daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools
Old June 2nd, 2012, 01:46 PM   #661
Danny
Registered User

Danny's Avatar

Likes (Received): 0

Nationale-Nederlanden vertrekt mogelijk uit de Delftse Poort. Het huurcontract loopt af en er wordt gekeken naar een andere locatie. #AD/RD

Uitgebreider verhaal in het AD vandaag. Ook voor de locatie in Den Haag wordt rond gekeken. Lijkt mij een strategie van NN om de huurprijs wat te drukken.
Danny no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old June 2nd, 2012, 01:50 PM   #662
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1004

Ik hoop niet dat ze voor de KPMG strategie gaan. Toren van 170m op Schieblock met het huidige Rdam en Den Haag kantoor er samen in voor een lagere prijs, en dan het huidige gebouw wat stof staat te happen...

Iedereen kent de huidige toren als het Nationale Nederlandengebouw. Lekker blijven zitten dus!
Old June 2nd, 2012, 02:40 PM   #663
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 2999

Zulke verhalen horen we altijd wanneer een huurcontract aan het aflopen is. Uiteraard is het zinvol om elke tien jaar eens te kijken wat de mogelijkheden zijn, en als je met een beetje dreigen wat van de huurprijs af kunt halen dan is dat ook winst. Dat ze hele boel oppakken en naar een andere stad verhuizen kan altijd, maar is ook vrij drastisch.
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old June 2nd, 2012, 02:53 PM   #664
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 781

In deze tijd zie ik dat NN niet zo snel doen. Daarnaast is qua locatie elke plek een verslechtering. Zo bovenop alle OV-verbindingen zitten, midden in de stad vinden ze niet zo snel meer.

Ook in Den Haag zitten ze heel strategisch, alhoewel minder mooi in het centrum van de stad. Maar ook daar zijn de treinverbindingen niet echt ver weg.

En naar een goedkoop bedrijvenpark langs een Autosnelweg zie ik NN nou niet zo snel vertrekken. En zou ook niet in de geest van de tijd passen qua minder autogebruik en waar mogelijk meer gebruik van het OV.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old June 2nd, 2012, 03:23 PM   #665
Westpoort
Registered User

Likes (Received): 61

Ik denk ook dat het een onderhandelingsstrategie is. Ik sluit echter niet uit dat ze in de Delftse Poort minder m2 gaan huren nu de gouden tijden van de financiele sector voorbij zijn en de eigenaar van de Delfse Poort blijkbaar niet ING zelf meer is. Waar ING Verzekeringstak, waartoe NN behoort, in ieder geval wel mee in zijn maag zit is het hoofdkantoor van ING verzekeringen aan de Zuidas, de klapschaats (destijds voor veel geld gebouwd als prestigieus internationaal kantoor van toen nog bank/ verzekeraar ING), die als eigen gebouw in de boedel van de verzekeringstak is komen te vallen en met 20.000m2 nu vrij groot is zonder het hoofdkantoor gedeelte van de banktak die immers recent naar de Amsterdamse Poort is verhuisd. Er zullen dus hier en daar wel wat verschuivingen gaan plaatsvinden. Welke vestiging hierbij gespaard wordt , arbeidsplaatsen wint of verliest binnen de verzekeringstak is nog niet duidelijk.
Westpoort no está en línea   Reply With Quote
Old June 2nd, 2012, 05:05 PM   #666
degvr
Registered User

Likes (Received): 9

Mijn broer heeft dus een vorig jaar een tijd bij facilitaire zaken van NN gezeten. Hij durft er geld op in te zetten dat dit geen spelletje is om de prijs te drukken, intern is het zelfs al een uitgemaakte zaak dat de toren wordt afgestoten.

NN is gaan flexwerken, dit, samen met de crisis, zorgt ervoor dat NN teveel kantoorruimte heeft. Ze gaan dit waarschijnlijk oplossen door de Delftse poort leeg te ruimen, en de de medewerkers te verspreiden over de andere vestigingen. Hierbij houden ze wel wel een kantoor in Rotterdam open, zodat de medewerkers die willen wel een paar dagen per week in Rotterdam kunnen (flex)werken.
degvr no está en línea   Reply With Quote
Old June 2nd, 2012, 05:17 PM   #667
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 487

Je zou best eens gelijk kunnen hebben, maar ik hoop van niet.
Old June 2nd, 2012, 05:33 PM   #668
Kruimel
Registered User

Kruimel's Avatar

Likes (Received): 316

Ik stel voor dat ze iig stoppen met het huren van de ruimtes op de BG.
Kruimel está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 2nd, 2012, 05:44 PM   #669
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 586

Iedereen kent de Delftse Poort als NN gebouw, zou het gek vinden als ze dat compleet afstoten. Inkrimping is helaas wel van deze tijd en hopelijk vallen daarin geen zware klappen qua inlevering vam vierkante meters.
Bouwmaardoor está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 2nd, 2012, 06:19 PM   #670
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Likes (Received): 108

Dat zal toch wel een kleine ramp zijn voor Rotterdam en het RCD Maar de kans zit er toch wel in met inderdaad, flexwerkplekken in opkomst en bezuinigingen aan de orde van de dag.
Art Deco Style no está en línea   Reply With Quote
Old June 2nd, 2012, 10:04 PM   #671
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 5523

Vertrek van NN is geen kleine maar grote ramp. Maar goed, zover is het nog lang niet.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2012, 10:07 AM   #672
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Mocht NN eruit gaan dan biedt dat ook kansen. Ik kan me een WTC-achtig concept wel voorstellen in dit gebouw omdat de vloeren in dit pand relatief compact zijn en omdat er congresvoorzieningen in zitten. Verder zet zou voor het stationsgebied een zegen wezen als die plint eens helemaal opengewerkt wordt.
Old June 3rd, 2012, 11:00 AM   #673
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 1518

Maar toch, die prachtige Oranje N hoort bij dit gebouw.
jb_nl no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2012, 11:33 AM   #674
Leodejaneiro
Registered User

Leodejaneiro's Avatar

Likes (Received): 51

Klopt en is ook onlangs nog vernieuwd! Van de andere kant, ben nu ook wel gewend aan het Rabologo op de Euromast
Leodejaneiro no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2012, 12:26 PM   #675
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Mocht NN eruit gaan dan biedt dat ook kansen. Ik kan me een WTC-achtig concept wel voorstellen in dit gebouw omdat de vloeren in dit pand relatief compact zijn en omdat er congresvoorzieningen in zitten. Verder zet zou voor het stationsgebied een zegen wezen als die plint eens helemaal opengewerkt wordt.
Dat klopt, het bied ook weer nieuwe kansen. Echter is het wel 'a hell of a lot of grondflor space'. Zie dat maar eens te vullen in deze tijden.
Old June 3rd, 2012, 01:05 PM   #676
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 5523

Niet alleen dat, ook de slechte signaalwerking daarvan. Weer een grote financial weg. Dan wordt de spoeling wel dun.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old June 3rd, 2012, 04:11 PM   #677
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Maar toch, die prachtige Oranje N hoort bij dit gebouw.
Het viel me op dat die N met die streep een redesign heeft gekregen, maar dat moest me wel verteld worden. In eerste instantie dacht ik dat het logo vlekkerig was geworden door verwering oid. Ziet er eerlijk nogal kliederig uit.

Old June 3rd, 2012, 04:45 PM   #678
Art Deco Style
Registered User

Art Deco Style's Avatar

Er zit meer diepte in het logo en de scherpe randjes zijn er af gehaald, dat is wat het bedrijf in de huidige tijd wil uitstralen
Old June 4th, 2012, 12:49 PM   #679
Westpoort
Registered User

Likes (Received): 61

Ik zag op internet dat de Delfse Poort sinds ongeveer ÚÚn jaar geen eigendom meer is van ING REAL Estate ( de tot voorkort wereldwijde vastgoedtak van ING) maar net als vele andere topkantoren in Nederland op voornamelijk A locaties ( deeluitmakend van het http://www.dutchofficefund.nl) is overgenomen door CBRE Global Investors, ÚÚn wereldwijde vastgoedbelegger gelieerd aan het makelaarsbedrijf. Dit is niet zo'n goed nieuws voor de voortzetting van de huur door Nationale Nederlanden in de Delftse Poort aangezien ING/ Nationale Nederlanden daardoor in ieder geval ( i.t.t. vroeger) geen eigen financieel belang meer heeft bij voortzetten van de huurovereenkomst in de Delftse Poort. In Amsterdam e.o. heeft ING in soortgelijke gevallen ( Pelikaan gebouw Hoofddorp en Nieuw Amsterdam gebouw) ook de huurcontracten opgezegd van kantoorgebouwen waar ING bank al 20 jaar zat en had de nieuwe eigenaar CBRE het nakijken. Nationale Nederlanden kan bij opzegging van de huur natuurlijk wel gaan shoppen in het Rotterdamse en wellicht dat CBRE met een goed aanbod komt in huidige gebouw of een van de andere topgebouwen die CBRE Global investors in Rotterdam heeft gekocht.
Westpoort no está en línea   Reply With Quote
Old June 4th, 2012, 12:57 PM   #680
Maaskant
Registered User

Likes (Received): 8

ING RE stond al in de verkoop, de management business (EU en Asia) is half februari overgenomen door CBRE.

Zie: http://latimesblogs.latimes.com/mone.../cbre-ing.html
Maaskant no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules