|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1061 |
|
Annoying member
Likes (Received): 70
|
![]() Zijn ze al weekje mee bezig. |
|
|
|
|
|
#1062 | |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1063 | |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
Quote:
Prorail wil "ooit" die sporen en perrons rechttrekken, waardoor er nu allerlei gedoe is rond de Rabobrug en de trappen naar het perrons. (De meningen verschillen of dat nou reden of excuus was) |
|
|
|
|
|
|
#1064 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Coole foto. Nog nooit eerder gezien. Rechtsonder op de foto is ook de remise van de GTU/GETU te zien, de stadstram van Utrecht.
|
|
|
#1065 |
|
Registered User
Likes (Received): 697
|
Vanochtend, 21-06-2012:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#1066 |
|
Registered User
Likes (Received): 14
|
ja ik heb de enquete al ingevuld om utrecht elke zondag open te krijgen
|
|
|
|
|
|
#1067 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Een paar flinke impressies van het gebied, inclusief Rabobrug etc...:
http://www.santenco.nl/index.php?pag...nspleinen-oost http://www.architectenweb.nl/aweb/pr....asp?PID=21352 ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#1068 |
|
Registered User
|
Mooie renders, maar daar zien we toch weer leuk op elk perron nieuwe kappen ingetekend...
|
|
|
|
|
|
#1069 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Hier zie je heel goed wat een enorm massief blok de overkluizing van de catharijnesingel wordt.
|
|
|
|
|
|
#1070 |
|
kijkt graag mee
Likes (Received): 1
|
Ik vind het reuze meevallen moet ik zeggen.
|
|
|
#1071 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
en wat is hier fraai, duurzaam of Utrechts aan? En is het niet gewoon een foto van de bestaande toestand?
In elkl geval een onappetijtelijke 9-5 omgeving...
|
|
|
|
|
|
#1072 |
|
Registered User
|
Ja, het is innderdaad de bestaande toestand, zo met nieuwe plint links, nieuw gebouw rechts, nieuwe straatpartij, heel nieuw stationsplein, en ingang HC.Wat een zuurheid weer. Waarom is dit nou weer on-Utrechts? Wat had je dan gewild, alles inclusief HC slopen en talloze losse woningen in 19e eeuwse stijl ervoor terug zetten? Binnen de realistische lijst van mogelijkheden vind ik het plan voor Stationsplein Oost en omgeving (zoals hier weergegven) er goed uit zien. Lelijke HC plint weg, het enige wat blijft is hun gebouw erachter maar je had toch niet serieus verwacht dat de gemeente Corio kan dwingen om het te slopen? Veel van HC wordt al vernieuwd - het enige wat ik daar echt in haat is de overkluizing van de catharijnesingel - alleen dit 'blok van allure' blijft helaas staan. Maar tenminste een nieuwe, moderne plint die aansluit op het nieuwe gebouw Noord. Het stationsplein zelf is ook erg mooi en je kan niet ontkennen dat dit plein vele malen beter wordt dan de huidige situatie. |
|
|
|
|
|
#1073 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Het wordt inderdaad eindelijk een stuk binnenstad ipv een niemandsland van OV voorzieningen en tochtige fietsenrekken. Ik blijf het wel zonde vinden dat er nergens tussen het Smakkelaarsveld en het Moreelsepark er een aantrekkelijke doorsteek is ingepland op grondniveau. Een herontwikkeling van de Spoor- en/of Westerstraat tot iets waar je eventueel doorheen zou durven en willen lopen.
|
|
|
|
|
|
#1074 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Wat is trouwens dat gebouw dat staat tussen het Mediamarkt deel van HC/Rabobank en het spoor (tegenover de nieuwe bieb)?????
Het is redelijk gedetailleerd weergegeven en heeft een behoorlijke hoogte. |
|
|
|
|
|
#1075 |
|
Registered User
|
Dat is het geplande "Noordgebouw" (NS Poort). Volgens de huidige planning moet de bouw daarvan plaatsvinden in de periode medio 2015 - eind 2017.
|
|
|
|
|
|
#1076 | |
|
AstroNout
Likes (Received): 39
|
Quote:
Ik hoor een medeforummer het woord zuurpruimerij in zijn mond halen richting jou. Ook ik ben geneigd dit te doen. Ken je het gebied uberhaupt wel? Het zou je sieren om je mening voortaan wat meer gefundeerd te brengen. Natuurlijk mag je iets niet mooi vinden, maar wat jij doet noem ik gal spugen.
|
|
|
|
#1077 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Begin me langzaam toch wel af te vragen waar de tram nou moet gaan komen!
|
|
|
|
|
|
#1078 |
|
Registered User
|
Dag mensen! Na jarenlang semi-dagelijks meelezen met jullie heb ik me maar eens geregistreerd!
De bovenstaande renders zien er erg vet uit! Het Noordgebouw en Rabobrug vind ik erg mooi in het plaatje staan! |
|
|
|
|
|
#1079 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 13
|
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
|
|
#1080 |
|
Registered User
|
Ik vind het ook een ongelofelijke verbetering t.o.v. de huidige situatie. Ik vraag me alleen af in hoeverre het realistisch is overal maar nieuwe winkels te plannen, terwijl ook Leidsche Rijn centrum nog gebouwd moet worden, en terwijl de behoefte aan fysieke winkels de komende jaren misschien nog flink afneemt. Als het nieuwe HC met alle nieuwe winkels al een succes wordt, vrees ik dat het de binnenstad leegzuigt... Ik zie in andere steden al veel winkels leegstaan en hier komt er nog een enorm volume bij!
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|