|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#301 |
|
hoog boven Groningen!
Likes (Received): 12
|
MAA wordt vaste thuisbasis van Ryanair
Maastricht Aachen Airport wordt de eerste vaste thuisbasis van Ryanair in Nederland. Dat maakte de Ierse prijsvechter bekend op een persconferentie op de luchthaven. Ryanair stationeert er een vliegtuig en voert het aantal bestemmingen vanaf de Limburgse luchthaven met drie nieuwe op: Londen, Dublin en Venetië. De maatschappij investeert ruim 55 miljoen euro in Maastricht Aachen Airport. De nieuwe basis van Ryanair levert jaarlijks 450.000 passagiers en 450 banen op voor het vliegveld in Beek. RyanAir heeft op dit moment ruim 51 vaste bases in Europa. (bron: http://www.l1.nl/nieuws/184375-maa-w...is-van-ryanair)
Daarnaast hoorde ik zojuist op Radio 1 dat Transavia (meer) vluchten vanaf Weeze gaat aanbieden. |
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Registered User
Likes (Received): 108
|
Van www.luchtvaartnieuws.nl van 04.07.2012 waarin wordt vermeld dat de KLM is begonnen met het nemen van afscheid van toch wel een icoon in de luchtvaartwereld. Op een paar quads na zullen vrijwel alle vliegtuigen "boring twins" worden:
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#303 |
|
S/mileage
Likes (Received): 1042
|
Dat bericht van Ryanair kwam wel heel toevallig direct na het bericht dat de luchthaven meer vluchten mocht gaan verwerken.
De KLM krijgt deze maand nog een nieuwe 777-300 ER in haar vloot. Het is qua timing dus niet helemaal verrassend dat de eerste MD-11 de vloot gaat verlaten. Aangezien de KLM de laatste passagiers luchtvaart maatschappij die met de MD-11 vliegt en ook de laatste grote maatschappij is die met widebody trijets vliegt mag je al van geluk spreken dat de KLM er überhaupt nog mee vliegt. Ik heb ook het idee dat omdat de MD11 er nu als eerste uitgaat de 747 net even iets langer blijven vliegen dan eerder in de planning stond. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Word hier somber van *snik* Bye bye prachtige kisten..
Last edited by UAE_isthebest; July 5th, 2012 at 10:31 PM. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
Sons of Liberty
Likes (Received): 882
|
Ik heb 3x een vlucht gehad met een md11, voor zover ik me kan herinneren. AMS-YYZ, AMS-PBM en PBM-AMS.
|
|
|
#306 |
|
Registered User
|
Mooi dat Ryanair een hub op MAA plaatst. Maar gaan ze dan ook adverteren met vluchten op AMS wanneer ze op MAA vliegen?
![]() Zie: http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...tpark-af.dhtml
|
|
|
#307 |
|
S/mileage
|
Ze doen dat niet met de vluchten van Eindhoven, bij Maastricht zal dat dus ook niet gaan gebeuren.
|
|
|
|
|
|
#308 |
|
Registered User
|
Momo1435.. Enig sarcasme mag gelezen worden bij mijn laatste post?
|
|
|
#309 | |
|
Registered User
|
Van www.nu.nl van 19.07.2012:
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Registered User
Likes (Received): 152
|
Op welke routes vliegt de KLM eigenlijk met de MD11? Ik heb er nooit mee gevlogen, op lange stukken had ik steeds een 747.
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Registered User
|
Ik heb niet de meest actuele informatie, maar dit lijstje is van 2010:Van http://airlineroute.net/2010/02/23/kl-m11-s10/ Quote:
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
S/mileage
|
Deze MD-11 fansite heeft de actuele informatie.
http://md-eleven.net/MD11-Operators-Passenger De bestemming worden deze zomer door de MD11 aangedaan. Atlanta Bonaire via Curacao & Aruba Dehli Havana Los Angeles Montreal Panama Teheran LA is alleen op 3 dagen in de week en alleen deze zomer. Met de zomer dienstregeling van 2013 zullen Atlanta en Havana afvallen. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
In 1998 ben ik nog in een MD 11 van China Airlines naar Bangkok gevlogen. Dat was wel een beetje low budget, het zat goed vol, beperkte beenruimte. Dat toestel is een jaar later helaas verongelukt (3 fatalities) in Hong Kong. Verder in de 80-er jaren wel in DC 10's gevlogen van Northwest Orient (de voorloper van Northwest). Die waren toen voor de wat sjiekere coast to coast vluchten in de VS. KLM kon ik toen nog niet betalen dus geen ervaring met hun MD 11's.
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Registered User
Likes (Received): 103
|
Quote:
|
|
|
|
#316 | |
|
Registered User
Likes (Received): 6
|
Quote:
|
|
|
|
#317 |
|
Sons of Liberty
Likes (Received): 882
|
http://www.rekkof.nl/
|
|
|
#318 | |
|
S/mileage
|
Quote:
Deze winter vallen twee bestemmingen af: Bonaire via Curacao & Aruba -> A330-200 Panama -> mix 777-200ER/-300ER In december en van half februari - maart zullen wel 3 van de 10 wekelijkse vluchten in die periode naar Dubai met de MD11 worden gevlogen (KL429/430). Er zal binnenkort dus wel een 2e MD11 de vloot gaan verlaten. bron: http://airlineroute.net/ Een ander issue die inmiddels al een tijd duurt is de bestelling van de A350 door AF-KLM bij Airbus. Deze is nog steeds officieel gemaakt door het conflict met fabrikant van de motoren Rolls Royce. Deze wil een service contract afsluiten inclusief het onderhoud. AF-KLM wil echter de motoren zelf onderhouden. Daar zijn ze nu al bijna een jaar over in onderhandeling, de verliezer is natuurlijk vooral Airbus omdat zij hier verder niks aan kunnen doen. Voor meer info moet je even dit artikel googelen. Via de directe link zie je alleen een gedeelte van het artikel, via Google kan je hem helemaal lezen. Air France, Rolls Wrestle Over Engines http://online.wsj.com/article/SB1000...063230580.html |
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Registered User
|
Tja, het is een (klein) dilemma. AF-KLM hebben hoofdzakelijk motoren van GE-SNECMA in de vloot gehad. Daar omheen hebben ze een groot service- en onderhoudsbedrijf gebouwd. Maar Rolls-Royce, dat ik de lucratieve markt van kleine(re) toestellen momenteel niets kan aanbieden, leeft uiteraard van deze package deals voor grotere motoren op de grotere vliegtuigen. Benieuwd hoe ze hier een mooi compromis kunnen uitwerken.
|
|
|
|
|
#320 |
|
S/mileage
|
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar wat er gebeurt als ze er niet uit komen, het is dat ze de order nog niet definitief hebben getekend met Airbus maar ik kan me voorstellen dat het toch zomaar weer gecanceld kan worden zonder boetes als het om redenen zijn waar Airbus verder niks mee te maken hebben.
De AF-KLM zal trouwens de 787 order wel gebruiken aan de onderhandelingstafel met RR. Daar is er wel keuze tussen RR en GE en AF-KLM heeft nog niet gekozen tussen de 2. Ze zullen wel keihard zeggen dat ze zelf de motoren willen onderhouden anders gaat de 787 motor order naar GE. Het zal dus wel een gezamenlijke 787 en A350 order zonder full service contract worden voor RR of een gesplitste order met full service waarbij er bij de 787 wordt gekozen voor de GE motoren (die volgens de berichten beter presteert dan de RR motor). |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| amsterdam airport, emiratesdutchairlines, flying dutchman, klm luchtvaart schiphol |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|