hebben hier in Groningen in korte tijd La Liberté, DUO en Faculteit van Levenswetenschappen zien verrijzen, maar fouten als dit moet je ook durven toegeven. Hoort er nou eenmaal bij in de stedenbouw.
|
|
|
#426 |
|
Groningse Brabo
Likes (Received): 9
|
Ik had hem ook liever groener gezien. Nu lijkt het gewoon donkergeel.
|
|
|
|
|
|
#427 |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
![]() Klopt. Het is 90s donkergeel. En dan moeten we m ook nog een 'De Groenling' noemen. Had m dan op zn minst groen gemaakt, hoewel dat er waarschijnlijk even beroerd uit zou hebben gezien. |
|
|
|
|
|
#428 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Vind hem nog wel meevallen, had qua vorm alleen wel wat unieker mogen zijn (had het bovenste deel 5 meter verder laten uitsteken bijvoorbeeld).
image hosted on flickr ![]() De Groenling (1) by Frenklin, on Flickr Last edited by Frenklin; May 29th, 2012 at 08:36 AM. |
|
|
|
|
|
#429 |
|
Fagus Sylvatica
Likes (Received): 1
|
Mooie platen Frenklin! Zo komt de toren alweer wat beter uit de verf!
|
|
|
#430 |
|
Uut Stad
|
|
|
|
#431 |
|
Registered User
|
geweldig, deze gevel. en dat juist waar je mooi op het water zou kunnen kijken.
ga zo door! |
|
|
|
|
|
#432 |
|
Registered User
|
Onder de Wielewaaltoren komt de winkel LIDL
|
|
|
|
|
|
#433 |
|
Groningse Brabo
|
Dat past wel in die buurt. Wel wat minder voor de spar aan de overkant.
|
|
|
|
|
|
#434 |
|
hoog boven Groningen!
|
Herinrichting Wielewaalplein
Dit heeft weliswaar niet direct met de Groenling te maken, maar is toch interessant om hier te plaatsen....
Het Stadsbestuur heeft een ontwerp laten maken voor een nieuwe inrichting van het Wielewaalplein. Aan dit plein bouwt woningcorporatie Lefier het nieuwbouwcomplex de Groenling met winkelruimte, woonruimte voor studenten en starters en een aantal appartementen voor mensen met een lichamelijke beperking. Het Wielewaalplein wordt gezelliger en veiliger met nieuwe materialen en verlichting, een 30 km-zone en bomen. Het wordt voor wijkbewoners eenvoudiger om de Zaagmuldersweg over te steken. Het plein houdt parkeerplaatsen en bij de winkels komt ook fietsenstalling. Het is de bedoeling dat het Wielewaalplein begin 2013 op de schop gaat. U kunt het herinrichtingsplan Wielewaalplein vanaf 15 juni 2012 inzien op drie plaatsen: * bij het gemeentelijk Loket Bouwen en Wonen, Ged. Zuiderdiep 98, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 u, * in het Gemeentelijk Informatiecentrum GIC, Kreupelstraat 1 (Prefectenhof), op maandag van 13.00 tot 16.00 u, dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 u, op donderdagavond ook van 18.00 tot 20.00 u. * in het Treslinghuis, Klaprooslaan 120, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 u. Van 15 juni t/m 12 juli 2012 kunt u uw mening geven over dit plan door een reactie te sturen aan RO/EZ, afd. Projectmanagement, postbus 7081, 9701 JB Groningen. U kunt ook mondeling reageren. Over dit herinrichtingsplan wordt een inloopmarkt gehouden op 20 juni 2012 tussen 18.00 en 20.00 uur in het Treslinghuis, Klaprooslaan 120. Hier worden de plannen toegelicht en uw vragen beantwoord. Als u hier wilt reageren wordt uw reactie genoteerd. Alle mondelinge en schriftelijke reacties worden opgenomen in een inspraakrapport voor burgemeester en wethouders. Inloopmarkt: woensdag 20 juni 2012 tussen 18.00 en 20.00 uur, het Treslinghuis, Klaprooslaan 120 Groningen Planning 15 juni - 12 juli 2012: inspraakperiode 20 juni 2012: inloopmarkt 2013: start werkzaamheden (bron: http://gemeente.groningen.nl/ro/wijk...-herinrichting) |
|
|
|
|
|
#435 |
|
Groningse Brabo
|
Behalve de rode steentjes zie ik niet zoveel verschil eigenlijk.
Foto'tje vanaf de Noordzeebrug (Ik realiseerde me thuis pas, dat het de Groenling was)
|
|
|
|
|
|
#436 |
|
Registered User
|
Wielewaalplein=Wielewaalparkeerterrein
|
|
|
|
|
|
#437 |
|
Groningse Brabo
|
Das wel zo handig voor de twee supermarkten die er straks zijn.
|
|
|
|
|
|
#438 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Ach ja...gewoon grotendeels herinrichten van een bestaande situatie...weet die Drijver veel dat er een buurtwinkelcentrum zit en dat er al veel parkeergelegenheid was zoals rechtsboven te zien is op onderstaande foto. Hij mag graag een beetje roeptoeteren in de Groningen topics.
|
|
|
|
|
|
#439 |
|
Registered User
|
zo is het. jouw aerial laat een duidelijk plein zien.
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Ach ja..zo heet het daar nu eenmaal al vele jaren...hier is ook al decennia geen zwembad meer te bekennen en toch heet het badstratenbuurt met daaraan gerelateerde straatnamen
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|