|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#121 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Ik weet trouwens niet waar ze het rudimentaire prentje van de 'oude' situatie gehaald hebben, maar volgens mij is dit bewust simpel gehouden om niet te tonen wat een vereenvoudiging ze hebben doorgevoerd.
Volgens mij gaat het immers om het strik-vormige gebouw linksboven op deze foto: (corrigeer mij als het niet zou kloppen) ![]() Wat architecturaal toch een pak hoogstaander is als hetgeen ze er nu van maken... |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Registered User
|
![]() ![]() ![]()
Last edited by MichW; July 9th, 2012 at 12:56 PM. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 45
|
Bedankt voor de update!Die 'langblok' van Beel ? gaat toch alvast de rendering evenaren De vorige update was denk ik de bouwput er van, een jaartje later is de ruwbouw bijna klaar. Binnenkort dus een heel aantal nieuwe woningen tegelijk op de markt!
|
|
|
#124 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Het is de eerste keer dat ik in deze topic terecht kom, prachtig project.
Maar heb een paar vraagjes over de oorspronkelijke industriële activiteit. Als ik het goed begrijp was daar vroeger de Brouwerij Inbev/Stella gehuisvest en stonden de andere industriële gebouwen (o.a. silo's) reeds leeg. Als ik het ook goed begrijp zijn de burelen en het Labo van Inbev wel op deze site gebleven. Maar hoe is die industriële acitviteit daar weg geraakt? Is die met hulp van de stad geherlocaliseerd of is deze activiteit uitgestorven of zijn deze vrijwillig verhuist? (vraag dit voor zowel de brouwacitviteit van Inbev zelf als voor de reeds leegstaande industriële gebouwen?) Verbeter mij als ik de bal hier compleet mis sla, ben immers niet van Leuven maar van Aalst. En in Aalst hebben wij met Syral ook industriële activiteit in de binnenstad, waarvan ik vind dat daar op termijn ook een oplossing zou moeten voor komen zonder dit bedrijf te verliezen. Vandaar mijn vraag vooral of de stad daar in Leuven invloed op gehad heeft. Iemand met info? |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Architect-Urbanist
|
Ik zou denken dat Stella daar weggetrokken is wegens te verouderde gebouwen en installaties?
Een Leuvenaar kan hier wellicht uitsluitsel bieden
|
|
|
#126 |
|
Registered User
Likes (Received): 60
|
Ik vraag het eens aan mijn grootvader
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Importantwerpenaar
|
Zoals de meeste bedrijven in groei zeker, verhuisd naar een grotere site?
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Registered User
|
Nog een foto van daarnet. Zicht op het vernieuwde Vanderelst gebouw.
Zeer mooi de oude voorkant ingewerkt in het nieuwe gebouw...
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Registered User
|
Quote:
De volledige productie van Interbrew in Leuven zit nu gecentraliseerd in het nieuwe gebouw aan het Artoisplein. Daardoor zijn heel wat gebouwen rond de vaartkom komen leeg te staan. Alle administratie en burelen zitten nu in het nieuwe gebouw aan de overkant van het Artoisplein (kant tweewaters). Tenslotte hebben ze ook voor de distributie een groot depot aan de vaart. Alles zit dus nieuw en gecentraliseerd, en zo komt dus inderdaad een heel stadsteel vrij... |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
PatVer
|
Filmpje Watersize, Waterview en Vander Elst
De 3de verdieping van het Vander Elst project werd al voorverhuurd aan AG Verzekeringen. Voor meer info over de beschikbare kantoren in het Vander Elst project kan u altijd Aximas Bedrijfsmakelaars contacteren op 016/29.97.97 |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Registered User
|
Nog wat nieuws uit de vaartkom:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21210_00397782 http://www.youtube.com/watch?v=KlqwrEEWKgA Last edited by Meurisse; December 12th, 2012 at 10:38 AM. Reason: + youtube |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Architect-Urbanist
|
De ruwbouw van de Balk van Beel is klaar en de ramen werden geplaatst, men werkt nu volop aan de gevel- en binnenafwerking.
![]() de silo's met aanpalende huizen ![]() een van de astronauten die hier in de buurt hangen ![]() ![]() vooraan beschermde molens ![]() hier verrijst binnenkort de "twist", vermoedelijke start der werken: september-oktober 2013! De silo's op de achtergrond wordt een heuse stad-in-een-gebouw: 40.000m² wonen, winkels en diensten. Vermoedelijke start der werken: begin 2015 ![]() de 20cm dikke isolatie ![]() toekomstige wandelboulevard tussen Vaartkom en Sint-Maartensdal, wordt volledig uitgevoerd in blauwe hardsteen ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Registered User
|
Hoe hoog worden de torens die er gebouwd worde ?
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Architect-Urbanist
|
Ik schat de "twist" iets van 60m hoog? Die andere lijkt me iets hoger te zijn, maar vooral de silo's + die balk er bovenop gaat het hoogste zijn, gemakkelijk 80m?
|
|
|
#135 |
|
Registered User
|
Zeer interessant project. Alleen de plannen rond de silo's vind ik minder. Het nieuwe project laat maar weinig over van de industriële sfeer van de silo's. Er komt een gebouw op en er zullen gaten in de wanden gemaakt worden.
Maar het zal wel nodig geweest zijn om het project rendabel te houden. 40.000 m² meer of minder maakt een flink verschil voor een projectontwikkelaar (al hadden ze ook bv een hogere toren kunnen bouwen). |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Registered User
|
Hey allemaal, ben je geïnteresseerd in een lezing + debat over de vaartkom in Leuven en de toekomstige projecten, kom dan naar de existenzweek van de architectuurstudenten van de KULeuven.
INFO: http://www.existenz.be/existenzweek/indexweek.html (doorklikken op dinsdag > debat vaartkom) Dinsdag 19 maart, om 19u Sluisstraat 41, 3000 Leuven Een leuk extraatje: de existenzweek gaat door in de oude gebouwen van Stella Artois, waar een hele nieuwe unieke locatie is opgebouwd. Zeker de moeite! Voor de fanatiekelingen: er zijn nog meerdere lezingen van architecten etc! |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Registered User
|
Heeft er iemand een idee waarom dat viaduct zo lang afgesloten blijft, terwijl er totaal geen activiteit te zien is?
Hopelijk gaat het niet zo lang duren als het viaduct in Boir op de E313! |
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Registered User
|
Quote:
De baan langs de vaart van leuven naar Wijgmaal is al maanden afgesloten voor werken aan een brug over een beek van nog geen 10m en daar is geen enkele activiteit. Je moet omrijden via de aarschotsesteenweg (= altijd al verschrikkellijk druk), of over het viaduct en de Mechelsesteenweg. Intussen wordt vanaf 21/05 het viaduct volledig afgesloten en dat voor enkele maanden. Iedereen moet dus omrijden via de Aarschotsesteenweg (dus nog drukker), en de autosnelweg die in de spits al telkens volledig vast staat. Daarbij zijn ze nog eens aan het werken aan de toegang naar Gasthuisberg, zodat alle verkeer wordt omgeleid via de autosnelweg (zucht). En als overmaat van ramp gaan ze tijdens de zomermaanden werken uitvoeren op de snelwegen E314 en E40 om al dat omgeleid verkeer nog meer te hinderen. En de sluiproute als de snelweg dicht staat: via de Aarschotsesteenweg en zo zijn we weer bij het begin... Dus wie deze zomer niet in de buurt van Leuven moet zijn: wegblijven! |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|