daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Reply

Thread Tools
Old June 12th, 2012, 11:56 AM   #1061
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 373

Zijn ze al weekje mee bezig.
Apostle no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old June 12th, 2012, 12:51 PM   #1062
peppyn
Registered User

Likes (Received): 23

Quote:
Originally Posted by Apostle View Post
En Uit Den Helen Ouden Doosch:

Zelfs Station SS (http://nl.wikipedia.org/wiki/Station...ht_Staatsspoor) staat hier nog op, mooie plaat! Zo te zien ging dat oude tunneltje naar Station SS toe. Onder andere. Ah ja, hier staat het:
Bizarre situatie! maar wel gave foto
peppyn no está en línea   Reply With Quote
Old June 12th, 2012, 06:03 PM   #1063
onkl
Registered User

Likes (Received): 72

Quote:
Originally Posted by Apostle View Post
En Uit Den Helen Ouden Doosch:

Zelfs Station SS (http://nl.wikipedia.org/wiki/Station...ht_Staatsspoor) staat hier nog op, mooie plaat! Zo te zien ging dat oude tunneltje naar Station SS toe. Onder andere. Ah ja, hier staat het:
Mooie plaat. En hierom kan je meteen zien waarom spoor 14/15 niet rechtdoor lopen richting Arnhem.
Prorail wil "ooit" die sporen en perrons rechttrekken, waardoor er nu allerlei gedoe is rond de Rabobrug en de trappen naar het perrons. (De meningen verschillen of dat nou reden of excuus was)
onkl no está en línea   Reply With Quote
Old June 20th, 2012, 02:14 PM   #1064
Busfotodotnl
Registered User

Busfotodotnl's Avatar

Likes (Received): 183

Coole foto. Nog nooit eerder gezien. Rechtsonder op de foto is ook de remise van de GTU/GETU te zien, de stadstram van Utrecht.
Busfotodotnl no está en línea   Reply With Quote
Old June 21st, 2012, 12:04 PM   #1065
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Likes (Received): 2412

Vanochtend, 21-06-2012:

Guere no está en línea   Reply With Quote
Old June 22nd, 2012, 08:42 PM   #1066
azuil
Registered User

Likes (Received): 20

ja ik heb de enquete al ingevuld om utrecht elke zondag open te krijgen
azuil no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2012, 11:04 PM   #1067
ill-b
Registered User

ill-b's Avatar

Likes (Received): 310

Een paar flinke impressies van het gebied, inclusief Rabobrug etc...:

http://www.santenco.nl/index.php?pag...nspleinen-oost
http://www.architectenweb.nl/aweb/pr....asp?PID=21352

ill-b no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2012, 11:10 PM   #1068
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Mooie renders, maar daar zien we toch weer leuk op elk perron nieuwe kappen ingetekend...
Old June 25th, 2012, 12:45 AM   #1069
Mr. Landmark
Registered User

Likes (Received): 42

Hier zie je heel goed wat een enorm massief blok de overkluizing van de catharijnesingel wordt.
Mr. Landmark no está en línea   Reply With Quote
Old June 25th, 2012, 08:05 AM   #1070
Nielsch
kijkt graag mee

Nielsch's Avatar

Likes (Received): 3

Quote:
Originally Posted by Mr. Landmark View Post
Hier zie je heel goed wat een enorm massief blok de overkluizing van de catharijnesingel wordt.
Ik vind het reuze meevallen moet ik zeggen.
Old June 25th, 2012, 08:56 AM   #1071
peterdrijver
Registered User

peterdrijver's Avatar

Likes (Received): 33

en wat is hier fraai, duurzaam of Utrechts aan? En is het niet gewoon een foto van de bestaande toestand?
In elkl geval een onappetijtelijke 9-5 omgeving...
peterdrijver no está en línea   Reply With Quote
Old June 25th, 2012, 09:24 AM   #1072
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Ja, het is innderdaad de bestaande toestand, zo met nieuwe plint links, nieuw gebouw rechts, nieuwe straatpartij, heel nieuw stationsplein, en ingang HC.

Wat een zuurheid weer. Waarom is dit nou weer on-Utrechts? Wat had je dan gewild, alles inclusief HC slopen en talloze losse woningen in 19e eeuwse stijl ervoor terug zetten?

Binnen de realistische lijst van mogelijkheden vind ik het plan voor Stationsplein Oost en omgeving (zoals hier weergegven) er goed uit zien. Lelijke HC plint weg, het enige wat blijft is hun gebouw erachter maar je had toch niet serieus verwacht dat de gemeente Corio kan dwingen om het te slopen? Veel van HC wordt al vernieuwd - het enige wat ik daar echt in haat is de overkluizing van de catharijnesingel - alleen dit 'blok van allure' blijft helaas staan. Maar tenminste een nieuwe, moderne plint die aansluit op het nieuwe gebouw Noord. Het stationsplein zelf is ook erg mooi en je kan niet ontkennen dat dit plein vele malen beter wordt dan de huidige situatie.
Old June 25th, 2012, 10:07 AM   #1073
yurp
Registered User

Likes (Received): 31

Het wordt inderdaad eindelijk een stuk binnenstad ipv een niemandsland van OV voorzieningen en tochtige fietsenrekken. Ik blijf het wel zonde vinden dat er nergens tussen het Smakkelaarsveld en het Moreelsepark er een aantrekkelijke doorsteek is ingepland op grondniveau. Een herontwikkeling van de Spoor- en/of Westerstraat tot iets waar je eventueel doorheen zou durven en willen lopen.
yurp no está en línea   Reply With Quote
Old June 25th, 2012, 01:08 PM   #1074
Mr. Landmark
Registered User

Likes (Received): 42

Wat is trouwens dat gebouw dat staat tussen het Mediamarkt deel van HC/Rabobank en het spoor (tegenover de nieuwe bieb)?????
Het is redelijk gedetailleerd weergegeven en heeft een behoorlijke hoogte.
Mr. Landmark no está en línea   Reply With Quote
Old June 25th, 2012, 01:15 PM   #1075
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Dat is het geplande "Noordgebouw" (NS Poort). Volgens de huidige planning moet de bouw daarvan plaatsvinden in de periode medio 2015 - eind 2017.
Old June 25th, 2012, 01:29 PM   #1076
Nout
AstroNout

Nout's Avatar

Likes (Received): 336

Quote:
Originally Posted by peterdrijver View Post
en wat is hier fraai, duurzaam of Utrechts aan? En is het niet gewoon een foto van de bestaande toestand?
In elkl geval een onappetijtelijke 9-5 omgeving...
Weer 100% met je oneens peterdrijver! 9-5??? Lijkt me niet. Dit is dé doorloop-route van het station naar de binnenstad. Momenteel is dat HC en daar is ook dag en nacht een toevoer van mensen van en naar het station. Daarnaast hierboven ook weer woningen, hetgeen 9-5 ook onderuit haalt.
Ik hoor een medeforummer het woord zuurpruimerij in zijn mond halen richting jou. Ook ik ben geneigd dit te doen. Ken je het gebied uberhaupt wel? Het zou je sieren om je mening voortaan wat meer gefundeerd te brengen. Natuurlijk mag je iets niet mooi vinden, maar wat jij doet noem ik gal spugen.
Old June 25th, 2012, 01:59 PM   #1077
Druppel
Registered User

Likes (Received): 14

Begin me langzaam toch wel af te vragen waar de tram nou moet gaan komen!
Druppel no está en línea   Reply With Quote
Old June 25th, 2012, 02:03 PM   #1078
Bennemans
Registered User

Likes (Received): 40

Dag mensen! Na jarenlang semi-dagelijks meelezen met jullie heb ik me maar eens geregistreerd!

De bovenstaande renders zien er erg vet uit! Het Noordgebouw en Rabobrug vind ik erg mooi in het plaatje staan!
Bennemans no está en línea   Reply With Quote
Old June 25th, 2012, 02:23 PM   #1079
Ghendd
Registered User

Likes (Received): 39

Quote:
Originally Posted by Druppel View Post
Begin me langzaam toch wel af te vragen waar de tram nou moet gaan komen!
Hier stukjes uit het voorlopig ontwerp van de uithoflijn:

Quote:
In het stationsgebied worden de Uithoflijn en de sneltram Utrecht – Nieuwegein/IJsselstein gekoppeld. Begin 2013 wordt een tijdelijke eindhalte gebouwd voor de sneltram, ter plaatse van de te slopen parkeergarage aan het Jaarbeursplein. De Uithoflijn gaat op deze tijdelijke eindhalte aansluiten. Hiervoor wordt gebouw Cranenborch gesloopt. Na de tijdelijke eindhalte kruist de Uithoflijn, die hier ook door bussen wordt gebruikt, de Jaarbeurspleinstraat.
Vervolgens kruist de bus-/trambaan de Mineurslaan en buigt het tracé linksaf om na een viaduct over de toegang naar de parkeergarage van het stadskantoor met een brug over de Van Sijpesteijnkade en de Leidsche Rijn te gaan. Hierna buigt de bus-/trambaan rechtsaf om langs het Park Plazahotel naar de bestaande Leidseveertunnel te gaan. Ten opzichte van de bestaande situatie wordt de tunnel anders ingedeeld vanwege het gecombineerde bus-/tramverkeer en de ontsluiting van de Bibliotheek++.

Op het Smakkelaarsveld buigt de bus-/trambaan rechtsaf richting OV-terminal. Hier gaat de Uithoflijn onder de Bibliotheek++ door om vervolgens weer met een brug over de Leidsche Rijn en Sijpesteijnkade te gaan.
Onder de Bibliotheek++ komt de bus-/trambaan samen met de busbaan uit de binnenstad.

Na de brug over de Leidsche Rijn daalt de Uithoflijn, gaat onder het Stationsplein Oost door en landt aan in de OV-terminal. De tram halteert aan een lang eilandperron met trappen, roltrappen en een lift naar de stationshal. Het perron wordt overdekt door ofwel een gebouw ofwel een perronkap. Er is een verbinding voorzien met de Rabobrug die als fiets- en voetgangersverbinding over de treinsporen heen gaat. Het perron is een gedeeld bus-/tramperron, waarbij de trams aan de kant van de treinsporen halteren en de bussen aan de zijde van de Nieuwe Stationsstraat.
Ghendd no está en línea   Reply With Quote
Old June 25th, 2012, 02:47 PM   #1080
peppyn
Registered User

Likes (Received): 23

Ik vind het ook een ongelofelijke verbetering t.o.v. de huidige situatie. Ik vraag me alleen af in hoeverre het realistisch is overal maar nieuwe winkels te plannen, terwijl ook Leidsche Rijn centrum nog gebouwd moet worden, en terwijl de behoefte aan fysieke winkels de komende jaren misschien nog flink afneemt. Als het nieuwe HC met alle nieuwe winkels al een succes wordt, vrees ik dat het de binnenstad leegzuigt... Ik zie in andere steden al veel winkels leegstaan en hier komt er nog een enorm volume bij!
peppyn no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules