|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#361 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Registered User
|
Ook de trein naar Noorderkempen zou vanaf 2013 met Desiro's gereden worden.
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 39
|
Foto's van deze morgen in Brussel Luxemburg:
![]() ![]() ![]() Ja, ja, zelfs een flatscreen voor aankondigingen in de trein. ![]() Sorry voor de GSM-kwaliteit. |
|
|
|
|
|
#364 |
|
Registered User
Likes (Received): 63
|
Ne sois pas désolé! Bedankt voor deze (en alle andere) foto's
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Leuk om eindelijk eens een Desiro in actie te zien (die geen testritten aan het doen is). Merci Bazar
|
|
|
#366 |
|
Registered User
|
IR4213 naar Leuven was vorige week woensdag ook door Desiro's. (Gezien in Bxl Noord)
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
ils possèdent des écrans LCD ou c'est juste un poster SNCB mobility pour faire beau?
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Brussels sprout
|
Non, non, il me semble que c'était un écran LCD.
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Registered User
|
Ik weet 100% zeker dat het een LCD scherm is aangezien ik al in een Desiro heb gezeten waar er daar de 5 komende haltes stonden aangeduid. Als het systeem niet is ingeschakeld is er enkel het NMBS/SNCB logo zichtbaar. In die trein zal er dus ook geen automatische halte-omroeping geweest zijn.
|
|
|
#370 |
|
Brussels sprout
|
Inderdaad,de trein stond er een tijdje stil (ah wachten voor de start vd dienst)
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Registered User
|
Gisteren was de EXT-trein van de kust naar Antwerpen samengesteld uit Desiro's (op z'n minst de stellen 08001 en 08002).
- De airco stond op superfris, - de haltes werden niet aangeduid op de schermen, - die treinen rijden lekker soepel. - helaas geen voetsteunen - en opvallend weinig vuilbakjes. |
|
|
|
|
|
#372 |
|
Registered User
|
Vandaag passeerde de IC P trein 3009 Antwerpen-Blankenberge in Gent SP met 2x MS08.
En de 08001 stond gisterenavond op spoor 2 in Antwerpen-CS gekoppeld met een andere (08002) op spoor 2 rond 19u50. We klinken als freaks maar 't is m'n eerste keer dat ik ze van dichtbij gezien heb
|
|
|
|
|
|
#373 |
|
Registered User
|
Een IC
![]() hopelijk eenmalig... |
|
|
|
|
|
#374 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Die trein wordt gebruikt als opleidingsrit geloof ik...
En inderdaad, je moet niet blij zijn als je een "nieuwe" Misero voor je ziet staan in het station als je een IC-trein gaat nemen...
|
|
|
#375 |
|
Registered User
Likes (Received): 63
|
Ik was het nochtans wel toen ik een pakte in Gent-Dampoort richting Antwerpen
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Registered User
|
Wacht tot je elke dag op die bankjes mag gaan zitten voor die afstand :-)
|
|
|
#377 |
|
Registered User
|
Blijkbaar gebruikt men de Desiro's tijdens opleidingsritten ook voor IC's en dergelijke, hopelijk is dit niet meer het geval als de treinbestuurders allemaal hun opleiding hebben gekregen, maar met de NMBS weet je nooit.
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Registered User
|
Quote:
En er zijn stemmen uit de politiek om deze verbinding door te trekken naar Breda... Ach ja, we zullen wel zien. Persoonlijk zou ik een relatie Breda - Brussel nationale luchthaven via L4 wel zien zitten. Met I11'en en T18 ofzo ![]() Een relatie Antwerpen - Poperinge zou er trouwens ook komen.
|
|
|
|
#379 |
|
Registered User
|
Antwerpen-Poperinge zal gewoon een verlenging worden van de huidige Antwerpen-Kortrijk die sinds kort niet meer naar Rijsel rijdt. Er rijdt wel nog elk uur een MS96 stel naar Rijsel maar door allerhande technische aspecten is er maar een beperkt aantal die deze dienst kan uitvoeren dus doet men het meteen zo. De vraag vanuit Ieper/Poperinge naar Gent was ook groter dan naar Brussel. De Kortrijk-Brussel-St. Niklaas (wat al een draak van een verbinding was) wordt zo iets korter en hopelijk ook betrouwbaarder. Of ze naar St. Niklaas zal blijven rijden weet niemand.
Ook zal het Hamontverhaal eindelijk een klein succes kunnen genoemd worden, eind 2013 eindigt de trein normaal gezien niet meer in Neerpelt. Ook de electrificatie Herentals-Mol is al enkele maanden bezig, de draad tot aan de (nieuwe?) wissel voor Turnhout is toch al klaar en al even in gebruik. Verder zou Brugge zijn rechtstreekse verbinding naar de luchthaven krijgen (en vermoedelijk nog enkele belangrijke centra van het land die heden nog niet bediend worden). |
|
|
|
|
|
#380 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 46
|
't viel me op dat sinds enige tijd de 18xx geen lawaai meer maakt? MAW geen huilende jet die het station binnen bolt...
Heeft men dan toch wat kunnen sleutelen aan de koeling?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|