|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#9041 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Die bobbellingen a la... maar de BUTSEN / DEUKEN die je ziet in de hoek bij het GHG.. die zijn lelijk...
|
|
|
|
|
|
#9042 |
|
Sons of Liberty
Likes (Received): 878
|
Roffa, bubbling-stad #1.
|
|
|
#9043 |
|
Bas
|
Oh jee, wat is Rotterdam Centraal een prachtig duivenhok. Daar heeft de architect ook niet over nagedacht. Dakspanten, volop te vreten, vrije zweefruimtes, een eldorado voor de vliegende stadsratten!
|
|
|
|
|
|
#9044 |
|
Registered User
Likes (Received): 263
|
Zei Benthem in dat filmpje nou echt dat het beter was dan golfplaat?
Even terugspoelen... ...ja hoor! Nou, ik ben het roerend met hem eens. Het is beter dan golfplaat. Goed gedaan! |
|
|
|
|
|
#9045 |
|
Registered User
|
![]() lol, golfplaat had ik wel een statement gevonden. Er is trouwens nog een sprankje hoop! In Den Haag staat een heel groot image hosted on flickr ![]() Sorry, dit is gewoon niet grappig meer. Ik ga een auto kopen. |
|
|
|
|
|
#9046 |
|
Registered User
|
In de hal zelf, aan de kant van het GHG, zijn er stalen kolommen geplaatst en is er ook een toren van gibo blokken gebouwd. Wat moet dit gaan worden?
|
|
|
#9047 |
|
Registered User
Likes (Received): 18
|
Laatste flapje dak misschien?
|
|
|
|
|
|
#9048 |
|
Bergpoldernaar
Likes (Received): 56
|
@Krabber Daar komt een 'bookshop'.
|
|
|
#9049 | |
|
Registered User
Likes (Received): 35
|
Quote:
Ik vind het bizar dat de kreuk effect op de dak voor 90 procent bepaald of het CS wel mooi is of niet. Het is slechts een klein onderdeel van het geheel. Het schijnt ook dat een overgroot deel van het volk Rotterdam CS mooi vindt worden. Alleen mensen met wat architectuur kennis (dat zijn er niet veel) zijn kritisch.
|
|
|
|
#9050 |
|
Registered User
|
Nou in dat filmpje vroegen juist meer mensen zich af of de hal zo ´af´ is. Representatief is dat filmpje niet, maar ik heb het ook van anderen gehoord. De frietzak is nou eenmaal een nogal prominent deel van het station, geen klein onderdeel. En die hal is nou eenmaal geheel bekleed met kreukelige golfplaten. Uhm, sorry, kreukelige staalplaten.Een architect die een stationshal met een bedrijfshal met golfplaten dak vergelijkt, tja, wat moet je dan nog zeggen??? Stel je even Cuypers voor bij zn toelichting op het ontwerp van Amsterdam centraal: "Ja, de keuze voor mn kreukeldak is niet goedkoop hoor, ik had het station ook met golfplaten kunnen bedekken zoals dat bij veel bedrijfshallen gebeurd." bron: http://es.wikipedia.org/wiki/Archivo...al_station.JPG Last edited by VictorJ; July 25th, 2012 at 10:56 AM. |
|
|
|
|
|
#9051 |
|
The only way is up
Likes (Received): 636
|
|
|
|
|
|
|
#9052 |
|
Registered User
|
Han van den Born gaat zowaar zijn eerste plaats op de bullshitbingo scorelijst moeten afstaan aan Jan Benthem: “Wij wilden geen bedrijfshallengolfplaten maar een soort magisch, sprankelend effect alsof je de spiegeling van de Maas voor je ziet liggen op het dak van het station.” Hoe kom je erop?????? Bovendien is de vergelijking met een bedrijfshal zeer ongelukkig.
Wat is het hier gesellig...... en zo lekker knus!!!!! Last edited by krabbertje15; July 25th, 2012 at 01:00 PM. |
|
|
|
|
|
#9053 |
|
a.k.a. Sequentia
Likes (Received): 63
|
Jan Benthem,
|
|
|
#9054 |
|
Dispenser of Wisdom
Likes (Received): 52
|
|
|
|
|
|
|
#9055 |
|
Registered User
Likes (Received): 53
|
Als dat zo is, dan zou dat mooi zijn. Amsterdam Centraal dat in de post onder je naar voren wordt gehaald werd 120 jaar geleden en nog lang daarna verafschuwd door architecten en architectuurliefhebbers.
|
|
|
#9056 |
|
Registered User
|
Die Benthem zegt de ene na de andere ongelukkige zin: "De mensen moeten wachten tot het klaar is en dan ben ik ervan overtuigd dat ze het misschien niet mooi vinden, ze hoeven het ook niet mooi te vinden, maar wel begrijpen waarom het gedaan is en het spectaculair vinden …" Met zulke ongelukkige uitspraken vraag ik me af hoe deze man zijn idee destijds heeft weten te verkopen?
Overigens vind ik het dak best aardig. Ik stoor me niet aan de deuken en bobbels (behalve dan het gepruts op de beruchte hoek bij het GHG). Wel stoor ik me aan de dakranden die niet netjes recht lopen.
Wat is het hier gesellig...... en zo lekker knus!!!!! Last edited by krabbertje15; July 25th, 2012 at 08:22 PM. |
|
|
|
|
|
#9057 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 636
|
Lelijk of niet, je kunt iig je best doen om hem goed op de foto te krijgen:
![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#9058 |
|
Registered User
|
Ik heb de ballen verstand van hoe dingen gaan... maar ik kan mij voorstellen dat als een ontwerp gekozen is, dat dit dan op allerlei vlakken goedgekeurd is door de opdrachtgever(s) (NS, gemeente).
Dit zal moeten gaan op vlak van materiaalgebruik, etc. M.a.w. er ligt alvorens er gebouwd wordt al een heel plan klaar, van wat het resultaat moet zijn. Als dan een station gebouwd wordt en het vorm krijgt, mag ik aannemen dat er (al dan niet tussentijds) controles zijn, waarbij de opdrachtgever toets of het resultaat voldoet aan de van te voren goedgekeurde verwachtingen. Als dit niet zo is moet dan opgetreden worden... en moeten de verantwoordelijken, architect of aannemer(s), zaken op orde brengen. Er zullen vast mensen zijn die kunnen bevestigen of dit zo gebeurt. Als dit niet zo is ben ik weer een illusie armer. Ben dan benieuwd of de butsen op de hoek bij het GHG door zo'n keuring heen komen (indien ja, slappe controle wellicht), indien nee... vervangen door betere afwerking. |
|
|
|
|
|
#9059 | ||||
|
Registered User
|
Quote:
Er wordt dus getoetst en beoordeeld, maar wel op een ontwerp dat nog niet gebouwd is, je kan dus nooit met zekerheid zeggen of het er allemaal uitziet zoas je had bedacht en of het kost wat je had berekend. Quote:
Nu het dak af is kan dus voor het eerst een controle komen. Als je dan zegt: "lelijk" dan zeggen architecten en aannemer "mooi". Een nieuw dak zou voor de architect failliesement betekenen en voor de aannemer waarschijnlijk ook. Alleen als er echte bouwschade is kan je een rechter overtuigen dat de architect of aannemer voor eigen rekening iets moeten aanpassen. Ze zijn daar als het goed is voor verzekerd. Quote:
Quote:
Ik kan me voorstellen dat bepaalde plekken nog verbeterd / vervangen worden als er echt sprake is van een bouwfout. Het hele dak wordt zeker niet vervangen. Hoe stel je je dat financieel voor? Last edited by VictorJ; July 26th, 2012 at 12:25 PM. |
||||
|
|
|
|
|
#9060 |
|
Registered User
Likes (Received): 206
|
Enkele aanpassingen, zoals op die hoek en de ergste bobbels eruit halen zou het al oplossen inderdaad. Daarvoor heb je niet een geheel nieuwe gevel nodig. Gewoon netjes de wat minder nette plekken herstellen. @steven01 weet jij daar wat van? of ze dat gaan doen?
|
![]() |
| Tags |
| benthem crouwel, gegaffelde platanen, great expectations, meyer en van schooten, roffa vs damsco |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|