|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#81 | |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Registered User
Likes (Received): 49
|
dit wordt ook een huurpand hoor.
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Registered User
|
Klopt, maar bijv. ING ( de stofzuiger), ABN AMRO HQ en Binckbank zitten op de Zuidas in een eigen pand, dus er zijn uitzonderingen waarbij de bewoner ook eigenaar is. Ik las overigens op de website (blog) van de aanhuurmakelaars van Rentreview nog onderstaand zeer kritische stuk over de nieuwbouw voor Deloitte op de Zuidas:
De slechte timing van Deloitte Geplaatst op: maandag 11 juni 2012 KPMG gaat afslanken en kan dus binnenkort wellicht weer terugverhuizen naar hun oude gebouw in Amstelveen, dat in het afgelopen jaar uitgegroeid is tot een morbide monument voor de ‘gouden’ periode van het bouwen voor de leegstand. De vraag dringt zich nu op hoe het ondertussen Deloitte vergaat. Zij staan immers op het punt om nog een keer 40.000 m2 kantoor te laten bouwen op de Amsterdamse Zuidas, en een even groot metrage kansloos achter te laten in Amsterdam Sloterdijk. Een bijzonder slecht gevoel voor timing kan Deloitte niet ontzegd worden. Het besluit om naar de peperdure Zuidas te verhuizen werd genomen in het jubeljaar 2007. En het besluit werd bekrachtigd in 2010, toen een ‘groen’ gebouw nog kon worden gebruikt als alibi voor (lucratief) bouwen voor de leegstand. Inmiddels leven we in 2012. KPMG is vanwege hun nieuwbouwbeleid publicitair door de modder gehaald en toonbeeld geworden van Maatschappelijk Onverantwoord Ondernemen. En uitgerekend nu staat Deloitte op het punt om pontificaal door het rode licht te rijden en te gaan nieuwbouwen, hierbij aangemoedigd door wethouder Van Poelgeest, die Amsterdam West inmiddels heeft afgeschreven. De prijs die Deloitte zal moeten betalen is hoog. Terwijl de nieuwbouw straks op stoom raakt zal Deloitte, net als KPMG en de andere accountants, krimpen. In 2014 zullen ze dan een te groot gebouw betrekken dat ook nog eens dubbel zo duur is als hun oude gebouw. Om over de hoon van de publieke opinie nog maar te zwijgen. Het is onbegrijpelijk dat, met de kennis van nu, de Deloitte-nieuwbouw gewoon wordt doorgezet. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
![]() Dat een gigantisch en bouwkundig prima functionerend kantoorgebouw leeg wordt achtergelaten is natuurlijk betreurenswaardig, net zoals het bouwen van een gebouw dat straks wellicht te groot is (als dat waar is, want volgens mij kan Deloitte makkelijk meer werknemers in dit gebouw zetten en in plaats daarvan andere kleinere vestigingen sluiten waardoor ook daar de huur kan worden opgezegd). Maar dat onbegrip wordt uitgesproken over het willen betalen van een hogere huurprijs voor de absolute toplocatie in Nederland vind ik te kort door de bocht. Deze locatie levert Deloitte straks ook heel wat meer op in vergelijking met de oude plek in troosteloos Sloterdijk. Een bedrijf als Deloitte heeft baat bij een goede presentatie met uitstekende voorzieningen in de omgeving. Ik zie de accountants van Deloitte in Sloterdijk niet snel buiten de deur een goede zakenlunch in een kwalitatieve brasserie hebben met buitenlandse partners. En veel meer nog dan de oude plek is dit een perfecte zichtlocatie: één groot reclamebord bovenop de A10-zuid voor verkeer uit beide richtingen. Hoeveel kost een reclamespot op TV op een tijd dat zo'n 200.000 mensen kijken, elke dag weer? En hoe verhoudt zich dat met de huurprijs van dit gebouw per maand? Lijkt me een prima deal voor Deloitte! |
|
|
|
|
|
#85 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 59
|
jij komt niet zo vaak in sloterdijk denk ik?
hoeveel file denk je dat er voor de coentunnel staat elke dag? daar staat ook een groot reclame bord. dat maakt verder niet zo heel veel uit want deloitte doet alleen maar business to business ik vind het nogal jammer dat dit gebouw straks leegkomt.
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Registered User
Likes (Received): 25
|
Beetje offtopic maar ik vind het jammer dat alle kantoorlocaties in A'dam zo versnippert zijn. Nu heb je allemaal van die net niet locaties (sommige helemaal niet). Ze hadden beter één fatsoenlijk CBD kunnen creëren waarin ook veel woningen zijn opgenomen, dat had natuurlijk al vanaf het begin gemoeten.
Met de Zuidas proberen ze dat nu wel maar dat is volgens mij een beetje te laat. Het kantorengebied waar o.a. de Chrystaltower staat (Teleport heet dat toch?) en het kantorengebied in Zuidoost staan er nu al met gigantisch veel kantoorruimte. Vooral de laatste twee lijken mij nu anonieme nietszeggende (uit de kluitengewassen) bedrijventerreinen te zijn en ik heb het idee dat het de komende jaren er niet echt beter op gaat worden gezien de huidige ontwikkelingen.
Urban photos: Istanbul 2008 New York 2010 The Hague 2011 Budapest 2012 Rural photos Friesland 2010 Denekamp- Singraven 2011 Zuid Limburg 2007 Southwest Hungary 2012 Flickr acount hoogfriesland "Fotovandaag" |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Over teleport geef ik je gelijk op het moment maar het kantorengebied in Zuidoost waar je het over hebt ontwikkelt zich momenteel in sneltreinvaart, zie o.a. het ArenA Boulevard topic. Veel moeilijk/leegstaande kantoren worden omgebouwd tot hotel of krijgen een andere nieuwe bestemming. De ontwikkeling van de Zuidas gaat ook gewoon door en ik zie niet in waarom dat te laat is. Ik ben van mening dat jou ideeën niet geheel overeen komen met de werkelijkheid.
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Registered User
Likes (Received): 25
|
Kan kloppen, ik kom niet dagelijks in Amsterdam en als ik er al kom is het vaak in het centrum. Het Amsterdamse gedeelte van dit forum heb ik de laatste tijd niet echt gevolgd moet ik je eerlijk bekennen. Er zijn inderdaad veel ontwikkelingen in Zuidoost, Ziggodome is daar natuurlijk ook een goed voorbeeld van. Hoe zit het met die 150 meter hoge woontoren? Is dat nog actueel...weet je wat ik ga direct even naar het ArenA boulevard topic
Urban photos: Istanbul 2008 New York 2010 The Hague 2011 Budapest 2012 Rural photos Friesland 2010 Denekamp- Singraven 2011 Zuid Limburg 2007 Southwest Hungary 2012 Flickr acount hoogfriesland "Fotovandaag" |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Registered User
Likes (Received): 150
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
De Deloitte verplaatsing van Telepoort naar de Zuidas is een verplaatsing naar een heel ander segment van de kantorenmarkt. Telepoort concurreert met middelmatige kantoorlocaties in heel Nederland, terwijl de Zuidas tot het topsegment behoort en hooguit een (heel) klein beetje concurreert met enkele locaties in Rotterdam en Den Haag.
Als Deloitte vertrouwen heeft in de toekomst (wat hieronder betwijfelt werd), dan is het natuurlijk een heel logische stap om te verhuizen naar het topsegment met meer uitstraling voor klanten. Het probleem van de kantorenmarkt zit hem juist in de telepoortlocaties, waarvan er teveel zijn, die teveel eenheidsworst bevatten. En nee, het is niet verstandig om van al die gebouwen hotels te maken, zoals nu in schrikbarend tempo gebeurt. Amstel III heeft voor een groot deel een hele andere functie dan Telepoort en dat is dus weer een andere markt (alleen de torens direct bij BijlmerArena concurreren met Telepoort). Geen probleem in mijn ogen dat Deloitte verhuist naar de Zuidas, alleen zou er een veel duidelijker (regionale) strategie moeten zijn voor dat kantorensegment. En zou men helemaal moeten stoppen met het verheerlijken van torens bouwen overal (voornamelijk op dit Hoogbouw Forum). Neem nou Delflandplein, als daar nog die torens gebouwd gaan worden komt dat in hetzelfde rommelsegment als Telepoort terecht en dat is juist wat we niet nodig hebben. Hetzelfde geldt bouwplannen met kantoor vierkante meters op Overhoeks, Overamstel/rond Amstelstation, Science Park Amsterdam, rond Lelylaan en ga zo maar door. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Registered User
|
Helemaal mee eens het inzetten op elke keer een nieuwe 'top' locatie wat de afgelopen 20 jaar is gebeurd heeft niet gewerkt. Ooit was sloterdijk met de beoogde larmag toren de plek waar het zou gaan gebeuren. Nu verworden tot een 2de rangs locatie die gekannibaliseerd word. Naast de kantoren locaties is ook dit gebeurd met de bedrijfsterreintjes die rond de stad gedumpt zijn. Vrijwel allemaal nietszeggend, slecht ontworpen, 1 of twee verdiepingen hoog, kort gezegd zonde voor de natuur die heeft moeten wijken. Economisch was het wellicht voor de gemeente en makelaars interessant, maar voor het aanzien van de stad niet.
Het nieuwe beleid moet dan ook weer over het clusteren van dit soort locaties gaan, de kantoren en de bedrijfsterreinen. Sloop van panden, combineren van wonen, maar ook het opdoeken van hele bedrijfsterreinen wat mij betreft. Sloterdijk 1, Amstel 1 versneld slopen en ombouwen tot wonen, werken en recreëren. Bedrijfsterreinen met potentie een duurzame impuls geven met hogere gebouwen, energiezuiniger, meer horeca en al wat nodig is om ze meer te laten leven. Kantoren slopen of versneld ombouwen in Amstel 3 en de naam ervan veranderen. de noordoever van het IJ meer bebouwen met woningen en de oude bedrijfsterreinen die daar liggen deels saneren en ook de combi met werken/wonen wat al het plan is. Kortom de grote verandering moet ook bij de gemeente liggen door veel secuurder te kijk waar wat kan gebeuren, van kwantiteitsdenken naar kwaliteit. Niet makkelijk geld willen verdienen aan de schaarse grond, maar een goed plan neerleggen waar je wat wilt hebben in de stad en waar wat juist niet. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Wat jij noemt is zo'n beetje allemaal al in gang gezet.
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 197
|
Het hek stond open zodat ik eindelijk een goeie update kon maken.
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Registered User
|
Er staat nu nog maar 1 heimachine. Het heien komt dus langzaamaan op z'n eind.
|
|
|
#97 |
|
Structural Engineer
Likes (Received): 12
|
Op www.fotomix.nl staan foto's van het afvoeren van de eerste heistelling. Deze is met een flinke kraan van Boekenstijn uit de put gehaald!
|
|
|
#98 |
|
Registered User
|
De kraan gaat nu de lucht in
|
|
|
#99 |
|
Registered User
|
Kraan was idd al goed te zien vanaf de A10.
|
|
|
#100 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 197
|
![]() Een foto dan maar? ![]() De kraan in splinternieuw of opnieuw geverfd
|
|
|