daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old April 12th, 2012, 08:05 PM   #141
Michiel
Registered User

Michiel's Avatar

Likes (Received): 248

Als je de top 100 in aanbouw bekijkt op de site van de CTBUH, dan zie je dat vrijwel alle gebouwen in Azië staan. Het is dat Moskou nog in Europa ligt, anders was het op dit continent ook niet veel soeps.
Michiel no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 12th, 2012, 10:26 PM   #142
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Quote:
Originally Posted by De Klauw View Post
Het valt me sowieso op dat veel Amerikaanse steden op hoogbouwgebied stil lijken te staan sinds de jaren '80 (dat het hoogtepunt was van de hoogbouw in Amerika).
Terwijl de Canadese steden Toronto, Vancouver en Calgary juist helemaal los gaan de laatste jaren.
Old April 12th, 2012, 11:01 PM   #143
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Heeft mij altijd verbaasd, ook bij mijn reizen door dat immense land: Waarom wonen de meeste Canadezen op een kluitje terwijl het land zo onbegrensd groot is? Waarschijnlijk omdat er in de steden zoveel werk is en dat mensen daar liever in condo`s & highrises wonen vanwege het gemak. Vooral Vancouver B.C. en Toronto zien er goed uit. Overigens vind ik Manhattan ook behoorlijk volgestouwd met woonblokken, da`s alleen maar goed voor het leven op straat.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2012, 11:24 PM   #144
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 1606

Dat Canada zo groot en dunbevolkt is zou nog wel een de reden kunnen zijn waarom er juist veel mensen in de grote steden wonen. Doordat er weinig mensen wonen zijn er gewoon weinig steden ontstaan door de geschiedenis heen. En omdat het platteland ook echt het platteland is met weinig mensen en grote afstanden tussen de dorpen is het ook niet de meest aantrekkelijke plek om te wonen in een moderne maatschappij. Vandaar dat de steden die wel zijn ontstaan ook uitgegroeid zijn tot echt grote steden. Zo ongeveer de helft van de bevolking van Canada woont nu in een miljoenenstad. Doordat zo'n groot aantal mensen hierdoor in een zeer grote stad woont is het echte grootstedelijke wonen waarschijnlijk meer geaccepteerd en daardoor ook populairder dan bijvoorbeeld in Nederland.
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2012, 11:25 PM   #145
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 959

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
Heeft mij altijd verbaasd, ook bij mijn reizen door dat immense land: Waarom wonen de meeste Canadezen op een kluitje terwijl het land zo onbegrensd groot is?
Australie is hetzelfde geval. Je moet daarbij uitkijken de stad niet te beoordelen aan de skyline. Op een kluitje wonen ze daar zeker niet. De centra van die steden gaan redelijk abrupt over in grote breien van woonwijken waar de dichtheid erg laag is. Elke keer als ik in die buitenwijken kom verbaas ik me over de omvang van die huizen en vooral de tuinen er omheen. Juist omdat het grote lege landen zijn kunnen zulke steden het zich veroorloven om slordig met ruimte om te gaan. Vandaar ook dat die steden op een kaart altijd erg groot lijken.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old April 12th, 2012, 11:29 PM   #146
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Klopt, ik heb wel eens satellietfoto`s gezien van deze `urban sprawl` en dat is in jonge en welvarende landen een enorm probleem aan het worden. De skylines van steden in zulke landen zijn altijd wat compacter dan die van Chinese of Europese steden. Interessant voer voor onderzoekers.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old April 13th, 2012, 04:25 AM   #147
Bambix
Registered User

Bambix's Avatar

Likes (Received): 0

Woon nu in Sydney en het is inderdaad zo dat de suburbs minder dicht bevolkt zijn, maar ook weer niet zo dun bevolkt... Je vindt relatief weinig flats/appartement gebouwen buiten het centrum, maar huizen staan wel dicht op elkaar, vooral in oost, west en ten zuiden van het centrum van Sydney. Noord Sydney is ruimer van opzet met veel groen en grotere huizen, en veel twee-laags appartement gebouwen. Erg aangenaam om er te wonen!
Old April 14th, 2012, 01:47 PM   #148
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Quote:
Originally Posted by railway stick View Post
Heeft mij altijd verbaasd, ook bij mijn reizen door dat immense land: Waarom wonen de meeste Canadezen op een kluitje terwijl het land zo onbegrensd groot is?
Je moet ook rekening houden met klimaat. De 'aangename' delen van Canada zijn zo overdreven groot niet.
De Klauw no está en línea   Reply With Quote
Old April 14th, 2012, 02:46 PM   #149
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 149

Quote:
Originally Posted by Bambix View Post
Woon nu in Sydney en het is inderdaad zo dat de suburbs minder dicht bevolkt zijn, maar ook weer niet zo dun bevolkt... Je vindt relatief weinig flats/appartement gebouwen buiten het centrum, maar huizen staan wel dicht op elkaar, vooral in oost, west en ten zuiden van het centrum van Sydney. Noord Sydney is ruimer van opzet met veel groen en grotere huizen, en veel twee-laags appartement gebouwen. Erg aangenaam om er te wonen!
Dat kan ik mij goed voostellen. Ik vind Sydney en de directe omgeving heel erg mooi en aangenaam.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 14th, 2012, 04:31 PM   #150
Gyz
Eilander

Gyz's Avatar

Likes (Received): 4

Quote:
Originally Posted by Bambix View Post
In Sydney vond ik het idd wel meevallen. In de uitgestrekte suburbs van Melbourne daarentegen vind je vrijwel geen huizen met een trap, puur omdat het handiger is om iets naast je huis te bouwen dan een verdieping erbovenop, toch ruimte zat.
Old April 21st, 2012, 11:37 AM   #151
cthighflyer
arm doors and cross check

cthighflyer's Avatar

Baie pragtig!
cthighflyer no está en línea   Reply With Quote
Old April 25th, 2012, 12:14 PM   #152
Marin
Jürgen Leschinger

Marin's Avatar

Likes (Received): 346

Bron: Cobouw

Empire State Building bijna ingehaald

Algemeen | Laatst gewijzigd: 25-04-2012 11:55 | Esther van Maarschalkerwaard |

New York - Het Empire State Building zal over enkele dagen niet meer het hoogste gebouw in New York zijn. De toren die de Twin Towers vervangt zal volgende week een hoogte van 471 meter bereiken en daarmee het hoogste gebouw van de stad zijn.
Het Empire State Building was het hoogste gebouw van New York van 1931 tot 1972. Toen werd het ingehaald door de oorspronkelijke Twin Towers. Sinds de aanslagen van 11 september 2001 is het Empire State Building dus weer de grootste.
Old April 25th, 2012, 12:19 PM   #153
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 1209

edit.

Hoogte is nu zo'n 381 meter, wat ook de hogte van ESB is (zonder spire). Er zijn nog wel wat verdiepingen te gaan voordat de spire op WTC1 komt.

Quote:
Originally Posted by spectre000 View Post

1 WTC set to become NYC's tallest building

By JENNIFER FERMINO
Last Updated: 12:14 PM, April 24, 2012
Posted: 12:05 PM, April 24, 2012

"One World Trade Center is poised to become the tallest building in New York City within the next couple of days, officials said today.

Port Authority Executive Director Pat Foye said contruction is proceding so rapidly it could surpass the Empire State Building's height as early as Monday, weather permitting.

"One World Trade Center will be the tallest building in Manhattan, eclipsing the Empire State Building," said Foye at a Crain's Breakfast forum this morning in Midtown.

When finished, One World Trade Center will be the tallest building in the Western Hemisphere.

Construction started six years ago.

Foye said 55 percent of the building is leased."
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old April 25th, 2012, 12:23 PM   #154
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 149

Die 471 meter klopt in ieder geval al niet. Met antennes (die officieel niet meetellen in de bepaling van het hoogste gebouw) is het gebouw 443,2 meter hoog. Zonder antennes is het gebouw 381 meter hoog. Die hoogte zal door de Freedom Tower binnenkort worden overtroffen.

Cobouw of wie dan ook had die cijfers heel eenvoudig hier of hier kunnen controleren.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old May 1st, 2012, 02:32 PM   #155
Marin
Jürgen Leschinger

Marin's Avatar

Likes (Received): 346

Bron: Cobouw

WTC in acht jaar hoogste gebouw in New York

Algemeen | Laatst gewijzigd: 01-05-2012 12:06 | Esther van Maarschalkerwaard |

New York - De NOS heeft een filmpje gemaakt waarin in 1 minuut en 27 seconden de bouwwerkzaamheden van de afgelopen acht jaar aan het nieuwe WTC, de Freedom Tower, in New York te zien zijn.
Old May 1st, 2012, 10:22 PM   #156
Foekepot
Registered User

Foekepot's Avatar

mooi filmpje .
Foekepot no está en línea   Reply With Quote
Old May 3rd, 2012, 01:46 PM   #157
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 58

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Terwijl de Canadese steden Toronto, Vancouver en Calgary juist helemaal los gaan de laatste jaren.
De Canadese economie had niet zoveel last van de krediet crisis als de Amerikaanse. Ze hebben veel hervormingsplannen doorgevoerd waardoor Canada economisch beter presteert dan de V.S..
Old May 3rd, 2012, 04:05 PM   #158
Hoogfriesland
Registered User

Hoogfriesland's Avatar

Likes (Received): 38

Ik heb me ook altijd verbaasd over het aantal woontorens dat uit de grond wordt gestampt in Canadese steden (voornamelijk in Toronto). De verklaringen hierboven maken dat wat duidelijker.

Toch vraag ik me af of daar niet een zeepbelletje aan het ontstaan is.
Hoogfriesland no está en línea   Reply With Quote
Old May 3rd, 2012, 05:18 PM   #159
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 58

Quote:
Originally Posted by Hoogfriesland View Post
Ik heb me ook altijd verbaasd over het aantal woontorens dat uit de grond wordt gestampt in Canadese steden (voornamelijk in Toronto). De verklaringen hierboven maken dat wat duidelijker.

Toch vraag ik me af of daar niet een zeepbelletje aan het ontstaan is.
Er is een hoge vraag naar woningen in Canadese steden mede dank aan expats en kansrijke immigranten. De Canadese immigratie punten systeem wordt ook veelal bewonderd door andere westerse landen.

De bevolking van Canada is met 11 procent gegroeid sinds 2000.

http://www.homefinder.ca/posts/99-re...housing-market
Old May 31st, 2012, 12:46 AM   #160
De Klauw
Registered User

De Klauw's Avatar

Leuke banner vandaag die mooi de aandacht op het nieuwste herontwerp vestigt. Het nieuwe WTC wordt steeds banaler.

links: oorspronkelijk (wat opzich ook al een uitkleding van Libeskind's ontwerp was) rechts: herontwerp
De Klauw no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules