|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#201 |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Oeps, je hebt gelijk! Ik las te snel en dacht dat RS de Pleiadenlaan bedoelde.
|
|
|
#202 |
|
hubba hubba
|
Graag zie ik een groot horecaplein verschijnen aan de Broerstraat. De universiteitbibliotheek kan plat, waarna de rooilijn een flink stuk naar achteren kan worden gelegd. Om het plein komt kleinschalige, maar wel monumentale, nieuwbouw met appartementen en horecaruimte in de plint. Op deze manier krijgt het academiegebouw een centrale plek in zijn omgeving, zoals deze verdiend.
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Ik zou graag een toeristische trekpleister voor kinderen in de stad zien. Stad is behoorlijk in trek voor een weekendje weg, maar dan moet je zelf geen jonge kinderen hebben. Voor die categorie is er niets bijzonders te beleven. Dan mis ik wel een NEMO of Madurodam of iets met zo'n uitstraling.
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Registered User
|
Nee, niet wat ik bedoel. Er is al zo'n speelparadijs bij kardinge. En ik denk niet dat een speelparadijs de jonge kinderen naar Stad haalt. Elk zichzelf respecterend gat heeft zi'n ding. Ik denk dat een nevenvestiging van Nemo meer kans maakt.
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Registered User
|
Er is nog iets dat ik mis in centrum van Stad. Één of meerdere mooie fonteinen.
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Moet deze dan maar weer terug komen?
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Registered User
|
JA!
|
|
|
#209 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Zeker. Zitplekken er omheen, en het is perfect.
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Registered User
|
Volgens mij heeft ie er maar jaar gestaan in 1914 wegens 300 jaar universiteit.
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
ok, 400 jaar universiteit weer doen over een jaartje?
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Registered User
|
Directeur toenmalige Gasfabriek heeft em bedacht...
Ontwerp was van directeur gemeentewerken dhr. Mulock Houwer. Gemeentelijke gas-, electriciteits- en waterleidingbedrijven. De verlichting was elektrisch, op de 4 zuilen brandden gasvlammen Dus zie taak voor gasunie, zou in huidige tijd nog steeds passen bij Groningen en Gasunie wil nog weleens wat schenken bij dit soort gelegenheden, haha. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Registered User
|
Ben zelf net in Berlijn geweest, volop fonteinen. Persoonlijk blijf ik altijd hangen bij dit soort dingen. En ik merk dat ik dan niet de enige ben.
De fontein van de foto mag wat mij betreft zo weer terug komen. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Derp?
Likes (Received): 135
|
Wat mij betreft mag die fontein ook wel terugkeren, permanent. Vind sowieso dat die foto veel allure uitstraalt, meer dan je waar dan ook tegenwoordig nog tegenkomt in de stad - echt een prachtige foto!
|
|
|
#216 |
|
Registered User
|
Ik wist niet eens van de fontein op Zernike...
Is toch wel erg mager, 1 fontein en dan ook nog aan de rand van de stad. |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Fagus Sylvatica
|
Was het niet Wethouder de Vries die pleitte voor een fontein op de grote markt?
Ik heb er al eens eerder aandacht aan besteed, zal het nog een keer voorleggen. Prachtig ontwerp is er ooit gemaakt voor t hereplein, prijsvraag. Helaas is de uitvoering nooit tot stand gekomen. Dat Grunn geen fonteinenstad is wisten we al langer. Deste opvallender is het ontwerp hieronder. Zoveel pracht en glorie...dat zien we niet vaak. Quote:
Hopelijk krijgen we er ooit nog een. En dan niet een lullig pisstraaltje. (iets bescheidener als hieronder mag best ![]()
|
|
|
|
#219 |
|
Registered User
|
Fonteinen in vijvers zijn natuurlijk een stuk minder gevoelig voor vandalisme dan op zichzelf staande fonteinen. Stomme vandalen. This is why we can't have nice things
|
|
|
#220 |
|
Fagus Sylvatica
|
![]() Hangt er maar net van af wat je ontwerpt. het kan zo hufter-proof als je het maar wilt hebben. Bij fonteinen is alleen belangrijk dat er een systeem achter zit dat het water schoon houdt (veteranenziekte). Voorbeeld van een mooie, niet te slopen fontein in Amsterdam, Hogeweg
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|