daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools
Old June 30th, 2012, 08:49 PM   #3781
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 138

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Jep, want nu was alleen de verhuur open (namens Verwey).

Had vorige week al alles willen bezoeken, maar is niet gelukt door de slechte organisatie toen (liften kapot, daardoor geen rondleidingen meer etc. en trap mocht ook niet...).

Hoe zijn trouwens de grijze woningen vergeleken met die van de rode toren? Groter? Meer slaapkamers? Grotere balkons? Wat jullie toen hebben ervaren.
Veel woningen in het grijze gedeelte waren nog niet af.

Sponsored Links

Old June 30th, 2012, 08:51 PM   #3782
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 2400

Ok, maar wat je ervan kon zien, qua ruimte en grootte van balkons ondanks dat ze minder ver af waren in het grijze gedeelte en aantal kamers?

Even voor de duidelijkheid ook op deze pagina:

Quote:
Vandaag open dag voor de huurwoningen, die zitten alleen in de rode toren en wat ik uit de verhuurinformatie op kon maken zijn ook weer lang niet alle woningen in deze toren verhuur. 48 woningen in de verhuur zo te zien, waarbij veel nog beschikbaar is (5 opties en nog maar 3 definitief verhuurd volgens de laatste lijst).

De mooiste woningen vond ik die in het zuid-oosten van de toren. Met zicht op het schouwburgplein en de Wilhelminapier. Meest stedelijke uitzicht ook. Moet zeggen dat alle woningtypen veel grote mooie raampartijen hebben, positief punt. Negatief punt zijn de kleine balkons in deze rode toren, vooral op de plekken waar ze schuinlopen. Relatief klein vergeleken met de balkons van bijv. De Kareldoorman. Het balkon bij de woning op het zuid-oosten was het beste en grootste (liep ook niet schuin). Ben op de woningen op de 12e geweest.

De zuid-oostelijke woningen zijn ook de woningen die het beste lopen, hier zijn er de meeste van verhuurd. Wel de wat kleinere zijn dit (van 80 tot 90 m2) en wat goedkopere (apart, terwijl ik ze het mooiste qua uitzicht vind). Nadeel van de meeste woningen voor gezinnen is wel dat ze weer maar twee slaapkamers hebben. Of je moet maar één kind hebben.

30-06-2012

1. Plintgevel in wording.

2.

3.

4.

5. Ruime grote eerste slaapkamers.

6. Nette badkamers.

7.

8. Smal balkon bij N-W woning.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19. Mooi uitzicht zuid-oostwoning.

20.

21. Met Maastoren tussendoor.

22.

23.

24.

25. Vanuit de keuken/woonkamer.

26.
Old June 30th, 2012, 08:53 PM   #3783
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7213

ik vind trouwens op foto 2 die hoeken toch aardig uit de verf komen.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 30th, 2012, 09:09 PM   #3784
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Zeker, op de laatste foto ook. Heerlijk gebouw dit voor het centrum en voor het schouwburgplein. Heeft er een mooie muurimpact op.
Old June 30th, 2012, 09:23 PM   #3785
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

mijn foto's van vandaag:

Old June 30th, 2012, 09:36 PM   #3786
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Dank, de zon weerspiegelt erg mooi in de schuine grijze vlakken op de 1e. Mooi ook dat het koper van de ramen al te zien is bij de kerk. Niet erin geweest? Je ziet de vlaggen met Open Dag op de 2e foto staan.
Old June 30th, 2012, 09:39 PM   #3787
Maarten_Mulder
Registered User

Maarten_Mulder's Avatar

Likes (Received): 205

Quote:
De mooiste woningen vond ik die in het zuid-oosten van de toren. Met zicht op het schouwburgplein en de Wilhelminapier. Meest stedelijke uitzicht ook.
Bedoel je met ""mooiste woningen" dat die woningen kwalitatief beter zijn afgewerkt, of doel je alleen op het uitzicht? In dat laatste geval, vind ik het uitzicht op foto 13 (Kruiskade, Station) en foto 25 (stadhuisplein) veel mooier en stedelijker dan die veel te verre Wilhelminapier. Juist op de locatie van de Calypso zou ik optimaal willen genieten van wat er onder me gebeurt, en niet 2 km verderop (Wilhelminapier en omgeving).

Was dat smalle balkon op foto 8 het enige balkon voor dat appartement? Vind het bijzonder klein, en ik kan niet geloven dat het voldoet aan de minimale afmetingen van een buitenruimte (ten minste 4 m² en een breedte van ten minste 1,5 m) en ze zijn ook verre van functioneel.
Maarten_Mulder no está en línea   Reply With Quote
Old June 30th, 2012, 09:39 PM   #3788
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 138

Quote:
Ok, maar wat je ervan kon zien, qua ruimte en grootte van balkons ondanks dat ze minder ver af waren in het grijze gedeelte en aantal kamers?

Even voor de duidelijkheid ook op deze pagina:
De woningen in het grijze gedeelte waren gemiddeld groter. (wat je kon zien) Veel balkons waren heel lang maar tegelijkertijd ook redelijk smal.
Old June 30th, 2012, 09:47 PM   #3789
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maarten_Mulder View Post
Bedoel je met ""mooiste woningen" dat die woningen kwalitatief beter zijn afgewerkt, of doel je alleen op het uitzicht? In dat laatste geval, vind ik het uitzicht op foto 13 (Kruiskade, Station) en foto 25 (stadhuisplein) veel mooier en stedelijker dan die veel te verre Wilhelminapier. Juist op de locatie van de Calypso zou ik optimaal willen genieten van wat er onder me gebeurt, en niet 2 km verderop (Wilhelminapier en omgeving).

Was dat smalle balkon op foto 8 het enige balkon voor dat appartement? Vind het bijzonder klein, en ik kan niet geloven dat het voldoet aan de minimale afmetingen van een buitenruimte (ten minste 4 m² en een breedte van ten minste 1,5 m) en ze zijn ook verre van functioneel.
Mooiste uitzicht ja. Vanuit de woonkamer/keuken kijk je zowel uit op de Wilhelminapier als op het Schouwburgplein en het stadhuis. Foto 25 IS dus ook vanuit die woning

En foto 8: ja dat was het enige balkon. Die balkons in het midden van de lange zijdes van de toren ben ik niet opgeweest, die woningen waren niet te bezoeken. Dus wat ik ervan kon zien zitten er per laag 6 woningen, waarvan ik er 3 heb bezocht (noord-west, zuid-west en zuid-oost).
Old June 30th, 2012, 09:55 PM   #3790
Maarten_Mulder
Registered User

Maarten_Mulder's Avatar

Likes (Received): 205

Smaken verschillen, maar dan vindt ik het uitzicht op foto 13 nog steeds beter. Samen met die parkstrook/boulevard aan de Mauritsweg krijg je daar een geweldig groene strook, First Rotterdam in de nabije toekomst en een voltooid centraal station. Mooi fotoreportage trouwens, bedankt daarvoor.
Maarten_Mulder no está en línea   Reply With Quote
Old July 1st, 2012, 05:24 PM   #3791
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Smaken verschillen inderdaad, wat wil je nu nog meer als je staat te koken en je hebt zowel uitzicht op de Wilhelminapier als het stadhuis? Graag gedaan, vond het mooi om alsnog de kans gehad te hebben hierin te kijken. De woningen vielen me mee in positieve zin, vrij lichte woningen en veel meer glas dan ik had verwacht. Erg fijn die grote ramen van het plafond tot de vloer. Bij sommige woningen lopen die ook iets schuin. De plafondhoogte was duidelijk hoger dan bij De Kareldoorman en de woningen leken lichter.

Overigens hoorde ik van de man die de lift bediende dat het eerste deel in september opgeleverd zou worden en de rest met kerst.

Zag vandaag dit complex nog met de zon erop vanuit de LaPlace aan de Oude Binnenweg. Moet toch zeggen dat ik dit een erg mooi gebouw geworden vind, met z'n speelse hoeken en kleuren. Dan mag er architectonisch dan wel het een en ander aan mankeren (bolletjes, smalle balkons, te lage rode toren), ik vind dat dit gebouw een positieve bijdrage levert aan Rotterdam, een mooie impact heeft vanuit veel standpunten in de binnenstad, wat kleur brengt en voor de broodnodige woningen zorgt.
Old July 2nd, 2012, 07:17 PM   #3792
eilandbewoner
Registered User

eilandbewoner's Avatar

Likes (Received): 1

Ik sta er netjes op zo.
Ik vroeg nog aan je of je ze ergens ging posten..... dacht al een forummer te herkennen.........

Quote:
30-06-2012

20.
eilandbewoner no está en línea   Reply With Quote
Old July 2nd, 2012, 08:12 PM   #3793
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Ah dat was jij dus ik twijfelde ook even, d8 wellicht een forummer, had het gezegd joh, holland hoogbouwforum :P maar ik dacht nee zal wel niet want hij is zonder camera :P. (immers een kenmerk waaraan je een HHF'er in het wild vaak herkend), bij dezen dan alsnog aangenaam achteraf :P
Old July 2nd, 2012, 09:03 PM   #3794
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

idd. Aan fotografen vraag ik meestal ook wel of ze toevallig een nog onbekende forummer zijn.
Old July 2nd, 2012, 09:17 PM   #3795
eilandbewoner
Registered User

eilandbewoner's Avatar

Likes (Received): 1

Hahahaha, Was met mijn vrouw in de stad en bedacht later pas dat opendag was, dus geen camera mee.
Maar ik dacht al van Forum, daarom vroeg ik je of de foto's nog op internet kwamen :-)

Quote:
Ah dat was jij dus ik twijfelde ook even, d8 wellicht een forummer, had het gezegd joh, holland hoogbouwforum :P maar ik dacht nee zal wel niet want hij is zonder camera :P. (immers een kenmerk waaraan je een HHF'er in het wild vaak herkend), bij dezen dan alsnog aangenaam achteraf :P
eilandbewoner no está en línea   Reply With Quote
Old July 3rd, 2012, 08:55 PM   #3796
citysight
BANNED

Likes (Received): 0

coole updates heren, het ziet er allemaal prima uit van binnen , over het uitziocht nog maar te swijgen
citysight no está en línea   Reply With Quote
Old July 4th, 2012, 10:09 AM   #3797
Oranje Strijder
UP!

Oranje Strijder's Avatar

Likes (Received): 18

Ben echt heel erg benieuwd naar die Pauluskerk als straks de gevel eenmaal af is.
Maar het bouwen van dit ding blijkt vrijwel geen tijd in beslag te nemen.

Quote:
Originally Posted by citysight View Post
coole updates heren, het ziet er allemaal prima uit van binnen , over het uitziocht nog maar te swijgen
Oranje Strijder no está en línea   Reply With Quote
Old July 4th, 2012, 10:32 AM   #3798
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 342

Dat uitzicht is fantastisch! En je zit ook nog in het midden van het centrum en naast het station. Ik zou er wel willen wonen.
En als je je vrouw beu bent kun je naar het naastgelegen Milleniumhotel .

Quote:
Originally Posted by citysight View Post
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old July 4th, 2012, 04:30 PM   #3799
bubbah
Dispenser of Wisdom

bubbah's Avatar

Likes (Received): 317

Quote:
Originally Posted by CitoyenNéerlandais View Post
En als je je vrouw beu bent kun je naar het naastgelegen Milleniumhotel .

:
Of naar de Pauluskerk als ze je financieel heeft uitgekleed
bubbah está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 4th, 2012, 05:03 PM   #3800
VictorJ
Registered User

VictorJ's Avatar

Likes (Received): 1336

Quote:
Originally Posted by Maarten_Mulder View Post
Buitenruimte is pas weer sinds 1 april 2012 verplicht.
VictorJ no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
rotterdam

Thread Tools

Posting Rules