daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools Display Modes
Old May 30th, 2012, 11:01 PM   #561
revirnik
Registered User

revirnik's Avatar

Likes (Received): 1

Volgens mij staat er inderdaad nog oude (kantoor)informatie op die nieuwe site, ik citeer: "Maak Baltimore hét statement voor uw bedrijf."
Waar komt trouwens die nieuwe naam vandaan? Heeft Peter Stuyvesant iets met het gebied te maken? Nee toch?
revirnik no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 30th, 2012, 11:14 PM   #562
astute
Multimedialist

astute's Avatar

Likes (Received): 24

Quote:
Originally Posted by Art Deco Style View Post
Lijkt mij een hele goede ontwikkeling, het aantal geplande kantoren in dit gebied zijn veel te ambitieus voor de WP. Laat die zich maar mooi in het RCD vestigen Ik vind het ontwerp trouwens ook aangenaam, lekker luchtig en eigentijds. Ik moest ook meteen aan Aqua in Chicago en Cooltower denken en dat is nooit verkeerd
De pier is ook niet optimaal te bereiken met de auto en openbaar vervoer.

De Erasmusbrug is niet ingericht op veel verkeer, vanuit Zuid moet je door een stuk vrij drukker stad en vanuit 't noorden moet je door heel het centrum heen.

Qua openbaar vervoer de metro de enige manier om er te komen, en dus verre van ideaal.

Ik zeg hierbij overigens niet dat 't slecht te bereiken is, maar er zijn handigere plekken. Niet voor niets ligt de Zuid as in Amsterdam naast de snelweg en is er een NS station.
astute no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:21 PM   #563
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 206

Prachtig ontwerp! Dank foekepot. Vind dit vele malen mooier dan die kantoordoos die ze eerst in de planning hadden staan met stalen structuur ala in Barcelona bij dat gebouw aan het strand. Super. Gelijk bouwen dit ontwerp! Als dat toch eens zou kunnen... moet de economie wel even aantrekken. Ik dacht inderdaad ook gelijk aan zwammen aan bomen en de Cooltower.
jb_nl no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:30 PM   #564
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 51

Zo he dat zou een prachtige ontwikkeling zijn! Ze hebben even goed de reacties op Cooltower bekeken en dachten, daar doen we een flinke schep bovenop. Ik zou het zeker toejuichen. WHP is inderdaad nog stukken geschikter als woonlocatie dan als kantoorlocatie. Prachtig uitzicht, meer kans nog op dagvoorzieningen als een fatsoenlijk supermarkt en RCD kan zich nog beter profileren als DE kantoorlocatie van de stad.

Pfoe ben benieuwd hoe concreet dit is. Stel je toch eens voor, First en deze jongen die over een poosje in aanbouw gaan. Dat zou weer een flinke stap vooruit betekenen voor Rotterdam!
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:35 PM   #565
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Likes (Received): 36

Wat dat betreft kan het geen kwaad om als architect of iedere andere betrokken actor op dit forum mee te lezen, uit de reacties op andere projecten merk je al snel wat in de smaak valt en wat niet.

Dan blijft de vraag natuurlijk nog: ontwerp je voor jezelf (het moet jou ding zijn), of ontwerp je voor je doelgroep?
LE CLOCHARD no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:36 PM   #566
Maarten_Mulder
Registered User

Maarten_Mulder's Avatar

Likes (Received): 18

Quote:
Originally Posted by AJB View Post
Nee zo werkt het niet. B-Tower heeft 1 soort balkon dat niet van beton is. Bij deze toren lijkt het me logisch dat als dit een serieus ontwerp is (wat ik betwijfel eerlijk gezegd) de balkons van beton zijn. Is op geen enkele wijze te vergelijken met de Rotterdam en de B-Tower.
Enlight me, want ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar dat type bouwproces. Worden deze zwaarde betonnen balkons dan ter plekke ihw gestort, of komen er dan nog prefab balkondelen aan de orde die met een console worden verbonden aan de (te storten) betonnen hoofdconstructie?
Maarten_Mulder no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:38 PM   #567
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD View Post
Dan blijft de vraag natuurlijk nog: ontwerp je voor jezelf (het moet jou ding zijn), of ontwerp je voor je doelgroep?
Wat dat betreft moet je toch een beetje de instelling van Steve Jobs hebben. Gewoon iets maken waarvan jij overtuigd bent dat anderen het mooi gaan vinden. Hoe kunnen mensen immer weten wat ze mooi vinden als ze jouw ontwerp nog niet gezien hebben
Old May 30th, 2012, 11:39 PM   #568
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Ik hoop alleen niet dat het erg gaat concurreren met de Zalmhaventoren, wat wel het gevaar is nu.
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:49 PM   #569
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 187

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD
Wat dat betreft kan het geen kwaad om als architect of iedere andere betrokken actor op dit forum mee te lezen, uit de reacties op andere projecten merk je al snel wat in de smaak valt en wat niet.

Uiteindelijk ontwerpt de architect niet voor zichzelf maar hij zal het wel als eerste goed moeten vinden. Ga er maar van uit dat een beetje zichzelf respecterende architect niets naar buiten laat gaan wat hij niet goed vindt. En ja de Steve Jobs houding helpt daarin zeker. Je moet de overtuiging hebben dat je iets maakt dat mensen nog niet bedacht hadden kunnen hebben en dat ze er wel op zitten te wachten maar het alleen nog niet weten dat ze er op zitten te wachten.

@maarten: ik zou werkelijk niet weten wat hier de bouwmethode zou kunnen worden. Er zijn heel veel mogelijkheden. Afgezien van het feit dus dat ik betwijfel of dit een serieus ontwerp is of slechts een 'schets'. Maar prefab betonnen balkons bij een dergelijk ontwerp lijkt niet onlogisch wmb. En prefab is vooral erg interessant als er veel herhaling is. Maar we gaan het beleven wat het wordt.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:55 PM   #570
LE CLOCHARD
Ad crumenam

LE CLOCHARD's Avatar

Likes (Received): 36

Eens
LE CLOCHARD no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:56 PM   #571
Leodejaneiro
Registered User

Likes (Received): 5

Quote:
Originally Posted by LE CLOCHARD

Je kunt je wel afvragen natuurlijk of bezoekers van dit forum de doelgroep vormen
Leodejaneiro no está en línea   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 11:59 PM   #572
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Quote:
Originally Posted by Art Deco Style View Post
Ik hoop alleen niet dat het erg gaat concurreren met de Zalmhaventoren, wat wel het gevaar is nu.
Het hele Zalmhavenplan ligt in een uiterst gewilde buurt van Rotterdam centrum. Ik denk dat iedere ontwikkelaar gaat watertanden van die locatie (als je de nimbies even wegdenkt). Voor de Zalmhaventoren is het nog altijd het beste als eerst de laagbouw komt (en een succes wordt) en daarna de toren er vrijwel meteen achterna komt. Op die plek is de laagbouw voor de wijkbeleving een stuk belangrijker dus zie liever eerst deze ontwikkeling plaatsvinden. De WHP is de plek bij uitstek voor dit soort plannen.
Old May 31st, 2012, 12:06 AM   #573
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 187

Quote:
Originally Posted by revirnik View Post
Volgens mij staat er inderdaad nog oude (kantoor)informatie op die nieuwe site, ik citeer: "Maak Baltimore hét statement voor uw bedrijf."
Waar komt trouwens die nieuwe naam vandaan? Heeft Peter Stuyvesant iets met het gebied te maken? Nee toch?
Peter Stuyvesant
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old May 31st, 2012, 12:50 AM   #574
revirnik
Registered User

revirnik's Avatar

Ik weet wie de beste man is. Maar beantwoordt je voorgestelde pagina mijn vraag? Heeeeeeeeeeeel losjes zie ik een verband, meer ook niet.
Old May 31st, 2012, 12:59 AM   #575
seb.nl
Registered User

seb.nl's Avatar

Likes (Received): 27

Elfjesbanktoren
seb.nl no está en línea   Reply With Quote
Old May 31st, 2012, 01:06 AM   #576
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 23

Quote:

Ik weet wie de beste man is. Maar beantwoordt je voorgestelde pagina mijn vraag? Heeeeeeeeeeeel losjes zie ik een verband, meer ook niet.
Het heeft zoverre te maken met de Wilhelminapier dat het de man is geweest die de Holland-Amerikalijn mogelijk heeft gemaakt door zijn kolonie (nieuw Amsterdam) en dus een van de grondleggers is geweest van het maritieme verleden van de pier
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old May 31st, 2012, 01:30 AM   #577
revirnik
Registered User

revirnik's Avatar

Andere optie: Koning Willem III-toren. Hij heeft Wilhelmina mede mogelijk gemaakt. Enfin, meer flauwe opties zal ik maar niet opdienen.
Ik ben in ieder geval blij dat die Foster van de baan is, ik vind dit een prettiger ontwerp. Nu maar afwachten.
Old May 31st, 2012, 01:44 AM   #578
Maarten_Mulder
Registered User

Maarten_Mulder's Avatar

Likes (Received): 18

Quote:
Andere optie: Koning Willem III-toren. Hij heeft Wilhelmina mede mogelijk gemaakt. Enfin, meer flauwe opties zal ik maar niet opdienen.
Ik ben in ieder geval blij dat die Foster van de baan is, ik vind dit een prettiger ontwerp. Nu maar afwachten.
Ik ook, dat ding van Foster kwam over op mij als een minder uitgewerkte versie van de Maastoren (om het maar even snel te zeggen).
Maarten_Mulder no está en línea   Reply With Quote
Old May 31st, 2012, 08:54 AM   #579
Luke_dD
Registered User

Luke_dD's Avatar

Likes (Received): 7

Ben ik de enigste hier die het een ongelofelijk lelijk gebouw vind? :O
Ik vond het oude ontwerp mooier, met die 2 losse torens
Luke_dD no está en línea   Reply With Quote
Old May 31st, 2012, 09:14 AM   #580
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 93

Leuke verrassing op de vroege donderdagmorgen! BOUWUUUH!

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules